handdator

Visa fullständig version : Gainern + Kreatinet löser sig inte


tränaren
2007-09-07, 16:33
Tja. Sorry om detta redan har postats, men jag kunde inte hitta specifika svar för denna frågan.

Jag blandar ner 1.5 dl Gainer, 0.5 dl kreatin i 4 dl vatten. Först vattnet, sen kosttillskottet. Det som händer är att det blir små klumpar (vet ej om det är gainern lr kreatinet) Använder en shaker med filter, men det tycks ändåså inte fixa sig.

Jag är osäker på vilket kosttillskott som inte löser sig...Kan det bero på att jag blandar gainern med kreatinet samtidigt? Bör jag köra enskilt istället?
Får kosttillskottet fortfarande samma effekt fast det slinker ner vissa klumpar då och då?

Några frågor från en nybörjare

Tacksam för svar :)

Whistler
2007-09-07, 18:12
En halv deciliter kreatin? WTF? Det är ju typ 100g! :smash:

Dra ner på kreatinet för guds skull, och öka vattenmängden om det fortfarande blir klumpar...

Handcuff
2007-09-07, 18:13
En halv deciliter kreatin? WTF? Det är ju typ 100g! :smash:

Dra ner på kreatinet för guds skull, och öka vattenmängden om det fortfarande blir klumpar...

W00000t???? :confused:

Varför så sjukt mycket kreatin? Vad försöker du uppnå? jelp

Raggis
2007-09-07, 19:00
Det är kolhydrater blandat med kreatin. Creatine complete, eller vad det heter.

tränaren
2007-09-07, 23:44
Exakt, Creatine Complete, inte rent vanligt kreatin.

Men vad har ni för några förslag?

Raggis
2007-09-07, 23:47
Mer vatten?

tränaren
2007-09-08, 00:23
Okej. Men blir det verkligen rätt då? Gainern ska ju blandas ut med 4 dl vatten. Om jag tar för mycket, så kanske det blir fel?

Jag gör bara antaganden, vet så lite om detta. Hjälp mig gärna!

Raggis
2007-09-08, 00:33
Okej. Men blir det verkligen rätt då? Gainern ska ju blandas ut med 4 dl vatten. Om jag tar för mycket, så kanske det blir fel?

Jag gör bara antaganden, vet så lite om detta. Hjälp mig gärna!

Nejdå, det blir varken bättre eller sämre. 0,4 dl är bara ett riktvärde.

matlak
2007-09-08, 08:39
mer vatten å skaka innihellvette

larre
2007-09-08, 09:00
Mina erfarenheter av kreatin är att det vägrar ändå in i döden att lösa sig. Jag har hört av sverker(tror jag) att det beror på vilket vatten man har, dvs att det inte löser sig så bra i det vatten som jag har i Östersund men löser sig bättre i vattnet i tex sthlm.

Prova blanda kreatinet med ljummet/halvvarmt vatten, skaka utav helvete och låt det stå lite, sen fyller du på med kallvatten o resten av pulvret. Det brukar funka för mig, fast lite sandigt brukar det bli ändå.

Handcuff
2007-09-08, 09:11
Okej. Men blir det verkligen rätt då? Gainern ska ju blandas ut med 4 dl vatten. Om jag tar för mycket, så kanske det blir fel?

Jag gör bara antaganden, vet så lite om detta. Hjälp mig gärna!

Du kan blanda med 4 liter om du vill. Det "händer" inget med din gainer. Gainer = protein (från mjölk) + kolhydrater(från ex majs). Vad ska hända liksom?

gibfel
2007-09-08, 10:36
Funkar det att blanda Kreatin i mjölk??? Med tanke på att man inte vill ha en vattengainer:D