handdator

Visa fullständig version : Pa ett smutsigt Hostel i Barcelona


Super_Johan
2007-09-04, 18:36
Yees, da var man har, resan man suttit och vantat pā och sett framemot i flera manader. -> 1 manads tagluffande i Europa, ensam <-

Jag ar trott och kanner mig ensam, och det ar inte alls som jag hade tankt mig, grr!

Vad gor man? Enda svaret jag kommer fram till ar att ga och prata med folk, men... allting kanns sa, tungt.

...Nu ar solen ocksa borta...


*uttrakad* *gah!*

petah
2007-09-04, 18:42
Coolt att dra på semester själv i en månad, dock skulle jag nog inte klara det... Skulle bli som du nu, uttråkad. :)

Vafan ligg o zappa på tvn ikväll så kan du göra nå kul imorrn.

Mental
2007-09-04, 18:43
Åker man ensam får man se till att träffa folk, det är tjusningen och fasan med ensamresande :D

Loka
2007-09-04, 18:44
Ge dig upp på stan nu!

Super_Johan
2007-09-04, 18:45
Mjo..Tjusning och utmaning. Pa gott och ont. Men nu vet jag, det ar somn jag behover. (De senaste 2 natterna har jag tillbringat pa natttag, det har ar min tredje dag).

Action
2007-09-04, 18:45
Gå ut och sätt dig på en lokal pub, det fungerar alltid i andra länder. Ganska snabbt kommer det fram folk och pratar, eller bjuder över dig till deras bord.

Jag har rest mycket ensam i jobb, och ovanstående slår aldrig fel. De flesta tycker det är kul att prata med en gäst i deras land. :thumbup:

Grisen
2007-09-04, 20:32
Är det i början av din resa? Slappna av, jag tror de flesta känner så i början av "ensamresor", sen träffar man lite folk och det börjar flyta på. Efter ett tag är man inte rädd för att vara ensam längre och det är då man verkligen börjar att träffa folk och skapa minnen för livet.

Solros
2007-09-04, 20:40
Precis, gå ut och sätt dig på en pub och se rolig ut, så löser det sig ska du se!

PowPow
2007-09-04, 20:58
Barcelona är nice. Där har jag bott. Finns mycket grymt uteliv. Men att gå ut själv kan ju vara lite drygt. Men på hostels brukar väl folk vara ganska öppna.. eller?

petah
2007-09-04, 21:01
Gå ut och sätt dig på en lokal pub, det fungerar alltid i andra länder. Ganska snabbt kommer det fram folk och pratar, eller bjuder över dig till deras bord.

Jag har rest mycket ensam i jobb, och ovanstående slår aldrig fel. De flesta tycker det är kul att prata med en gäst i deras land. :thumbup:

klart alla vill snacka med biffen :smash:

ot: så har du rätt i det du säger

Upptaget
2007-09-04, 21:14
Gå ut och sätt dig på en lokal pub, det fungerar alltid i andra länder. Ganska snabbt kommer det fram folk och pratar, eller bjuder över dig till deras bord.

Jag har rest mycket ensam i jobb, och ovanstående slår aldrig fel. De flesta tycker det är kul att prata med en gäst i deras land. :thumbup:

Säger som föregående, klart man börjar fjäska för den biffiga killen som det är lite krut i :smash:

Frantic
2007-09-04, 21:19
Var social. Fråga nån annan resenär vad de tänkt hitta på i staden och fråga om du kan hänga på. Folk brukar tycka att det är kul att träffa nya människor så det har de nog inget emot. Annars kan du alltid leta upp ett dorm/sovsal. Då lär du komma i kontakt med andra människor varesig du vill eller inte

dice
2007-09-04, 22:16
Regga dig på www.couchsurfing.com och se vad folk i Barcelona gör.
Se så många människor jag träffade under mina två månader i usa denna sommaren, ensam.

http://www.couchsurfing.com/people/twelve28

Slutade med att jag reste med en tjej från singapore i tre veckor :)

Pepparkakssmurfen
2007-09-04, 22:19
Men shit asså,skaffa ett åäö-tängentbord,jobbigt att läsa utan de där prickarna!*mini*

hahavaffan
2007-09-04, 22:23
Men shit asså,skaffa ett åäö-tängentbord,jobbigt att läsa utan de där prickarna!*mini*Haha! Tänkte precis vilken jävla nolla som får utbrott av det. Men det var ju du, så det var OK :D