handdator

Visa fullständig version : otrolig träningsvärk i triceps, normalt?


Animalistic
2007-09-04, 20:09
brukar få otrolig träningsvärk i triceps, mer än i dom andra musklerna. kan de bero på något ? är de dåligt/bra ?


mvh

zeusden1
2007-09-04, 20:14
jag får också det. Kan har kvar det i typ 4 dagar..

Animalistic
2007-09-04, 20:17
mh, exakt samma här ^^ fast triceps är ju en rätt stor muskel, som får rejäl överbelastning. kan väl vara det

Emil_Larsson
2007-09-04, 20:18
Jag har haft träningsvärk i triceps nu i 5 dagar och det känns likadant ännu.

Rahf
2007-09-04, 20:23
Individuellt. Om du har normal motorik efter en vecka så är det lugnt.

Tänk på mig som får oändlig träningsvärk i beeeenen!

petah
2007-09-04, 21:16
Jag kan få rätt mkt träningsverk i triceps, men inte utmärkande mycket direkt.

Om jag kör högreps på benträningen så har jag nästan träningsvärk till nästa pass en vecka senare. :D

Ectomorph
2007-09-05, 07:25
Jag får också sprängvärk i triceps men aldrig i biceps trots att jag tränar dom lika hårt.

rolf
2007-09-05, 07:56
Jag får också sprängvärk i triceps men aldrig i biceps trots att jag tränar dom lika hårt.

Precis samma för mig. Ett enda undantag har jag upplevt och det var första gången jag testade Larry Scotts bicepsrutin. Då hade jag galen träningsvärk, men redan andra gången kändes det inget.

Spawn
2007-09-05, 08:38
brukar få otrolig träningsvärk i triceps, mer än i dom andra musklerna. kan de bero på något ? är de dåligt/bra ?


mvh

Om du överanstränger den kan det bli så alternativt om muskeln utsätts för en ny övning/maskin det har jag märkt. Sen så brukar det bli mindre å mindre, se till att stretcha ordentligt för att förhindra skador om du tar i så att du får sådan värk varje träningstillfälle.

Rex
2007-09-05, 09:20
Samma för mej, tycker om att träna triceps ganska hårt.

Otto P
2007-09-05, 11:49
Om du överanstränger den kan det bli så alternativt om muskeln utsätts för en ny övning/maskin det har jag märkt. Sen så brukar det bli mindre å mindre, se till att stretcha ordentligt för att förhindra skador om du tar i så att du får sådan värk varje träningstillfälle.

Lånar tråden lite...

Tycker det är svårt att få till en bra strech i triceps, om man strechar genom att göra denna:
http://www.ryggochmuskelakuten.se/Gismo/Bildarkiv/org/350/3_6.jpg

Någon som upplever samma sak?

Spawn
2007-09-05, 12:10
Lånar tråden lite...

Tycker det är svårt att få till en bra strech i triceps, om man strechar genom att göra denna:
http://www.ryggochmuskelakuten.se/Gismo/Bildarkiv/org/350/3_6.jpg

Någon som upplever samma sak?

Huvet på spiken mannen.
Jo jag upplever samma sak fast jag stretchar inget :P Har inte tid med det..kommer förmodligen börja om några år :P

Jaive
2007-09-05, 12:29
Jag känner att triceps är den muskel jag får minst träningsvärk i, har ju iofs inte tränat så länge osv. Men jag får ju rätt bra träningsvärk i resten av kroppen.

Spawn
2007-09-05, 13:33
Jag känner att triceps är den muskel jag får minst träningsvärk i, har ju iofs inte tränat så länge osv. Men jag får ju rätt bra träningsvärk i resten av kroppen.

Träningsvärken har inget att göra med hur länge du tränat. Det är bara att ta i hårdare. "Träningsvärk inte lika med muskelutveckling"

Testa köra någon annan övning om du suktar efter träningsvärk.

Jaive
2007-09-05, 13:43
Träningsvärken har inget att göra med hur länge du tränat. Det är bara att ta i hårdare. "Träningsvärk inte lika med muskelutveckling"

Testa köra någon annan övning om du suktar efter träningsvärk.

Nedå jag känner väl inte att jag vill ha träningsvärk, påpekade bara att jag inte får så mycket i just triceps trots att jag tränar dem lika mycket och hårt som alla andra muskler.

Spawn
2007-09-05, 14:01
Nedå jag känner väl inte att jag vill ha träningsvärk, påpekade bara att jag inte får så mycket i just triceps trots att jag tränar dem lika mycket och hårt som alla andra muskler.

Märker du någon utveckling styrke/storleksmässigt så är det nog inget att oroa sig över.

Dock om inte så bör du kanske byta till en annan övning. Du säger att du tar i lika hårt som alla andra muskler. Det säger inte så mycket om hur mycket du tar i. Ett bra tips är att köra tills du är helt röd i ansiktet och flåsar nästan som att du ska svimma. Kanske inte så du gör de men nära inpå då lovar jag dig att du kommer känna.

Fel många gör är att de tror att de tar i mycket men de tar i så mycket som de orkar sen lägger de av....det är de där lilla extra repsen som räknas varför lägga ner när man gjort sina set. Känner du att du klarar att göra 3 reps mer på sista så gör de!

Hoppas du lyckas :)

Calle Siren
2007-09-05, 14:36
Du har antagligen betydligt bättre "kontakt", eller nervbaning, i dina triceps och således har lättare att pressa dem än dina andra muskelgrupper.

Mvh Calle Sirén

flux110
2007-09-06, 08:43
Glad att ni får träningsvärk i tricep senast jag hadde där var för 5-6månader sedan *cry* Fastän hur mycket man överbelastar så nej. :confused:
Är väll för stark i tricep i förhållanded till andra muskler så jag får träningsverk där istället ;)

Robban
2007-09-06, 09:34
Jag får alltid rejäl träningsvärk i alla muskelgrupper utom mage som e lite lindrigare.

Ignatius72
2007-09-06, 09:43
Enda gången jag inte får träningsvärk är när jag inte tränar. Värst är alltid benen då jag blir ganska orörlig följande dagar.

Ectomorph
2007-09-06, 15:16
Precis samma för mig. Ett enda undantag har jag upplevt och det var första gången jag testade Larry Scotts bicepsrutin. Då hade jag galen träningsvärk, men redan andra gången kändes det inget.

Haha, ja man hade molande värk i armvecken efter det kan jag lova! :D