handdator

Visa fullständig version : Förslag på matupplägg! Snabb fråga


diablogtr
2007-09-08, 10:00
När man deffar skall man ligga på runt -500 kalorier...

Och när man bulkar "ska" man ligga på runt +500 kalorier...


Det bekvämaste skulle alltså vara att man äter precis som när man deffar även under bulkning. MEN under bulkning häller man också i sig en 1000 kalorier's shake någon gång under dagen! På det sättet så vet man hela tiden "hur mycket" man ska äta av maten, och man tänjer inte ut magsäcken under bulken eftersom man inte hetsäter utan bara häller i sig en shake. Alltså slipper man lida av att vara vrålhungrig under deffen pga uttänjd mage.


Jag kanske är korkad som tror att jag är den första som tänkt ut detta men men; Någon som har förslag på hur man gör en god och ~1000 kaloriers shake?

Sverker
2007-09-08, 10:09
Jag tror att du blir rätt mätt av att slänga in en drink på 1000 kcal oavsett när på dygnet. En sådan drink kommer att påverka ( minska ) energiintaget timmarna efteråt.

Mitt första råd är att skippa hela ide´n med bulk. Ät vettigt och lagom.

Passar inte det rådet så skopa i dig en extra gigantisk gainer timmen efter du tog efterträningendrinken.

diablogtr
2007-09-08, 10:15
En sådan drink kommer att påverka ( minska ) energiintaget timmarna efteråt.

Minska energiintaget? Vad menas med det

Vad tycker du istället att jag borde göra? Ligga på +/-? Då kan det inte hända någonting.

King Grub
2007-09-08, 10:18
Minska energiintaget? Vad menas med det

Hur många olika tolkningar kan göras av dom två orden? :confused:

diablogtr
2007-09-08, 10:20
En drink som minskar energiintaget - Hur kan den minska ett energiintag? Jag äter det jag äter?

Sverker
2007-09-08, 10:21
1000 kcal är inte lite. Den drinken kommer att rinna ut genom öronen på dig och göra så att din aptit är sänkt många timmar efteråt.

z_bumbi
2007-09-08, 10:42
En drink som minskar energiintaget - Hur kan den minska ett energiintag? Jag äter det jag äter?

De flesta blir ganska mätta av 1000 kcal oavsett i vilken form de är, mättnadskänslan blir mindre av en drink än om det är mat i solid form men man blir i alla fall mätt vilket då påverkar nästa mål man tänker äta.
Jag drack under en period ca 1200 kcal till frukost och jag stog mig utan problem fram tills fikat på förmiddagen utan att bli mer än lagom hungrig. Nettoskillnaden mot den frukost jag brukade äta innan var ca 500 kcal så jag tjänade på det hela energimässigt (vilket var syftet) men för att öka 1000 kcal totalt så skulle jag enligt den metoden varit tvungen att ersätta två mål med drinkar och då hade jag tröttnat ganska snabbt på drinkarna.

Om man börjar med energirikare livsmedel och lite mer gainer i samband med träningen så ser man hur långt det räcker, räcker det inte så kan man lägga till en mindre drink senare.

Saikyou
2007-09-08, 16:55
300g vaniljglass ~600kcal, halvliter lättmjölk ~150kcal och ett par bananer i en mixer *drool* Kanske inte är nåt att rekommendera dock :D

diablogtr
2007-09-08, 16:56
Tack för svar alla

Jaive
2007-09-08, 20:54
300g vaniljglass ~600kcal, halvliter lättmjölk ~150kcal och ett par bananer i en mixer *drool* Kanske inte är nåt att rekommendera dock :D

Lightglass då eller? 300g glass är ju annars betydligt mer om jag inte räknar helt fel.

Squirrel
2007-09-08, 22:16
Gräddglassen jag brukar köpa är under 200 kcal / 100g. Finns t o m vid runt 120 kcal som smakar precis lika bra.

Sverker
2007-09-09, 06:47
300 g är ju ett halvliterspacket. Svensk standardstorlek. Synd att förstöra något så gott med att köra ned det i en mixer:(