Visa fullständig version : Kalles Randiga - BANAN!?
Var på affären idag och döm av min förvåning när jag såg att Kalles kaviar kommit i en ny smak - Kalles Randiga med BANAN(!). Kände mig inte tillräckligt macho att prova den, men är det någon som gjort det och kan ge ett litet utlåtande? Personligen tycker jag inte att kombinationen med kaviar, färskost och banan låter speciellt lockande, men visst; det kan ju vara en riktig smaksensation. *spy*
http://www.newsdesk.se/files/e4cda12d0383c5f6e50922b9fc5416dc/resources/ResourceHiresImage/thumbnails/kalles_randiga_med_banan_medium.jpg
So.. anyone? :)
King Grub
2007-09-07, 21:31
Kräkmedel. Är du säker på att det inte är ett skämt? Finns inte bland hemsidans produkter.
King Grub
2007-09-07, 21:31
Nehej, det var inte ett skämt. Fanns på Abbas sida.
Kalles Randiga Banan. Hälften mildrökt kaviar och hälften krämig färskost smaksatt med bananpuré. En mildare variant av Kalles med en spännande och god kombination mellan sött och salt.
Åh jisses jädrar.. snälla fixa ett ramaskri så att detta hån mot våra smaklökar försvinner.
Nej, som sagt, det är inte ett skämt. Såg den live och mitt liv kommer aldrig bli detsamma igen. :)
Patrik Cutler
2007-09-07, 21:33
hahahahahahaha!! fan vad fult att kalles huvud kommer upp ur en banan
Den idén måste ha kommit fram framåt småtimmarna på en firmafest.:laugh:
Någon måste ju bara smaka och berätta smakupplevelsen. Jag är på diet så jag blir inte testaren. Annars hade jag gärna gjort det. Kul att smaka på lite udda mat. Dock avråder jag er från majsglass.*spy*
Eeeehhhh`!!!?
Banan och kaviar. Det LÅTER inte som någon höjdare precis. Det blir svårt att marknadsföra tror jag (iaf för oss svenskar) :P
Handcuff
2007-09-07, 21:46
hahahahahahaha!! fan vad fult att kalles huvud kommer upp ur en banan
Hahaha :laugh: Å fyfan...
Jo jag såg denna produkt igår jag med....var tvungen läsa tre gånger :D
Eeeehhhh`!!!?
Banan och kaviar. Det LÅTER inte som någon höjdare precis. Det blir svårt att marknadsföra tror jag (iaf för oss svenskar) :P
När kidsen ser Kalle ploppa upp ur en banan så är produkten redan såld :thumbup:
Word...
Men det låter ju bara INTE GOTT! Tänk er bara. Dra fram en banan. Skala den
och dela på hälften. Nu drar ni en redig sträng kaviar över denna, toppa med lite mjukost... NOM NOM NOM!
Någon som iförskaffat produkten (då är man en sann hjälte) Och kan informera om näringsvärden? :D
mystic[-_-]
2007-09-07, 22:09
Fick smakprover på jobbet men jag mådde illa av bara namnet
Scratch89
2007-09-07, 22:33
Kalle banan? :D
http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=5550
Handcuff
2007-09-07, 22:43
Någon som iförskaffat produkten (då är man en sann hjälte) Och kan informera om näringsvärden? :D
Är det verkligen intressant? Förmodligen som övriga kaviarsorter något så när. Inget man baserar sin kost på.
men usch...hur kommer man på en sån blandning....bläää
Men blä. *spy*
Måste nästan kolla om vi har den på jobbet idag. Har vi det lovar jag att införskaffa och ge utlåtande. Men vi brukar vara rätt sena på att få in nya saker på Willy:s...
Eddie Vedder
2007-09-08, 08:08
Måste nästan kolla om vi har den på jobbet idag. Har vi det lovar jag att införskaffa och ge utlåtande. Men vi brukar vara rätt sena på att få in nya saker på Willy:s...
Det kan nog vara en fördel i det här fallat, då kan ni ju invänta dom andra kedjorna och se när dom får slänga berg av Kalles banankaviar som varje människa med lite självbevarelsedrift undviker att köpa.:D
wtf? för några år sedan var det standard för mig att äta kaviar, keso och skivad banan på hårdbröd mouhahhaha!
Jag var nyss ner på coop och letade, hittade ingen banan kaviar och när jag frågade såg de i kassan ut som ett par frågetecken. fick bli en vanlig frukost idag, jag hade med skräckblandad förtjusning sett fram emot banan kaviarn : /
Det kan nog vara en fördel i det här fallat, då kan ni ju invänta dom andra kedjorna och se när dom får slänga berg av Kalles banankaviar som varje människa med lite självbevarelsedrift undviker att köpa.:D
Hehe, bra tanke där, får tipsa mejeriansvarige. ;)
Förresten, apropå skumma saker, fler än jag som provar Premiers läsk med smaken Banan-Choklad? :D
Smakar faktiskt som den heter, typ som Banana Skids om nån minns den... Att den sen är limegrön i färgen är nåt jag inte riktigt förstått dock. :Virro
Kalles med kemisk banansmak? *spy*
Hehe, bra tanke där, får tipsa mejeriansvarige. ;)
Förresten, apropå skumma saker, fler än jag som provar Premiers läsk med smaken Banan-Choklad? :D
Smakar faktiskt som den heter, typ som Banana Skids om nån minns den... Att den sen är limegrön i färgen är nåt jag inte riktigt förstått dock. :Virro
Finns den i light?
Vilka affärer finns den i?
Finns den i light?
Vilka affärer finns den i?
Kan köpas på Willys och finns inte i light-version. Är nog den äckligaste läsk jag någonsin smakat och då kan jag trots allt säga att jag älskar Banana-Skids. Fick ge bort läskeblasken till grannungarna efter första klunken.
Efter lite påtryckningar på ICA idag fick jag en av mina insiders att dra med en tub till deras fikarum för provsmakning. Inte så otroligt vidrigt som man kunde tänka sig, men absolut ingenting jag skulle köpa hem och lägga på mackan.
Lät ju gott! Hur kan det misslyckas liksom, banan är gott och likaså är ju kaviar det. 1+1=2? ;)
Ofta, surströmming är gott och tårta är gott. NOMNOM påvarandra!
Lät ju gott! Hur kan det misslyckas liksom, banan är gott och likaså är ju kaviar det. 1+1=2? ;)
Brasses korvtårta...
Okej. Jag har självklart provat.
Betyg: 5/5 Riktigt gott. T o m godare Kalles Randiga Original.
elderberry
2007-09-09, 14:45
ibland är dom märkligaste kombinationerna dom godaste. faktiskt.
ibland är dom märkligaste kombinationerna dom godaste. faktiskt.
Helt klart!
Då var man en kulinarisk erfarenhet rikare :D
Helt ok på en skiva syrligt rågbröd, men ägg var det ingen hit till.
-Niklas-
2007-09-09, 15:45
Måste ner o köpa en tub senare, låter faktiskt gott :)
Alfred Nobel
2007-09-09, 15:53
Måste verkligen införskaffas och upptäcka smaken, jag blir mer intressant för varje gång jag läser tråden. Låter inte allt för knäpp heller.
Tusan vad ni alla är fördommsfulla...
Klaga inte innan ni har fått smaka, trodde ni fått lära er det =).
Jag hittar den ingenstans, har letat runt i staden när jag handlat. Jag ska ha min banankaviar.
Har provat den :=) både nykter och onykter. kan dra slutsatsen att det är en jävligt konstig kombination och att eftersmaken är lite konstig men den får godkänt iallafall. inget som jag tänker köpa igen iallafall
fyrkantig_rondell
2007-10-11, 19:23
Var på affären idag och döm av min förvåning när jag såg att Kalles kaviar kommit i en ny smak - Kalles Randiga med BANAN(!). Kände mig inte tillräckligt macho att prova den, men är det någon som gjort det och kan ge ett litet utlåtande? Personligen tycker jag inte att kombinationen med kaviar, färskost och banan låter speciellt lockande, men visst; det kan ju vara en riktig smaksensation. *spy*
So.. anyone? :)
Jag älskar den, tycker den smakar betydligt bättre än orginalet.*whistle* banansmaken neutraliserar kaviar smaken något och den känns lite mildare. men banan vet jag inte om det smakar direkt..
machine gun
2007-10-11, 19:34
Och det ska komma från självaste kungen av udda smakkombinationer :D
Eddie Vedder
2007-10-11, 19:37
Och det ska komma från självaste kungen av udda smakkombinationer :D
"Alla människor med självbevarelsedrift" skrev jag. Aldrig att det inkluderade mig själv.:D
machine gun
2007-10-11, 19:46
"Alla människor med självbevarelsedrift" skrev jag. Aldrig att det inkluderade mig själv.:D
Sorry, måste ha läst för snabbt :D
Ouäh fick klökningar första gången jag såg reklamen på TV =S Vart får de allt ifrån!? haha. kaviar med banan fy fasen
Creds till Abba som nog kommit på ett förträffligt sätt att marknadsföra sitt varumärke. Vad gäller själva smaken är jag lite skeptisk, men samtidigt ska man ju kanske testa innan man dömer ut den helt. Jag såg dock ordet "mild" i en recension och kaviar ska inte vara mild, den ska vara kaviar.
Ofta, surströmming är gott och tårta är gott. NOMNOM påvarandra!
Salt för sig är inte så gott. Sill rakt upp och ner är inte heller så gott. Salt sill däremot. Smaskens.
För att inte tala om rök och sik var för sig.
Nej du, en kombination är mer än summan av dess beståndsdelar.
Jag startade en egen tråd om banankaviaren i rena förskräckelsen innan jag såg den här.. jag förstår bara inte. Yuck.
Måste verkligen införskaffas och upptäcka smaken, jag blir mer intressant för varje gång jag läser tråden. Låter inte allt för knäpp heller.
Kalles med banan på gröten? Vem blir först du eller Eddie? :D
Kalles med banan på gröten? Vem blir först du eller Eddie? :D
:laugh:
Jag älskar den, tycker den smakar betydligt bättre än orginalet.*whistle* banansmaken neutraliserar kaviar smaken något och den känns lite mildare. men banan vet jag inte om det smakar direkt..
+1
Köpte en tub och den är faktiskt inte så pjåkig :)
Jag har smakat hos en kompis nu. Den var ju faktiskt mkt bättre än vad man kunde tro.
Jag har smakat hos en kompis nu. Den var ju faktiskt mkt bättre än vad man kunde tro.
Alltid denna "kompis" som dyker upp i frågeställningar. Erkänn nu. Det var DIN tub va. VA! VA?
Emil_Larsson
2007-10-21, 10:17
Jag tror jag hade för lite banankaviar på sist. Ska pröva en smörgås och ösa på ordentligt och se om det smakar mer. I övrigt tycker jag inte den smakade något speciellt mer än....banan...
Alltid denna "kompis" som dyker upp i frågeställningar. Erkänn nu. Det var DIN tub va. VA! VA?
Haha! Jag snegla på den i affären för några dagar sedan, men jag kunde inte ställa mig i skaran av folk som verkligen köper banankaviar!
Herregud! Är det ingen som ätit en macka med smör, kaviar och skivad banan????
Jag är fan uppvuxen på det!
Tycer inte alls att det är en konstig kombination med kaviar och banan!
Nitrometan
2007-10-21, 18:50
Herregud! Är det ingen som ätit en macka med smör, kaviar och skivad banan????
Jag är fan uppvuxen på det!
Tycer inte alls att det är en konstig kombination med kaviar och banan!
Ban him. :banned
Alfred Nobel
2007-10-21, 19:05
Jag gick en runda på Coop i fredag och då fanns det en "smakprov-hörna" med jusst denna produkt. Kalles kaviar med banansmak på något bröd. Det var fanemig gott, seriöst. Riktigt smarrigt! Ska ner och handla en tub lr två nästa gång jag besöker affären. Och vem vet om den kanske piffar upp gröten också ;)
Marcus B
2007-10-22, 16:40
Jag ställer mig till skaran som vart tvungen att smakat.. och det var asgott, ångrar inte alls att jag köpte mig en tub :)
Ni är alla hemska, hemska människor! :D
Alla mataffärer jag varit på har bojkottat denna eminenta uppfinning... until now! Fick tag på den häromdagen. Helt ok. God, till och med. Inte överdrivet tydlig banansmak, men den finns där.
Inte särskilt optimala värden för deff, dock :/
Beskriv smaken då någon! FFS!!
O_O
Jag har inte vågat öppna min vanliga kalles randiga ännu, köpte den för flera veckor sen. Farliga grejer, såna här nymodigheter... Kanske främst för jag inte riktigt vet vad jag ska ha den till :Virro
Animalistic
2007-10-23, 05:16
Beskriv smaken då någon! FFS!!
O_O
krämig kaviar & färskost smak med en touch av banan
gott på kanske 1-2 rostade mackor i månaden. mer än så är bara för mycket
Som Animalistic sa, kaviar med en svag touch av banan.
Den passar bra på kardemummaskorpor också, banansmaken försvinner nästan helt så det bara smakar mild kaviar. Inte alls dumt!
MasterChief
2007-10-24, 11:10
Är det bara jag som minns "cocktail-tilltugget" som var vanligt på 70-talet i form av bananskivor med en klick kaviar på (med en tandpetare igenom) ?
Kalles Randiga *vanliga* var ju hur god som helst iaf. Kanske blir ett stycke banan när ekonomin tillåter.
Är det bara jag som minns "cocktail-tilltugget" som var vanligt på 70-talet i form av bananskivor med en klick kaviar på (med en tandpetare igenom) ?
Nej, men å andra sidan har ju inte vi upplevt två världskrig heller. Mr Old School.
Bara jag som tycker namnet anspelar lite väl mycket på sex?
Kalle's Randiga Banan
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.