handdator

Visa fullständig version : Trolleri


Greg
2007-09-07, 15:34
Någon som leker hobby-trollkar? Vet ni bra hemsidor, DVD-s etc för nybörjare?

Helst trick som man kan göra stående, mynt eller kort.

piraten99
2007-09-07, 15:40
kolla in lite david blaine trick på youtube. han kör mkt med kort och mynt och de flesta går att göra utan rekvisita.
sen googlar du bara på david blaine tricks eller nåt sånt.

Slartibartfast
2007-09-07, 17:19
Ska du utöka din PUA-repertoar?

willis
2007-09-07, 17:29
Jag trollar (trollade) rätt mycket med kort på fritiden. Har dock inte lärt mig något nytt på tre-fyra månader pga att jag har haft annat för mig. Skickade ett PM i alla fall där du nog kommer hitta mycket nyttigt.

XroW
2007-09-07, 17:46
Ska du utöka din PUA-repertoar?

:laugh: Its all for the game :)

JustinCredible
2007-09-07, 17:53
Tufft trick: Tänd eld på en papperslapp så den blir till aska. Under tiden du gör det har du redan aska på fingertopparna på ena handen (det får inte personen se.) Sen ber du personen räcka fram sin ena hand med handflatan nedåt. Då säger du "nej lite högre" och lyfter hans hand lite som du sammtidigt får över askan från dina fingertoppar till hans handflata. (Du gör det skitsnabbt liksom bara som en random grej.) Sen ber du honom stänga handen och ta askan från pappersbiten i din hand, stäng handen och rabbla abrakadabra och be honom öppna sin hand. Medan han blir amazed över hur han har fått askan i sin hand så torkar du bara bort askan från pappersbiten på dina byxor eller nåt. Funkar varje gång och alla tjejer kommer vilja ligga.

Slartibartfast
2007-09-07, 18:16
Funkar varje gång och alla tjejer kommer vilja ligga.

En annan grej som gör brudarna tokiga är the Pointing Game. Inget magic, men man får ligga.

När det sitter fem-sex personer runt ett bord så frågar du om alla vill vara med i the pointing game. Det vill förståss alla. Denna ramsa är nyckeln till det hela:

"This is the pointing game. Listen really carefully, and you will know who it is".

Börja med att peka på en person kring bordet och fortsätt peka på personerna runt bordet för varje ord i ramsan. Ole-dole-doff-principen alltså. När du kommer fram till slutet av ramsan så sitter alla som frågetecken en stund och den första som yttrar det minsta ljud ÄR det. Ni fattar? Det är ingen skillnad vem du börjar eller slutar ramsan på. Det är den förste som säger nåt efter ramsan som är det. Låter väldigt korkat, men dumma brudar blir helt tokiga när de försöker lista ut vem det är. Låt dem diskutera en liten stund vem det kan vara innan du säger vem det är. Kom ihåg vem som sade något först. Använd kondom.

kalle_banan
2007-09-07, 19:48
Men vad gör ni när ni kommit förbi attraktionsfasen? kör ni enligt mysterys metod? The pointinggame verkar roligt för övrigt, slarti, vad gör du när de tror att den man pekar på sist är "den" ?

Slartibartfast
2007-09-07, 19:57
Men vad gör ni när ni kommit förbi attraktionsfasen? kör ni enligt mysterys metod?

:D Ingen aning. Jag sysslar inte med PUA-grejer. Tycker det är löjligt. Är inte singel heller för den delen.

The pointinggame verkar roligt för övrigt, slarti, vad gör du när de tror att den man pekar på sist är "den" ?

Det kan ju vara den också, om han/hon säger nånting först. Annars är det bara att säga "nej, det är det inte. Vi prövar igen. Hör på nu." och så kör man igen.

coxie
2007-09-07, 21:33
Men vad gör ni när ni kommit förbi attraktionsfasen? kör ni enligt mysterys metod? The pointinggame verkar roligt för övrigt, slarti, vad gör du när de tror att den man pekar på sist är "den" ?

Jag säger helt sonika "Vill du följa med hem och kolla in min full t6 druid?"


Funkar det inte så är bruden inget att ha.

Greg
2007-09-08, 00:58
Ska du utöka din PUA-repertoar?

Nej.

Alltid funnit det intressant. Har alltid velat men inte kommit runt till det.

Nu har jag fått tummen ur röven och jag vill lära mig.

Mynt och kort är billigt och enkelt, och man kan göra det var man vill. Jag kan öva på tåget, köra det för mina polare. Om en fest är död kan man ju bara köra igång med något roligt.

Oj, nu blev man visst seriös..

TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖCK

Greg
2007-09-08, 00:59
Jag säger helt sonika "Vill du följa med hem och kolla in min full t6 druid?"


Funkar det inte så är bruden inget att ha.

Jag har bara t2 *cry*

Inga ligg för mig inte.