handdator

Visa fullständig version : kvinnlig pedofil


Cilia
2007-09-09, 10:21
http://www.expressen.se/nyheter/1.832198/lararinnan-hade-sex-med-eleverna

det är ju inte första gången som det har framkommit att kvinnliga lärare har sex med sina elever. Vi har haft diskussioner kring det här tidigare men ämnet är aldrig dött.

Hur kommer det sig att vi inte rasar lika mycket när det är en kvinnlig pedofil som en manlig? Är det fortfarande det att vi ser olika på kvinnlig och manlig sexualitet eller är det annat som ligger bakom?

Herr Oberst
2007-09-09, 10:24
Jag hade en lärarinna när jag gick i 7-9 som jag gärna hade pillat på/blivit pillad av.

Dessutom är väl detta knappast pedofili, snarare hebefili.

Cilia
2007-09-09, 10:26
Sant dom är för gamla för att hennes agerande ska klassas som pedofili.
Men hon utnyttjar sin maktsituation.

Att du gärna pillat på läraren är en annan sak.
Fantasier kan man alltid ha och jag tror alla elever har fantiserat om en eller annan lärare genom sin skoltid.
Men det är en helt annan sak att man som lärare agerar gentemot eleverna

Ironbabe
2007-09-09, 10:30
Jag tycker att Herr Oberst har en förklaring till fenomenet men det betyder inte att det alltid är så..

Småkillar i den åldern kanske tycker det är ballt o coolt att ha sex med sin lärarinna och den sjuka lärarinnan får sina sjuka fantasier uppfyllda.. Det är svårare att förklara och förstå om barnen är i åldern 0-12 och inte är könsmogna.. Bara en fundering jag har

Jag tycker det är stört i vilket fall som helst

Trance
2007-09-09, 10:31
23-årig person som har sex med 14/15-åringar. Kan inte se direkt varför man skall rasa.

Yucko
2007-09-09, 10:34
Det är skillnad på att som tjej bli motvilligt antastad, och i värsta fall penetrerad, och som kille kille att medvilligt ligga med sin lärarinna. Det är väl inte så svårt att förstå.

Zakath
2007-09-09, 10:35
23-årig person som har sex med 14/15-åringar. Kan inte se direkt varför man skall rasa.

Ålderskillnaden tycker jag inte är något att oroa sig över så länge de är över 15år/könsmogen. Däremot att en person utnyttjar sin maktposition för sex, det är VÄLDIGT fel.

stenis
2007-09-09, 10:35
23-årig person som har sex med 14/15-åringar. Kan inte se direkt varför man skall rasa.

Är väl de faktum att hon är lärare och utnyttjar sin maktposition som kan ses illa. Själva ålderskillnaden är ju inte mycket att bråka om, den är ju inte allt för ovanlig.

H.Emanuel
2007-09-09, 10:36
Det är fel att det ju är personer i beroendeställning till ungdomarna.

Doctor Snuggles
2007-09-09, 10:36
http://www.expressen.se/nyheter/1.832198/lararinnan-hade-sex-med-eleverna

det är ju inte första gången som det har framkommit att kvinnliga lärare har sex med sina elever. Vi har haft diskussioner kring det här tidigare men ämnet är aldrig dött.

Hur kommer det sig att vi inte rasar lika mycket när det är en kvinnlig pedofil som en manlig? Är det fortfarande det att vi ser olika på kvinnlig och manlig sexualitet eller är det annat som ligger bakom?

Fortfarande? Det finns skillnader på manlig och kvinnlig sexualitet både sociologiskt och biologiskt.

Timme
2007-09-09, 10:37
Det är skillnad på att som tjej bli motvilligt antastad, och i värsta fall penetrerad, och som kille kille att medvilligt ligga med sin lärarinna. Det är väl inte så svårt att förstå.

Det jag tänkte.

Trance
2007-09-09, 10:40
Ålderskillnaden tycker jag inte är något att oroa sig över så länge de är över 15år/könsmogen. Däremot att en person utnyttjar sin maktposition för sex, det är VÄLDIGT fel.

Är väl de faktum att hon är lärare och utnyttjar sin maktposition som kan ses illa. Själva ålderskillnaden är ju inte mycket att bråka om, den är ju inte allt för ovanlig.

Ser inte poängen direkt, ser inte om hon utnyttjade den från artikeln. Klart det inte är ett beteende som är önskvärt från en lärare men det är ju inte så att pojkarna var i något underläge, som man kan se så har de ju total makt att skicka lärarinnan i fängelse när de än vill. Jag rasar nog inte ändå.

Pingu
2007-09-09, 10:41
http://www.expressen.se/nyheter/1.832198/lararinnan-hade-sex-med-eleverna

det är ju inte första gången som det har framkommit att kvinnliga lärare har sex med sina elever. Vi har haft diskussioner kring det här tidigare men ämnet är aldrig dött.

Hur kommer det sig att vi inte rasar lika mycket när det är en kvinnlig pedofil som en manlig? Är det fortfarande det att vi ser olika på kvinnlig och manlig sexualitet eller är det annat som ligger bakom?

Själv så "rasar" jag lika mycket när det gäller en kvinnlig pedofil som när det gäller en manlig.

Sheogorath
2007-09-09, 10:42
Nu var lärarinnan ful så jag tycker att 105 år fängelse, som skrivet i artikeln, är ganska lämpligt.

Tänk istället om lärarinnan hade varit yppig, med blont svallande hår och ett riktigt sött ansikte. Då hade det på sin höjd räckt med en varning. Jag menar, det är ju inte direkt fel att ha sex med en så snygg tjej. Kanske lite olämpligt med tanke på att hon är lärarinna etc. och kanske kan förlora jobbet p.g.a. bittra avundsjuka förståndarinnor som inte fått något på år och dagar. Men hade jag bangat som kåt fjortis? Hell no. No no no.

Cilia
2007-09-09, 10:43
Jag tycker att Herr Oberst har en förklaring till fenomenet men det betyder inte att det alltid är så..

Småkillar i den åldern kanske tycker det är ballt o coolt att ha sex med sin lärarinna och den sjuka lärarinnan får sina sjuka fantasier uppfyllda.. Det är svårare att förklara och förstå om barnen är i åldern 0-12 och inte är könsmogna.. Bara en fundering jag har

Jag tycker det är stört i vilket fall som helst
jag håller med

Jag har en kompis som arbetar med sexmissbrukare/pedofiler som blivit dömda. Det är en del av deras reahab/dom att prata med honom.

Han menar att många av dom har blivit sexuellt utnyttjade som barn/ungdomar. Ofta tar det väldigt lång tid för dom att acceptera/erkänna/komma till insikt i att dom faktiskt har varit utnyttjade. I början hävdar dom att det var på lika villkor att dom var med på det och tyckte det var häftigt. Men efter att ha pratat om det så kommer dom fram till att dom har mått dåligt men att det är något dom har gömt långt inne.

Vi kan som utomstående tycka att det är häftigt att en 15-åring har sex med en het lärarinna eller annan äldre kvinna i deras närhet men det kan sätta spår som vi inte vet om och som andra får ta konsekevenser av senare i deras liv.

Jag menar att väldigt få barn är redo att ha sex med en vuxen person när dom är 15 år även om dom på avstånd känner en fysisk attraktion. Att ha sex är mer än bara en fysisk handling

Cilia
2007-09-09, 10:45
Ser inte poängen direkt, ser inte om hon utnyttjade den från artikeln. Klart det inte är ett beteende som är önskvärt från en lärare men det är ju inte så att pojkarna var i något underläge, som man kan se så har de ju total makt att skicka lärarinnan i fängelse när de än vill. Jag rasar nog inte ändå.
som lärare är man alltid i en maktposition över sina elever.
Det är något man bör lära sig under utbildningen.
Precis som man som chef alltid är i en maktposition över sina medarbetare.
Den relationen kan aldrig bli jämnställd



Själv så "rasar" jag lika mycket när det gäller en kvinnlig pedofil som när det gäller en manlig.
Vet att vi är överens i dom här frågorna.
Alltid något va? *w*

Pingu
2007-09-09, 10:45
jag håller med

Jag har en kompis som arbetar med sexmissbrukare/pedofiler som blivit dömda. Det är en del av deras reahab/dom att prata med honom.

Han menar att många av dom har blivit sexuellt utnyttjade som barn/ungdomar. Ofta tar det väldigt lång tid för dom att acceptera/erkänna/komma till insikt i att dom faktiskt har varit utnyttjade. I början hävdar dom att det var på lika villkor att dom var med på det och tyckte det var häftigt. Men efter att ha pratat om det så kommer dom fram till att dom har mått dåligt men att det är något dom har gömt långt inne.

Vi kan som utomstående tycka att det är häftigt att en 15-åring har sex med en het lärarinna eller annan äldre kvinna i deras närhet men det kan sätta spår som vi inte vet om och som andra får ta konsekevenser av senare i deras liv.

Jag menar att väldigt få barn är redo att ha sex med en vuxen person när dom är 15 år även om dom på avstånd känner en fysisk attraktion. Att ha sex är mer än bara en fysisk handling

+1

Pingu
2007-09-09, 10:46
Vet att vi är överens i dom här frågorna.
Alltid något va? *w*

:thumbup:

petah
2007-09-09, 10:51
Hade en 30 årig relativt snygg lärare velat ligga mig när jag var 14-15 år hade jag dött av lycka, de flesta pojkar tänker nog likadant.

Men om det vore en tant eller liknande av icke önskbar kaliber så skulle det ju självklart varit en hemsk och traumatisk upplevelse...

Det är när det inte är frivilligt det blir hemskt, och pojkarna är nog oftare frivilliga så det är troligen därför det inte blir lika stort. Som tex den där fd modellen som hade utnyttjat pojkar i england, ingen av dem pojkarna hade klagat direkt.

Trance
2007-09-09, 10:51
som lärare är man alltid i en maktposition över sina elever.
Det är något man bör lära sig under utbildningen.
Precis som man som chef alltid är i en maktposition över sina medarbetare.
Den relationen kan aldrig bli jämnställd


Normalrelationen är att personen är i en maktposition men det betyder ju inte att det måste förbli så om de får en närmare relation. Hur som helst så är ju inte så att en lärare är i en sådan position att de kan tvinga en elev till sex förutom i extrema fall och så jäkla lätt är det inte heller att manipulera eleven till en beroendeställning.

Det var fel av henne och hon skall sparkas, men knappast något att rasa över.

Pingu
2007-09-09, 10:53
Hade en 30 årig relativt snygg lärare velat ligga mig när jag var 14-15 år hade jag dött av lycka, de flesta pojkar tänker nog likadant.

Men om det vore en tant eller liknande av icke önskbar kaliber så skulle det ju självklart varit en hemsk och traumatisk upplevelse...

Det är när det inte är frivilligt det blir hemskt, och pojkarna är nog oftare frivilliga så det är troligen därför det inte blir lika stort. Som tex den där fd modellen som hade utnyttjat pojkar i england, ingen av dem pojkarna hade klagat direkt.

Läs det Cilia skrev

Skulle ni som tycker det är ok tycka samma sak om det gällde en 23 årig manlig lärare och en 15 årig elev... Knappast

Cilia
2007-09-09, 10:54
Normalrelationen är att personen är i en maktposition men det betyder ju inte att det måste förbli så om de får en närmare relation. Hur som helst så är ju inte så att en lärare är i en sådan position att de kan tvinga en elev till sex förutom i extrema fall och så jäkla lätt är det inte heller att manipulera eleven till en beroendeställning.

Det var fel av henne och hon skall sparkas, men knappast något att rasa över.
makt handlar inte bara om fysiskt övertag
är man inte medveten om det ska man inte sätta sig i en sån situation/postition


nu är det ju ett lagbrott och jag är för trött att rasa men om något är värt att rasa över är det när barn/ungdom utsätts för brott

Yucko
2007-09-09, 10:57
Skulle ni som tycker det är ok tycka samma sak om det gällde en 23 årig manlig lärare och en 15 årig elev... Knappast

Ja, det skulle jag - förutsatt att det inte var ett tvång.
Det är inte ovanligt att elever blir småförälskade i sina lärare, men självklart är det dumt av läraren att utnyttja det.

petah
2007-09-09, 10:58
Läs det Cilia skrev

Skulle ni som tycker det är ok tycka samma sak om det gällde en 23 årig manlig lärare och en 15 årig elev... Knappast

Det jag menade med min post var att det blir inte lika stort när en kvinnlig lärare utnyttjar manliga elever därför att pojkarna troligen oftare är med på det hela.

Jag tycker inte att lärare som utnyttjare sina elever är ok.

Sheogorath
2007-09-09, 11:00
Kärleken/lusten känner inte laggränser. Lagen finns där för att det måste finnas en gräns någonstans. Därför är det helt sunt och normalt att som kännande individ rasa mer i ett fall än ett annat. No biggie.

Cilia
2007-09-09, 11:01
Jag undrar om alla som tycker det är ok tycker att det är lika ok när dom här pojkarna sen blir män som begår sexualbrott.

Sheogorath
2007-09-09, 11:01
Jag undrar om alla som tycker det är ok tycker att det är lika ok när dom här pojkarna sen blir män som begår sexualbrott.

Uhm erhm hallo va?

ErikWrestlingFreaket
2007-09-09, 11:02
Jag undrar om alla som tycker det är ok tycker att det är lika ok när dom här pojkarna sen blir män som begår sexualbrott.


Hur vet vi att alla sexualbrottslingar har blivit utsatta för övergrepp som barn? Det kan lika väl vara något dom säger för att vinna sympati och slippa ta ansvar.

Cilia
2007-09-09, 11:03
Hur vet vi att alla sexualbrottslingar har blivit utsatta för övergrepp som barn? Det kan lika väl vara något dom säger för att vinna sympati och slippa ta ansvar.

jag har inte sagt att alla har blivit det
läs tidigare inlägg så slipper jag upprepa

joriice
2007-09-09, 11:03
Jag tror (vet) att det är många killar i tonåren både yngre och äldre som kan känna en FYSISK attraktion till sin lärarinna, skulle kunna ha sex med henne osv...

Men på ett psykiskt plan så tror jag personen som oftast inte är tillräckligt mogen, skulle bli förvirrad över sina känslor, även över sin position till lärarinnan, och skulle få svårt med relationer i framtiden md kvinnor.

Så det skulle varit väldigt illa att utnyttja någon som är både så mkt yngre, och så mkt mindre utvecklad. Det skulle definitivt kunna skapa men, oavsett kön.

(Jag håller med Dr. Snuggles om kvinnors och mäns bilogiska och sociala skillnader btw)

Trance
2007-09-09, 11:03
makt handlar inte bara om fysiskt övertag
är man inte medveten om det ska man inte sätta sig i en sån situation/postition


Självklart vet jag att det inte handlar om fysiskt övertag. Det är lätt att se hur lätt man underordnar sig personer som är högre i hierarkin. Ser man till och med på högskolan på hur man ser lärare som kan vara unga nog att vara ens klasskamrat men ändå så är det två väldigt skiljda roller.


nu är det ju ett lagbrott och jag är för trött att rasa men om något är värt att rasa över är det när barn/ungdom utsätts för brott

Man får ju se hur allvarligt brottet är. Personen som blir nedslagen och rånad på sin ipod känner jag råkade ut för ett bra mycket värre brott.

Yucko
2007-09-09, 11:06
Jag undrar om alla som tycker det är ok tycker att det är lika ok när dom här pojkarna sen blir män som begår sexualbrott.

Ja, men nu är det ju inte så i alla fall, även om det stämmer överens med vissa. :smash:

Trance
2007-09-09, 11:08
Jag undrar om alla som tycker det är ok tycker att det är lika ok när dom här pojkarna sen blir män som begår sexualbrott.

Seriöst, tänkte du nu när du skrev Cilia?

Sheogorath
2007-09-09, 11:12
Seriöst, tänkte du nu när du skrev Cilia?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2505535&postcount=27

(jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen)

petah
2007-09-09, 11:13
Jag undrar detsamma.

mathor
2007-09-09, 11:36
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2505535&postcount=27

(jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen)

Varför då? Det släpps ju sådana bomber dagligen från den användaren. Har du missat det innan?

H.Emanuel
2007-09-09, 11:40
Merparten av de som begår sexuella övergrepp har själva varit utsatta. Varför ojas det så här om Cilias kommentar? Jag har väl missat nåt

Trance
2007-09-09, 11:42
Merparten av de som begår sexuella övergrepp har själva varit utsatta. Varför ojas det så här om Cilias kommentar? Jag har väl missat nåt

Merparten av alla terrorister är religiösa. Tänk på det när ni tar era barn till kyrkan.

Cilia
2007-09-09, 11:47
(Jag håller med Dr. Snuggles om kvinnors och mäns bilogiska och sociala skillnader btw)
du säger innan att många inte är mogna psyiskt för detta.
Förklara dom biologiska skillnaderna som gör att pojkar är mer mogna att ha sex med äldre innan tjejer som annars utvecklas tidigare än killar.



Merparten av de som begår sexuella övergrepp har själva varit utsatta. Varför ojas det så här om Cilias kommentar? Jag har väl missat nåt
Du har missat att det är jag som skriver det och det i sig är provocerande.
Annars förstår du vad jag menar


Merparten av alla terrorister är religiösa. Tänk på det när ni tar era barn till kyrkan.
du blir bara mer och mer korkad

H.Emanuel
2007-09-09, 11:58
Merparten av alla terrorister är religiösa. Tänk på det när ni tar era barn till kyrkan.
haha, jag fattar väl att det inte alltid går att dra slutsatser av statistik. Men det här var ett otroligt jävla korkat inlägg, Trance.

kspr
2007-09-09, 12:01
Hade det varit 8åringar så tror jag inte det hade varit någon större skillnad. En som går på 15åringar är inte pedofil i mina ögon oavsett om förövaren är en man eller en kvinna.

Motorbreath
2007-09-09, 12:01
Merparten av alla terrorister är religiösa. Tänk på det när ni tar era barn till kyrkan.

+1

joriice
2007-09-09, 12:01
du säger innan att många inte är mogna psyiskt för detta.
Förklara dom biologiska skillnaderna som gör att pojkar är mer mogna att ha sex med äldre innan tjejer som annars utvecklas tidigare än killar.



Jag menar inte att man är psykiskt mogen bara,

men pojkar som blir män är inställda på att reproducera sig, så är även unga tjejer som precis utvecklas. Men bara för detta innebär det inteatt de skall skaffa barn eller ha sexuellt umgänge med någon (speciellt inte lärare)
eftersom det kommer ge dem men.

jag tror att män har större sexdrift eftersom det är en bilogisk förutsättning.
Män uttnyttjar kvinnor oftare än kvinnor uttnyttjar män, det tror jag har med sexualldriften att göra till en viss del, men även sociala faktorer spelar in.

Trance
2007-09-09, 12:02
du blir bara mer och mer korkad

Ja, nu är jag inte vän med moderatorerna som du är så jag skall inte svara på det.

Hur som helst så var det ett rätt dåligt underbyggt uttalande från din sida som antyder att killar som har sex med 23-åringar i 15-årsåldern blir sexualförbrytare. Att många som begår övergrepp själv blev utsatta är ingen magisk generalisering utan närmare data. Vilken typ av övergrepp? Vilken ålder? Hur lång tid? Hur stor del begår övergrepp själva? Vilken relation hade personerna? Har du verkligen så koll på detta att du kan skriva så svepande generaliseringar?

H.Emanuel
2007-09-09, 12:02
Hade det varit 8åringar så tror jag inte det hade varit någon större skillnad. En som går på 15åringar är inte pedofil i mina ögon oavsett om förövaren är en man eller en kvinna.

så enligt din syn på saken är det i sin ordning att en lärare/lärarinna har sexuellt umgänge med en 15-årig elev?

Slartibartfast
2007-09-09, 12:03
Orka läsa tråden, men hon ska ha en smäll på fingrarna och "ajabaja" och så är det bra med den saken. Killarna är ändå stora hjältar i kompiskretsarna. Som jag drömde om att bli antastad av biologivikarien när jag var 14-15! *drool*

edit: ok, hon var ju ful. Släng henne i finkan.

Cilia
2007-09-09, 12:06
Jag menar inte att man är psykiskt mogen bara,

men pojkar som blir män är inställda på att reproducera sig, så är även unga tjejer som precis utvecklas. Men bara för detta innebär det inteatt de skall skaffa barn eller ha sexuellt umgänge med någon (speciellt inte lärare)
eftersom det kommer ge dem men.

jag tror att män har större sexdrift eftersom det är en bilogisk förutsättning.
Män uttnyttjar kvinnor oftare än kvinnor uttnyttjar män, det tror jag har med sexualldriften att göra till en viss del, men även sociala faktorer spelar in.
Vet du att det är så eller är det en myt?
Kvinnlig sexuallitet har länge (nu pratar vi år med nollor bakom sig) varit förtryckt. Det har helt enkelt inte varit ok för kvinnor att känna sexuell lust utan vi ska bara ha sex för att reproducera oss eller för att tillfredställa vår man som gud har välsignat oss med.

Hormoner flöder även hos unga flickor även om det shockar dig

Cilia
2007-09-09, 12:07
Jag blir väldigt fascinerad över att så många har svårt att se skillnad på fantasi och att förverkliga den.
Att man har fantasier är inte samma sak som att man mår bra av att förverkliga dom

H.Emanuel
2007-09-09, 12:07
Ja, nu är jag inte vän med moderatorerna som du är så jag skall inte svara på det.

Hur som helst så var det ett rätt dåligt underbyggt uttalande från din sida som antyder att killar som har sex med 23-åringar i 15-årsåldern blir sexualförbrytare. Att många som begår övergrepp själv blev utsatta är ingen magisk generalisering utan närmare data. Vilken typ av övergrepp? Vilken ålder? Hur lång tid? Hur stor del begår övergrepp själva? Vilken relation hade personerna? Har du verkligen så koll på detta att du kan skriva så svepande generaliseringar?

Men nu skrev hon ju inte att 23åriga killar som har sex med femtonåringar är sexualförbryter, hon skrev om en lärarinna som hade sex med femtonåriga elever, vilket är en viss skillnad. Vilken typ av övergrepp är väl skitsamma om det nu handlar om övergrepp. Relationen personerna hade i det här fallet var ju Lärare/elev. Det går fö att ta reda på hur stor del som begår övergrepp själva, finns med stor säkerhet forskning om detta, så kolla upp det om du är intresserad

panzerpig
2007-09-09, 12:09
Jag tror (vet) att det är många killar i tonåren både yngre och äldre som kan känna en FYSISK attraktion till sin lärarinna, skulle kunna ha sex med henne osv...

Men på ett psykiskt plan så tror jag personen som oftast inte är tillräckligt mogen, skulle bli förvirrad över sina känslor, även över sin position till lärarinnan, och skulle få svårt med relationer i framtiden md kvinnor.

Så det skulle varit väldigt illa att utnyttja någon som är både så mkt yngre, och så mkt mindre utvecklad. Det skulle definitivt kunna skapa men, oavsett kön.

håller med till fullt. kan tänka mig att jag, som 15-åring TRODDE att jag skulle vilja ha sex med en snygg 30-åring. Det är nog många killar som tror. men att verkligen ha det, det är en helt annan sak.
lagar är till för att följas.

Trance
2007-09-09, 12:11
Men nu skrev hon ju inte att 23åriga killar som har sex med femtonåringar är sexualförbryter, hon skrev om en lärarinna som hade sex med femtonåriga elever, vilket är en viss skillnad. Vilken typ av övergrepp är väl skitsamma om det nu handlar om övergrepp. Relationen personerna hade i det här fallet var ju Lärare/elev. Det går fö att ta reda på hur stor del som begår övergrepp själva, finns med stor säkerhet forskning om detta, så kolla upp det om du är intresserad

Hon skrev att de personerna växer upp som sexualförbrytare. Mina frågor var riktade till er som försvarar detta uttalande och inte just den situationen. VILKA växer upp som sexualförbytare, är det skillnad på 16-åringen som hade sex med sin 14-åriga pojk eller flickvän och en person som blir sexuellt utnyttjad som barn? Jag räknar ju att ni är pålästa på ämnet om ni drar till med ett sådant grovt uttalande.

H.Emanuel
2007-09-09, 12:12
man vill ha sex med många kvinnor, med lärarinnor, psykologer, snabbköpskassörskor, spärrvakter, pendelstågsförare, kollegor, grannar, läkare

joriice
2007-09-09, 12:13
Hormoner flöder även hos unga flickor även om det shockar dig

Ja men ta för er dådå... :thumbup:


(Kan man säga så?)

Cilia
2007-09-09, 12:16
Ja men ta för er dådå... :thumbup:


(Kan man säga så?)
så kan man säga men du kan inte sudda ut historien i ett handslag även om det är "nya" människor så är attityder djupt rotade. Det proppas i oss på tv och i filmer hela tiden i olika moralkakor. Det är inte samma sak som att behoven inte finns där. Men jag tycker det har skett en stor förändring

H.Emanuel
2007-09-09, 12:17
Hon skrev att de personerna växer upp som sexualförbrytare. Mina frågor var riktade till er som försvarar detta uttalande och inte just den situationen. VILKA växer upp som sexualförbytare, är det skillnad på 16-åringen som hade sex med sin 14-åriga pojk eller flickvän och en person som blir sexuellt utnyttjad som barn? Jag räknar ju att ni är pålästa på ämnet om ni drar till med ett sådant grovt uttalande.
Jag gissar att det är skillnad på om någon har sex med en partner eller om någon har det mot sin vilja. Jag kan leta upp mer fakta om VILKA som begår övergrepp i livet, läste en bok om detta, men kommer just nu inte ihåg riktigt. Jag säger inte att de här nämnda kommer att bli sexualförbrytare, kan inte sia om det, det kan ingen. Och visst, det behöver inte alltid vara så, det håller jag med om.

Men jag fattar iaf vad Cilia menar

kspr
2007-09-09, 12:26
så enligt din syn på saken är det i sin ordning att en lärare/lärarinna har sexuellt umgänge med en 15-årig elev?

Nej. Det var dåligt uttryckt av mig igen och tillförde inte så mycket till tråden :em: ! Men man är snarare hebefil om man uppskattar 15åringar.

Där kan jag också känna instinktivt att det är värre med en manlig förövare.

Hade det som sagt varit 8åriga barn hade det varit lika illa i samhällets ögon oavsett man eller kvinna som förövare, tror jag...

Antar att det helt enkelt beror på att kvinnor ses som offer utan sexualitet, män är odjur. Barn (icke könsmogna) är dock alltid barn.

Metal_boy_
2007-09-09, 12:26
Hade det varit 8åringar så tror jag inte det hade varit någon större skillnad. En som går på 15åringar är inte pedofil i mina ögon oavsett om förövaren är en man eller en kvinna.

Kanske inte. Men inte fan skulle jag bli ihop med en 15-åring iaf.

Slartibartfast
2007-09-09, 12:28
Men inte fan skulle jag bli ihop med en 15-åring iaf.

Ihop med?

H.Emanuel
2007-09-09, 12:34
Kanske inte. Men inte fan skulle jag bli ihop med en 15-åring iaf.

haha, inte?

Metal_boy_
2007-09-09, 12:34
Ihop med?

Ja, jag räknade in sex i det med såklart. Nä, usch.

Det handlar ju fan inte om den fysiska attraktionen bara ju. Jag har säkert sett någon tjej som jag tyckt varit snygg i kroppen och allt som är 15. Men skulle man få reda på att hon inte är äldre än så, så har man ju för fan moraliska spärrar.

Tricklev
2007-09-09, 12:35
Ihop med?

:D

NiXPhoenix
2007-09-09, 14:02
Nu var lärarinnan ful så jag tycker att 105 år fängelse, som skrivet i artikeln, är ganska lämpligt.

Tänk istället om lärarinnan hade varit yppig, med blont svallande hår och ett riktigt sött ansikte. Då hade det på sin höjd räckt med en varning. Jag menar, det är ju inte direkt fel att ha sex med en så snygg tjej. Kanske lite olämpligt med tanke på att hon är lärarinna etc. och kanske kan förlora jobbet p.g.a. bittra avundsjuka förståndarinnor som inte fått något på år och dagar. Men hade jag bangat som kåt fjortis? Hell no. No no no.


:laugh: :laugh:


Tycker inte det här fallet verkar vara nåt att hetsa upp sig över, däremot lite dåligt iom att hon var gift.

Deceiver85
2007-09-09, 14:23
edit: ok, hon var ju ful. Släng henne i finkan.

Haha, vi har lite nyckeln till problemet är :D Snygga människor kommer undan med lite vad som helst, medan fula ska allmänt lida...

Yes
2007-09-09, 14:49
Det jag "rasar" mest över är nog följande:

"Den gifta lärarinnan riskerar nu 105 års fängelse. Men eftersom hon erkänt sig skyldig till anklagelserna så rekommenderar åklagaren Jerry Peace att hon bara behöver sitta 12 år i fängelse."

Med sådana straffskalor kan det inte vara svårt att få folk att erkänna brott...

fat_joe
2007-09-09, 16:03
Jag skulle vara överlycklig om detta skedde mig, och nej tack inga "skillnad på fantasi och verklighet" kommentarer. Jag känner mig själv nog pass bra för att veta att det inte skulle skada mig i framtiden. Det går aldrig att säkert veta självklart, men om man utgår från det så kan man ju inte ha en åsikt om någonting.

Som sagt om båda var med på det i den åldern så är 12års fängelse verkligen inte befogat,sparkad? Ja, 12år? Aldrig.

Det som jag tror gör att folk rasar mer när det gäller äldre manliga kandidater, är för att tjejer (enligt min egen uppfattning) oftare har sex för att känna sig uppskattade, medans jag aldrig hört liknande om killar, det förekommer säkert kanske där med.. men tror det är en betydligt mindre andel.

Timme
2007-09-09, 16:08
Vet du att det är så eller är det en myt?
Kvinnlig sexuallitet har länge (nu pratar vi år med nollor bakom sig) varit förtryckt. Det har helt enkelt inte varit ok för kvinnor att känna sexuell lust utan vi ska bara ha sex för att reproducera oss eller för att tillfredställa vår man som gud har välsignat oss med.

Hormoner flöder även hos unga flickor även om det shockar dig

Jag tror inte kvinnor/tjejer känner mindre sexuell lust än män/killar. Vi är nog alla lika kåta egentligen.

Ignatius72
2007-09-09, 17:54
Jag undrar om alla som tycker det är ok tycker att det är lika ok när dom här pojkarna sen blir män som begår sexualbrott.

Det senaste jag hörde om forskning på detta område sa att ca 30% av de som begått övergrepp själva blivit utsatta som barn. Däremot så har nästan alla bevittnat (eller ännu närmare) familjevåld.

Slartibartfast
2007-09-09, 19:02
Jag tror inte kvinnor/tjejer känner mindre sexuell lust än män/killar. Vi är nog alla lika kåta egentligen.

*bs* Män är mycket kåtare än kvinnor.

Flygplan
2007-09-09, 19:48
*bs* Män är mycket kåtare än kvinnor.

... pa ytan.

Cilia
2007-09-09, 19:50
Det senaste jag hörde om forskning på detta område sa att ca 30% av de som begått övergrepp själva blivit utsatta som barn.
det tycker jag var en stor andel, trodde inte det skulle vara så många

Ignatius72
2007-09-09, 19:52
det tycker jag var en stor andel, trodde inte det skulle vara så många

Då blir ditt tidigare uttalande märkligt.
Själv tyckte jag det lät lite när jag hörde det. Den allmäna uppfattningen brukar ju vara att offer blir förövare.

Cilia
2007-09-09, 19:55
Då blir ditt tidigare uttalande märkligt.
Själv tyckte jag det lät lite när jag hörde det. Den allmäna uppfattningen brukar ju vara att offer blir förövare.
jag menade inte att alla som blir utsatta blir förövare men att många av dom som är förövare sälva har varit utsatt. Även om dom inte bryr sig om dom unga pojkarna så tänkte jag att dom kanske bryr sig om andra som blir utnyttjade i andra led.

Timme
2007-09-09, 20:10
*bs* Män är mycket kåtare än kvinnor.

Jag håller med flygplan. Jag tror faktiskt inte att det är så. Grejen är den att det ses som en självklarhet att vara kåt som kille. Killar ska vara kåta. För tjejer är det (i alla fall var) betydligt mer tabubelagt.

Pingu
2007-09-09, 20:49
Jag blir väldigt fascinerad över att så många har svårt att se skillnad på fantasi och att förverkliga den.
Att man har fantasier är inte samma sak som att man mår bra av att förverkliga dom

+ 1

Timme
2007-09-09, 22:37
+ 1

Visst var det du som hade sex med din vikarie i idrott? Hur har det påverkat dig som person? Ångrar du nu att du hade sex med henne då (om det nu var du)?

Cilia
2007-09-10, 07:10
Jag startade mest den här tråden för att det blir så tydligt hur olika tjejer och killar behandlas för att se om några fler fick upp ögonen. Inte så mycket just i den här situationen som skrivs om i artikeln utan det slår igenom överallt. Det är väldigt tydligt på det här forumet och det verkar som om väldigt få ser dom stereotypa könsbilder som vi lever kvar med. I den här diskussionen blir det oerhört uppenbart.

tntballe
2007-09-10, 07:39
Hypotetiskt, nu när ni är äldre, tror ni att ni skulle ha mått dåligt om ni hade haft sex med er lärare/lärarinna när ni var 15?

shut teh face
2007-09-10, 08:16
Hypotetiskt, nu när ni är äldre, tror ni att ni skulle ha mått dåligt om ni hade haft sex med er lärare/lärarinna när ni var 15?

Aldrig.

Trance
2007-09-10, 08:21
Jag startade mest den här tråden för att det blir så tydligt hur olika tjejer och killar behandlas för att se om några fler fick upp ögonen. Inte så mycket just i den här situationen som skrivs om i artikeln utan det slår igenom överallt. Det är väldigt tydligt på det här forumet och det verkar som om väldigt få ser dom stereotypa könsbilder som vi lever kvar med. I den här diskussionen blir det oerhört uppenbart.

Varför väljer du att tolka det som att alla skulle reagerat totalt annorlunda om det skulle varit tvärt om med könen. Det är inte så att det var totalt otänkbart med 15-åriga tjejer som hade äldre pojkvänner(20ish) när jag växte upp. Bra mycket vanligare än tvärt om.

Hela "but think of the children!"-överbeskyddandet är en del av vad som är fel i samhället och det blir bara värre. Vi ligger som alltid några år efter USA och det är inte helt ovanligt att män som bara ser ett övergivet barn inte går nära det eftersom risken för en anklagelse om pedofili/kidnappningsförsök och ett förstört liv anses vara så stort av de männen att de inte vill riskera något.

Att ni direkt verkar jämföra det med allvarliga övergrepp är bara helt åt helvete.

Lellan
2007-09-10, 08:58
Läs det Cilia skrev

Skulle ni som tycker det är ok tycka samma sak om det gällde en 23 årig manlig lärare och en 15 årig elev... Knappast

När folk är i en beroendesituation och inte har åldern inne är det alltid fel, oavsett hur könsfördelningen ser ut. Så knappast ok, nej.

Däremot känner jag mig lite "dubbel" i frågan.. För när jag var 15 så var jag tillsammans med en 22-årig kille. Min upplevelse av det hela är positiv, men idag hade jag ändå reagerat starkt om någon 22-åring jag kände gick igång på någon yngre. Svårt att sätta fingret på varför, tydlig dubbelmoral.. När det gäller den relationen var det nog inte min personlighet han brydde sig om, det i sig är väl rätt dåligt. Samtidigt så hade jag inte heller särskilt ädla motiv vill jag minnas så det gick nog på ett ut för oss.

Samtidigt är jag glad att jag hade den bra erfaranheten i bagaget när jag lite senare blev våldtagen. Min våldtäkt hade inget med känslor, relationer el sex att göra vilket jag är glad för, upplevde den "bara" som en våldshandling.

Sen har jag haft ett kortare förhållande på några månader med en 16 år äldre kille, en period då jag var social och glad utåt men ingen kom mig in på livet, inte heller han. Han mådde dåligt över åldersskillnaden, jag brydde mig inte men fick ta en del skit pga den utifrån, folk tyckte det var skabbigt fick jag en känsla av. Har svårt att känna att det var det, men samtidigt så hade jag kanske tänkt likadant om jag sett det utifrån.

Ignatius72
2007-09-10, 09:36
Jag startade mest den här tråden för att det blir så tydligt hur olika tjejer och killar behandlas för att se om några fler fick upp ögonen. Inte så mycket just i den här situationen som skrivs om i artikeln utan det slår igenom överallt. Det är väldigt tydligt på det här forumet och det verkar som om väldigt få ser dom stereotypa könsbilder som vi lever kvar med. I den här diskussionen blir det oerhört uppenbart.

Kan det ha något att göra med att kvinnor och män defacto är annorlunda? Om de flesta män liknar andra män och de flesta kvinnor liknar andra kvinnor då blir det ju logiskt sett stereotypa könsbilder-även om de finns många som avviker.

Jaive
2007-09-10, 09:42
Hypotetiskt, nu när ni är äldre, tror ni att ni skulle ha mått dåligt om ni hade haft sex med er lärare/lärarinna när ni var 15?

Helt omöjligt att säga, eller hur?

Ironbabe
2007-09-10, 09:53
Eftersom jag har en son i typ samma ålder så skulle jag först o främst bli jäkligt arg på lärarinnan och dessutom jäkligt äcklad! Jag skulle åka dit o ge henne en tjoblängare mitt i plytet!! *shazaaam*

Ville bara säga det!!

tntballe
2007-09-10, 09:56
Helt omöjligt att säga, eller hur?

Jag tror inte jag skulle ha mått dåligt.
Det är aldrig omöjligt att säga vad man tror.

Jaive
2007-09-10, 10:04
Jag tror inte jag skulle ha mått dåligt.
Det är aldrig omöjligt att säga vad man tror.

Visst men vad man tror kan ju i det här fallet vara samma samma som att singla ett mynt. Jag tycker att det är omöjligt att veta hur man som 15-åring skulle reagera på en sådan sak.

Yes
2007-09-10, 10:17
Hypotetiskt, nu när ni är äldre, tror ni att ni skulle ha mått dåligt om ni hade haft sex med er lärare/lärarinna när ni var 15?
Tvärtom, jag hade säkert mått bättre av det. Inte då för att jag mår dåligt nu men lite tidigare erferenheter, och dessutom med någon som är lite äldre och mer mogen, skulle säkert fört med sig en del positivt. Fast då utgår jag ifrån att det är den snygga NO-läraren vi talar om. De övriga var inga skönheter precis. :D

Sen är väl alla olika förstås. Jag är dock inte den som skulle mått dåligt av att nakenkramas med någon bara för att hon råkar vara lite äldre. Fast med det sagt tycker jag förstås inte att lärare bör ha sex med sina elever, det är rentav ytterst olämpligt(även om det kanske inte bör kunna ge 102 års fängelse heller ;) ).

Yes
2007-09-10, 10:26
Visst men vad man tror kan ju i det här fallet vara samma samma som att singla ett mynt. Jag tycker att det är omöjligt att veta hur man som 15-åring skulle reagera på en sådan sak.
Varför skulle det vara omöjligt att veta det? För egen del känner jag mig själv väldigt väl i varje fall, och det är trots allt rätt många som har sex i den åldern utan att bli traumatiserade(vilket är rätt fantastiskt med tanke på hur många som blir av med oskulden i samband med något tidigt fylleslag med diverse pinsamma tabbar som resultat). Då förutsätter jag visserligen att det handlar om sex på villkor man själv tycker är okej och inte en situation där man skulle känna sig utnyttjad efteråt.

hultman
2007-09-10, 12:00
Jadu. Redan när man gick på mellanstadiet så fantiserade man ju om att banga på klassföreståndaren, nästan oavsett hur hon såg ut :D Har faktiskt en polare som med stolthet dunkade sin vikarie (långtidsvikarie. tror det var typ efter 2 månader) när han var 13 bast.

Kika bara på hur många pr0nfilmer det finns med temat "my first sex teacher". Det är uppenbarligen en väl utbredd fantasi.

Timme
2007-09-10, 13:22
Har faktiskt en polare som med stolthet dunkade sin vikarie (långtidsvikarie. tror det var typ efter 2 månader) när han var 13 bast.


Oh fy sjutton! Var hon het?

Pingu
2007-09-10, 14:20
Visst var det du som hade sex med din vikarie i idrott? Hur har det påverkat dig som person? Ångrar du nu att du hade sex med henne då (om det nu var du)?

Jag var inte 15 då det hände

NiXPhoenix
2007-09-10, 14:22
Jadu. Redan när man gick på mellanstadiet så fantiserade man ju om att banga på klassföreståndaren, nästan oavsett hur hon såg ut :D Har faktiskt en polare som med stolthet dunkade sin vikarie (långtidsvikarie. tror det var typ efter 2 månader) när han var 13 bast.

Kika bara på hur många pr0nfilmer det finns med temat "my first sex teacher". Det är uppenbarligen en väl utbredd fantasi.


Temat? Det är en site. :D
Men det finns nog flera liknande.


Nice för polaren för övrigt.

maaherra
2008-01-15, 02:27
Bump.

Så helvetes avundsjuk man blir varje gång man läser om när jänkarna/britterna får dunka snygga lärarinnor *cry*

dared
2008-01-15, 02:31
men ofta man skulle mått dåligt :smash: :smash:

du hade ju vart kung på skolan dessutom. Skulle fan sett upp till mig själv.

The_RobRoy
2008-01-15, 02:32
mzUD2Ulam5I

dared
2008-01-15, 02:36
SP

Haha det är så sjukt bra, en rolig grej jag garvar åt som fan är alltid hur han rödhåriga polisen jämt bråkar med Foley, när de boastar om deras achievements.



niiiiicccccce


nnnniiiiccce

Frida.B
2008-01-15, 02:38
Vuxna människor som har sex med barn har ju någon form av störning när det kommer till relationer och sex. Samma sak med folk som har sex med djur. Ja jag drar den parallellen. Det handlar om makt och att de vill känna att det är de som har kontroll. De klarar inte av ett vuxet normalt sexuellt förhållande. Varför folk inte rasar lika mycket som över en manlig pedofil är väl för att samhället ser på tjejen som någon hjälplös sak som blivit tvingad medan killar gör det dom vill. Dvs hade det varit en man som var 30 och tjej som var 15 hade det ansetts att tjejen blivit tvingad av något slag medan när det är tvärt om är killen med på det och tycker det är häftigt. Visst alla kanske tycker det är häftigt, men en vuxen ska veta bättre, om det inte är nåt fel i deras huvud. Jag tror inte det är så roligt för ungarna när de kommer till insikt med det då de blivit äldre.

maaherra
2008-01-15, 02:46
Vuxna människor som har sex med barn har ju någon form av störning när det kommer till relationer och sex. Samma sak med folk som har sex med djur. Ja jag drar den parallellen. Det handlar om makt och att de vill känna att det är de som har kontroll. De klarar inte av ett vuxet normalt sexuellt förhållande. Varför folk inte rasar lika mycket som över en manlig pedofil är väl för att samhället ser på tjejen som någon hjälplös sak som blivit tvingad medan killar gör det dom vill. Dvs hade det varit en man som var 30 och tjej som var 15 hade det ansetts att tjejen blivit tvingad av något slag medan när det är tvärt om är killen med på det och tycker det är häftigt. Visst alla kanske tycker det är häftigt, men en vuxen ska veta bättre, om det inte är nåt fel i deras huvud. Jag tror inte det är så roligt för ungarna när de kommer till insikt med det då de blivit äldre.

Det är väl inge fel på tidelag? Tänk er själva en hjort; långa smala ben, perfekt bak.. Det är ju dessutom lagligt i Sverige.

och Rob_roy: Sjukt rolig video, fick mig ett rejält garv så här på natten :D

MojjMojj
2008-01-15, 04:52
Var det inte så att ca 40% av svenska kvinnor varit otrogna? Tänkte just på den stora skillnaden i sexualdriften ^^

mini
2008-01-15, 07:30
Var det inte så att ca 40% av svenska kvinnor varit otrogna? Tänkte just på den stora skillnaden i sexualdriften ^^

Att kvinnor har större drift än män menar du? Jag förstår inte direkt vad det har med pedofili att göra heller.

Johan_P
2008-01-15, 09:21
Att kvinnor har större drift än män menar du? Jag förstår inte direkt vad det har med pedofili att göra heller.

Sexualdrift diskuterades tidigare i tråden...

edit: klart tjejer också har (stor) sexualdrift. Och är det så att 40% av kvinnorna i Sverige varit otrogna så är det väl så att vi killar pratar om det medan tjejorna gör det :P

Frida.B
2008-01-15, 09:23
Var det inte så att ca 40% av svenska kvinnor varit otrogna? Tänkte just på den stora skillnaden i sexualdriften ^^

vad har sexualdriften med otrohet att göra? och kan du inte slänga upp procenten av män också? sen kan man diskutera hur många av de båda könen som talar sanning etc etc...

Exdiaq
2014-06-07, 10:37
Stackars pojke... Gnn..

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2648124/Utah-high-school-teacher-34-accused-having-sex-16-year-old-student-claims-SHE-victim-teen-boy-wore-defenses.html

Blaine
2014-06-07, 10:45
Not everyone is the chosen one.

Sniggel
2014-06-07, 10:54
Not everyone is the chosen one.

Va?

Blaine
2014-06-07, 11:02
Va?

Oavsett omständigheterna – hon var inte så ful.

filmjölk
2014-06-07, 11:04
Stackars pojke... Gnn..

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2648124/Utah-high-school-teacher-34-accused-having-sex-16-year-old-student-claims-SHE-victim-teen-boy-wore-defenses.html

Stating the obvious:) Av någon underlig anledning är det inte alls så farligt i mina ögon eftersom a) Förövaren är en Hon b) Förövaren är (extremt) attraktiv.

Varför är man(iaf: jag) så totalt snedseglad i sådana här frågor? Trots att jag borde veta bättre?

Fuark
2014-06-07, 11:04
WIIb6AgAEFo

mattepatte
2014-06-07, 11:08
Stackars kille, vilken rubbad sexualsyn han kommer att få, psykiskt skärrad resten av livet.
Kommer inte kunna ha ett vuxet förhållande i resten av sitt liv.
Eller..inte.

Sniggel
2014-06-07, 11:09
Vem vet hur han kommer att påverkas av det?

Ikd0ZYQoDko

Blaine
2014-06-07, 11:09
WIIb6AgAEFo

Det blir extra roligt att någon (du Fuark?) filmat skärmen.

Exdiaq
2014-06-07, 11:18
Stating the obvious:) Av någon underlig anledning är det inte alls så farligt i mina ögon eftersom a) Förövaren är en Hon b) Förövaren är (extremt) attraktiv.

Varför är man(iaf: jag) så totalt snedseglad i sådana här frågor? Trots att jag borde veta bättre?

Blir bara irriterad över att jag inte hade sådana lärarinnor.

filmjölk
2014-06-07, 11:18
Stackars kille, vilken rubbad sexualsyn han kommer att få, psykiskt skärrad resten av livet.
Kommer inte kunna ha ett vuxet förhållande i resten av sitt liv.
Eller..inte.

Again stating the obvious :) Varför skulle han inte kunna bli rubbad av det? Lite konsekvenstänkande. Jag är i samma ålder som förövaren, tänk dig att jag har ihop det med en sextonåring. Åsikter på detta?

Sniggel
2014-06-07, 11:25
Hur många killar i den åldern är mogna nog att hantera den situationen. Visst att det kryllar av killar i den åldern som tror sig vara mogna nog att hantera den situationen men i praktiken så är det nog inte så *high-five* som man föreställer sig i den åldern (eller som vuxen föreställer sig att man gjort i den åldern).
Tråkig attityd inför det hela av många här men inte särskilt förvånande.

I just detta fallet var det uppenbart att killen hade en del issues och förmodligen inte var särskilt mentalt stabil. Ett klassiskt fall av utnyttjande från lärarens sida.

Jockefoten
2014-06-07, 11:56
Jag är genuint intresserad av hur han lyckades 'wore down her defenses'.

Sniggel
2014-06-07, 12:01
Jag är genuint intresserad av hur han lyckades 'wore down her defenses'.

Är väl i kombination med den patriarkala strukturen som brytit ner henne psykologiskt nog för att inte kunna stå emot en tonårings vilja.

Fast seriöst talat så i det här fallet gör hon helt rätt i att säga något sådant (sett ur hennes eget perspektiv). Det är nog den approach som ger störst chanser till ett så lågt straff som möjligt med tanke på samhällets syn på manligt och kvinnligt. Ta på offerrollen. Det har funkat bra för kvinnor tidigare.

Yes
2014-06-07, 13:11
Stating the obvious:) Av någon underlig anledning är det inte alls så farligt i mina ögon eftersom a) Förövaren är en Hon b) Förövaren är (extremt) attraktiv.

Varför är man(iaf: jag) så totalt snedseglad i sådana här frågor? Trots att jag borde veta bättre?
Ja, det är lite lustigt. Här är även jag "totalt snedseglad" (bra uttryck för övrigt).

Som kåt 16-årig pojk hade det varit drömmen. De enda 16-åriga pojkar som inte velat sätta på sina heta lärare, är de som saknat heta lärare.

Det gör det ju knappast till ett lämpligt agerande av läraren, men det är inte direkt att jag tänker "buhuu, stackars pojk!".

Så, varför är det så mycket värre om en kåt 16-årig jänta förför sin heta lärare? Då är ju läraren såklart ett vidrigt äckel som traumatiserat den stackars flickan för livet.

Givetvis är det bullshit, men jag tror de flesta instinktivt reagerar starkare på det senare.

Arf Pingvin
2014-06-07, 14:25
Giggety.

WHITEFOLKS
2014-06-07, 16:31
Hemskt att de inte tror på honom angående våldtäkt och ifrågasätter det.

Doctor Snuggles
2014-06-07, 16:33
Vem vet hur han kommer att påverkas av det?

Ikd0ZYQoDko

Lite intressant att den där killen verkar lite feminin/gay till sättet.

R Scarpa27
2014-06-07, 19:29
är nog inte lätt att vara en attraktiv kvinna som lärare...
ragg från tonårspojkar...

typ magnus uggla låten- nu har pappa laddat bössan :D

fast med ändrad text tonårstjejer=mogna kvinnor. :D

kom ihåg i min skola, närv vi var runt 14 år, då de anställde en mycket ung lärare.
en kille i ca 20 års åldern precis nyexamerad lärare, muskulös ungdomligt klädd, osv...

stackarn hade flickor springande efter sig hela tiden...

grymmt roliga lektioner också, där han alltid lattjade med filmer, skämtade mycket, bjöd på fika osv som gjorde lektionerna roliga och att man lyssnade och lärde sig grymmt mkt.

men vad jag vet höll han sig i skinnet iaf... annars hade det kommit fram bland allt tjejsnack...

är nog inte lätt att va snygg lärare iaf..........
dock ska dom hålla sig i skinnet...

MrBoris
2014-06-08, 05:18
När vi ändå är inne på det, hur ser det ut om eleverna är 18+år och läraren har sex med eleverna? Är det olagligt per se eller bara olämpligt och man kan få sparken? Jag har pratat med folk här i Australien och de säger att det är fängelse på det men jag tvivlar starkt på det och tror de blandar ihop det med att ha sex med minderåriga.

tntballe
2014-06-08, 07:14
När vi ändå är inne på det, hur ser det ut om eleverna är 18+år och läraren har sex med eleverna? Är det olagligt per se eller bara olämpligt och man kan få sparken? Jag har pratat med folk här i Australien och de säger att det är fängelse på det men jag tvivlar starkt på det och tror de blandar ihop det med att ha sex med minderåriga.

Den här visar synen på det hela i Sverige.
http://www.kuriren.nu/nknyheter/larare-hade-sex-med-elev-atalas-inte-7523643.aspx

SKRIVET AV: En hjärntvättad filur med snevriden PK-bild.

Stoltz
2014-06-08, 08:38
Jag funderar på fillmjölks linje också, varför är inte lärarinnan ett automatiskt avskum? Man borde veta bättre men få gör det.

Jag skulle tro att det har mycket med hur vi ser på kvinnor och män i sin helhet. Kvinnor är ofta offer, män är ofta i maktpositioner. Att kn*lla mycket är en statusgrej bland killar, medan tjejer hade kallats för slampor. Hur många mödrar som ska skydda sina söners oskuld har man sett kontra fäder som ska beskydda sina dotters oskulder?

Det är skevt och även om vi skämtar om det till överdrift så är det nog inte helt fel att de är de redan etablerade könsrollerna som spelar in i det hela.

WHITEFOLKS
2014-06-08, 08:54
Jag tycker hela ligga mycket är status vs slampa är kraftigt överdrivet. Jag tror inte en tjej som ligger med många "bra killar" (eller statuskilar) får någon direkt sådan stämpel på samma sätt som jag inte tror att det är så mycket status att som kille ligga med massa "lågstatustjejer".

Om båda håller kvalitet på sina ligg så visst då kan det väl vara lite mer "props" för killen men jag tycker inte att hon får någon direkt slampstatus. Om båda ligger med allt de ser/"skräp" så är det nog negativt för båda.

Stoltz
2014-06-08, 08:57
Jag tycker hela ligga mycket är status vs slampa är kraftigt överdrivet. Jag tror inte en tjej som ligger med många "bra killar" (eller statuskilar) får någon direkt sådan stämpel på samma sätt som jag inte tror att det är så mycket status att som kille ligga med massa "lågstatustjejer".

Om båda håller kvalitet på sina ligg så visst då kan det väl vara lite mer "props" för killen men jag tycker inte att hon får någon direkt slampstatus. Om båda ligger med allt de ser/"skräp" så är det nog negativt för båda.

Jag pratar mest om tonåringar, och där kan jag lova dig att det inte är överdrivet. Inte lika mycket som det var för 10 år sedan men utan tvekan enormt. Du skulle höra mängden sådant snack som jag hör per dag.

WHITEFOLKS
2014-06-08, 09:01
Jag pratar mest om tonåringar, och där kan jag lova dig att det inte är överdrivet. Inte lika mycket som det var för 10 år sedan men utan tvekan enormt. Du skulle höra mängden sådant snack som jag hör per dag.

Ska vi basera allt på vad tonåringar säger och värderar så är vi körda. Det förklarar inte varför många äldre ser det likadant som filmjölk och domstolar etc ofta dömer till kvinnors fördel (lägre straff för samma brott, inte bara vid sexbrott)

Stoltz
2014-06-08, 09:03
Tonåringar är en reflektion av det "vuxna" samhället.

WHITEFOLKS
2014-06-08, 09:05
Tonåringar är en reflektion av det "vuxna" samhället.

Visst är det så men låt oss säga att någon blir slampstämplad, hur är detta problematiskt för den personen?

Stoltz
2014-06-08, 09:08
Visst är det så men låt oss säga att någon blir slampstämplad, hur är detta problematiskt för den personen?

Hon ses negativt för att hon gjorde samma sak som en kille i de flesta fall skulle få en klapp på axeln för. Du tycker inte detta är problematiskt för bägge könen?! Det stryker ju bara att killar ska ta för sig och njuta av livet medan tjejer ska vara lite mer inställsamma. Det är klart det är ett problem, men inte lika svart/vitt som sådana här diskussioner oftast låser sig vid.

WHITEFOLKS
2014-06-08, 09:10
De kanske pratar negativt men lik förbannat så skulle de ligga/umgås/etc med denna "slampa" ändå. Och det är ju lika problematiskt åt andra hållet med en kille som är oskuld vs tjej som är det, det är inte "positivt".

Stoltz
2014-06-08, 09:16
De kanske pratar negativt men lik förbannat så skulle de ligga/umgås/etc med denna "slampa" ändå. Och det är ju lika problematiskt åt andra hållet med en kille som är oskuld vs tjej som är det, det är inte "positivt".

Du har helt rätt i det du säger, men det är väl precis det som vi diskuterar och som jag försöker säga? Killar uppmuntras till att kn*lla, tjejer görs inte det, och på så sätt när en tjej blir utnyttjad en en vuxen till att kn*lla, då är det hus i helvete för så gör inte fina flickor. En kille ska ju ha sex, så mycket det bara går, och därför när en kille blir utnyttjad så är det mer naturligt.

WHITEFOLKS
2014-06-08, 09:22
Oavsett vilket så ska det inte reflekteras i rättssystemet. Och om vi nu väljer att bedöma olika pga det så får vi applicera detta på riktigt att tjejer är slampor och killar studs och inte bara halvvägs där folk ska skämmas för att de tycker det är slampigt samtidigt som de ska få mildare straff av samma orsaker. Either or.

Stoltz
2014-06-08, 09:25
Oavsett vilket så ska det inte reflekteras i rättssystemet. Och om vi nu väljer att bedöma olika pga det så får vi applicera detta på riktigt att tjejer är slampor och killar studs och inte bara halvvägs där folk ska skämmas för att de tycker det är slampigt samtidigt som de ska få mildare straff av samma orsaker. Either or.

Klart det inte ska, det tror jag filmjölk vet och egentligen tycker också att det inte ska göra, men hans naturliga reaktion är som den är eftersom det finns djupt inpräntat i vår kultur att det är så det är.

WHITEFOLKS
2014-06-08, 09:28
Klart det inte ska, det tror jag filmjölk vet och egentligen tycker också att det inte ska göra, men hans naturliga reaktion är som den är eftersom det finns djupt inpräntat i vår kultur att det är så det är.

Precis men just nu så är det ju så med många "könsfrågor" att för kvinnorna har värderingarna för det negativa (dvs det som de inte fått göra tidigare eller whatever) ändrats medans de väljer att hålla kvar många av de positiva sakerna.

Tidigare var det en viss balans mellan man och kvinna med direkt och indirekt makt som kanske inte var den bästa för alla parter. Nu har man börjat ändra så kvinnorna får mer direkt makt (inte mig emot, lika för alla) men de behåller fortfarande mycket av "sin" indirekta makt. Detta gör att balansen nu är ??? (säger inte att den tidigare var perfekt)

Stoltz
2014-06-08, 09:36
...Det du diskuterar nu är inte trådens fråga, utan rättvisebalansen mellan män och kvinnor eller hur? För annars har jag tappat dig.

WHITEFOLKS
2014-06-08, 09:41
...Det du diskuterar nu är inte trådens fråga, utan rättvisebalansen mellan män och kvinnor eller hur? För annars har jag tappat dig.

Inte mer än indirekt angående varför det anses mindre illa att det är en kvinna som gör det.

Albin Eriksson
2014-06-08, 09:41
Jag tycker hela ligga mycket är status vs slampa är kraftigt överdrivet. Jag tror inte en tjej som ligger med många "bra killar" (eller statuskilar) får någon direkt sådan stämpel på samma sätt som jag inte tror att det är så mycket status att som kille ligga med massa "lågstatustjejer".

Om båda håller kvalitet på sina ligg så visst då kan det väl vara lite mer "props" för killen men jag tycker inte att hon får någon direkt slampstatus. Om båda ligger med allt de ser/"skräp" så är det nog negativt för båda.

Jag pratar mest om tonåringar, och där kan jag lova dig att det inte är överdrivet. Inte lika mycket som det var för 10 år sedan men utan tvekan enormt. Du skulle höra mängden sådant snack som jag hör per dag.

Ska vi basera allt på vad tonåringar säger och värderar så är vi körda. Det förklarar inte varför många äldre ser det likadant som filmjölk och domstolar etc ofta dömer till kvinnors fördel (lägre straff för samma brott, inte bara vid sexbrott)

Pratar vi istället vuxna så är det väl aldrig något positivt om någon ligger med många, däremot kan det nog anses positivt om en kvinna legat med färre och en man mer fler bland många.
Kvinnan ser det som att mannen "lekt av sig i unga år" och mannen känner sig speciell och placerar kvinnan på lite mer pidestal.

WHITEFOLKS
2014-06-08, 09:42
Det är nog viktigare för kvinnan att känna sig speciell snarare än vice versa tbh.

Albin Eriksson
2014-06-08, 09:54
Det är nog viktigare för kvinnan att känna sig speciell snarare än vice versa tbh.

Ja så sett så har du nog rätt, uttryckte mig kanske klumpigt.
Jag tror mannen har mer behov av att känna sig som "den förste" och kvinnan mer behov av att känna sig som "den rätta och utvalda".

WHITEFOLKS
2014-06-08, 09:58
Ja så sett så har du nog rätt, uttryckte mig kanske klumpigt.
Jag tror mannen har mer behov av att känna sig som "den förste" och kvinnan mer behov av att känna sig som "den rätta och utvalda".

Jag tror att det för killen till stor del handlar om att man misstänker att stort antal = större möjlighet att hon drar vidare.

För tjejen är nog det viktigaste att känna sig speciell och att det stora antalet inte är så jättenegativt då han nu hittat "the one" (om han lyckas få henne att tro på det).

Exdiaq
2014-06-08, 10:34
Jag funderar på fillmjölks linje också, varför är inte lärarinnan ett automatiskt avskum? Man borde veta bättre men få gör det.

Jag skulle tro att det har mycket med hur vi ser på kvinnor och män i sin helhet. Kvinnor är ofta offer, män är ofta i maktpositioner. Att kn*lla mycket är en statusgrej bland killar, medan tjejer hade kallats för slampor. Hur många mödrar som ska skydda sina söners oskuld har man sett kontra fäder som ska beskydda sina dotters oskulder?

Det är skevt och även om vi skämtar om det till överdrift så är det nog inte helt fel att de är de redan etablerade könsrollerna som spelar in i det hela.

Kan kanske ha något att göra med att män inte har några direkta fysiska begränsningar när det gäller att föra generna vidare och därmed kan "gå på ett par nitar". Kvantitet före kvalitét.
Kvinnor däremot har rätt rejäla begränsningar när det gäller tidsperioden mellan pubertet/klimakterie och antalet graviditeter de kan hinna med under denna period. Kvalité före kvantitet.

Men det är bro-science och löst spekulerande. Jag vet faktiskt inte varför det är så.

Exdiaq
2014-06-08, 10:37
Jag pratar mest om tonåringar, och där kan jag lova dig att det inte är överdrivet. Inte lika mycket som det var för 10 år sedan men utan tvekan enormt. Du skulle höra mängden sådant snack som jag hör per dag.

Nu skulle jag inte vilja dra några slutsatser utifrån tonåringars beteende generellt. Känns som att vara taskig och allmänt svinig hör till. Hade det inte existerat någon form av stigmatisering kring detta så hade de hittat något annat att hacka på.

filmjölk
2014-06-08, 13:39
Klart det inte ska, det tror jag filmjölk vet och egentligen tycker också att det inte ska göra, men hans naturliga reaktion är som den är eftersom det finns djupt inpräntat i vår kultur att det är så det är.

Japp. Det är helt ologiskt men ändå på något sätt glasklart att en het 35årig tjej som ligger med en sextonåring är lite halväcklig och en motsvarande man är ett avskum.

Hade den 35åriga kvinnan vart oattraktiv hade jag ansett det var värre, men inte lika illa som en man. Motsvarande för män blir det också värre ju fulare mannen är.

Doctor Snuggles
2014-06-08, 15:55
Japp. Det är helt ologiskt men ändå på något sätt glasklart att en het 35årig tjej som ligger med en sextonåring är lite halväcklig och en motsvarande man är ett avskum.

Hade den 35åriga kvinnan vart oattraktiv hade jag ansett det var värre, men inte lika illa som en man. Motsvarande för män blir det också värre ju fulare mannen är.

Fula människor får verkligen allt skit. Räcker det inte att de är fula, liksom?

Oxe
2014-06-08, 23:12
hittade denna och kom och tänka på den här tråden... nåt för filmjölk att fasas över

http://www.ebaumsworld.com/pictures/view/83515734/

High1ander
2014-06-08, 23:42
hittade denna och kom och tänka på den här tråden... nåt för filmjölk att fasas över

http://www.ebaumsworld.com/pictures/view/83515734/

Alltså, vet inte om den där representerar "alla" kvinnor som hållt på med sina studenter. Men av att kolla på de där bilderna så kan man iaf. lätt säga att merparten är "snygga" och nog ingen utav dom är "ful", dvs. rent ytligt borde det fan inte vara svårt för dom att få ragg. Sen kan det ju vara så att de är omogna, blåsta, etc. som gör att män i normal ålder inte gillar dom. Jag säger inget om att det är "OK" för att de är "snygga", utan mer, de tar nog inte småpojkar i desperation för att de inte kan få annat, utan för de vill.

Sniggel
2014-07-10, 08:17
Lite sjuka barnpornografilagar (lite "spinoff" på tråden kan man väl säga):

b3RfS_Kj1I8

Mackie Messer
2014-07-10, 08:54
Lite sjuka barnpornografilagar (lite "spinoff" på tråden kan man väl säga):


Det är inget större fel på lagen, jag är så jävla trött på det här nakenfotograferandet, så det är bra att någon blir uthängd och får bära hundhuvudet.

Det enda som är sjukt är att det ska fota killens snorre på nåt sjukhus eller liknande, men det kommer inte genomföras eftersom det är domaren och åklagarens önskan, men kan omöjligen beviljas.

Hade pajsaren i klippet bara fokuserat på att killen skulle fotograferas i efterhand hade jag hållt med honom, men iställer flippar han ur om "high-school-sweathearts" osv som att det är det mest självklara i världen att man måste ta nakenbilder och skicka till varandra.