handdator

Visa fullständig version : Är det mina gener?


_xtreme_
2003-04-14, 01:58
Numera tränar jag styrka ca 1 gång i veckan och kondition 2 gånger i veckan mest för röra på mig. Har varit hårt tränande friidrottare (för något år sedan) med en träning på 6 gånger i veckan.

Har aldrig haft något (direkt) fett på kroppen förutom min mage som är som en halv fotboll (som man plattar ut lite) men inget löst hängande fett. Mina ben har jag alltid haft minimalt med fett (knappt så man får tag i huden) och armarna är där inte mycket på heller. Spänner jag min mage kommer tvättbrändan fram och det är ytterst lite fet man får tag på. Vad beror det på att jag alltid har min kula med mig, för det är väl fett, eller är det så att det ligger i mina gener så det är bara är att acceptera att jag inte kan få en tvättbräda utan att spänna?

Viveqa
2003-04-14, 03:10
Jag antar att du har för lite magmuskler?

Grahn
2003-04-14, 06:09
du har dålig hållning och drar inte in magen?

_xtreme_
2003-04-14, 08:31
Originally posted by Grahn
du har dålig hållning och drar inte in magen?

Detta stämmer iaf inte då jag alltid haft en bra hållning!

Grahn
2003-04-14, 08:32
Hur kan man man både ha bra hållning och en putmage utan att vara fet?

_xtreme_
2003-04-14, 08:46
Originally posted by Grahn
Hur kan man man både ha bra hållning och en putmage utan att vara fet?

Det är det jag också undrar, varför tror du jag postar här :confused: ;) Ända sedan jag gick i småskolan då man gick hos årlig undersökning till skolsystern har jag alltid fått höra att min kroppshållning är väldigt bra. Det kan inte vara fett eftersom jag inte har det på övriga kroppen mao eller vadå?

Muscles
2003-04-14, 08:55
Det kan vara att nar du tranar, sa spanner du ut magen istallet for att halla in magen. Typ nar du gor bankpress eller pushdowns eller liknande?

Isa fall sa har du magmuskler men dom ar 'utspanda' och nar du slappnar av sa ar dom 'utatstanende'.

Kor 'vacume situps' dar du drar in magen sa mycket som mojligt, haller andan och kor typ 15-20 situps, andas ut och borjar igen.
Da lar du musklerna att gora som du vill.

Bara en tanke, det kanske funkar!


:thumbup:

Grahn
2003-04-14, 09:15
Originally posted by _xtreme_


Det är det jag också undrar, varför tror du jag postar här :confused: ;) Ända sedan jag gick i småskolan då man gick hos årlig undersökning till skolsystern har jag alltid fått höra att min kroppshållning är väldigt bra. Det kan inte vara fett eftersom jag inte har det på övriga kroppen mao eller vadå?

Hmmm good point :D
Tja...du kan ju lagra fett i bukhålan men det verkar ju lite märkligt.
Är du väldigt liten så finns det väl mindre plats för organen i magen och den putar lite mer....

Men dra in magen bara....alla som slappnar av har en utputande mage.

PlutonB
2003-04-14, 10:36
Det "klassiska manliga fettet" är ju inte underhudsfett egentligen utan är fettansamling i det dubbla bukhinnevecket som hänger ner över tarmar etc. Nu låter det ju inte som om du har så värst mycket av detta om ens något. Det sägs ju dock att olika fettdepåer tas i olika ordning hos olika människor, dvs vissa blir rippade på benen först, andra någon annanstans. Ditt bukfett kanske går sist :notme:
Sen sanningen att säga så är det ju rätt naturligt att det hänger ut lite grann, om man inte spänner musklerna. Det finns ju en del organ som tar plats innanför musklerna...

ivandrago
2003-04-14, 16:10
har du testat att hålla nere matintaget en tid? Det är ganska stor skillnad mellan en mage under en deff då man är tom på mat och vatten och under vanliga förhållanden då magen är full av mat och gaser och man är allmänt vattningare.

_xtreme_
2003-04-14, 16:38
Originally posted by ivandrago
har du testat att hålla nere matintaget en tid? Det är ganska stor skillnad mellan en mage under en deff då man är tom på mat och vatten och under vanliga förhållanden då magen är full av mat och gaser och man är allmänt vattningare.

Har faktiskt aldrig kört en hård deff någon gång, undvikit vissa typer av fett på sin höjd. Någon gång har det ju av någon anledning hänt att man inte ätit "något" på en hel dag och då har naturligtvis magen plattat till sig. Efter varje stor middag jag äter växer kulan rätt mycket men blir mindre igen efter någon timme (när maten har smält). Dessa två förhållandena beror ju på att magsäcken är tom eller full och trycker ut magen.

ivandrago
2003-04-14, 16:50
men hur ser magen ut en dag då du inte ätit något? Är den helt platt eller är den fortfarande bullig. Om den är platt så borde det ju inte vara bukfett som är problemet.

Massivf
2003-04-15, 11:49
Mitt tips är att SLUTA STRETCHA MAGMUSKULATUREN!
Om du nu gör det...?

Man ser det allt för ofta hur folk ligger och stretchar magen tills dom blir blå!

Stop it!

//M

ZappaZ
2003-04-15, 12:03
Jag har ett liknande problem..
Oberoende av om jag har ätit eller inte så putar magen ut
när jag slappnar av, och då menar jag _mycket_ =/

jag har en del fett på magen (mer än normalt) men det känns
ändå att magmusklerna ligger precis under...
dessutom har jag ganska lite fett över resten av kroppen.

3 tankar:
jag vet att jag har ganska stor magsäck
finns det nått bra sätt att minska den (permanent och drastiskt)

jag har ganska utstretchade magmuskler är vacum-situp
träningen det bästa för att "suga in" dom?

jag planerar fortfarande inför min deff som jag ska börja på
snart, är det nått jag borde tänka när jag dessutom vill ha
resultatet mindre mage?

Vänskap
2003-04-15, 12:18
Originally posted by Massivf
Mitt tips är att SLUTA STRETCHA MAGMUSKULATUREN!
Om du nu gör det...?

Man ser det allt för ofta hur folk ligger och stretchar magen tills dom blir blå!

Stop it!

//M


Öhh, varför ska man inte stretcha magen? Inte så man blir blå, men lite lagom sådär.

Massivf
2003-04-15, 19:11
Därför det är en muskel som ska stabilisera din kropp...

Stretchar du hålfoten, blir du platfot och har noll stabilitet i foten.
Stretchar du magmusklerna, så får du hängbuk, och noll support i knäböj osv...

plus att du sträcker ut den och ger den möjlighet att bli större och det blir lätt nånting som liknar en limpa o så blir den dåligar på att hålla in tarmar o dylikt..

den skall vara tight!

Således...Stretcha aldrig hålfot och mage!


//M

Vänskap
2003-04-15, 22:15
Har aldrig hört förut, det var sannerligen nåt nytt.

Håller ni andra på forumet med om det?

shirunai
2003-04-15, 23:05
så är mina gener med....har alltid en liten kula...kom ihåg när jag var getsmal...spelade ingen roll en kula fast inge fett

Grahn
2003-04-16, 06:29
Vänskap: Nope, alla muskler du vill få stelare och kortare struntar du i att stretcha. Tex undviker jag att stretcha axlar för att hålla dem på plats.

King
2003-04-16, 06:56
Jag tippar på att det är din kosthållning som är dålig, du har kanske inte den bästa ämnesomsättningen? :eating:

Åse Columbus
2003-04-16, 09:56
Originally posted by Grahn
Vänskap: Nope, alla muskler du vill få stelare och kortare struntar du i att stretcha. Tex undviker jag att stretcha axlar för att hålla dem på plats.


tänk efter.....

när du vill att en muskel ska växa o bli större så tränar du den o sedan stretchar du för att den senare ska bli mottaglig för mer muskelceller och därmed växa i volym...

om du sträcker magen (vars huvudsakliga funktion är att hålla inre organ på plats och att balansera bäckenet gentemot ländryggen ( som är en mycket stark lite muskel ) så kommer du att ge utrymme för längre o större magmuskel (limpa)...man vill väl ändå ha en trimmad muskel inte en volumös sådan...

Grahn
2003-04-16, 10:02
Hmmm Åse vad ska jag tänka efter om?
Sa jag att man bör stretcha magmusklerna?

Tyckte precis jag sa tvärt om.

ZappaZ
2003-04-16, 10:59
för att summera

det man behöver göra är alltså att träna magmuskeln och
sen strunta HELT i att stretcha den, kommer det funka
och borde inte det ha en del bieffekter..?

som jag har förstått det (newbie) så är det bara mitten-muskeln
som är intressant att krympa? vanliga situps då eller?
hmm, ska man inte värma upp muskeln innan?

The Dwag
2003-04-16, 15:13
Originally posted by Grahn
Hur kan man man både ha bra hållning och en putmage utan att vara fet?

Det har jag alltid undrat om dig med ;)

Grahn
2003-04-16, 15:18
Originally posted by The Dwag


Det har jag alltid undrat om dig med ;)

Åhhhhh the dwag TÄNKER på mig! Vill du Kela? :D

The Dwag
2003-04-16, 15:23
Originally posted by Grahn


Åhhhhh the dwag TÄNKER på mig! Vill du Kela? :D

Det kan du ge dig på ;) Vårkänslor nu så då går inget säkert :naughty:

Grahn
2003-04-16, 15:30
Hahaha :D

clash
2003-04-22, 06:52
Hörni boys, jag tror jag läste nått litet om det ovan men jag tänkte lägga till lite.

Du har delvis dina gener att skylla, det är nämligen så att olika människor har lite olika lätt att lägga på sig fett på olika delen av kroppen. Många män (även väldigt unga sådana) lägger först på sig kring midjan och förlorar det sist oxå.

Det är inte onormalt med fett på magen och och ådror på armar och ben!