handdator

Visa fullständig version : Tveksam till manlig förskolepedagog (=dagisfröken)?


Lellan
2007-09-05, 12:10
Onödig tjafsgrej här hemma. En toppenkille jobbar på sonens dagis, jag tycker han verkar kanon, kul att det inte bara är tjejer där. Sambon, som gått barn o fritid och tom jobbat på dagis - är däremot misstänksam. Say what liksom?? *screwy*

Han tycker det är normalt att vara misstänksam mot en manlig dagisfröken. Så som alltid när jag undrar något, frågar jag er. *kissass*

(poll kommer)

Svedberg
2007-09-05, 12:14
Tja han(dagisfröken) lär väl inte vara ensammen med barnet/barnen på dagiset?

Jaive
2007-09-05, 12:14
Inte så mycket att säga om saken, det känns som att det rör sig om fördomar och inget annat.
Be honom gärna motivera varför man ska vara misstänksam och varför han nu tycker så.
Röstar inte i pollen eftersom jag inte har egna barn och det kanske skulle kunna få en att ändra sig av någon konstog anledning.
Tja han(dagisfröken) lär väl inte vara ensammen med barnet/barnen på dagiset?
Har det med saken att göra?

Purren
2007-09-05, 12:16
Tycker det är utmärkt att barnen kan få manliga förebilder också.

rosisbägen
2007-09-05, 12:20
Tycker det är utmärkt att barnen kan få manliga förebilder också.

förebilder på ett dagis?

:laugh:

Lellan
2007-09-05, 12:21
Tja han(dagisfröken) lär väl inte vara ensammen med barnet/barnen på dagiset?

Tja, när vi var på inskolning var fröknarna tvungna att stänga om sig när de bytte blöja på de små, el tog dem till pottan för alla andra barn var så nyfikna. De är 3 vuxna på 14 barn + 1 kokerska i samma lokal annars.

Killen i fråga har jobbat där tidigare, har lång erfarenhet med barn så skulle han vara dålig på något sätt borde det ha framkommit tycker man ju. Verkar iaf bra, så jag tänker inte oroa mig det minsta. Undrar mest om det verkligen är så vanligt, att det är "naturligt" att vara misstänksam mot en manlig.

Manta
2007-09-05, 12:23
Jag tycker att det borde finnas minst en manlig "dagisfröken" på varje dagis. När jag själv gick på dagis och även senare på fritids så hade vi bara kvinnliga "fröknar" och jag kommer ihåg hur roligt det var när någon manlig vikarie kom, man kunde helt enkelt göra andra saker med dem. Man busade på ett "grabbigare" sätt, man kunde spela hockey, fotboll osv (inte för att kvinnor inte skulle klara av det då vi även hade en yngre tjej som gärna spelade fotboll osv med oss på rasterna, men generellt sett).

Sen tror jag också som Purren att det är bra för barnen att även ha manliga förebilder, särskillt då det är bra mycket vanligare med ensamstående mammor än pappor.

Ignatius72
2007-09-05, 12:23
förebilder på ett dagis?

:laugh:

Ja? Du tror inte dagisungar ser skilland på kvinnor och män?

pellep
2007-09-05, 12:23
Inga som helst problem.

Lellan
2007-09-05, 12:24
förebilder på ett dagis?

:laugh:

Garva lagom. Sonen tyckte det var mäkta imponerande när killen ifråga borstade bort en stor vattenpöl istället för att som de andra fröknarna stå å "nej nej, inte kladda där..". Allt är relativt. Sonen diggar iaf sopborsten som sjutton sedan dess, sopa rokkar fett juh.. :hbang:

rosisbägen
2007-09-05, 12:25
Ja? Du tror inte dagisungar ser skilland på kvinnor och män?

Ehm, jo? Ser inget fel med, nej nej :)

Men förebilder? råfl

MasterChief
2007-09-05, 12:27
Ehm, jo? Ser inget fel med, nej nej :)

Men förebilder? råfl

Har du egna barn? Annars stfu!

Ignatius72
2007-09-05, 12:29
Ehm, jo? Ser inget fel med, nej nej :)

Men förebilder? råfl

Trots alla jämlikhetsivrare så är det skillnad på män och kvinnor. Småungar brukar älska att det kommer en kille och röjer lite med ungarna, de är i regel vana med fröknar som inte gärna vill brottas. Och de ser upp till männen och vill göra som de=förebilder.

Jaive
2007-09-05, 12:34
Jag minns ju i alla fall könen på dagispersonalen som jobbade och jag tror nog bara att det fanns en manlig fröken bland en personal på ca 6-7 pers. Kan nog vara så att jag nu förknippar dagispersonal med kvinnor därför så på detta sätt blir väl personalen en sorts förebilder.

Dissector
2007-09-05, 12:35
På sätt och vis är det ju ganska klurigt. Alla förstår ju att det finns massvis med lämpliga män, men med tanke på vilken oerhörd katastrof det skulle bli om någon pedofil eller liknande slapp igenom, undrar man ju om det är värt risken.
Jag vet inte hur noga man granskar sökande idag, men håller man det på en hög nivå så tror jag det är okej. Det finns många yrken där det vore förödande om fel person kom in, men det är nog svårt att ta hänsyn till alla.
Man får väl helt enkelt gräva, kolla efter skumma saker i beteendemönster o.s.v.

Jag hade själv en eller två manliga "dagisfröknar" när jag var dagisknatte, och det gick kanon :)

Ame
2007-09-05, 12:37
Ehm, jo? Ser inget fel med, nej nej :)

Men förebilder? råfl

Exakt varför skulle dagisbarn inte ha förebilder?

Tolkia
2007-09-05, 12:38
Kan inte se någon som helst anledning till varför en manlig "dagisfröken" inte skulle vara bra; det är väl bra om barnen får växa upp med både kvinnor och män? Stjärnor lika väl som idioter finns inom både könen.

Fråga din sambo vad det egentligen är som oroar honom.

Stoltz
2007-09-05, 13:27
Ehm, jo? Ser inget fel med, nej nej :)

Men förebilder? råfl

Oj... Du besatt inte mycket kunskap om barnens psyke, det var ju en sak som var säkert.

Anyhow...

Jag hade inte brytt mig om könet på dagisfröken/lärare - Jag menar, kom in i gemet nu, varför skulle inte en kille kunna ta hand om barnen? Hade det inte blivit ett jävla liv om någon påstod att tjejer inte kan byta däck på bilen (Eller något annat typiskt manligt)?

jwzrd
2007-09-05, 13:31
Försöker din sambo säga: Eftersom jag är ett pervert så är nissen som jobbar på dagiset också det? Hur ser han på tanken att du är tveksam till hans val av [tidigare]*yrkesbana och att du skulle hysa samma misstankar?

mini
2007-09-05, 13:35
Det finns kvinnliga pedofiler också om man nu ska noja för sådant (för jag antar att det är det han nojar över?)
Jag skulle bli jätteglad om det visar sig att det finns en manlig dagisfröken på min systersons dagis.

Lepras
2007-09-05, 13:41
Syrrans kille jobbar på dagis,,,Inga problem...

Lellan
2007-09-05, 13:41
Försöker din sambo säga: Eftersom jag är ett pervert så är nissen som jobbar på dagiset också det? Hur ser han på tanken att du är tveksam till hans val av [tidigare]*yrkesbana och att du skulle hysa samma misstankar?

Nä, förstår "logiken" men ibland är det bara så att man känner sig själv men blir misstänksam mot andra som bryter mot samma norm. Typ.. finns invandrare som är rasister osv. Å han bytte yrkesbana, ta hand om dryga ungar var tydligen ingen hit. *whistle*

Tack för omtanken ändå. :)

jwzrd
2007-09-05, 13:48
Nä, förstår "logiken" men ibland är det bara så att man känner sig själv men blir misstänksam mot andra som bryter mot samma norm. Typ.. finns invandrare som är rasister osv. Å han bytte yrkesbana, ta hand om dryga ungar var tydligen ingen hit. *whistle*

Tack för omtanken ändå. :)

Bra att du försvarar honom direkt iallafall :)

Angel
2007-09-05, 13:50
förebilder på ett dagis?

:laugh:

Förskolan 1-5år (oftast runt 3års ålder) är oftast den första platsen där barnen börjar släppa"mammigheten" och ty sig till någon annan vuxen. Oftast blir fröken lite av den första idolen och förebilden och det blir ofta "fröken säger.." osv osv.

/En som läst barnpsykologi.

Lellan
2007-09-05, 13:54
Bra att du försvarar honom direkt iallafall :)

Eller ruskigt dåligt om det hade legat något i det, men har som sagt absolut ingen anledning att misstänka nåt sånt. :)

JJ
2007-09-05, 14:01
Jag önskar att min son hade en manlig förskoleblablablafröken också, minns själv hur kul jag tyckte det var de få gånger jag hade en.

tntballe
2007-09-05, 14:04
valde Toppen!, men skulle helst ha valt Bryr mig inte!.
Spelar ingen som helst roll om det är kille eller tjej.

Solros
2007-09-05, 14:11
Jag har jobbat på ett fritids, och det var inga som helst problem. Mycket uppskattat både bland barn och vuxna, jag var en av tre manliga vuxna på hela skolan, och den enda manliga under 40.

Unga grabbar behöver någon att se upp till och känna att dom har något gemensamt med. När grabbarna ville snacka tv-spel eller fotbollsspelare så fattade övriga lärare ingenting självklart, då var det kul att faktiskt kunna ha en konversation med dom. Man får mycket gratis som man på ett dagis/fritids :)

MasterChief
2007-09-05, 14:14
Allvarligt. Ibland när jag lämnar på dagis så känner jag en grym längtan att få stanna kvar och ha skoj hela dagen. Även om det är ett tufft jobb så är det så "o-abstrakt" och basic. Istället sitter man framför en jävla dator och flyttar siffror hela dagarna. :-/

Coldsmith
2007-09-05, 14:18
klart det är toppen med en kille på ett dagis. blir så mycket mer varierat. när jag praoade på ett dagis var jag skitpoppis bland killarna, dom hade nån att busa lite hårdare med osv. nån dom kunde tävla med att åka snabbast nerför snöbacken med osv.
du kan ju säga till din sambo att du är tveksam till att lämna barnen ensamma med honom, han är ju kille liksom....

regus
2007-09-05, 14:22
Jag önskar att min son hade en manlig förskoleblablablafröken också, minns själv hur kul jag tyckte det var de få gånger jag hade en.

+1
Edit: Inte för att jag har någon son...

Otto P
2007-09-05, 14:24
Valde också Toppen.
Skulle inte ha några problem med det.

Piranha
2007-09-05, 14:24
Jag tycker mest det är synd media skruvat upp folk så vansinnigt så man ens funderar på en en manlig dagisfröken.

Stackars jävel med att jobba på dagis om föräldrarna till barnen skall gå och misstänka honom.

Illa.

Deceiver85
2007-09-05, 14:27
Har du egna barn? Annars stfu!

Rosibägen är rena barnet själv ;)

Solros
2007-09-05, 14:31
Enda som var tråkigt var när en av ungarna kom fram och klämde på min biceps och sa "-Min pappa säger att det bara är luft här" :D

Coldsmith
2007-09-05, 14:33
Enda som var tråkigt var när en av ungarna kom fram och klämde på min biceps och sa "-Min pappa säger att det bara är luft här" :D

hahahaha...... underbart.

Liten Men Fet
2007-09-05, 15:02
Jag tycker det är helt sjukt att man kan anklaga någon för pedofili utan att ha något annat bevis än att han är man. För det är ju det dom gör när dom blir misstänksamma mot män som vill jobba med barn.

I praktiken säger dom att vi män inte går att lita på runt barn, att det är för stor risk att vi tar en unge å smyger iväg ut i skogen för våldta dom.
Fy fan vad förbannad jag blir!

Tricklev
2007-09-05, 15:31
Dummaste fråga på länge.

jwzrd
2007-09-05, 15:40
Eller ruskigt dåligt om det hade legat något i det, men har som sagt absolut ingen anledning att misstänka nåt sånt. :)

Du har ingen anledning att misstänka att du behöver fråga din karljävel hur han resonerar eller vad? Fråga honom hur han resonerar och be honom berätta varför det inte gäller honom själv i lika hög grad.

Bronkitkorv
2007-09-05, 15:42
Vi hade en vikarie när jag gick på dagis som var jättebra med barn, tyvärr så var han bög och gillade småkillar kom det fram lite senare. Men han var verkligen trevlig och rolig... Tyvär..

Snafu
2007-09-05, 15:43
Ärligt, om det var min unge skulle jag minimera sådana risker så jag kan kanske förstå varför han resonerar som så. Å andra sidan tror jag inte att jag skulle ha några problem att "låta barnet ha en manligt föreskolelärare".

Å den tredje sidan hade jag nog slagit ihjäl mig själv om något faktiskt skulle hända.

Å fjärde sidan har han tydligen jobbat länge och har det varit OK so far är det nog 100% lugnt.

MasterChief
2007-09-05, 15:43
Du har ingen anledning att misstänka att du behöver fråga din karljävel hur han resonerar eller vad? Fråga honom hur han resonerar och be honom berätta varför det inte gäller honom själv i lika hög grad.

För att han känner sig själv och som den karlakarl han är så tycker han att "riktiga män inte ska jobba med barn" ?

Dumt är det.

Coldsmith
2007-09-05, 15:44
Vi hade en vikarie när jag gick på dagis som var jättebra med barn, tyvärr så var han bög och gillade småkillar kom det fram lite senare. Men han var verkligen trevlig och rolig... Tyvär..

"tyvärr så gillade han småbarn" borde det kanske stå. Inte "tyvärr så var han bög".
Eller?

Hur kom det fram att han "gillade" ungar då?

Metal_boy_
2007-09-05, 16:05
Manliga fröknar är roligare. De flesta kvinnliga dagisfröknarna dricker hellre kaffe och skvallrar än att leka med ungarna. Det är mångas erfarenhet så det lär ju stämma.

Liten Men Fet
2007-09-05, 16:07
Vi hade en vikarie när jag gick på dagis som var jättebra med barn, tyvärr så var han bög och gillade småkillar kom det fram lite senare. Men han var verkligen trevlig och rolig... Tyvär..

Å därför ska vi tro att alla andra män är exkat likadana. När vi ändå är igång kan vi ju bura in alla muslimer för dom kan vara terrorister.

Bronkitkorv
2007-09-05, 16:07
"tyvärr så gillade han småbarn" borde det kanske stå. Inte "tyvärr så var han bög".
Eller?

Hur kom det fram att han "gillade" ungar då?

Jo han var bög också(inget ont om bögar dock), det gick rykten om att han höll på med liken med när han startat begravningsfirma efter en jävla massa år på kåken.
alltså han gjorde aldrig nåt direkt hemskt med oss barn men en del föräldrar tyckte han var lite väl närgången med deras barn och många fattade misstankar och detta var på sena 70talet, innan pedohysterin...

Ett exempel på hans knepiga läggning var att han bjöd hem en massa festsugna 13åringar som han träffat ute någonstans och han försvann en liten stund efter dom kommit hem till honom och sedan kom han ut helt naken och sa "tjena grabbar" och satte sej i soffan. Min brorsa var en av dom ungarna och alla drog därifrån fort som fan, men som sagt jag tyckte han var rolig och bra som dagisfröken men det tyckte inte föräldrarna.

jwzrd
2007-09-05, 16:08
För att han känner sig själv och som den karlakarl han är så tycker han att "riktiga män inte ska jobba med barn" ?

Dumt är det.

Han har ju gjort det själv och även utbildat sig åt det hållet.

Liten Men Fet
2007-09-05, 16:08
Ärligt, om det var min unge skulle jag minimera sådana risker så jag kan kanske förstå varför han resonerar som så. Å andra sidan tror jag inte att jag skulle ha några problem att "låta barnet ha en manligt föreskolelärare".

Å den tredje sidan hade jag nog slagit ihjäl mig själv om något faktiskt skulle hända.

Å fjärde sidan har han tydligen jobbat länge och har det varit OK so far är det nog 100% lugnt.

Om du är så rädd för det hur förhåller du dig till att låta ungen cykla? Eller leka i klätterställningen? Får ungen åka bil eller är det för stor risk att han omkommer i en olycka?

Bronkitkorv
2007-09-05, 16:09
Å därför ska vi tro att alla andra män är exkat likadana. När vi ändå är igång kan vi ju bura in alla muslimer för dom kan vara terrorister.
Det skrev jag väl ändå inte eller ?

Pingu
2007-09-05, 16:20
Onödig tjafsgrej här hemma. En toppenkille jobbar på sonens dagis, jag tycker han verkar kanon, kul att det inte bara är tjejer där. Sambon, som gått barn o fritid och tom jobbat på dagis - är däremot misstänksam. Say what liksom?? *screwy*

Han tycker det är normalt att vara misstänksam mot en manlig dagisfröken. Så som alltid när jag undrar något, frågar jag er. *kissass*

(poll kommer)

När jag jobbade med sexuelltutnyttjade barn så var det ca 60 % manliga förövare och då givetvis resterande 40 % kvinnliga. Dom siffrorna stämmde ganska bra överens med bris siffror också.
Hur många kvinnor finns det inom barn och skola ...

Jag skulle inte vara rädd om det kom en manlig dagisfröken till vårat dagis

bubbe
2007-09-05, 16:22
Om du är så rädd för det hur förhåller du dig till att låta ungen cykla? Eller leka i klätterställningen? Får ungen åka bil eller är det för stor risk att han omkommer i en olycka?

Ja, jag är rädd när mina barn cyklar bland annan trafik för dom kan dö där, ja jag tycker det kan vara oroligt att mina barn åker bil därför vill jag minska riskerna så mycket som möjligt men inte begränsa möjligheterna som dessa saker ger. Klätterställningar är väl rätt minimal risk, fallskador till trots. Leka på bryggan, helst inte och definitivt inte själv utan flytväst.

Vi har en grymt bra manliga förskolelärare som har jobbat där +10 år, det roliga är att ungarna kommer iväg på saker som annars inte skulle ha hänt. typ fiskeutflykter, innebandy osv osv. Sen är ofta kvinnorna bra som extra mamma när barnen bråkar eller slår sig.

tntballe
2007-09-05, 16:24
Funderade på det här att killar verkar mer närgångna, kan det vara för att många killar gillar att leka mer fysiskt än tjejer. Och om det då ses av dom som alltid tror det värsta så...

Jaive
2007-09-05, 16:29
Det skrev jag väl ändå inte eller ?

Nej men då saknar det ju helt relevans eller hur?

mini
2007-09-05, 16:31
Funderade på det här att killar verkar mer närgångna, kan det vara för att många killar gillar att leka mer fysiskt än tjejer. Och om det då ses av dom som alltid tror det värsta så...

Fast jag tror inte killar verkar mer närgångna, förmodligen tvärt om. Däremot ses det som mer naturligt att kvinnor kramas och gosar.

Coldsmith
2007-09-05, 17:13
Fast jag tror inte killar verkar mer närgångna, förmodligen tvärt om. Däremot ses det som mer naturligt att kvinnor kramas och gosar.

När jag praoade på dagis så märkte man också att barnen faktiskt söker närhet till manliga förebilder också. DOm ville sitta bredvid en, hålla om en osv.
Tror att många inombords har en skev uppfattning om hur det "ska vara".
Sen en kvinna som håller om en unge det är helt normalt, men en man får inte göra det. Det är lite knäppt ju.

Dumleman
2007-09-05, 17:37
Jag skulle vara mer orolig för att en riktigt sur människa jobbar på dagiset. En sån som bara är allmänt irriterad och överkänslig och säger/skriker åt barnen att vara tysta hela tiden. De leker aldrig med barnen utan säger bara åt dem vad de ska göra... har stött på en hel del sådana personer som jobbar med barn.

Stoltz
2007-09-05, 18:00
Rosibägen är rena barnet själv ;)

Ja, han har ju inte gjort så mycket väsen i tråden av sig efter att några påpekat hans misstag så...

*popcorn*

Bronkitkorv
2007-09-05, 18:21
Nej men då saknar det ju helt relevans eller hur?

Nej det betyder att dom finns och att dom gärna jobbar på dagis om dom får. Det är nog bra med hård kontroll trots allt men för fan det ska vara kontroll på ALLA som jobbar med barn. Mer män på dagis och fritids framförallt.

Fed up
2007-09-05, 18:29
Jag tycker det är bra med både manliga och kvinnliga förebilder för barn, såklart, och det är verkligen synd att det inte finns fler män på dagis/skolans tidigare år generellt. Jag skulle bli jätteglad om det jobbade en kille på avdelningen mitt barn skulle gå på. Inte om han på något vis var otrevlig eller skum, men det gäller ju såklart all personal.

Me_Myself
2007-09-05, 18:41
Vår förskola har en manlig förskolelärare på varje avdelning.
Vad jag såg när jag inskolade så var dom väldigt aktiva. Dom spelade fotboll, klättrade och lekte med barnen hela tiden.
Jag tycker det är jättebra att där finns personal av båda könen!

Lellan
2007-09-05, 18:42
Visade vad ni sagt och tydligen så har hans mammas bästa kompis båda döttrar blivit utsatta i 3 års tid av en manlig på samma dagis som han själv gått. Killen gick fri för det blev nåt strul med förhören av barnen under rättegången, barnen var väldigt små 4-5 år. Men killen fick inte jobba kvar och deras mamma är övertygad om att de inte ljugit, de är för små mm.

Men denna kille verkar som sagt jättebra, jag har inga som helst problem med honom. Och, som Pingu skrev finns det kvinnliga förövare och vi känner stort förtroende för de kvinnliga, samt - som sambon säger, han är själv inte skum så varför förutsätta att någon är det.

Det är inte ok - men med hans erfarenhet kändes det befogat att vara lite misstänksam, om man ska sammanfatta det.

Baha
2007-09-05, 19:09
är det så att man som kille som dagis hela tiden måste vara rädd för att bli anklagad för ngt liknande?

för ett tag sen var det ju närmast rena häxjaktebn

Pez
2007-09-05, 19:13
Det är inte ok - men med hans erfarenhet kändes det befogat att vara lite misstänksam, om man ska sammanfatta det.

Det kanske "kändes" befogat - men det är inte befogat. Inte utan mer på fötterna än dåliga erfarenheter från andra fall.
Bara för att en person X med egenskap/attribut Y (ex. kön) gör en sak eller är på ett visst sätt innebär inte det att alla med egenskap/attribut Y kan antas göra eller bete sig på samma sätt som person X.

Känns som sagt väldigt.. mediaframkallat med denna hysteri över manliga anställda inom barnomsorg. Vilket måste kännas trist för de killar som jobbar med det.

Lellan
2007-09-05, 19:16
är det så att man som kille som dagis hela tiden måste vara rädd för att bli anklagad för ngt liknande?

för ett tag sen var det ju närmast rena häxjaktebn

Anklagad hoppas jag verkligen inte, han menade väl mer att man tenderar att bli mer misstänksam om något skulle verka skumt. Att man är mer lyhörd, uppmärksam åt det hållet. Tyvärr. Tycker också det är synd, och förkastligt, att döma på förhand.

petah
2007-09-05, 19:19
förebilder på ett dagis?

:laugh:

Kan jag få fråga vad som är fel med förebilder på ett dagis?

Pingu
2007-09-05, 19:50
Visade vad ni sagt och tydligen så har hans mammas bästa kompis båda döttrar blivit utsatta i 3 års tid av en manlig på samma dagis som han själv gått. Killen gick fri för det blev nåt strul med förhören av barnen under rättegången, barnen var väldigt små 4-5 år. Men killen fick inte jobba kvar och deras mamma är övertygad om att de inte ljugit, de är för små mm.

Men denna kille verkar som sagt jättebra, jag har inga som helst problem med honom. Och, som Pingu skrev finns det kvinnliga förövare och vi känner stort förtroende för de kvinnliga, samt - som sambon säger, han är själv inte skum så varför förutsätta att någon är det.

Det är inte ok - men med hans erfarenhet kändes det befogat att vara lite misstänksam, om man ska sammanfatta det.

Jag har hunnit med att jobba på dagis också och det var skitkul. Så fort jag kom in så hade jag en flock på 15 ungar på mig.
Det behövs mycket mer manliga inom barnomsorgen, men visst det kan komma onda blickar från vissa håll. Jag kände aldrig av nått sådant.
När jag pratar med dom jag jobbade med på dagiset så säger dom att det har aldrig varit så bra stämmning där, lite bök och stök och det gav dom mig berömmet för :)

Det här med pedofiler så har vi diskuterat det med kompisar och andra föräldrar och det är överlag så att dom tror att det bara är manliga pedofiler som existerar. Dom blir ganska förvånade och fundersamma när man förklarar hur det ligger till statistiskt sett.
-Vad kan det vara 80 -85 % kvinnor inom barnomsorgen
-ca 40 % av pedofilerna är kvinnor
Det blir ganska många inom barn och skolomsorgen men ändå så fokuseras det på dom manligai både folkmun och media.

Vi hade ett fall här där en ca 50 år gammal kvinna visade brösten föe ett par stökiga 12 åringar. Hon blev anmäld men klarade sig utan reprisalier.
I våran lokal tidning så skrev en reporter en krönika om det ochg där tyckte han att då han gick skolan så ville han inget annat än att se frökens bröst. Han tycket det var helt ok och faktiskt bra gjort av kvinnan.
Då vänder vi på det, ta en man i stället som visar snasen för några stökiga flickor. Han hade inte fått behålla jobbet, antagligen hade han åkt epå en fällande dom och garanterat ingen tidning hade skrivit bra gjort av han.

JJ
2007-09-05, 20:06
Allvarligt. Ibland när jag lämnar på dagis så känner jag en grym längtan att få stanna kvar och ha skoj hela dagen. Även om det är ett tufft jobb så är det så "o-abstrakt" och basic. Istället sitter man framför en jävla dator och flyttar siffror hela dagarna. :-/

Jag blev kvar en halvtimme när jag hämtade idag, ungarna är för sköna. Sen får man leva med att man har ett halvt kilo sand i håret.

Pepparkakssmurfen
2007-09-05, 20:58
Kan inte kvinnliga förskolepedagoger vara pedofiler då?

Svedberg
2007-09-05, 21:25
Har det med saken att göra?

Tja tänkte mest att om nu någon är tveksam till det så kan dom väl trösta sig lite med det...lr nått. var väl inte så uttänkt svar precis.

mangemani
2007-09-05, 21:26
tycker det låter som nått annat än "misstänksamhet".
får nästan känslan av att det bara är nån slags svartsjuka.
du gav den här killen beröm och sa att han var kanon och killen din blev lite svartis....att han skulle vara "misstänksam" tycker jag låter mer som nån ursäkt för att dölja svartsjukan.
men men,inte vet jag,fick bara den känslan efter det jag nu har läst.

hultman
2007-09-05, 21:31
Det behövs fler män inom barnomsorgen. Jag minns mycket väl hur häftigt det var att umgås med en manlig fritidspedagog istället för tanter när man började i grundskolan. Själv har jag har praoat på dagis flera gånger, och alla killar tenderade att söka sig till mig istället för kvinnorna. Kvinnor och män är helt enkelt olika; så även inom barnomsorg.

Pingu
2007-09-05, 21:56
Kan inte kvinnliga förskolepedagoger vara pedofiler då?

Läs vad jag skrev

mini
2007-09-05, 22:10
Läs vad jag skrev

Eller vad jag skrev innan dig.

Coldsmith
2007-09-05, 23:38
tycker det låter som nått annat än "misstänksamhet".
får nästan känslan av att det bara är nån slags svartsjuka.
du gav den här killen beröm och sa att han var kanon och killen din blev lite svartis....att han skulle vara "misstänksam" tycker jag låter mer som nån ursäkt för att dölja svartsjukan.
men men,inte vet jag,fick bara den känslan efter det jag nu har läst.

jag tror du slår huvudet på spiken här.

Robbin
2007-09-06, 07:05
Jag orkar ej läsa tråden BIG LOL. Men jag vill bara säga att jag hade flera manliga dagispersonal och jag tyckte det var helt perfekt. Speciellt två är såna jag kommer ihåg, en på dagis och en senare på fritids. Dom tog ut oss i skogen för att bygga kojor, en lärde mig cykla, lärde mig en massa om naturen, höll på med sporter osv. Man gjorde helt enkelt massa saker som man inte gjorde med den kvinnliga personalen. Förebilder! Jag kommer faktiskt inte ihåg en enda av den kvinnliga personalen utan att tänka riktigt hårt, det säger väl lite.