handdator

Visa fullständig version : Utmattning


Hwoarang
2007-09-05, 15:09
Alla har väll sina muskelgrupper de tycker är jobbigare att träna än andra. Mina är helt klart ben och rygg. Efter några set T-stångsrodd brukar jag må rätt illa. Samma med benpressen.

Tvärtom när jag kör armar kan jag safta på riktigt intensiva pass utan att bli utmattad speciellt i övriga kroppen. Även med bröst och axlar känns allt prima.

Det är väll hyffsat naturligt att de övre övningarna involverar hela kroppen mer. Men på sistånde har det blivit värre för mig. Körde ben i dag. Efter 3 tunga set benpress började illamåendet. Fortsatte med nästa övning men efter ett tag fick jag bryta.

Jag är inte direkt ny på övningarna även om jag slarvat som många andra med ben då och då. Det konstiga är ju att det blivit värre sen förr. Är det psykologiskt kanske?

Några reflektioner?

Liten Men Fet
2007-09-05, 15:15
Alla har väll sina muskelgrupper de tycker är jobbigare att träna än andra. Mina är helt klart ben och rygg. Efter några set T-stångsrodd brukar jag må rätt illa. Samma med benpressen.

Tvärtom när jag kör armar kan jag safta på riktigt intensiva pass utan att bli utmattad speciellt i övriga kroppen. Även med bröst och axlar känns allt prima.

Det är väll hyffsat naturligt att de övre övningarna involverar hela kroppen mer. Men på sistånde har det blivit värre för mig. Körde ben i dag. Efter 3 tunga set benpress började illamåendet. Fortsatte med nästa övning men efter ett tag fick jag bryta.

Jag är inte direkt ny på övningarna även om jag slarvat som många andra med ben då och då. Det konstiga är ju att det blivit värre sen förr. Är det psykologiskt kanske?

Några reflektioner?

Sover du ordentligt? Hur är det med kosten, äter du ordentligt innan utan att äta för nära passet? Vätskebrist? Förkylning på gång? Testa att vila längre mellan seten å se om det blir bättre.

rolf
2007-09-05, 15:15
Jobbigare för kroppen att syresätta stora muskelgrupper som rygg och ben än t.ex. biceps och triceps?

z_bumbi
2007-09-05, 16:09
Hur kort vila mellan seten?

Hur ser konditionsträningen ut?

Hwoarang
2007-09-05, 17:11
Sover du ordentligt? Hur är det med kosten, äter du ordentligt innan utan att äta för nära passet? Vätskebrist? Förkylning på gång? Testa att vila längre mellan seten å se om det blir bättre.

Kosten är kalori rik äter alltid som om jag var under bulk. Tror mig iallafall få i mig det mesta jag behöver. Kanske lite för lite av fiskoljor, omega 6 och allt sånt där som är populärt i tidningar och TV (hmm ligger det nått i det kanske?).

Timing´en före och efter passet är noga när det gäller mat intag.

Dricker mycket vätska.

Ingen förkylning på g.

Sömnen är varierande beroende på jobbet. Fyra dagar på två veckor sover jag för lite de restarande dagarna kan jag sova ut.

Vilan mellan setten är okej men efter det tredje tunga settet när *spy* sätter in blir man inte av med det även om man så vilar 10 minuter typ.

Hur ser konditionsträningen ut?

Konditionsträning existerar bara i mån av ett fysisktarbete och promenader. Tänkt mig börja simma snart nån gång i veckan. Kanske det kan hjälpa en...

Calle Siren
2007-09-05, 18:03
Welcome to my world :D Jag mår alltid sjukt dåligt när jag kör ben. Spykänsla och andnöd FTW.

Mvh Calle Sirén