handdator

Visa fullständig version : Spontant skrika av lycka?


Ivar_Lo-J
2007-09-07, 07:01
Efter att ha kollat på TV igår började jag fundera på om det fanns något som skulle kunna få en att helt spontant börja tokskrika rakt ut av glädje.
Folk som bott 16 pers i en etta och sen får ett lyxhus kan jag förstå, men för mindre grejer känns det ju inte så äkta.

Så: Finns det nått som skulle kunna få er att spontant börja skrika av lycka?

(Skriv gärna också om ni tror att något skulle kunna får er att spontant vifta med händerna och skrika "AMAGAD AMAGAD AMAGAD!!!", det vore kul o veta om detta nånsin hände på riktigt :) )

Mental
2007-09-07, 07:05
Tror inte det, inte på rak arm, brukar stå och klia mig i huvudet, darra som ett löv och fundera jävligt hårt på vad det innebär.
Glädjetjuten kommer oftast efter ett par minuter, när det har landat lite, jag är nog lite trög :)

Saker som fått mig att jubla av glädje har varit saker som att klara körkortet, komma in på mitt förstahandsval på universitetet, sälja min lägenhet för en bra bit mer än jag köpte den för etc, hur jag skulle reagera på en miljonvinst eller så vet jag inte :)

z_bumbi
2007-09-07, 07:07
Senast i lördags när emmzans mark på 162,5 kom upp och fick tre vita, iofs var jag lite mer sansad än när 157,5 kom upp Täby för då var det dessutom ett av mina matcharknep som lyckades plus att stämningen var något annorlunda i lokalen vid det tillfället.

Tolkia
2007-09-07, 07:08
Jag har nog faktiskt gjort det ett par gånger, bl.a. när jag fick beskedet att jag klarat proven till jägarexamen. Då var jag iofs 16 år (det har hänt senare också, men i mindre offentlig miljö än då; det har varit avklarade översättningstentor etc.). :D

Milia
2007-09-07, 07:12
Förutom att vinna en miljon och såna roliga grejer, mycket möjliga, men knappast troliga grejer skulle jag skrika högt *om HAN bjöd ut mig.
*Om jag fick ett jobb jag drömt om.

William
2007-09-07, 07:23
När jag fick mitt första jobb inom mitt yrke hoppade jag runt i lägenheten med ett stort smile men jag kommer inte ihåg om det var några spontana tjut men det var en härlig upplevelse.

Gabber
2007-09-07, 07:27
just nu vore väl att mitt projekt gick igenom utan problem, alltså helt klart med allt. Då skulle jag fan skriva av glädje för att ha hunnint osv.

annars är det det gamla vanliga att jag vunnit 100 miljoner *rolleyes*

Spawn
2007-09-07, 07:32
Varje gång jag leker på "egen hand"

vildängel
2007-09-07, 08:28
Den dagen jag får beskedet att jag har kommit in på Polishögskolan kommer jag garanterat att skrika av lycka och studsa runt som en bumbibjörn, då det har varit det enda jag vill sen jag var 12 år.

blekfet2
2007-09-07, 08:56
Om jag en dag upptäcker att jag kan pissa lakrits samt bajsa guld

Rahf
2007-09-07, 09:06
När jag kommer upp på vågen och ser att den kommer curla bakom mig hela vägen. 30 sekunder senare så är jag helt lyrisk och står och tjoar innan jag dråsar i vattnet.

Mighty
2007-09-07, 09:20
Finns det ingen sportintresserad här?
När Färjestad eller Liverpool gör mål skriker jag av lycka

jakke
2007-09-07, 09:40
Jag skriker så fort jag klarat en tenta jag trodde var helt körd eller efter man blivit uppringd och fått medelande om att sommarjobbet är ditt osv...

Manta
2007-09-07, 09:46
När Liverpool gör mål skriker jag av lycka

+1

Ok, kanske inte alla 6 mål mot Derby, men om det är ett viktigt mål så skriker jag garanterat. Lär ju skrika imorrn på Råsunda när Sverige gör mål.

kelk
2007-09-07, 10:03
Finns det ingen sportintresserad här?
När Färjestad eller Liverpool gör mål skriker jag av lycka

Äre din bil med färjestadmärke jag ser när jag traskar runt på Kungsholmen?!

Mighty
2007-09-07, 10:28
Äre din bil med färjestadmärke jag ser när jag traskar runt på Kungsholmen?!

Nope

Solros
2007-09-07, 12:36
Jag skriker nog ganska högt av lycka varje gång Sverige eller Gefle IF gör mål på fotbollsplanen, en spontan glädjeyttring som liksom bara kommer.

Skulle jag vinna en miljon skulle jag nog skrika och vara förbannad för att det inte var två.

kelk
2007-09-07, 12:37
Finns fler bönder än vad jag trodde i min kära stadsdel då. :/

ramagoen
2007-09-07, 12:41
när jag ryckte 70kg för några veckor sen var det som att få orgasm 3 gånger i rad, jag skrek som fan. :D

gibfel
2007-09-07, 12:42
Kan skrika av lycka då KHK eller FBK gör det avgörande målet med bara sekunder kvar :D

Pingu
2007-09-07, 12:43
Jag skriker lite nu och då så ja, det händer

Musselbank
2007-09-07, 13:56
Så: Finns det nått som skulle kunna få er att spontant börja skrika av lycka?

Nej, ingenting... jag har inte direkt nära till att gråta av sorg heller. Jag är antagligen på tok för tillknäppt. Jag är den tysta, svaga typen.


vifta med händerna och skrika "AMAGAD AMAGAD AMAGAD!!!"

Haha, nej.

MilkmaN
2007-09-07, 14:20
Händer massor med gånger inom idrotten.

JSM-slutspelet så hände det typ... varje mål, och framför allt när vi vann. Även när vi slog ut RIK i kvalificeringen till finalspelet så skrek jag. Eller vi - i typ... en halvtimme.

Svensk rekord i OL är nog också lika med en del vrål.

L-Sami
2007-09-07, 14:28
Om jag skulle vinna 50 miljoner på lotto så skulle jag göra mer än skrika av lycka. Spontana lyckoskrik har väl förekommit ett antal gånger under mitt liv redan nu så :)

egge
2007-09-07, 14:40
Har svårt att se mig själv skrika av lycka, är för tillknäppt känslomässigt:(

Tricklev
2007-09-07, 15:55
Om jag en dag upptäcker att jag kan pissa lakrits samt bajsa guld

Hade du verkligen ätit den lakritsen? :MrT:

mangs
2007-09-07, 19:25
Som redan sagt. När det gäller sport skriker jag av spontan glädje när laget jag håller på gör (viktiga) mål.

Sist jag skrek av glädje var när jag kollade på när Wissman slaktade svenska rekordet i semin.

När jag själv lyckats med något blir jag ofta glad och upprymd och överdrivet social men det där glädjetjutet kommer väldigt sällan. Jag tror iofs jag skrek till när jag till sist fick såld vår lägenhet efter två månaders seg försäljning.


"Ahmahgad!" skrek jag senast när jag såg Darin på stan. Håret reste sig på hela kroppen. Vilken utstrålning den killen har! :thumbup: