handdator

Visa fullständig version : Långsamt protein


Sinclear
2007-09-05, 08:43
Tips?
Jag kollade just på Sloow Protein från Fairing, men borde det inte finnas någon vanlig mat som innehåller långsamt protein?

Vad kan då vara rekommenderat att äta innan läggdags? Några typer av nötter eller frön som innehåller långsamt protein? Jag har rostat mycket pumpafrön och sojabönor på senaste, ruskigt gott och proteinrikt..

Eddie Vedder
2007-09-05, 08:45
Protein från mat ÄR långsamt. Så fisk, ägg, keso, kyckling whatever, det är långsamt alltihop.

Det du nämner är också nyttiga saker, bortsett från sojabönorna är det ju inga särskilt bra proteinkällor dock. Icke fullvärdigt protein och relativt lite protein per kalorienhet.

diablogtr
2007-09-05, 15:09
Kan man göra vassle långsamt genom att blanda i t.ex. rågsikt, knäckebröd eller havregryn? Så att effekten blir samma som den med kasein.

Eddie Vedder
2007-09-05, 15:13
Det lär bli långsamma upptag ja, men att samtidigt en hel del extra kcal jämfört med rent kasein. Men blanda för bövelen INTE i mjöl i drinken*spy*. Att mixa i havregryn är ju lite av en klassiker om man vill göra proteindrinken mer matig dock.

Men vill du bara ha "kaseineffekt" så är det ju bättre att ta kasein än vassle plus en massa annat.

Martin.Svensson
2007-09-05, 15:49
Mjölk!?

Koloftw
2007-09-05, 18:22
Mejeriprodukter innehåller kasein - långsammaste proteinet.

Sinclear
2007-09-06, 00:51
Aha, då är det med andra ord bra att köra en proteindrink med 7-8 dl mjölk innan man lägger sig, är ju en hel del protein i mjölken också.. samt att det är gott =)

Eddie Vedder
2007-09-06, 06:25
Aha, då är det med andra ord bra att köra en proteindrink med 7-8 dl mjölk innan man lägger sig, är ju en hel del protein i mjölken också.. samt att det är gott =)

Varför överhuvudtaget ta en proteindrink i såna fall? Jar du svårt att fylla ditt kcalbehov kan det ju finnas fog annars ser jag ingen som helst anledning att göra som du säger.

Dessutom känns ju 8dl innan läggdags som att du lär behöva besöka toaletten ett antal gånger under natten.

Emil_Larsson
2007-09-06, 06:39
Mejeriprodukter innehåller kasein - långsammaste proteinet.

Betyder det att om jag blandar säg mellanmjölk till min gainer pro så får jag inte ut lika bra effekt av träningsresultaten för att det är långsamt protein? man ska väl ha snabbt protein efter träning, eller är jag ute och seglar?

Eddie Vedder
2007-09-06, 06:46
Klart du kan blanda ut med mjölk! Herregud, va är det värsta som kan inträffa? Du kan dricka enbart mjölk om du vill, också bra efter träning.