handdator

Visa fullständig version : Grattis till mej! Har fått jobb!


Lellan
2007-09-07, 19:28
Inget flashigt men förhoppningsvis roligt, intressant och spännande! Jag är glad iaf. :)

eleni
2007-09-07, 19:31
Grattis Lellan!

Jag vet hur det känns, var på intervju idag och det verkar lovande - i princip 99% säkert ;)

Cilia
2007-09-07, 19:33
Grattis Lellan

Var det det jobbet du skrev en tråd om här tidigare? Där du ville ha en referens från en professor som du inte kom åt?

Yankeee
2007-09-07, 19:34
Hur känns det att inte vara sousse längre?

King Grub
2007-09-07, 19:35
Hurra! http://bestsmileys.com/hyper/6.gif

elan
2007-09-07, 19:36
Stort grattis! Roligt, intressant och spännande låter bra mycket bättre än flashigt.

FreCKo
2007-09-07, 19:38
vad är det för jobb? *popcorn*

Lellan
2007-09-07, 19:46
Grattis Lellan!

Jag vet hur det känns, var på intervju idag och det verkar lovande - i princip 99% säkert ;)

Å, kul!! Då får du det säkert, ett grattis utifall att!

Grattis Lellan

Var det det jobbet du skrev en tråd om här tidigare? Där du ville ha en referens från en professor som du inte kom åt?

Ja, vilken koll du har! De fick andra referenser istället, bla en som de hade bokat in möte med idag och efter det tog det ett par timmar, sen ringde de och erbjöd mig jobbet! Hon ska få en liten present som tack för hjälpen. Kan ju inte räknas som muta i efterhand. :)

Hur känns det att inte vara sousse längre?

Det är sossarna som jobbar å sliter ju. Förresten har jag haft timanställning och vik nu under tiden jag sökt jobb, har inte fått ut någon a-kasseersättning än så jag kanske kan räkna mig till närande ej tärande? ;)

Hurra! http://bestsmileys.com/hyper/6.gif

Ja, hurra!

Stort grattis! Roligt, intressant och spännande låter bra mycket bättre än flashigt.

Ja. Välavlönat skulle ju också vara roligt, men eftersom jag inte tagit min examen (började jobba åt universitetet istället för att ta sista poängen där:smash: ) är det flera sköna tusingar jag missar. Men fram till lönesamtal så hoppas jag att jag hunnit impa.

Lellan
2007-09-07, 19:50
vad är det för jobb? *popcorn*

Ska tillsammans med 4 andra beteendevetare o arbetsterapeuter vara med om att starta upp ett nytt kortidsboende där människor med psykiska och/eller missbrukarproblem ska utredas. Detta inför återgång till eget boende, jobb osv. Både min nuvarande chef och svärmor tipsade om jobbet för de tyckte att jag skulle passa, men jag hade redan fått syn på det och tänkt detsamma.

Förhoppningsvis har vi rätt! :)

GymTT
2007-09-07, 20:06
[QUOTE=Lellan;2503075]




Det är sossarna som jobbar å sliter ju.



Hahahaha.


Ontopic: Grattis till det nya jobbet.

hultman
2007-09-07, 21:04
Det är sossarna som jobbar å sliter ju.

Nja. Generellt sett så jobbar du mer om du tjänar mer, även om det givetvis finns undantag. Undantagen är oftast de som axlar ett stort ansvar med sitt handlande.

Nicole
2007-09-07, 21:07
Grattis!!! :hbang:

Lellan
2007-09-07, 21:34
Nja. Generellt sett så jobbar du mer om du tjänar mer, även om det givetvis finns undantag. Undantagen är oftast de som axlar ett stort ansvar med sitt handlande.

Förklaren för mig bitte. Menar du a) det finns inga sossar som tjänar bra b) att den som sliter mest får mest i plånboken? *bs* Det sista, att större ansvar i regel genererar en högre lön - håller jag däremot med om.

Fast, det finns ju undantag även där. Jag får tex 6 k mindre i lön än mina blivande kolleger, enbart baserat på att jag inte slutfört min examen vilket de har. Däremot har jag gått förbi många sökande med examen, just för att jag verkar passa för jobbet. Detta med löneskillnaden iom examen el ej var policy för stället. Däremot kan jag förhandla upp lönen om det visar sig att jag är värd det. vi har samma ansvarsområde + arbetsuppgifter men det som skiljer är att de var smarta nog att slutföra examen och det avspeglar sig på ingångslönen. :(

Grattis!!! :hbang:

Tack, hoppas jag hamnat rätt! :)

tntballe
2007-09-07, 21:40
grattis :thumbup:

Mago
2007-09-07, 21:59
Ska tillsammans med 4 andra beteendevetare o arbetsterapeuter vara med om att starta upp ett nytt kortidsboende där människor med psykiska och/eller missbrukarproblem ska utredas. Detta inför återgång till eget boende, jobb osv. Både min nuvarande chef och svärmor tipsade om jobbet för de tyckte att jag skulle passa, men jag hade redan fått syn på det och tänkt detsamma.

Förhoppningsvis har vi rätt! :)

Måste kännas bra att få ett jobb som stämmer så bra in på en själv. :)

tjabon
2007-09-08, 00:43
Grattis, grattis!!!!!!!!:cheers:

Har själv varit på intervju nr 2 för ett toppjobb och blev
grillad i 2,5 timmar av 3 chefer som vände ut å in på allt.
Nu är jag nästintill ett nervvrak av att vänta på besked
efter helgen. Det tar på krafterna!

joriice
2007-09-08, 00:47
Kul att någon blir glad då o då.

En sådan här tråd hade knappast skapats för 20 år sedan (duh) Men med tanke på den hårda arbetsmarknaden tänkte jag... :)

FreCKo
2007-09-08, 09:27
Ska tillsammans med 4 andra beteendevetare o arbetsterapeuter vara med om att starta upp ett nytt kortidsboende där människor med psykiska och/eller missbrukarproblem ska utredas. Detta inför återgång till eget boende, jobb osv. Både min nuvarande chef och svärmor tipsade om jobbet för de tyckte att jag skulle passa, men jag hade redan fått syn på det och tänkt detsamma.

Förhoppningsvis har vi rätt! :)

...fan va hårt! Lycka till *flex*

-Niklas-
2007-09-08, 09:34
Grattis :)

internethjälten
2007-09-08, 10:49
Bra, då kan du dra ditt strå till stacken när det gäller stadsskulden ;)

Pudzianovski
2007-09-08, 11:34
Låter kul, passar nog dig som är en glädjespridare. Snacka inte ihjäl stackarna bara. :D :thumbup:

Metal_boy_
2007-09-08, 11:48
En får gratulere!

Lellan
2007-09-08, 13:15
Måste kännas bra att få ett jobb som stämmer så bra in på en själv.

Återstår att gör det, men om det är så: japp!

Grattis, grattis!!!!!!!!

Har själv varit på intervju nr 2 för ett toppjobb och blev
grillad i 2,5 timmar av 3 chefer som vände ut å in på allt.
Nu är jag nästintill ett nervvrak av att vänta på besked
efter helgen. Det tar på krafterna!

Det lät vassare än mitt, jag hade bara 2 grillande chefer och 1 ½ timme tog det. Å så grillade de min kollega ½ timme... Håller tummarna för att du får det! Jag fick vänta en månad, trösta dig med att väntan är över efter helgen!

Kul att någon blir glad då o då.

En sådan här tråd hade knappast skapats för 20 år sedan (duh) Men med tanke på den hårda arbetsmarknaden tänkte jag...

Nä, för 20 år sen var jag 9 år, då hade jag nog inte varit så pigg på att jobba där.

...fan va hårt! Lycka till *flex*

Tack!

Grattis

Tack tack!

Bra, då kan du dra ditt strå till stacken när det gäller stadsskulden

Jo, det var ju mitt främsta syfte.. kanske. ;)

Låter kul, passar nog dig som är en glädjespridare. Snacka inte ihjäl stackarna bara.

Haha, faktiskt så påstod de att den enda svaghet de kunnat fått ur mina referenser var att jag kan vara lite tystlåten av mig. :D Å andra sidan fick de höra att jag säger ifrån och inte tvekar att ta upp saker så det var inget de hade något emot. Som ni hör håller jag på att få hybris av allt de sa sig ha kommit fram till om mig.. Å så brer du på med glädjespridare också..ojoj. Men tack för den med!

Antingen är de grundlurade - eller så är ni det.. ;) (faktiskt är jag ingen pladdermaja live, bara i flumtext som här och så när jag är bakfull då)



En får gratulere!

Precis, du har fattat syftet med grattistiggartråden! Tack!