handdator

Visa fullständig version : Hur mycket ökade ni idag?


Spawn
2007-09-04, 11:16
Tänkte det skulle vara kul att se hur mycket folket på kolo utvecklas i sina övningar. Tanken var att skriva vad man tog tidigare i en övning och sedan resultatet av dagen / veckans ökning.

Idag blev det ett benpass och ökningen var följande.

Benspark: Tidigare 70kg idag 90kg detta 3 set 8 reps "3 reps på 100kg"
Hacksquat: Tidigare 70 idag 95kg detta 3 set 8 reps
Sittande vadpress: Tidigare 40kg idag 60 detta 3 set 8 reps
Benpress: Tidigare 110kg idag 135kg detta 3 set 8 reps

Ett lyckat träningspass

Jaive
2007-09-04, 12:05
Nu kommer ju alla hardcores komma och klaga på att "man ökar knappt under ett halvår när man tränat i 10 år som jag har".
Men vad menar du med tidigare? Förra veckan? Ett år sedan? Första gången man körde övningen?

Spawn
2007-09-04, 12:09
Nu kommer ju alla hardcores komma och klaga på att "man ökar knappt under ett halvår när man tränat i 10 år som jag har".
Men vad menar du med tidigare? Förra veckan? Ett år sedan? Första gången man körde övningen?

tidigare"sist jag körde övningen (förra veckan) I detta fall fredags

Nadreas
2007-09-04, 12:14
Du har inte ökat så mycket på en vecka. Troligt är att du kunda ta det förra veckan också.

Pepz
2007-09-04, 12:16
jag minskade denna vecka...

rätt märkligt om man kunde öka varenda vecka..

Spawn
2007-09-04, 12:17
Du har inte ökat så mycket på en vecka. Troligt är att du kunda ta det förra veckan också.

Förmodligen men förra veckan körde jag lika hårt som idag. Men aja ska försöka lägga på 10kg på alla moment tills nästa vecka så får man se för det klarade jag inte idag

Piranha
2007-09-04, 12:23
Jag har inte ökat ett skit i styrka på säkert 10 år.

:D, fast det beror såklart på hur man mäter.

(generellt kan jag säga att kör man samma övningar varje pass så kommer man i slutändan att faila i muskelvolymökning i bristen på variation).

petersson
2007-09-04, 12:28
Jag har inte ökat ett skit i styrka på säkert 10 år.

:D, fast det beror såklart på hur man mäter.

(generellt kan jag säga att kör man samma övningar varje pass så kommer man i slutändan att faila i muskelvolymökning i bristen på variation).

tycker du att det är viktigare att variera övningarna än att variera sättet att träna, alltså antal reps, set, hur lång vila man har osv?

Spawn
2007-09-04, 12:37
Jag har inte ökat ett skit i styrka på säkert 10 år.

:D, fast det beror såklart på hur man mäter.

(generellt kan jag säga att kör man samma övningar varje pass så kommer man i slutändan att faila i muskelvolymökning i bristen på variation).

fy fan vad trist att köra om man inte ökar. Det är det jag strävar efter vill upp i 100kg+ klassen på allt :)

Får väl variera då. Ska dokumentera hur mycket jag ökar nästa vecka så får vi se om jag klarar lägga på 10kg på allt

Jaive
2007-09-04, 12:38
Förmodligen men förra veckan körde jag lika hårt som idag. Men aja ska försöka lägga på 10kg på alla moment tills nästa vecka så får man se för det klarade jag inte idag

OM du kan lägga på 10 kg så kan du ju knappast ha tränat länge... Jag har inte heller tränat länge men mina ökningar ligger atm på 2.5kg i de övningar som rör stora muskelgrupper.

Jacksatan
2007-09-04, 12:42
fy fan vad trist att köra om man inte ökar. Det är det jag strävar efter vill upp i 100kg+ klassen på allt :)

Får väl variera då. Ska dokumentera hur mycket jag ökar nästa vecka så får vi se om jag klarar lägga på 10kg på allt

Det är ju perfekt om du ökar 10kg varje vecka per övning. Du kommer vara uppe o reppa på 200kg i bänken innan jul utan problem. Skämt å sido så är det ett ganska dumt sätt att träna på. Det kommer sluta med att du börjar fuska med utförandet eftersom du omöjligen kan öka så värst mkt varje vecka framöver. Försök se träningen lite mer långsiktigt än från vecka till vecka, det kommer bara innebära att du blir mentalt och fysiskt utmattad o less.

Spawn
2007-09-04, 12:57
OM du kan lägga på 10 kg så kan du ju knappast ha tränat länge... Jag har inte heller tränat länge men mina ökningar ligger atm på 2.5kg i de övningar som rör stora muskelgrupper.

3 år till och från men aldrig direkt tagit i som jag gör nu + att benen startade jag träna styrkan i runt 4 veckor sedan

tntballe
2007-09-04, 12:59
många ökningar kommer med vana o teknik i början.

Nadreas
2007-09-04, 13:01
tycker du att det är viktigare att variera övningarna än att variera sättet att träna, alltså antal reps, set, hur lång vila man har osv?
Det är som han säger. Anledningen är att om man inte tränar musklerna runt kring tex biceps så utvecklas inte dessa, eftersom de blir så pass små jämfört med biceps så slutar den utvecklas.
Variera alltid!

Gpajpen
2007-09-04, 13:03
idag tog jag 2,5kg mer i skivstångsrodd och ökade nästan 1 rep på KV i chins, jämfört med förra veckan.
lite mer normala ökningar.

petersson
2007-09-04, 13:36
Det är som han säger. Anledningen är att om man inte tränar musklerna runt kring tex biceps så utvecklas inte dessa, eftersom de blir så pass små jämfört med biceps så slutar den utvecklas.
Variera alltid!

vilka muskler sitter runt biceps?

Nadreas
2007-09-04, 13:39
vilka muskler sitter runt biceps?

Du missuppfattar, ta vilken muskel som helst. Poängen är, tränar du inte musklerna runt kring de du vill skall synas så kommer de att sluta växa.

tp_88
2007-09-04, 13:43
Du missuppfattar, ta vilken muskel som helst. Poängen är, tränar du inte musklerna runt kring de du vill skall synas så kommer de att sluta växa.
Så.. om man slutar träna axlar, underarmar och triceps så är det en omöjlighet för biceps att växa, är det vad du menar?

tp_88
2007-09-04, 13:46
Till trådskaparen; om du verkligen ökade 25kg (som på dina vikter är sjukt stora procentuella ökningar) på en vecka i alla övningar så antar jag att du gått 15mil i sahara utan vatten och mat och med dubbelsidig lunginflammation i 48h precis innan passet för 1v sen?

Jag är glad om jag ökar 1rep på tyngsta setet från förra veckan, under tiden jag ligger på kcal+.

GymTT
2007-09-04, 13:47
Det är ju perfekt om du ökar 10kg varje vecka per övning. Du kommer vara uppe o reppa på 200kg i bänken innan jul utan problem. Skämt å sido så är det ett ganska dumt sätt att träna på. Det kommer sluta med att du börjar fuska med utförandet eftersom du omöjligen kan öka så värst mkt varje vecka framöver. Försök se träningen lite mer långsiktigt än från vecka till vecka, det kommer bara innebära att du blir mentalt och fysiskt utmattad o less.

Mycket bra sagt, jack.

Eddie Vedder
2007-09-04, 13:48
I lördags tog jag PB. Senaste halvmaran gick på 1:36:38 och i lördags sprang jag på 1:32:55.

130kg finsk sisu
2007-09-04, 13:50
Tog 327,5kg i bänk i lördags. Jag tog 325kg 8 mars.

Eddie, inte så illa tid på halvmaraton!!!! Har du sprungit fulla maror då?

Nadreas
2007-09-04, 13:50
Så.. om man slutar träna axlar, underarmar och triceps så är det en omöjlighet för biceps att växa, är det vad du menar?
Underarmar och triceps är stora muskler, armen består av mängder av mindre muskler som samarbetar, detta är en av anledningarna till att man inte kan träna endast i maskin utan måste även träna med balansmoment(fria vikter), maskinen prickar endast muskeln. Att träna samma muskel med samma övning varje gång kommer sluta i en obalans i muskulaturen.

Raggis
2007-09-04, 13:51
maskinen prickar endast muskeln.

Knappast.

Spawn
2007-09-04, 13:54
Till trådskaparen; om du verkligen ökade 25kg (som på dina vikter är sjukt stora procentuella ökningar) på en vecka i alla övningar så antar jag att du gått 15mil i sahara utan vatten och mat och med dubbelsidig lunginflammation i 48h precis innan passet för 1v sen?

Jag är glad om jag ökar 1rep på tyngsta setet från förra veckan, under tiden jag ligger på kcal+.

haha nej då jag tror bara att jag inte tagit i tillräckligt tidigare. Men jag märker det att jag är onormalt stark efter några set. Jag blir inte tröttare utan tvärt om tex idag jag klarade bara köra 3 set med 70 tidigare idag ökade jag 10kg/per set jag gjorde och avslutade med 2 reps på 100kg.

"Går inte på något otillåtet kan tilläggas"

Nadreas
2007-09-04, 13:54
Knappast.
Beror självklart på maskin. Men ta tex en smith. Du har inget som helst balansmoment i övningen. Detta medför att alla muskler som är till för att stödje muskeln i balansmomenten inte tränar, de slappnar av. Om dessa småmuskler inte få sin träning kommer det sluta med att den större muskeln inte längre utvecklas.

Svedberg
2007-09-04, 13:56
tränar inte idag, men igår blev det en 3a på 70kg z-curl, sist orkade jag bara 2 på 65. men har vilat och småbulkat lite.
resten av passet var mest same old, 42kg hantelwrist curl var tyngre än nånsin.

Eddie Vedder
2007-09-04, 13:57
Eddie, inte så illa tid på halvmaraton!!!! Har du sprungit fulla maror då?

Tack så mycket! Hade gått skadad i ett par veckor innan och det var första löpsteget jag tog på dom veckorna så jag kan inte undvika att känna lite "tänk om..."-tankar, ifall jag fått träna ordentligt inför halvmaran.

Aldrig sprungit en riktig mara ännu men planerar Sthlm marathon 2008. Lidingöloppet 29:e september är dock bokat så då blir det ett nytt distans-PB förutsatt att jag tar mig i mål.:thumbup:

Sparrisen
2007-09-04, 14:02
Spawn... om du tror att du kommer att kunna göra likartade ökningar även i fortsättningen, säg de närmaste månaderna, så kommer du att bli grymt besviken. Du säger att du inte är nybörjare - men ditt resonemang tyder emmellertid på det.

Raggis
2007-09-04, 14:04
Beror självklart på maskin. Men ta tex en smith. Du har inget som helst balansmoment i övningen. Detta medför att alla muskler som är till för att stödje muskeln i balansmomenten inte tränar, de slappnar av. Om dessa småmuskler inte få sin träning kommer det sluta med att den större muskeln inte längre utvecklas.

Givetvis. Men, det går fortfarande inte att isolera en muskel, då varje muskel har en (eller flera) synergister.

Piranha
2007-09-04, 14:07
Tog 327,5kg i bänk i lördags. Jag tog 325kg 8 mars.

Eddie, inte så illa tid på halvmaraton!!!! Har du sprungit fulla maror då?

Vad har du för tid på halvmaran Freddi?

Einar
2007-09-04, 14:11
Vad har du för tid på halvmaran Freddi?

En liggande åtta? :D

Jaive
2007-09-04, 14:27
3 år till och från men aldrig direkt tagit i som jag gör nu + att benen startade jag träna styrkan i runt 4 veckor sedan

Hur många pass rör det sig om på dessa 4 veckor, 4-8?
Är man inte alls van vid att anstränga en muskelgrupp så kommer man självklart öka enormt i början, dels för att man kanske inte riktigt börjar på en vikt som är max av vad man klarar och dels för att kroppen vänjer sig vid träning. Lägg in känböj i benpasset, där kommer du nog inte att öka så mycket efter några veckor men det är den bästa övningen du kan köra.

130kg finsk sisu
2007-09-04, 14:27
Hmmm 21km?

2km på 11,55 minuter!!!!*popcorn*

Spawn
2007-09-04, 14:52
Spawn... om du tror att du kommer att kunna göra likartade ökningar även i fortsättningen, säg de närmaste månaderna, så kommer du att bli grymt besviken. Du säger att du inte är nybörjare - men ditt resonemang tyder emmellertid på det.

Har inte sagt att jag kommer göra lika stora ökningar det vet jag att jag inte kommer. Vad jag har sagt är att jag ska försöka med 10kg mer per övning nästföljande vecka.

Handcuff
2007-09-04, 15:28
Har inte sagt att jag kommer göra lika stora ökningar det vet jag att jag inte kommer. Vad jag har sagt är att jag ska försöka med 10kg mer per övning nästföljande vecka.

Var glad så länge nybörjarfasen håller i sig :thumbup: Sedan kommer du att få kämpa för att orka en extra repetition i månaden :hbang:

Doris
2007-09-04, 18:32
ökat bänk 115x1 till 120x1 på 5 veckor sakta stegat med 2.5kg i taget funkar bra nu har jag toppat på 120 så blir nästa topp på 125, nu blire o droppa vikterna rejält o starta om. hur mina bänkpass sett ut finns i min journal "doris bänkar vildsint" målet är att kunna öka lite lite varje vecka.

Kan ju säga iaf att upplägget e direkt stulet från styrkelyft o skön variation från mitt byggar "alltid till failure schema"

nordland
2007-09-04, 20:28
hmm.. hmm...
det enda som går bra för tillfället är benträningen. Provade för skojs skull att höja belastningen med 20kg i böjen till denna veckan.. Vart ganska förvånad då det visade sig att jag endast gjorde 2 reps mindre med 20kg extra på stången!?!

Provade ju inte med 20kg mer förra veckan, så fan vet ju int om man sku klarat de då redan *gah!* :MrT:

Spawn
2007-09-05, 07:33
Hur många pass rör det sig om på dessa 4 veckor, 4-8?
Är man inte alls van vid att anstränga en muskelgrupp så kommer man självklart öka enormt i början, dels för att man kanske inte riktigt börjar på en vikt som är max av vad man klarar och dels för att kroppen vänjer sig vid träning. Lägg in känböj i benpasset, där kommer du nog inte att öka så mycket efter några veckor men det är den bästa övningen du kan köra.

5 gånger i veckan dvs alla vardagar utan avbrott

Spawn
2007-09-05, 08:03
5 gånger i veckan dvs alla vardagar utan avbrott

sorry spam-
Kan tillägga att jag även gått upp från 72-76.6kg på dessa 4 veckor längd 186cm

Jaive
2007-09-05, 10:48
4.6 kg på en månad är ju kanske inte så mkt som det låter som, det mesta lär ju vara i form av ökad glykogeninlagring samt vätska. Men ökningen låter vettig och du får ju uppenbart resultat, dock lär det ju som sagt stanna av inom den kommande månaden.

Spawn
2007-09-05, 11:14
4.6 kg på en månad är ju kanske inte så mkt som det låter som, det mesta lär ju vara i form av ökad glykogeninlagring samt vätska. Men ökningen låter vettig och du får ju uppenbart resultat, dock lär det ju som sagt stanna av inom den kommande månaden.

Jo jag har dragit de slutsatserna också. Idag ökade jag dock 2.5kg i hantlar som jag kör när jag tränar biceps. Ökade godmorning i smithmaskinen me 30kg. Biceps curl i smith 5 kg ökning.

SvenGunnar
2007-09-05, 11:36
Jo jag har dragit de slutsatserna också. Idag ökade jag dock 2.5kg i hantlar som jag kör när jag tränar biceps. Ökade godmorning i smithmaskinen me 30kg. Biceps curl i smith 5 kg ökning.

Bicepscurl i smith?? Det har jag aldrig hört talas om förr måste jag säga. Låter rätt skumt. :confused:

Spawn
2007-09-05, 11:39
Bicepscurl i smith?? Det har jag aldrig hört talas om förr måste jag säga. Låter rätt skumt. :confused:

men i smithmaskinen kör man som hantelcurl fast med ett handtag står inte med i övningsbanken vad den övningen heter.

Jaive
2007-09-05, 12:31
Jo jag har dragit de slutsatserna också. Idag ökade jag dock 2.5kg i hantlar som jag kör när jag tränar biceps. Ökade godmorning i smithmaskinen me 30kg. Biceps curl i smith 5 kg ökning.

Från vilken vikt ökade du 30kg? Antingen har du underskattat dig fram tills förra passet eller så är du ett freak :P

Spawn
2007-09-05, 12:57
Från vilken vikt ökade du 30kg? Antingen har du underskattat dig fram tills förra passet eller så är du ett freak :P

70-100 höjde mig dock på andra setet så hade pumpat ut lite kraft innan. Avslutade utan att vara allt för trött så hade nog kunnat lägga på 20 till men jag är rädd att skada ryggen

SvenGunnar
2007-09-05, 14:41
men i smithmaskinen kör man som hantelcurl fast med ett handtag står inte med i övningsbanken vad den övningen heter.

Menar du kanske att du kör i cable-maskinen..?
http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/CBOneArmCurl.html

nubbe
2007-09-05, 23:20
Chins bakom nacken (nudda längst upp på nacken på stången), brukade alltid köra det som sista övning efter jag kört många set vanliga chins + pull ups. Klarade att göra 2st som max då. Testade det som första övning idag och klarade 8 st reps med kraft kvar. Men det var iofs ingen riktig ökning egentligen :)

mastermungo
2007-09-06, 00:25
70-100 höjde mig dock på andra setet så hade pumpat ut lite kraft innan. Avslutade utan att vara allt för trött så hade nog kunnat lägga på 20 till men jag är rädd att skada ryggen

Goodmornings på 100kg i smithen tycker jag låter direkt livsfarligt.
Verkligen inget jag skulle våga ge mig på.
Kanske om jag va finsk sisu men verkligen inte om jag vägde som dig och hade de resultat du har i de övriga övningarna. Inte så som jag väger nu (fetare) och med de resultat (sämre) heller=)

Spawn
2007-09-06, 12:31
Menar du kanske att du kör i cable-maskinen..?
http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/CBOneArmCurl.html

ja precis den :)

Spawn
2007-09-06, 12:32
Goodmornings på 100kg i smithen tycker jag låter direkt livsfarligt.
Verkligen inget jag skulle våga ge mig på.
Kanske om jag va finsk sisu men verkligen inte om jag vägde som dig och hade de resultat du har i de övriga övningarna. Inte så som jag väger nu (fetare) och med de resultat (sämre) heller=)

Men det är inte direkt som god morings. Jag håller stången framför mig "inte bakom nacken" alltså typ som marklyft fast jag lutar man över stången och drar tills jag står rakt. sen ner och upprepa

Nonamenoshame
2007-09-06, 13:10
Vi får se hur stor ökningen blir idag :)

BisseN
2007-09-06, 13:48
körde femmor på 100 kg, tre set i bänk hyfsat lätt.. rätt nöjd med tanke på att man knappt har tränat på ett bra tag :( men nu blir det andra kakor *flex*

Spawn
2007-09-06, 13:49
Vi får se hur stor ökningen blir idag :)

Härligt vad ska du köra?
Jag ska försöka öka 5 kg i en bröstövning idag.

Pingu
2007-09-07, 12:55
Ökade i hantelcurls förra veckan
tidigare 6 x 37,5 kg nu 5x 40 kg

I tisdags så ökade jag i våran hammerstrenght axelpress
tidigare 160 kg x 8 nu 170 kg x 7

tntballe
2007-09-07, 13:02
Men det är inte direkt som god morings. Jag håller stången framför mig "inte bakom nacken" alltså typ som marklyft fast jag lutar man över stången och drar tills jag står rakt. sen ner och upprepa

raka marklyft?
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.gif

Spawn
2007-10-18, 19:29
raka marklyft?
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.gif

Jupp

bubbe
2007-10-18, 19:32
ökade 5kg i styrkeryck idag (75->80), lite vingligt att hålla men lyckades stå still en kort stund iaf. Ökade också i ryckböj 65->70kg, kändes väldigt stabilt och bra så ökar nog snart igen där.

Spawn
2007-10-18, 19:44
ökade 5kg i styrkeryck idag (75->80), lite vingligt att hålla men lyckades stå still en kort stund iaf. Ökade också i ryckböj 65->70kg, kändes väldigt stabilt och bra så ökar nog snart igen där.

Börjat träna på 120 i mark nu...tränade på 100 förut..

Miiix
2007-10-18, 19:46
Igår gjorde jag en fyra på 80 i snedbänk dvs en ökning med två reps.

I måndags gjorde jag 130 i frontböj, att jämföra med runt 90 i mars.

Sen styrkeryckte jag 70 med bra teknik i måndags och fredags, tidigare pers var 65 för några veckor sen.

Frivändning (sitt) gjorde jag 110 i fredags, gjorde väl 70 kg typ i maj

bubbe
2007-10-18, 19:50
Riktigt bra Miix!

RassK
2007-10-18, 20:07
Ökade
115 x 10 till 120 x 10 i knäböj
37 x 6 i lutande hantelpress till 41 x 5
efter 95 x 4+1 till 97.5 x 5+1 i bänk

osv

Spawn
2007-10-18, 20:22
Igår gjorde jag en fyra på 80 i snedbänk dvs en ökning med två reps.

I måndags gjorde jag 130 i frontböj, att jämföra med runt 90 i mars.

Sen styrkeryckte jag 70 med bra teknik i måndags och fredags, tidigare pers var 65 för några veckor sen.

Frivändning (sitt) gjorde jag 110 i fredags, gjorde väl 70 kg typ i maj

2 saker..GRYM ökning sen din avatar är det din arm? eller är den bara svullen?

ChrisDEFC
2007-10-18, 20:30
stå på dig spawn men tänk på att alltid göra korrekt utförande på alla övninga, på nått sätt måste man ju hitta sitt max och jag tycker det är sunt att du tar 5-10kg i taget per övning och pass och inte bara lastar på max och sen är helt slut eller nått. Är själv lite inne i samma flow som dig då jag nu kör hårdare än någonsin, har tränat länge men aldrig riktigt tagit ut mig som jag gör nu, dagens ökningar blev:

hantelcurl från 17,5 till 20 men bara 1reps färre dvs 5
pushdowns (alltså för triceps i cabelmaskin) från 70 till 80, 6reps
fransk press liggande, från 40 till 45 6reps
kickbacks från 12 till 12,5kg hantlar =)
magmaskin, har tidigare kört med fullt magasin och lastat på 5kg extra men lyckades stapla på 10kg extra och 8reps på det inte kört den på ett tag men det gick ju skapligt.

Detta är ökningarna från förra veckan och kan ju tillägga att jag dragit igång max-ot program nu så är lite ovan att köra maxningar på 4-6reps och har därför inte riktigt koll på vart jag ligger men kan säga att jag va riktigt riktigt slut efter förra passet och klarade ändå öka skapligt mycket så är nöjd som bara dänn!
Kör hårt

Sniggel
2007-10-18, 20:35
Ökade från 110 i bänk för 5 veckor sedan till idag 112½ i bänk. +2½ kg alltså, detta under deff :)

Spawn
2007-10-20, 09:21
Ökade i sittande vadpress igår från 60kg 8x3 till 80 8x3
Ökade även i knäböj 70-80kg
Men det slutade inte där körde 100kg 9 gånger detta bara klarats 2 gånger tidigare.

Gjorde även nytt rekord i benpress har tidigare bara klarat att ta 175kg 2 reps efter 3 tidigare set idag gjorde jag 4.

Alla dessa ökningar under samma pass. HEL NÖJD!

Krille 87
2007-10-21, 18:52
2 saker..GRYM ökning sen din avatar är det din arm? eller är den bara svullen?


:laugh:

Jepp, svullen e va den är!

nutz
2007-10-21, 20:18
Backade en rep i marklyft gentemot sist och gjorde två reps mindre än förväntat.

panzerpig
2007-10-21, 20:21
ökade i bicepsövningarna idag
stångcurl 67 kg, 4 rep (lite för mycket cheatcurl, har kört på 70 förut, ville testa med 67, ska nog backa till 62,5)

koncentrationscurl och hammercurl ökade jag till 35 kg (har kört på 30kg ett tag) 8 rep x 2 set i bägge övningarna.

ChrisDEFC
2007-10-21, 21:02
ökade från 80 till 85 i sittande roddmaskin, känndes dock skapligt bra så i efterhand borde jag ha kört ett set till men den åsikten kanske jag inte kommer ha imorgon när träningsvärken infinner sig =)

Ökade från 30kg hantlar i hantelrodd till 37kg, grymt stor skillnad men det va nog mer att jag körde lätt förra passet, testade att lyfta en 72kg hantel åxå men fick den bara 20cm från golvet i hantelrodd så sånna ökningar ska jag nog hålla mig borta från, bara kul att greppet höll för en 72kg hantel =)

Allan
2007-10-21, 21:05
Ökade inte ett smack idag heller

Anders The Peak
2007-10-21, 21:31
Ökade inte ett smack idag heller
Vi får inse att vårt bäst före datum har passerat...

tp_88
2007-10-21, 21:33
*1reps till 57*6 i hantelpress

*Gick upp och testade ett nytt hantelpar, 20orna, i liggande hantelextensions och fick 6reps.


2 pers på ett och samma pass är mycket sällsynt numera! Bra skit! :thumbup:

tjabon
2007-10-21, 21:37
småsjuk och halvförkyld,
idag skulle jag egentligen maxat i marklyft på 175,
men jag drog en (lätt) 1:a på 160 så fick det va bra så.

Miiix
2007-10-21, 22:18
Bubbe: tack :)

Spawn: Nej för guds skull, det är inte min arm :D

ChrisDEFC
2007-10-22, 13:51
appropå ökningar så vägde jag mig igår och hade gått upp från 83 som jag vägde i septembers början till 85,4. Riktigt bra för att va mig, kan tillägga att det tog mig 3-4år att ta mig från 77 och över 80 men nu verkar jag ha hittat en bättre nivå rent matmässigt samt tränar stadigt 4ggr i veckan, denna vecka blev det dock 5pass men det får gå :thumbup:

90kg innan nyår är nog något som kan bli en aning hårt dock men som någon sagt, siktar man mot sjärnorna kanske man kommer till bergets topp el nått liknande och jag är otroligt glad att vikten rör på sig för efter flera år utan 1kg upp el ner så är det skönt att se att det faktiskt går att påverka.

RassK
2007-10-22, 13:59
97.5 x 5 -> 100 x 4 i bänken
41 x 5 till 43 x 4 i lutande hantelpress

Spawn
2007-10-22, 15:34
Bubbe: tack :)

Spawn: Nej för guds skull, det är inte min arm :D

haha om det varit hade jag undrat vad du mäter ;)

Idag blir det ett nytt pb på cablecrossen i en bröstövning kommer inte ihåg vad den heter men man tar handtagen där nere och för framför sig och upp :)
25kg på varje blire med 8x3 set

Samt ska även maxa i chins för att kunna skriva in det i den där chinstråden samt för självförtroendet:)

Pepz
2007-10-22, 16:55
ökade 10kg på 1RM i marklyft idag

zeusden1
2007-10-22, 16:56
+5kg i bänken :D

Balken
2007-10-22, 18:53
80x3-90x2 (bänkpress) på en vecka.
(fick lite teknikråd av en gammal styrkelyftare, så det lär ha berott på det)

Whistler
2007-10-22, 19:00
Gjorde 3x (6,6,5) på 80kg i sned bänkpress idag.
Jämfört med förra veckans 3x (4,5,3) på samma vikt så är jag skitnöjd. :)

Gick även från 2x 4 på 60kg i skivstångscurl till 2x 5 på samma vikt. Is nice!

simpan
2007-10-22, 19:12
Från 92.5kg*6 till 95kg*6 i bänkpress :).

DenSisteMohikanen
2007-10-22, 19:17
Tredje passet jag ökade på bänk:

Första 3 set på 60 kg
Andra 1 set på 65 resterande på 62,5 kg
Igår 3 set på 70 kg

Känns sjukt bra med tanke på att med bänk alltid vart min svagaste övning och har aldrig klarat av att komma över 55-58,5 gränsen under de fyra år jag tränat till och från.

ChrisDEFC
2007-10-23, 13:07
orkade 6reps på 75 förra passet gjorde jag 6reps på 70. det är stabil ökning men fick ta i som satan.

dessutom gjorde jag 6reps 3set med 30kg hantel i hantelpress i snedbänk vilket åxå är en fin ökning från förra passet då jag endast gjorde sista settet på 30 kg och dom andra på 27,5.

som om inte det va nog testade jag idag för första gången dips med vikter runt midjan, lasta på 10kg och gjorde 5+4reps, förra passet med dips gjorde jag 6+6 utan vikt.

är kanon-nöjd med dagens pass, kan inte va annat. träningsvärken är beställd nu är det bara att invänta den :hbang:

BTW, vad var det för tips du fick Balken? dela gärna med dig!!

Huffo the A-LagaRe
2007-10-23, 14:57
Ökade från 90kg till 95kg 1rm i bänk, undrar om jag någonsin kommer öka igen:(

Balken
2007-10-24, 11:36
Mjaa tipsen var väl egentligen att ha ett bredare grepp pga mina relativt långa armar. Sen att man alltid ska ha ett stenhårt grepp om stången och även att andas ''rätt'' genom lyftet. Han sa även jag måste tänka på att inte låta armbågarna åka fram så mycke som dom gjorde.

ChrisDEFC
2007-10-24, 13:45
Mjaa tipsen var väl egentligen att ha ett bredare grepp pga mina relativt långa armar. Sen att man alltid ska ha ett stenhårt grepp om stången och även att andas ''rätt'' genom lyftet. Han sa även jag måste tänka på att inte låta armbågarna åka fram så mycke som dom gjorde.

med "åka fram" menar du då att dom åker in mot sidan av kroppen istället för att peka rakt ut med 90grader i armhålan?
Bredare grepp har jag åxå testat med, känns relevant då jag åxå har riktigt långa armar (är 201cm lång).
Det där med att hålla hårt och bestämmt i stången gjorde jag igår och det känns som man får lite extra tryck faktiskt. andningen tror jag sitter sen länge, tack för tipsen!

Ökning idag från 190 i benpress 45grader till 200 idag, orkade det 6ggr så ska pröva med 210 nästa om jag känner mig i form. annars låg jag kvar på raka marklyft och knäböj vilket är helt ok eftersom jag körde riktigt hårt förra passet så hoppas att träningsvärken inte ska sitta i riktigt lika många dagar denna gång.
Hejs!

Balken
2007-10-24, 18:13
[QUOTE=ChrisDEFC;2594328]med "åka fram" menar du då att dom åker in mot sidan av kroppen istället för att peka rakt ut med 90grader i armhålan?

exakt:)

RassK
2007-10-24, 21:14
120 x 10 / 122.5 x 7
till
125 x 9 / 120 x 8

i atg knäböj

yip yip!

Animalistic
2007-10-24, 21:27
maxade 80kg x 4 på smalbänken (uppskattningsvis 15-20cm bredd)

tjabon
2007-10-26, 21:28
gjorde 9 djuuuupa dips med 15kg i viktbälte!

130kg finsk sisu
2007-10-26, 21:31
Tog 3x320kg i bänkpress från 4,5cm planka. Förra perset var 3x315kg. Så jag ökade en femma.

J.Saarela
2007-10-26, 21:35
ca 200% minus i dag.

MateFeedKillRepeat
2007-10-26, 21:37
Ökade från 8 reps till 9,5 reps i tricepsextension på 40kg-skivstång från förra veckan.
Fyller 16 i november så tycker styrkan duger för min ålder iaf så jag är nästan nöjd.

Doris
2007-10-26, 21:53
OL böj 130x5 blev 130x6 från förra veckan så ett rep mer.
Satte även en 2:a på 135 som jag ska försöka få till en 3:a / 4:a nästa vecka.

Petf
2007-10-26, 22:21
upp två steg i hantelhierarkin , från 31orna till 36orna , även en blixtvisit på 41orna

snartspensligvegan
2007-10-27, 18:53
Tänkte det skulle vara kul att se hur mycket folket på kolo utvecklas i sina övningar. Tanken var att skriva vad man tog tidigare i en övning och sedan resultatet av dagen / veckans ökning.

Idag blev det ett benpass och ökningen var följande.

Benspark: Tidigare 70kg idag 90kg detta 3 set 8 reps "3 reps på 100kg"
Hacksquat: Tidigare 70 idag 95kg detta 3 set 8 reps
Sittande vadpress: Tidigare 40kg idag 60 detta 3 set 8 reps
Benpress: Tidigare 110kg idag 135kg detta 3 set 8 reps

Ett lyckat träningspass20%ökningar på ett pass?

ChrisDEFC
2007-10-27, 18:55
skrev det i en annan tråd men skriver det här åxå. från 105 till 125 i marklyft, kännde att jag bara va tvungen att testa max. 135 gick dom inte idag, kanske hade klarat 130 om jag gått på det istället för 125 men nu vet jag iaf lite mer hur jag ligger till. ska ju ta 150 innan nyår det har jag ju bestämmt!

Spawn
2007-10-30, 19:39
Helt galet idag. Körde benpress tidigare rekord låg på 3x 175kg idag tog jag 3x180kg sen 2x195kg sen 2x200kg :) helt sjukt. Allt detta efter 3 set i benpress på klena 135kg 8 reps på varje. iof innan detta gjorde jag knäböj 80kg 3 set 8 reps sen PB PB PB :)

Man kan säga att jag var nöjd idag :) + fick en ny kompis på gymmet :)

Fjällbrynt
2007-10-30, 19:47
Jag lyckades med 180 i marklyft:D, skillde 20 kg mellan bälte och inte bälte:D(tog 160 förra gången utan bälte)

bubbe
2007-10-30, 19:47
Ökade min klossbänk idag med 10kg (230-240kg), iofs har jag aldrig gått fullt ut med kloss men det kändes helt ok iaf.

Spawn
2007-10-30, 19:50
20%ökningar på ett pass?

Ja vad är det för konstigt med det?

Martin Löwgren
2007-10-30, 20:27
Tänkte det skulle vara kul att se hur mycket folket på kolo utvecklas i sina övningar. Tanken var att skriva vad man tog tidigare i en övning och sedan resultatet av dagen / veckans ökning.

Idag blev det ett benpass och ökningen var följande.

Benspark: Tidigare 70kg idag 90kg detta 3 set 8 reps "3 reps på 100kg"
Hacksquat: Tidigare 70 idag 95kg detta 3 set 8 reps
Sittande vadpress: Tidigare 40kg idag 60 detta 3 set 8 reps
Benpress: Tidigare 110kg idag 135kg detta 3 set 8 reps

Ett lyckat träningspass

Hahaha, grymma ökningar *flex* 20kg på bensparken på en vecka. Käkar du mycket proteinpulver eller?

Eddie Vedder
2007-10-30, 22:01
Har dragits med skadebekymmer hela hösten, idag blev det mitt längsta pass sedan Lidingöloppet.

En timme och tio minuter i hyfsat tempo, gissar på 12-13km. Verkligen inget att hänga i julgranen men löpningen var åtminstone relativt smärtfri så förhoppningsvis kan distanserna successivt ökas om bara kroppen tillåter.:)

überstarken
2007-10-31, 01:03
En hel repetition i lutande hantelpress faktiskt...

dude
2007-10-31, 02:23
Helt galet idag. Körde benpress tidigare rekord låg på 3x 175kg idag tog jag 3x180kg sen 2x195kg sen 2x200kg :) helt sjukt. Allt detta efter 3 set i benpress på klena 135kg 8 reps på varje. iof innan detta gjorde jag knäböj 80kg 3 set 8 reps sen PB PB PB :)

Man kan säga att jag var nöjd idag :) + fick en ny kompis på gymmet :)

Om du inte tranat ben sa ar det inte konstigt att du okar i borjan. Teknik sitter battre mm.

Kor du lite boj till fail ett pass sen kollar du var du tar nasta pass sa kanske det ser lite annolunda ut. Musklerna kommer oka snabbare an ligmenten i borjan sa chilla nar du borjar fa ont.....

Frillan
2007-10-31, 02:51
26KG x 8 på varje hand.

Hantelcurl.

snartspensligvegan
2007-10-31, 03:00
Ja vad är det för konstigt med det?Att det lär vara omöjligt eller totalt orelevant för att det inte säger ett skit för att han typ aldrig har kört övningarna eller något?

Fultjack
2007-10-31, 07:01
ökade 2 reps lutandehantelpress och 10kg i stångrodden :thumbup:

747
2007-10-31, 09:18
Vilade 1.5 minut mellan seten istället för 2 när jag körde knäböj 5x5.

slungan
2007-10-31, 21:42
Ökade i alla övningar idag.

Marina N
2007-10-31, 21:44
10 kg i bänken:D
Från 55-65!

RassK
2007-10-31, 23:13
Knäböj
125x9 / 127.5x8

Raka marklyft
90x12 / 95x12

Frontböj
85x6 / 90x6

Bänkpress
100 x 4 / 100 x 6

Stående Vadpress
130x15 / 135x15

Liggande Triceps Ext.
45x7 / 45x10

GRÖT OCH FITSHOW!!! Sponsrade dessa ökningarna.

Diggler
2007-10-31, 23:27
För första gången på månader lyckades jag FU-en tumme in på det räfflade bredd-bänka 130kg med 3 sek stopp igen, efter att ha bommat i flera pass tidigare. Nu är jag nöjd. Nästa projekt är att hålla en tumme smalare och göra samma sak.

metaldanne_boy
2007-11-01, 00:21
Förra passet: 4x12 på 97,5kg i raka marklyft
Idag: 4x12 på 100kg så +2,5kg

känns skönt att köra på 3siffrigt:naughty:

Spawn
2007-11-01, 08:01
Hahaha, grymma ökningar *flex* 20kg på bensparken på en vecka. Käkar du mycket proteinpulver eller?

Pressar mig bara lite extra sen kör jag 5 dagar i veckan sovar och äter bra. Men tror det är en hel del teknik. Kör till failure på 3dje set.

Ska försöka ta 210 i benpress på måndag. tidigare 200kg. Klarar jag det blir det försök på 215 osv... jag sa att jag skulle ta 200kg innan jag tycker in nu är det 250kg jag ska försöka på.

Doris
2007-11-06, 16:59
OL böj 130x5 blev 130x6 från förra veckan så ett rep mer.
Satte även en 2:a på 135 som jag ska försöka få till en 3:a / 4:a nästa vecka.

Förra veckan blev OL böj 130x6 > 135x5 och 135x2 > 140x3

Petf
2007-11-06, 18:16
3 reps till på 100 i frontböj , 3 reps mer i smalbänk på 85kg.

Pingu
2007-11-06, 22:30
Gjorde i går en 6 i hantelcurl med 40 kg hantlarna, nytt pb *flex*

Spawn
2007-11-07, 12:25
Gjorde i går en 6 i hantelcurl med 40 kg hantlarna, nytt pb *flex*

Det är nästan galet bra ju!
Testade t-bar i fredags lyckades göra 3 set på 80kg och 2 reps på 100

ChrisDEFC
2007-11-07, 12:27
Det är nästan galet bra ju!
Testade t-bar i fredags lyckades göra 3 set på 80kg och 2 reps på 100

starkt jobbat, t-bar är förbannat bra övning, tar som bara dänn på ryggen! Nu ska jag iväg till gymmet och öka lite =)

Spawn
2007-11-07, 12:37
starkt jobbat, t-bar är förbannat bra övning, tar som bara dänn på ryggen! Nu ska jag iväg till gymmet och öka lite =)

Första gången jag testade den på dem vikterna. Man får ett ganska rött fejs när man tar i i just den övningen.
Lär bli en ökning i koncentrations curl biceps från 16kgs hantlar till 19 :)

Imni
2007-11-12, 22:21
Gjorde en frivändning från mark med överstöt på 100, upp 10 kg från förra gången och det fanns mer att ge*flex* :hbang:

Lepras
2007-11-12, 22:23
Ökade 2 reps i knäböjen på 130...

bertbert
2007-11-12, 23:09
Inte ett dugg. Körde 65 - 70% av 1RM.

tjabon
2007-11-13, 21:11
Kronlyft (centrum på stången 1 viktplattas höjd):

8x150 kg , 3x170kg , 3x170kg

Jäääääääääääääääää...................:hbang:

Pingu
2007-11-16, 12:26
Var väl ingen ökning men jag körde axelpressar i går för första gången sedan jag skadade axeln ( över 2 år sedan). Fick upp en 6:a med 52 kg hantlarna

Timme
2007-11-16, 12:38
Var väl ingen ökning men jag körde axelpressar i går för första gången sedan jag skadade axeln ( över 2 år sedan). Fick upp en 6:a med 52 kg hantlarna

Om dina knän hade varit med på banan så hade du blivit en otroligt stark styrkelyftare om du hade velat.

tejpis
2007-11-16, 20:22
5,5,5 x 80kg i Måndags i Raka marklyft
5,5,5 x 100kg idag i Raka marklyft

Inte till fail varken idag eller i måndags så det räknas väl inte :( (fick gymkort i måndags och har inte tränat på ett par år innan dess, jag tränade knappt då heller kan jag erkänna :P)

ChrisDEFC
2007-11-17, 12:45
snorproduktionen ökade från 1liter igår till 1,5liter idag... så j***a tråkigt att va förkyld... började dock känna på riktigt djupa knäböj med 80kg på stången förrförra passet, det tog riktigt bra =) nu är det frisk som står i fokus sen flyttar jag över fokus till 100bänk150markoch130böj före nyår, det ska gå =)

Princy
2007-11-18, 18:31
Tog 70 kg i bänken i dag!!! :hbang:

D.v.s. en ökning med 2,5 kg.

Raggis
2007-11-18, 18:50
Tog 70 kg i bänken i dag!!! :hbang:

D.v.s. en ökning med 2,5 kg.

Damn, starkt gjort :thumbup:

micke81
2007-11-18, 19:57
efter att bänkpressandet vägrat gå framåt under några veckor och vägrat öka ens det minsts så blev det personbästa 5,4 på 80kilo mot tidigare 3,3 inte mycket kanske men värt sjukt mycket mentalt

Lepras
2007-11-18, 20:34
ökade 5 reps i knäböj på 130kg
Pb på 10 kg-

Imni
2007-11-18, 21:57
Gjorde en frivändning från mark med överstöt på 100, upp 10 kg från förra gången och det fanns mer att ge*flex* :hbang:

Ok, då var det dags igen. Frivändning från mark med överstöt:105 kg. Men inte nog med det. Ryck 70 kg. Även det nytt PB. Men sen slog man till med 75 i ryck. Vilket pass. Tänk om alla kunde vara så.*flex*

Princy
2007-11-19, 01:02
Damn, starkt gjort :thumbup:

Tack! :)

Det var ett riktigt hallelujah moment. *cupid*

Arnoldski
2007-11-28, 08:19
Hallå go' vänner!

Ville dela med mig av mitt sköna benpass nu på morgonen.

Idag gjorde jag mitt bästa knäböjset någonsin på:

100x10, 100x7, 90x10

Har tidigare gjort 8x100, 6x100, 8x90, så det känndes som en skaplig ökning sett över hela settet.

Helt underbart när jeansen sedan knappt gick över låren! *drool*

Johan_P
2007-11-28, 14:07
Bänkpress:
Förra veckan: 110x4
Denna veckan: 110x6

agazza
2007-11-28, 14:17
100% i repsantalet på hammern

Martinl
2008-01-10, 14:46
Igår körde jag bröst och triceps och jag var riktigt svag i "bröstet" då, jag tappade 10 kg i bänkpressen, dvs fick ligga och reppa på 10 kg mindre än förra veckan och jag kan inte hitta någon anledning till detta. Jag hade sovit bra, kände mig jäkligt pigg, fräsch och motiverad. Förstår inte vad detta kan bero på, ända skillnaden var att jag körde ländrygg, korsrygg och biceps dagen innan och i vanliga fall kör jag det efteråt istället. Någon som vet vad det beror på?

Martinl
2008-01-11, 17:37
Ingen?

00600
2008-01-11, 19:30
Ökade i samtliga benövningar idag. Har dock inga siffror på ökningarna tillgängliga men det handlade om ett antal kg (upp till 10 +) på vissa av övningarna. Otroligt skönt!
Första benträningen sedan starten på denna kreatin-rundan och jävlar vilket tryck! :)
Sist jag åt kreatin körde jag på kre-alkalyn och du upplevde jag inte alls samma effekt som med monhydraten jag kör på nu.

Jax
2008-01-11, 19:51
Sänkte med ca 5 sekunder på kilometer på en 13,5 sträcka.

RanShi
2008-01-11, 19:57
Kände en jävla pump och styrkeökning i axlarna efter att ha kört med Rapid Creatine (Etylester).

Körde väl med 16.5 kgs och sen lättare hantlar efter varje set förut i axelpress, nu blev det 20 kgs i 2 set, 18.5 i ett set, 16.5 ett set och 13 på sista.

Rätt nice faktiskt.

Miiix
2008-01-11, 20:47
Tog 90 i snedbänk lätt för en vecka sen. Fanns nog 5-10 kg till.

Den vikten var jag chanslös på för 1-2 månader sen.

Morty
2008-01-11, 21:18
ökade EN chin idag! >_>

Fettecke
2008-01-11, 21:31
-25kg 1RM i bänkböj idag
+1 reps på 172 i bänkböj
+3 reps på 120 i vanlig böj efter missen på 1RM, released the fucking fury tror jag (ovanstående)

i övrigt var det inte så enormt monsterpass, tog 2.5 timme att träna, jag hade kul =)

tjabon
2008-01-17, 00:06
Gjorde 7 reps med 60kg i stående miltärpress bakom nacken....:hbang:
(Pudzianovski-style: Vila på nacken mellan varje rep)

Innan har jag bara kört på 50-55 kg med ca: 8 reps.

alindvall
2008-01-17, 00:17
Försöker att inte stilla blint på ökning av vikt utan mer på att ta ut så mycket energi som möjligt ur övningen, och är det med mindre eller mer vikt spelar mindre roll.

Princy
2008-01-29, 20:32
75 i bänk i dag!!! http://bestsmileys.com/excited/2.gif

En ökning med 5 kg sedan sist (ca 10 veckor sedan). Tog 72,5 för första gången precis innan också. :D

Väger fortfarande ca 65.

tjabon
2008-03-25, 00:04
2 reps på 180 kg i mark.......:hbang:

Det gick hyfsat lätt faktiskt...
Vill ta 200 innan sommaren......*drool*

Lepras
2008-03-25, 00:09
ökade 2 reps på 100kg i latsdrag...

Deceiver85
2008-03-25, 00:21
Förbättrade mitt personbästa i bänkpress med +5kg, det nya PB:et ligger på 115kg.

Gjorde också 2x4 på 40kg i lutande hantelpress, har gjort en tvåa som bäst förut.

rolf
2008-03-25, 00:59
Inte ett skit, är fortfarande svagare än jag varit på länge. :D

Jacksatan
2008-03-25, 08:34
Försöker att inte stilla blint på ökning av vikt utan mer på att ta ut så mycket energi som möjligt ur övningen, och är det med mindre eller mer vikt spelar mindre roll.

skriv inte i den här tråden då :smash:

tompa39
2008-03-25, 14:24
Började på 60x10 i bänkpress i september. Gör idag en 5:a på 105kg. Bra utveckling om jag får säga det själv.

Granstr0m
2008-03-25, 19:11
För exakt ett år sen maxade jag 40kg i bänkpress, nu tog jag 100kg lätt i måndags :D, ska pröva på 110 om en/två veckor.
60kg ökning på ett år är väl inte dåligt? :)

tompa39
2008-03-25, 21:49
För exakt ett år sen maxade jag 40kg i bänkpress, nu tog jag 100kg lätt i måndags :D, ska pröva på 110 om en/två veckor.
60kg ökning på ett år är väl inte dåligt? :)

Det låter väldigt bra för att bara vara 16 år gammal.

Fordon
2008-03-26, 06:11
Körde 3x6rep med chins igår.

I Januari orkade jag med 1 som max. Inte vågat prova chins efter det förens igår haha.

Insulinus
2008-03-26, 07:47
Lyckades med 3*20 dips och 3*10 chins för första gången igår. Har haft detta som delmål o nu e det avklarat och äntligen dags för lite nya tyngre mål. :hbang:

Granstr0m
2008-03-26, 11:22
Det låter väldigt bra för att bara vara 16 år gammal.

thx :), vore kul om ja ökade 60kg till nästa år oxå *drool* , men de kommer bara hända i mina drömmar*flex*

bestof
2008-03-26, 20:57
Jag ökade med 45kg i dips!
(värt att tillägga är väl att jag valt att inte köra med vikter förrän nu)

barnaerskoent
2008-03-26, 21:02
Aldrig gjort någon singelmaxning, men idag körde jag en 10x3 med 80 kg i bänkpress. Började med den övningen förra veckan och då låg jag på 70 kg, så det kändes verkligen kul! :)

dyxeldoff
2008-04-15, 10:26
ingen ting jag har vilodag

Smml
2008-04-15, 10:50
2.5 kg

Koloftw
2008-04-15, 11:02
Har varit borta från träningen ett tag, så det blir rätt snabba ökningar nu. Från 8 april till 13 april så har jag ökat:

Bänk: 3, 3, 2 -> 4, 4, 4.
Skivstångscurl: 3, 3, 3 -> 6, 6, 6.
Militärpress 3, 3, 3 -> 6, 6, 6

Chinsen har jag stått stilla på, maskinövningarna/CCn har jag inte brytt mig om att kolla vikten på. Ben har jag bara tränat en gång pga en sån överjävla träningsverk.

Martin.V
2008-04-15, 11:12
Nytt PB i mark igår, 185 kg ! *flex*

Insidedoubt
2008-04-15, 11:54
Jag gjorde en 11a i dips igår, tror inte jag gjort mer än 6-7 förut och då vägde jag ändå 3-4 kg mindre än igår. Kändes riktigt bra :)

Larsen
2008-04-15, 12:29
Jag gjorde en 11a i dips igår, tror inte jag gjort mer än 6-7 förut och då vägde jag ändå 3-4 kg mindre än igår. Kändes riktigt bra :)

Så sjukt härligt! Fan, det här gjorde verkligen min dag! Grattis! GRATTIS! :)

Insidedoubt
2008-04-15, 15:18
Så sjukt härligt! Fan, det här gjorde verkligen min dag! Grattis! GRATTIS! :)

Tack så mycket!

Kände redan från första repetitionen att jag fick ett väldigt skjut uppåt och det höll i sig i många reps. Då hade jag ändå kört både hantelpress och lutande bänk innan. Ska köra mer dips och chins framöver, det är övningar som jag gärna vill bli stark i :)

Alltid kul när man lägger av med en övning och testar igen efter ett tag bara för att upptäcka att man blivit starkare i den.

Fordon
2008-04-15, 17:41
Körde 3x6rep med chins igår.

I Januari orkade jag med 1 som max. Inte vågat prova chins efter det förens igår haha.

Klarar av 3x8reps i chins nu :)

Speedy
2008-04-15, 18:10
ökade 2.5 kg i knäböj idag..:) verkligen en jätteökning...

Frippe_L
2008-04-15, 18:15
+5kg i frontböj sen förra veckan, nu 100kg. Började med det nu i vr så det kommer nog öka lite mer framöver.

Insulinus
2008-04-15, 18:21
Ökar alltid i något varje gång jag är nere, idag var det PB i Mark på 135 kg, och det gick ganska lätt men vågade inte lasta på mer.

Raschmus
2008-04-15, 18:33
Jag ökade från 90kg i bänkpress till 95kg igår. Eller, jag hade tidigare gjort treor på 90, bara inte blivit av att prova på 95, vilket gick emellertid enkelt. Sen gjorde jag 3x6 på 90kg i böj och 3x6 på 100kg i mark vilket jag tidigare bara (vågat) gjort 3x6 på 80 i böj och 3x6 på 95 i mark (börjat med böj och mark sent pga av svank skada så ökar mer eller mindre varje pass i de båda övningarna :D)

Spader
2008-04-15, 18:47
pb i bänk. från 115 kg till 117.5 .

JonasTL
2008-04-16, 17:29
För sex veckor sedan före bulken klarade jag 105 men inte 115 i bänkmaskinen.

Idag klarade jag 1 rep med 125, det är alla viktskivor!!
=D!!

(maskinvikten är 20-25 kg enklare än vanlig bänkpress)

Detective
2008-04-17, 17:46
67,5 kg*4 i bröstpressen. Körde på 60kg innan

Imni
2008-05-19, 09:58
Tog 110 i frivändning med överstöt (+5 kg) och 115 i bara frivändning (+5 kg)*flex*

Insulinus
2008-05-19, 12:22
Går numera ner i vikter varje gång, ska snart byta till tunga vikter igen o då hoppas jag att jag kan börja lasta på lite nya PB vikter.

Lepras
2008-05-19, 12:46
Inte idag,men ökade 2reps I hantelrodd igår.