handdator

Visa fullständig version : Fullkorn - knäckebröd


eppenjet
2007-09-07, 10:52
En liten followup till min förra tråd. Fullkornsknäckebröd, kan man äta det utan att få dåligt samvete vid en semideff?:) Och då menar jag inte de ljusa knäckebröden, utan de bruna, 100% fullkorn el. liknande.

Ryska_raketen
2007-09-07, 10:53
Ja.

mini
2007-09-07, 10:57
Jag tror att du behöver läsa på lite innan du börjar banta. I all välmening.

Ryska_raketen
2007-09-07, 10:59
Jag tror att du behöver läsa på lite innan du börjar banta. I all välmening.

Tack.

tntballe
2007-09-07, 11:02
Jag tror att du behöver läsa på lite innan du börjar banta. I all välmening.

+1

eppenjet
2007-09-07, 17:17
Roligt att alla ni tycks döma mig efter 2st inlägg. Ni har ju verkligen full koll på min träningsbakgrund

Koloftw
2007-09-07, 17:32
Kanske det.

Kallar man något "deff" ska man skala bort fett för att def"f"ienera sin muskelmassa. När man har kommit så långt att man behöver deffa så behövar man troligen väga maten också. För att deffen ska bli perfekt ... Då räknas caloriintaget och makrofördelningen mer än färgen på brödet, tror jag.

mini
2007-09-07, 20:09
Roligt att alla ni tycks döma mig efter 2st inlägg. Ni har ju verkligen full koll på min träningsbakgrund

Jag har ingen som helst aning om din träningsbakgrund, men av dina frågor att döma har du inte alla bitar med hur du ska få till en sund och effektiv viktnedgång. Därför tycker jag att du bör lära dig mer, bland annat genom att läsa här på Kollo.

PiNG.
2007-09-07, 20:56
Jag har själv tryckt i mig tonvis med knäckemackor både grova å ljusa å de e fan både gott å nyttigt. Ju grövre desto bättre. Gick på en...ja vi kan kalla de för "semideff" för dryga månaden sen då jag skippa allt bröd och bara käka knäckemackor. Gick ner 1 kg ganska snabbt å har gått ner 1 kg till iom vikttävlingen som jag hoppa på här på forumet. Men de handlar inte bara om knäckebröd. Men eftersom det var det du fråga efter så får jag hoppas att du har koll på resten själv.

Wasa sportknäcke is de shit :hbang:

*Och jag har aldrig vägt min mat*

grunt_grunt
2007-09-08, 01:35
En liten followup till min förra tråd. Fullkornsknäckebröd, kan man äta det utan att få dåligt samvete vid en semideff?:) Och då menar jag inte de ljusa knäckebröden, utan de bruna, 100% fullkorn el. liknande.

För att gå ner i vikt ska du få i dig mindre energi än du förbrukar. Utan att varken veta vad du äter, vilken grundförbränning din kropp har och hur mycket du motionerar så är det omöjligt att svara på din fråga.

Men "wasa sport+"-knäckemackor utan pålägg innehåller 50kcal, och du bör väl ligga nånstans runt 2500 per dag för att gå ner i vikt. Så det gör ingen stor skillnad om du trycker i dig två mackor extra när du känner dig hungrig, men du kanske inte behöver bre på 2cm jordnötssmör.

För att räkna ut ditt energibehov och få en bra förståelse för hur en deff fungerar så bör du läsa den här texten (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881). Den är lite krånglig, men det är tid väl investerad.