handdator

Visa fullständig version : Ditt mål med livet?


lectris
2007-09-05, 14:44
So, här sitter jag och funderar över framtiden och började undra:

Vad har ni för mål i livet utöver träningen? Vad vill ni uppnå under er tid på jorden, har du något speciellt som du måste genomföra? Vad ni strävar efter, helt enkelt.

Själv så är jag löjligt intresserad av djurvärlden/natur och speciellt hästar och ridning. Mitt mål är att arbeta med hästar på heltid och kunna leva på mitt största intresse. Ekonomi och tidsbrist har dock satt käppar i hjulen för mig och i skrivande stund har jag inte ens rört en häst på ett halvår *gah!* abstinens! Speciellt när man har jobbat med hästar och ridit flera timmar varje dag. HEMSKT. Min största nackdel är att jag är så sjukt urusel på matte. Vill plugga vidare och så småningom söka till veterinärutbildningen på SLU, men hur det ska gå till vet jag inte riktigt.. har läst upp till matte C, men den höll på att kosta mig livet kändes det som :D D-kursen käns otroligt avlägsen. nåja..

Seså! Berätta om dina drömmar och vad du vill åstakomma med ditt liv!

coxie
2007-09-05, 14:51
Jag ska bli så rik att folk tycker man är cool istället för dum när man börjar knarka.

Fatalist
2007-09-05, 14:51
Jag ska bli så rik att folk tycker man är cool istället för dum när man börjar knarka.

Han sa det. :D

egge
2007-09-05, 14:52
Jag ska bli så rik att folk tycker man är cool istället för dum när man börjar knarka.

Var tror du gränsen går?

Snafu
2007-09-05, 15:27
1. Eget boende (dela hus/lgh suxxors). Detta innebär antingen att spendera i runda slängar 10k i månaden eller börja spara för att köpa något. Således blir det till att köpa något men det har jag inte råd med för tillfället (eller de närmaste 5 åren :P).
2. Uppgradera bilen.

Således på topp-tvålistan är det materiella saker.

I resten är jag lycklig med bra jobb, rätt schysst pröjs (men inte great) samt inga problem med the love life.

Jag minns att när jag var student hade jag som mål att fixa ett jobb samt att köpa en nice TV när jag fick ett jobb. Jag har en halvbra TV nu så inte helt lyckat.

dice
2007-09-05, 15:28
Köpa en farm i Montana, USA.

lectris
2007-09-05, 15:37
Köpa en farm i Montana, USA.

jaså? why?

Bronkitkorv
2007-09-05, 15:45
Supa mer....

Tricklev
2007-09-05, 15:52
Har flera mindre måli livet, men någon större sak jag vill lyckas med före jag dör har jag inte.

Ironwoman
2007-09-05, 15:55
Kunna vara stolt över det jag lyckats uppnå och se mig som en person som jag beundrar (alltså att jag skulle beundra en person som var/är som mig). Nu kan ju det leda till att man bara jobbar för att uppnå enmassa saker, fast jag beundrar inte sådana som jobbar 80 timmar i veckan.

Bronkitkorv
2007-09-05, 15:59
Att ha matriella saker som mål i livet tyder på ytlighet. Allt man vill ha kan man få till ett visst pris, frågan är bara vad man är villig att offra för att få det.


Typ jag vill ha ett stort hus med swimmingpool och en bmw... flytta från stockholm skaffa en tjej med bra jobb och skaffa ett jobb på en fabrik där du kan jobba så mycket du vill, gärna skift och ta en jävla massa lån som sedan äger dej och håller dej vaken på nätterna.

lectris
2007-09-05, 16:05
Att ha matriella saker som mål i livet tyder på ytlighet. Allt man vill ha kan man få till ett visst pris, frågan är bara vad man är villig att offra för att få det.

+1

Snacka om att ligga på dödsbädden med ångest om allt man uppnått under livet bara har med sina egna materiella saker att göra. :D

Yes
2007-09-05, 16:07
Det främsta målet är att bli tillräckligt bra för att kunna försörja mig som 3D-artist. En bra bit kvar dit iof, men ett steg i taget så når jag väl förhoppningsvis fram...

Utifrån det följer resten... ett vackert hus i något varmare klimat, stort garage fyllt av häftiga bilar, en massa häftiga prylar och en het fru som kan täcka upp alla andra behov. :D

hatework
2007-09-05, 16:10
cls 55AMG , bowers and wilkins/nad hembio, trivsam lägenhet, nöjd med min kropp, lånfrin.

aha då får man kränga kokain då.

Bronkitkorv
2007-09-05, 16:11
+1

Snacka om att ligga på dödsbädden med ångest om allt man uppnått under livet bara har med sina egna materiella saker att göra. :D

Precis, däremot att ha klarat tex. newyork marathon om det nu är ett mål :thumbup:

Yes
2007-09-05, 16:14
+1

Snacka om att ligga på dödsbädden med ångest om allt man uppnått under livet bara har med sina egna materiella saker att göra. :D
Haha, vilket skitsnack.

Kombinera de materiella målen med något vettigare än att jobba på fabrik hela livet för att betala av skulderna så kan man allt skaffa sig ett bra jäkla rikt liv på vägen.

Bronkitkorv
2007-09-05, 16:18
Alla är väl olika men mina mål är inte materiella direkt, jag vill ha upplevelser för fan. Så klart jag vill ha ett hus och en normalbra bil men det har jag redan... Däremot ett spännade jobb:)

Yucko
2007-09-05, 16:20
Bli frisk.

Yes
2007-09-05, 16:25
Alla är väl olika men mina mål är inte materiella direkt, jag vill ha upplevelser för fan. Så klart jag vill ha ett hus och en normalbra bil men det har jag redan... Däremot ett spännade jobb:)
Det ena utesluter ju inte det andra. Varför inte sikta på drömhuset, en lyxigare bil(om du nu är intresserad av bilar) OCH ett spännande jobb?

Pingu
2007-09-05, 16:29
Mitt största mål är att uppfostra ungarna till bra människor

Rahf
2007-09-05, 16:36
Surfa, jorden runt.
Se fantastiska platser.
Möta fantastiska människor.
Möta någon man kan dela sitt liv och sina livsintressen med.

Ja jag är lite gammalmodig, so sue me.

NiXPhoenix
2007-09-05, 16:37
Mitt största mål är att uppfostra ungarna till bra människor



En föräldrar som tar barnuppfostran på allvar, tror det skulle behövas fler med den inställningen i det här landet.



Jag har väl ett antal olika mål, många materiella, men det varierar lite också.
Att få vara hyfsat lycklig och uppleva en del vore trevligt.

-Niklas-
2007-09-05, 16:38
Bra jobb, snygg fru och ett fint hus.:thumbup:

Kabuto
2007-09-05, 16:41
Att leva det.

Lilla Lisa
2007-09-05, 16:43
Att känna mig tillfredställd, med allt vad det innebär! Orkar inte utdjupa, tänk själv...

pragmatist
2007-09-05, 16:49
Bli kung i Europa.
Skriva saker som får folk att tänka annorlunda.
Massproducera barn, minst en egen start-elva.


Har börjat med 2:an och 3:an, 1:an går lite trögare för tillfället.

TcAnders
2007-09-05, 16:49
1. Bli så bra jag bara kan på Motocross.. Det går frammåt!
2. Hitta en tjej.. Vilket verkar vara grymt svårt..
3. Bra villa med stort garage, och en egen bana på bakgården.


Topp 3!..=)

// Anders

regus
2007-09-05, 16:59
"Life's a journey, not a destination"
Woooza

Lexidos
2007-09-05, 17:05
1. Hitta någon att dela livet med
2. Villa, Volvo, vovve typ
3. Dö lycklig

champion
2007-09-05, 17:14
dö vid 120

lectris
2007-09-05, 17:40
Haha, vilket skitsnack.

Lönt att såga folks sätt att se på saker? :confused:

Metal_boy_
2007-09-05, 17:55
Må bra!

Ha ett bra jobb som jag trivs med.

Kanske träffa kärleken!

Bli av med mitt peniskomplex.

RassK
2007-09-05, 18:05
I'll tell you when I get there ;)

Yes
2007-09-05, 18:30
Lönt att såga folks sätt att se på saker? :confused:
Lönt att kalla en massa människor för ytliga och sedan inte tåla att bli emotsagd?

Det ytliga borde för övrigt vara att bara se till de materiella tingen i sig, och helt missa vägen dit - att högt materiellt välstånd brukar komma som en slags "belöning" för saker man tidigare gjort.

Emil_Larsson
2007-09-05, 18:50
Tja, mina mål i livet är väl att:

* Få ett välbetalt jobb så jag får pengar över och slipper hamna i en ekonomi kris.
* Skaffa mig en riktigt nice kropp och gärna bli väldigt stark.
* Utvecka min förmåga att spela instrument till det yttersta och börja lira i band och bli berömd.
* Göra något stort för världen så jag får en fin titel och blir berömd och omtyckt över hela världen (typ utrotar fattigdomen eller liknande)

Det vore tufft..sen säger ju pengar allting, har man pengar har man ALLT, ja till och med kärlek, (skoja)

Yes
2007-09-05, 19:02
har man pengar har man ALLT, ja till och med kärlek, (skoja)
Man har ju i varje fall lättare att hitta kärleken...




... och då menar jag inte för att tjejer blir kåta när de luktar pengar. :D

D angelo
2007-09-05, 19:03
Surfa, jorden runt.
Se fantastiska platser.
Möta fantastiska människor.
Möta någon man kan dela sitt liv och sina livsintressen med.

Ja jag är lite gammalmodig, so sue me.

Vilka ställen har du surfat Rahf?.

Rex
2007-09-05, 19:14
Studera klart (Universitet), Få bra kroppsform, Skaffa ett bra jobb, Skaffa familj, Sedan leva livet..

Men just nu så tar jag en dag i taget.

Emil_Larsson
2007-09-05, 19:17
Man har ju i varje fall lättare att hitta kärleken...




... och då menar jag inte för att tjejer blir kåta när de luktar pengar. :D

Thaaaaaaat's damn right :D

Jesper
2007-09-05, 19:20
att äga en ferrari.

lectris
2007-09-05, 19:21
Lönt att kalla en massa människor för ytliga och sedan inte tåla att bli emotsagd?

Jag kallar inte folk för ytliga. Jag utgår endast från mig själv när jag säger att jag skulle känna mig besviken om mitt liv endast har kretsat kring materiella ting, men klart att det kan vara en bonus eller en produkt av hårt arbete.

rikke_B
2007-09-05, 19:27
Ett hus i thailand eller sydamerika vore inte helt fel, där man kan bo halva året. En fet bostadsrätt, villa eller typ hästgård (svårt att bestämma mig...) i sverige för andra halvan av året.

En Bmw m3 eller m5 till bil.

En kärring som är snygg och smart.

:cool:

Yes
2007-09-05, 19:40
Jag kallar inte folk för ytliga. Jag utgår endast från mig själv när jag säger att jag skulle känna mig besviken om mitt liv endast har kretsat kring materiella ting, men klart att det kan vara en bonus eller en produkt av hårt arbete.
Okej, jag antog bara att du höll med Bronkitkorv när du skrev +1.

Sen kan jag väl hålla med om att endast materiella ting i livet kan bli rätt tråkigt. För min del lär dock det primära alltid kretsa kring det, fast då bör det påpekas att dessa saker kräver en oerhörd produktivitet och kreativitet till att förverkligas.

JustinCredible
2007-09-05, 19:58
Bli standup-komiker. Alltså kunna leva på det. Efter att ha sett konkurrensen på diverse klubbar så känns det inte långsökt. Open mike night på Måndag.

Timme
2007-09-05, 20:02
Vilka idiotiska mål.
1. Alla barn? Även de med smittsamma sjukdomar, eftersom dom antagligen behöver mänsklig närhet mest av alla barn?
2. Hur lär man känna en hund?
3. Vad har du att berätta? Hur man lär känna hundar och kramar halvdöda smittsamma barn?
4. Då representerar du en sån liten del av vårt samhälles par att du likväl kunde ha hoppats på att vinna en stor summa pengar ist.
5. Du har en stark och sund kropp
6. Går lite mot din första önskan, om inte så framstår du som hemsk, varför ska du gå mätt o belåten medans ungarna du ska krama ska svälta ihjäl?

Simple girl with naive needs.

(alltså tanken är god, men så är ju också tanken god hos mannen som misshandlar sin hustru för att maten inte stod på bordet när han kom hem, realitycheck please)


"nä jag e inte bitter"

:D

Timme
2007-09-05, 20:05
En underbar familj vill jag ha.

Timme
2007-09-05, 20:06
Bli frisk.

Vad är det som inte står rätt till? Vilken sjukdom?

Jag hoppas att du blir frisk så fort som möjligt.

vsson
2007-09-05, 20:09
Att må bra och skratta mycket.

lectris
2007-09-05, 20:15
Vilka idiotiska mål.

/../



Hur kan man säga att en person mål i livet är idiotiska? Får du ingen respekt i livet och har svårt att ge andra det, eller något traumatiskt barnminne som ställer till det kanske?

Jag förstår precis vad hon menar med att lära känna hundar. Djur är alla egna individer och fungerar på olika sätt, precis på samma sätt som människor. Att trycka ner folk för något de tror på eller siktar efter, är bara trångsynt. Nog att man kanske inte alltid förstår hur folk resonerar, men det ger en inte rätt att sätta sig över någon annan och kalla denne för idiot.

DarthHolm
2007-09-05, 20:43
Att ha roligt.

mangemani
2007-09-05, 20:44
mål?
inte fan vet jag,tar dagen som den kommer,vet ej vart jag kommer att sluta här i livet,siktar ej på något.
sure,skulle kunna dra den klassiska och uttjatade klyshan "bil,hund,villa,fru,barn" bla bla bla,men det låter så tråkigt,så jag får la säga att målet just nu är att få ändan från denna stol och ge mej ut för den dagliga cardio träningen.

LadyInsane
2007-09-05, 20:51
Mitt mål är att träffa och lära känna så många människor som möjligt! Väldigt passande eftersom mitt stora intresse i livet är att prata!!

Dessutom vill jag bli/alltid vara lycklig, lee konstant, vara nöjd och älska migsjälv för den jag är!

fothermucker
2007-09-05, 21:30
Hur kan man säga att en person mål i livet är idiotiska? Får du ingen respekt i livet och har svårt att ge andra det, eller något traumatiskt barnminne som ställer till det kanske?

Jag förstår precis vad hon menar med att lära känna hundar. Djur är alla egna individer och fungerar på olika sätt, precis på samma sätt som människor. Att trycka ner folk för något de tror på eller siktar efter, är bara trångsynt. Nog att man kanske inte alltid förstår hur folk resonerar, men det ger en inte rätt att sätta sig över någon annan och kalla denne för idiot.


Du har faktiskt jävligt rätt men jag tycker att du ska titta lite på ironialternativet i detta fall. Jag vet, han träffar ännu längre ifrån tavlan då (uppenbarligen) men ge det en chans och känn efter. Världen kan vara lite bättre än vad man tror ibland.

mela
2007-09-05, 21:34
Eh jag vill göra Sverige till ett bättre land att leva i. Ett mer rättvist land för alla individer.

Jag låter som en bimbo i Miss Universum eller något, men det är sant.

Sedan har jag ju mål med mig själv;
- Bli polis
- Bli statsminister
- Se mina vänner och min familj lyckliga
- Unvika att vilja ha barn
osv..

lectris
2007-09-05, 21:40
Världen kan vara lite bättre än vad man tror ibland.

Bara meningen "vad fan har du att berätta egentligen?" får mig att tro illa om hela världens människor. ;) Okej, inte ordagrant, men det var så jag tolkade det. Trångsynthet får mig att spy galla. Kalla mig trist och gammaldags, men jag tror på en grundläggande respekt och tolerans mot folk, oavsett om de pratar med djur eller är president.

Absinteh
2007-09-05, 21:53
Jag ska bli så rik att folk tycker man är cool istället för dum när man börjar knarka.

Som sagt, he said it

Yucko
2007-09-05, 22:02
Vilka idiotiska mål.
1. Alla barn? Även de med smittsamma sjukdomar, eftersom dom antagligen behöver mänsklig närhet mest av alla barn?
2. Hur lär man känna en hund?
3. Vad har du att berätta? Hur man lär känna hundar och kramar halvdöda smittsamma barn?
4. Då representerar du en sån liten del av vårt samhälles par att du likväl kunde ha hoppats på att vinna en stor summa pengar ist.
5. Du har en stark och sund kropp
6. Går lite mot din första önskan, om inte så framstår du som hemsk, varför ska du gå mätt o belåten medans ungarna du ska krama ska svälta ihjäl?

Simple girl with naive needs.

(alltså tanken är god, men så är ju också tanken god hos mannen som misshandlar sin hustru för att maten inte stod på bordet när han kom hem, realitycheck please)

Så vad är nästa steg i raggningsprocessen, herr Strauss?

Om du ska negga kan du väl göra det rätt åtminstone http://www.comicguide.net/images/smilies/gaehn5.gif

LadyInsane
2007-09-05, 22:04
Vilka idiotiska mål.
1. Alla barn? Även de med smittsamma sjukdomar, eftersom dom antagligen behöver mänsklig närhet mest av alla barn?
2. Hur lär man känna en hund?
3. Vad har du att berätta? Hur man lär känna hundar och kramar halvdöda smittsamma barn?
4. Då representerar du en sån liten del av vårt samhälles par att du likväl kunde ha hoppats på att vinna en stor summa pengar ist.
5. Du har en stark och sund kropp
6. Går lite mot din första önskan, om inte så framstår du som hemsk, varför ska du gå mätt o belåten medans ungarna du ska krama ska svälta ihjäl?

Simple girl with naive needs.

(alltså tanken är god, men så är ju också tanken god hos mannen som misshandlar sin hustru för att maten inte stod på bordet när han kom hem, realitycheck please)

Idiot, man är inte dum mot Amy!!*mini*

Den ängeln förtjänar ingen skit!

1986
2007-09-05, 22:09
dö med ett leende på läpparna

rikke_B
2007-09-05, 22:13
Idiot, man är inte dum mot Amy!!*mini*

Den ängeln förtjänar ingen skit!

Äh en krass tillrättavisning gör ingen större skada! :) Måhända att den var lite väl krass... Tyckte ändå att han hade en viss poäng med det han skrev!

fothermucker
2007-09-05, 22:31
Så vad är nästa steg i raggningsprocessen, herr Strauss?

Om du ska negga kan du väl göra det rätt åtminstone http://www.comicguide.net/images/smilies/gaehn5.gif

Tack Yucko! Killen har ju trots allt överlevt ett hyfsat aktivt kolo-liv sedan 2002. Det skulle ha varit svårt om han menade allvar där (och vistades i allmänt emellanåt). Sov gott på dig.

Muskelbyggaren
2007-09-05, 23:44
Denna fråga har min tankar snubblat över många, många gånger. Jag kan redan uppskatta saker och ting i livet, alltså är det bara en frågan om materiell avsaknad, om man nu gillar att göra den distinktionen. Närmare bestämt en massa pengar, så att jag aldrig mer behöver leva upp till någon eller något annat än av direkt egen vilja.

(Sen är det klart jag önskar en massa andra saker, men de är detaljer i jämförelse.)

tjabon
2007-09-05, 23:55
1."Krama" så många blondiner, mellan 18 och 30 år, som jag
bara hinner.....:D
2. Köpa hus
3. Gå från 10% BF till 8% (projekt rådeffad)

shut teh face
2007-09-06, 02:23
full epic gear i wow

demode
2007-09-06, 03:11
Mål med livet? Inte små frågor det...

- Att träffa en tjej som älskar mig.
- Att vara en god medborgare.
- Att åka till Japan och uppleva kulturen en gång.

Möjligen skaffa en familj men det kräver ju att jag hittar kärleken först *cupid*

olwe
2007-09-06, 06:48
Jag vill ligga med 200+ tjejer.

Eddie Vedder
2007-09-06, 06:54
Kunna sitta i en stol när jag är typ 75 och inte behöva känna att jag gick miste om en massa saker som jag hade velat göra egentligen. Och är det något jag känner att jag verkligen vill uppleva hoppas jag att jag har möjlighet att genomföra det trota att jag har uppnått den åldern (tillräckligt frisk, har ekeonomiska möjligheter o.s.v.).

Några specifika saker vet jag inte för det ändras jämt och ständigt, mycket jag sa för t.ex. tre år sen att jag nån gång vill uppleva känns ointressant idag.

Guybrush
2007-09-06, 07:02
- Behålla jobbet och en hygglig lön, dvs ha en hygglig ekonomi
- Få en snygg kropp så att jag kan se på mig själv utan avsmak
- Köpa ett hus jag trivs i inom....... 10 år kanske?
- Skaffa barn

De två första punkterna kan bakas ihop till prioritet ett! Utan pengar är livet faktiskt mest skit (talar av erfarenhet) och jag föraktar mig själv för att jag har tillåtit mig att vara tjucko!

Sofia4_4
2007-09-06, 07:05
Jag är redan där.
Nu vill jag bara utvecklas i själva drömmen. Att bli bättre på att animera och berätta. Någon dag kommer jag att ha en egen studio och bygga en film-farm.
Jag vill också hinna besöka många länder.

Vinter
2007-09-06, 07:27
Jag vill vakna upp varje morgon nöjd med mig själva och med vad jag har uträttat, thats it.

Milia
2007-09-06, 08:20
Villa, volvo, vovve
Jobba som livs- och karriärcoach och på det sättet sprida motivation, glädje och inspiration till andra och hjälpa andra hitta deras plats i livet.
Känna att jag har en pigg, frisk och stark kropp som jag känner mig tillfreds med och känna att jag lever i balans.

ramagoen
2007-09-06, 08:36
full epic gear i wow

:laugh:

lectris
2007-09-06, 08:39
full epic gear i wow

nooo *gah!* wow is pure evil. wow took all my friends. :(

TCOG
2007-09-06, 10:33
Pengar :thumbup:

Saikyou
2007-09-06, 10:55
full epic gear i wow

+∞ :laugh: känner så otroligt många som har fastnat i det träsket :D

Fd_Megatuttarna
2007-09-06, 11:00
Jag vill tjäna sjukt mkt pengar och sedan pensionerna mig vid 45 - 50 och därefter bara göra saker med min familj utan att behöva stressa med jobb och pengar.

Jag värdesätter de små vardagliga sakerna med min familj samt att resa och upptäcka en massa platser tillsammans. Dessutom vill jag kunna sätta mig in i en jävla massa historia och filosofi och framförallt att kanske skriva en bok.

Angel
2007-09-06, 22:30
En gård på landet, läkaryrket och en sexig polis till man...

Tricklev
2007-09-06, 22:41
Som någon redan sa, att kunna vakna varje dag o vara nöjd med vem jag är, och att kunna sitta gammal och inte ångra saker jag inte gjorde, och se tillbaks på glädje över allt jag upplevde.
Kort sagt, jag är ute efter upplevelser *popcorn*








Och självkart
full epic gear i wow

Metal_boy_
2007-09-06, 23:28
Jag tänker leva här och nu också. Jag kommer absolut inte planera för när jag är en gammal rutten gubbe.

bulldozer
2007-09-07, 07:12
Jag är rätt nöjd med mitt liv som det är just nu, klart att man alltid
strävar efter förbättring inom det man gör men i det stora hela är
jag nöjd.

Mitt mål med livet är att vara lycklig, och jag är oförskämt lycklig just nu :D

Spawn
2007-09-07, 07:59
Bli PT åt någon snygg kvinnlig kändis som jag sätter på i smyg