handdator

Visa fullständig version : Gainer + "fläsk" = ?


Karre
2007-09-05, 20:53
Hej!

jag har nu länge funderat över att gå över från Whey 80 till Gainer. men saken är ju den att jag har lite fläsk runt magen och knappt nå skinn kvar resten av kroppen.

vad ska jag göra ? kommer gainer lägga på mkt fläsk på magen`?

Är tacksam för alla möjliga svar =)

Raggis
2007-09-05, 20:56
Om den portionen resulterar i att du hamnar på kcal+ (totalt sett), så ja.

Eddie Vedder
2007-09-05, 20:58
Vill du ha en gainer så fortsätt med ditt Whey80 och köp en påse maltodextrin. Vips har di din egen gainer till billigare pris.

Och nej den kommer förstås inte lägga på massa fläsk på magen, varför skulle den det?

Lägger du på dig fläsk beror det på att du stoppar i dig för mycket överhuvudtaget, gainer gör inte att man går upp i vikt mer än något annat.

Koloftw
2007-09-05, 21:06
Varför vill du gå över till "Gainer" i så fall? Jag ser inga fördelar med ubersnabba kolhydrater direkt efter ett pass om man inte är elitidrottare och tränar 3 intensiva pass per dag. Då kan man ju behöva lagra in glykogen med ultrafart.

Karre
2007-09-05, 22:35
Varför vill du gå över till "Gainer" i så fall? Jag ser inga fördelar med ubersnabba kolhydrater direkt efter ett pass om man inte är elitidrottare och tränar 3 intensiva pass per dag. Då kan man ju behöva lagra in glykogen med ultrafart.


Jo det är så att jag tränar 5 dagar i veckan strikt och seriöst. Är 186cm lång och väger ungefär 83 kilo på morgonen. och käkar ungefär 3000-3500 kcal om dagen.

Men det tråkiga är att jag har knappt någon "skinn" kvar runt armar, ben, bröst och rygg, men det skumma är att jag har en del fläsk runt midjan. och jag känner att jag vill få lite mer att bygga på dessa områden.

så frågan om gainer hjälper mitt problem eller förvärrar det ?

Tack på förhand ;)

blekfet2
2007-09-05, 23:03
knappt nå skinn kvar? Hissar mycket skinn då eller?

Eddie Vedder
2007-09-06, 06:27
så frågan om gainer hjälper mitt problem eller förvärrar det ?

Det har du ju redan fått svar på.

Karre
2007-09-06, 08:00
Jag testar gainer och hoppas på det bästa *flex* det märks, annars är det bara att bränna bort det.

Jag tackar för alla svar jag har fått!

Rahf
2007-09-06, 08:01
Varför vill du gå över till "Gainer" i så fall? Jag ser inga fördelar med ubersnabba kolhydrater direkt efter ett pass om man inte är elitidrottare och tränar 3 intensiva pass per dag. Då kan man ju behöva lagra in glykogen med ultrafart.

Du hinner nog inte återhämta dig så pass snabbt av glykogeninlagringen. Jag kan ju ha fel dock.

Eddie Vedder
2007-09-06, 08:09
Du hinner nog inte återhämta dig så pass snabbt av glykogeninlagringen. Jag kan ju ha fel dock.

Ni har rätt båda två, Rahf och Koloftw. Det är som du säger Rahf, det går betydligt fortare och är mer effektivt men samtidigt återstår frågan om hur nödvändigt det faktiskt är i praktiken för en person som inte tränar mer än trådskaparen.

Koloftw's exempel med tre pass om dagen kanske är lite väl extremt men poängen framgår ändå. Handlar ju helt enkelt om hur viktigt det är i praktiken att supernabbt återhämta en muskel som inte kommer belastas ordentligt hårt påett par dagar i vilket fall.
Det är ju skillnad på att hinna återinlagra glykogenet i mukler och lever (det senare om vi pratar konditionsträning) efter det intensiva passet klockan 12 till nästa intensiva pass klockan 17 jämfört med att uppnå samma sak mellan t.ex. bröstpasset på måndagen och axelpasset på torsdagen.

Man optimerar så mycket som man känner att ans ambitionsnivå kräver, vill man ha resultat ser jag personligen inga som helst fel i att lägga ut pengar på tillskott om det kan ha en liten liten extra effekt. Och resultat verkar ju vara precis vad Karre vill få, så kör på och lycka till Karre!:thumbup:

Karre
2007-09-07, 15:10
Ni har rätt båda två, Rahf och Koloftw. Det är som du säger Rahf, det går betydligt fortare och är mer effektivt men samtidigt återstår frågan om hur nödvändigt det faktiskt är i praktiken för en person som inte tränar mer än trådskaparen.

Koloftw's exempel med tre pass om dagen kanske är lite väl extremt men poängen framgår ändå. Handlar ju helt enkelt om hur viktigt det är i praktiken att supernabbt återhämta en muskel som inte kommer belastas ordentligt hårt påett par dagar i vilket fall.
Det är ju skillnad på att hinna återinlagra glykogenet i mukler och lever (det senare om vi pratar konditionsträning) efter det intensiva passet klockan 12 till nästa intensiva pass klockan 17 jämfört med att uppnå samma sak mellan t.ex. bröstpasset på måndagen och axelpasset på torsdagen.
tillskott om det kan ha en liten liten extra effekt. Och resultat verkar ju vara precis vad Karre vill få, så kör på och lycka till Karre!:thumbup:
Man optimerar så mycket som man känner att ans ambitionsnivå kräver, vill man ha resultat ser jag personligen inga som helst fel i att lägga ut pengar på


Tack så mycket för hjälpen Eddie Vedder, Rahf och Koloftw. Jaha då förstår jag :) men vi provar på gainern och jag får väl se hur min kropp kommer att respondera på det.

och tack återigen för er som har engagerat er till att skriva på tråden :)