handdator

Visa fullständig version : Vilket TV-program är du beroende av?


lectris
2007-09-04, 10:37
Jag såg härom dagen att nya säsongen av Desperate Housewives börjar sändas snart, och blev lyrisk. Jag fullkomligt älskar den serien *drool*

Jag anpassar i stort sett mitt liv efter tisdagskvällarna, och då speciellt mellan 21-22 som är heligt. Ingen får ringa mig, ingen får prata med mig, ingen får peta på varken TV'n eller kontrollen. :D Jo, jag har laddat ner alla säsonger, men det är verkligen inte samma sak som att sukta efter ett avsnitt en hel vecka och ha den kvällen som en förgyllare i vardagsmörkret.

Är jag konstig, eller har DU ett program som du bara måste se? Vilket? Har du någon lustig rutin runt om?

Själv tycker jag att rummet ska vara nedsläckt, jag ska ha en filt och en stor kopp te som helst ska räcka hela timmen. *popcorn*

Lellan
2007-09-04, 10:42
Det här är sant och väldigt pinsamt. Men jag är såld på "The girls of the playboy mansion". Diggar Kendra. Hon är som en lite korkad hund. På ett bra sätt. Me like. På nåt väldigt skumt sätt.

Seriöst, jag skulle aldrig erkänna det för någon annan än er. Men då är jag bänkad alltså. :em: :hbang:

lectris
2007-09-04, 10:45
Det här är sant och väldigt pinsamt. Men jag är såld på "The girls of the playboy mansion". Diggar Kendra. Hon är som en lite korkad hund. På ett bra sätt. Me like. På nåt väldigt skumt sätt.

Seriöst, jag skulle aldrig erkänna det för någon annan än er. Men då är jag bänkad alltså. :em: :hbang:

haha! alltså vad går den serien ut på egentligen? tror jag har sett något ströavsnitt någonstans men aldrig riktigt greppat poängen. :D

DanielF
2007-09-04, 10:45
Beroende och beroende, men följande serier har jag följt
24
Lost
Heroes
Farscape <- där var jag nog lite beroende faktiskt.

Nimille
2007-09-04, 10:46
Weeds! Just love it *cupid*
Ses helst med en varm kopp choklad nerbäddad i sängen

Lellan
2007-09-04, 10:50
haha! alltså vad går den serien ut på egentligen? tror jag har sett något ströavsnitt någonstans men aldrig riktigt greppat poängen. :D

Härligt plastigt och jättekonstigt amerikanskt, man behöver bara använda 1 ½ hjärncell för det är som du säger - poäng saknas. Good shit. *cupid*

Yucko
2007-09-04, 10:50
Rescue me. Bästa serien någonsin.

tntballe
2007-09-04, 10:50
heroes
kyle xy

lectris
2007-09-04, 10:50
Weeds! Just love it *cupid*
Ses helst med en varm kopp choklad nerbäddad i sängen

weeds är galet rolig. :D

"my name is mommy... or mommy dearest" :naughty:

lectris
2007-09-04, 10:51
Härligt plastigt och jättekonstigt amerikanskt, man behöver bara använda 1 ½ hjärncell för det är som du säger - poäng saknas. Good shit. *cupid*

Har du sett Napoleon Dynamite? :P en film visserligen, men gillar du saker utan riktig poäng - se den. :Virro

mela
2007-09-04, 10:52
Jag såg härom dagen att nya säsongen av Desperate Housewives börjar sändas snart, och blev lyrisk. Jag fullkomligt älskar den serien *drool*

Det kommer idag :)
Jag älskar också DH, men lär jobba förbi de flesta avsnitten.

Förut va jag beroende av Prison Break, drog ner varje avsnitt så fort det hade kommit ut i USA. Samma sak emd Lost, första säsongen. Just nu tittar jag knappt påTV.

Jarod
2007-09-04, 11:21
Entourage och The Unit. Dom två bästaste (!) serierna som går för tillfället.

Lellan
2007-09-04, 11:30
Har du sett Napoleon Dynamite? :P en film visserligen, men gillar du saker utan riktig poäng - se den. :Virro

Nja, när det gäller filmer gillar jag bra sådana. Däremot så har jag en förmåga att missa tv-program samt somnar av att sitta i soffan, så lite fint plast å småkonstigt som flimrar förbi ½ timme räcker gott. Inga kvalitetsserier här mao. Dessutom är Kendra Wilkinson bara så bäst.*cupid*

Kanhända innehåller napoleon dynamite plastiga tjejer, är konstig och riktigt kort så jag tackar för tipset iaf. :thumbup:

egge
2007-09-04, 11:32
Kanhända innehåller napoleon dynamite plastiga tjejer, är konstig och riktigt kort så jag tackar för tipset iaf. :thumbup:

Konstig passar in iaf.:D

Litecore
2007-09-04, 11:40
Det här är sant och väldigt pinsamt. Men jag är såld på "The girls of the playboy mansion". Diggar Kendra. Hon är som en lite korkad hund. På ett bra sätt. Me like. På nåt väldigt skumt sätt. [...]
haha, +1 på den! så jävla underhållande att titta på. men kendra skrattar som en retard-redneck :D

lectris
2007-09-04, 11:42
Konstig passar in iaf.:D

ja.. och inte lite heller. *cupid*

http://www.soundtrackcollector.com/images/movie/large/Napoleon_dynamite.jpg

"what are you drawing?"
"a liger."
"what's a liger?"
"it's pretty much my favorite animal. It's like a lion and a tiger mixed... bred for its skills in magic."

:Virro :laugh:

hultman
2007-09-04, 11:51
The O.C
One Tree Hill
Prison Break

Synd på The O.C som slutat bara.

Whistler
2007-09-04, 12:00
Har ingen TV, men jag brukar kolla på streamningar av Prison Break, Heroes och Grey's Anatomy.

Juliette
2007-09-04, 12:11
Prison Break
Desperate Houswifes
Scrubs
My name is Earl
Lost
Ugly Betty


Tror det var alla.. Känner mig som en riktig tvsoffpotatis när man ser alla listade sådär.

Brukar dock inte alltid hinna se programmen i veckorna, utan brukar ha en kväll eller helg lite då och då, då jag ser massa avsnitt i rad. Jag tycker det är bättre, för då slipper jag nästan alla cliffhangers och kan gå direkt på nästa avsnitt.

lectris
2007-09-04, 12:17
då slipper jag nästan alla cliffhangers och kan gå direkt på nästa avsnitt.

nooo! cliffhangers. *cupid*

Eddie Vedder
2007-09-04, 12:26
Spenderar dagarna framför kolo och www.southparkzone.com så jag är nog ganska insnöad på South Park.

Jag är ett enorm Simpsonfan också men har ingen kanal som visar det längre och vet inte vart på internet jag kan se Simpsons på samma sätt som Sout Park på den där sidan.*cry*

Även Lost har jag följt ordentligt.

lectris
2007-09-04, 12:29
vet inte vart på internet jag kan se Simpsons på samma sätt som Sout Park på den där sidan.

piratebay.org + µTorrent = simpsons. *whistle*

Pepz
2007-09-04, 12:30
simpsons och family guy

Juliette
2007-09-04, 12:36
nooo! cliffhangers. *cupid*

nej, man blir ju jättearg *grr27* Man vill ju veta hur det går på en gång :D

lectris
2007-09-04, 12:38
nej, man blir ju jättearg *grr27* Man vill ju veta hur det går på en gång :D

Men det är ju det som är så kul :D Sen blir det så spännande så man går och fantiserar fram olika fortsättningar.. och.. och... ja.. so much fun! :bow:

Hobbes
2007-09-04, 12:44
DEXTER:hbang:
Sett 1-2, season 2...den är beroende framkallande! Väntar med spänning på mer.

The 4400 är riktigt bra oxå.

Stumpis
2007-09-04, 12:44
Desperate Housewife och CSI får bara inte missas! *cupid*

Sen "halvföljer" jag 2 1/2 Men, en underskattad serie, så jäkla kul! :thumbup:

willis
2007-09-04, 12:47
Dexter
Heroes
Prison Break
One Tree Hill
Lost
Battlestar Galactica
Stargate Atlantis
Scrubs
24
Supernatural

:D

ZerOOne
2007-09-04, 12:52
2 1/2 Men måste ju vara den bästa serien som går på tv just nu *popcorn*

Hobbes
2007-09-04, 12:52
Scrubs


:D

Hur kunde jag glömma, sett season 1-6 två gånger och ändå så ser jag det när det går på tv, så otroligt skön serie!!

http://www.youtube.com/watch?v=x22yNaLdiGA

vsson
2007-09-04, 13:00
Nått som jag slö-kollar på nästan varje dag är Jay Leno. Så om jag skulle säga nått så är det just det.

Juliette
2007-09-04, 13:35
Desperate Housewife och CSI får bara inte missas! *cupid*

Sen "halvföljer" jag 2 1/2 Men, en underskattad serie, så jäkla kul! :thumbup:

Hur kunde jag glömma CSI!

Det ska vara originalet, från Vegas förstås. Har kollat på Miami och NY nån gång, men inte kommit in i dem.

Slimfit
2007-09-04, 14:25
- Blade
- Scrubs
- My name is Earl

Frantic
2007-09-04, 14:55
Entourage och Scrubs.

Jag har sett alla scrubsavsnitt minst tre ggr och väntar tåligt på den sjunde och sista säsongen!

Solros
2007-09-04, 15:01
Snart drar Prison Break igång
http://www.xsltblog.com/archives/The-Simpsons-Mr-Burns-Excel.jpg

Krampus
2007-09-04, 15:08
Är inte beroebde av ngt men jag gillar My name is Earl, Weeds och Scrubs.
Var dock beroende av första säsongen Prisonbreak men det ballade fan ur mer än Snake här på forumet..

Piranha
2007-09-04, 15:09
Älskar scrubs, var hårt beroende av Frasier ett tag också.

Krampus
2007-09-04, 15:14
var hårt beroende av Frasier ett tag också.

*gah!* BUT WHY!!!??

tejpis
2007-09-04, 15:17
1: House
2: Weeds
Delad 3:a: Nip/Tuck och Dexter
4: Heroes

nr16
2007-09-04, 15:21
Jag är fan beroende av tv6 champions leaugesändningar på Tisdagar och Onsdagar, annars är de PB,Simpsons o 2 ½ men som jag gärna kollar på ;)

När jag har svårt att sova kollar jag på jejjy springer också så klart :)

Jarod
2007-09-04, 16:37
- Blade
- Scrubs
- My name is Earl

Det tråkiga är ju att Blade har lagts ner. Visst, dom avsnitt som kom var ju ganska ok men alltid trist när en show slutar mitt i.

En annan trevlig serie var ju Threshold - som oxå slutade helt abrupt bara för att dom hade för dåliga ratings. *gah!*

Lepras
2007-09-04, 16:39
Cops,2,5Men,Simpsons...allt på en rad :D

Hobbes
2007-09-04, 16:55
En annan trevlig serie var ju Threshold - som oxå slutade helt abrupt bara för att dom hade för dåliga ratings. *gah!*

Threshold, tyckte jag var en bra serie, som utvecklades på ett intressant sätt. Gillade karaktärerna och då inte minst Dr. Molly spelad av Carla Gugino - som vi kommer att eventuellt se i filmatiseringen av Watchmen.

Surface vart jag helt såld på oxå, men den las ju som bekant ner oxå efter en säsong!

Emil_Larsson
2007-09-04, 17:01
Beroende vet jag inte men jag ser ju helt klart på:

2 1/2 män
Simpsons
Diverse program på tv4, orkar inte rabbla dom.

egge
2007-09-04, 17:02
Scrubs äger alla andra serier

Hobbes
2007-09-04, 17:05
Scrubs äger alla andra serier

+1

Och jag äger season 1-3, gillar extramaterialet, det ger en bra Scrubs fix, när man är nere och saknar dem!

NiXPhoenix
2007-09-04, 18:18
Jo, jag har laddat ner alla säsonger, men det är verkligen inte samma sak som att sukta efter ett avsnitt en hel vecka och ha den kvällen som en förgyllare i vardagsmörkret.





Kan hålla med om det där, det är skönare att se serierna på tv, det blir nåt att se fram emot liksom. Visserligen är det ju samma sak om man laddar ner en serie som är ny och som man följt från början, men att sträckkolla på en serie man inte följt lockar iaf inte mig speciellt mycket om det är nåt riktigt bra.
Tänk att ladda ner eller köpa alla säsonger av OC (som du aldrig sett förr) och sen se klart allt på 1-2 veckor, uhh, det vore fan att häda om man nu gillar serien. Jag följde serien i tre år och såg fram emot vartenda avsnitt (okej då, viss överdrift, men ändå). Om jag mot förmodan missade att se eller spela in ett avsnitt blev det till att ladda ner så jag var ikapp till nästa vecka. Utom säsong 4 som jag missade det mesta av men men.


Av det som går just nu så är det nog bara Desperate Housewives som jag riktigt ser fram emot, grejen är ju att serien är så konstig och skruvad, de kan inte hålla på hur länge som helst känns det som, eller det kommer bli sämre då i vart fall.

Stumpis
2007-09-04, 19:16
Hur kunde jag glömma CSI!

Det ska vara originalet, från Vegas förstås. Har kollat på Miami och NY nån gång, men inte kommit in i dem.

Håller med du! :thumbup:
Originalet kommer långt före de två andra in i mål. CSI Miami duger, och NY är ok i brist på annat, men det känns ibland som om det kvittar om jag ser dom eller inte.

Men har inte Nick lagt ut lite om magen i denna säsong? :confused:

foxx
2007-09-05, 06:09
Jag var sjukt insatt i Stargate SG-1 ett tag och 10 säsonger och 200 avsnitt senare sitter jag här besviken. Inge mer Amanda Tapping! :(



För övrigt följs naturligtvis Entourage och Kyle XY. Heroes, Dexter och Prison Break lär följas när dom nya avsnitten sänds.

Slimfit
2007-09-05, 09:04
Det tråkiga är ju att Blade har lagts ner. Visst, dom avsnitt som kom var ju ganska ok men alltid trist när en show slutar mitt i.

En annan trevlig serie var ju Threshold - som oxå slutade helt abrupt bara för att dom hade för dåliga ratings. *gah!*

WTF!! Är Blade nerlagt *gah!*

Stor koll man har då...nåja, jävligt tråkigt iaf. Får passa på att njuta av de sista avsnitten då :/

Tjuckot
2007-09-05, 09:10
Jag var sjukt insatt i Stargate SG-1 ett tag och 10 säsonger och 200 avsnitt senare sitter jag här besviken. Inge mer Amanda Tapping! :(


+111

Det tog mig ett bra tag att se alla säsonger.. där var jag galet besatt. Men det var riktigt fiffigt att ha när man skulle käka, jämnt något att kolla på. Nu är det inte lika lätt längre.. :(

hahavaffan
2007-09-05, 09:16
Scrubs!

Lexidos
2007-09-05, 09:38
Scrubs
Prison Break
Lost
Heroes
Family Guy :D

fluff
2007-09-05, 10:41
Ready, Steady, Cook på BBC Food :D

Einar
2007-09-05, 11:02
The Unit
Prison Break
Alias
Heroes
Lost
Prison Break

Mest beroende var jag nog av alias, det var första serien jag började följa slaviskt.

MasterChief
2007-09-05, 11:11
24
24
24
24
24
24
24
24
24
24
24
24

Family Guy
Lost

tenchi
2007-09-05, 20:32
Smallville och Family Guy. Och så börjar ju andra säsongen av Heroes inom kort.

oath5
2007-09-05, 20:47
Seinfeld och Las Vegas

King Grub
2007-09-07, 19:57
Beroende och beroende... men jag följer:

Desperate Housewives
Prison Break
Battlestar Galactica
CSI
CSI New York
CSI Miami
Smallville
Pushing Daisies
Entourage
The Shield
Burn Notice
Californication
Supernatural
Grey's Anatomy
Dexter
Bones
Numb3rs
Criminal Minds
Lost
Kyle XY
The Simpsons
My Name Is Earl
Jericho
Heroes
Monk
Eureka!
The 4400
24
Stargate: Atlantis
Doctor Who
Weeds
Chuck
Journeyman
House MD

egge
2007-09-07, 20:02
Såg första avsnittet av Heroes på 4:an i onsdags (?) och nu har jag plöjt igenom mer än halva första säsongen. I'm hooked!:Virro

Ivar_Lo-J
2007-09-07, 20:08
Det här är sant och väldigt pinsamt. Men jag är såld på "The girls of the playboy mansion". Diggar Kendra. Hon är som en lite korkad hund. På ett bra sätt. Me like. På nåt väldigt skumt sätt.

Seriöst, jag skulle aldrig erkänna det för någon annan än er. Men då är jag bänkad alltså. :em: :hbang:

haha! ja hon är ju störtskön! helt clueless men hur glad som helst.


Serier:
Mythbusters
Scrubs
Family guy
My name is Earl

mangemani
2007-09-07, 20:12
seinfeld.
jag har alla säsongerna på datorn och jg ser igenom dom om och om igen,jag blir aldrig trött på den serien och jag är nog beroende utav den.
perfekt att se på innan man ska till jobbet,när man käkar,när man bara vill slå ihjäl lite tid osv.

RassK
2007-09-07, 20:48
the pickup artist!!
the scott commin at ya' ;D
hatar pradek, ut med honom ffs!!

MrKashchei
2007-09-07, 20:54
House
Hereos

Mass-Tech
2007-09-07, 21:06
Av dem som inte redan har nämts.
"Veronica Mars"
"New York Undercover"

joriice
2007-09-07, 21:12
Married with children, ser de flesta reprisern också.
Simpsons,


hade jag haft fler kanaler så hade det blivit fler serier..

Koloftw
2007-09-07, 21:24
Beroende och beroende... men jag följer:

Desperate Housewives
Prison Break
Battlestar Galactica
CSI
CSI New York
CSI Miami
Smallville
Pushing Daisies
Entourage
The Shield
Burn Notice
Californication
Supernatural
Grey's Anatomy
Dexter
Bones
Numb3rs
Criminal Minds
Lost
Kyle XY
The Simpsons
My Name Is Earl
Jericho
Heroes
Monk
Eureka!
The 4400
24
Stargate: Atlantis
Doctor Who
Weeds
Chuck
Journeyman
House MD

Nu börjar det *drool*

Mago
2007-09-07, 22:10
Beroende och beroende... men jag följer:

Desperate Housewives
Prison Break
Battlestar Galactica
CSI
CSI New York
CSI Miami
Smallville
Pushing Daisies
Entourage
The Shield
Burn Notice
Californication
Supernatural
Grey's Anatomy
Dexter
Bones
Numb3rs
Criminal Minds
Lost
Kyle XY
The Simpsons
My Name Is Earl
Jericho
Heroes
Monk
Eureka!
The 4400
24
Stargate: Atlantis
Doctor Who
Weeds
Chuck
Journeyman
House MD

Hahah. Så jävla skön Grub. :D
Jag känner mig också manad.

Tomten
2007-09-08, 00:46
Beroende och beroende... men jag följer:
CSI
CSI New York
CSI Miami


Att du fortfarande orkar!

Följde bara "CSI" och blev less efter fyra säsonger.

min lista

Heroes
Battlestar Galactica
Dexter

och anime listan

Claymore
Mushiuta
Code-E
Seirei no Moribito
Sayonara zetsubou sensei
Tengen Toppa Gurren Lagann
+ fler som inte är värda att nämna individuellt :P

XroW
2007-09-08, 00:52
och anime listan

Claymore
Mushiuta
Code-E
Seirei no Moribito
Sayonara zetsubou sensei
Tengen Toppa Gurren Lagann
+ fler som inte är värda att nämna individuellt :P

Claymore! när släpper dom 24a ?

Magnus N
2007-09-08, 00:58
Claymore! när släpper dom 24a ?


24 Critical Point (Part 2) ( 臨界点 II / Rinkai ten (II) ) 24m 12.09.2007
25 For Whose Sake ( 誰が為に / Dare ga tame ni ) 24m 19.09.2007
26 Towards the Successors ( 「受け継ぐものへ」 / Uketsugu mono he ) 24m 26.09.2007

XroW
2007-09-08, 00:58
24 Critical Point (Part 2) ( 臨界点 II / Rinkai ten (II) ) 24m 12.09.2007
25 For Whose Sake ( 誰が為に / Dare ga tame ni ) 24m 19.09.2007
26 Towards the Successors ( 「受け継ぐものへ」 / Uketsugu mono he ) 24m 26.09.2007

ooooh min nya animer serie som ajg följer tyyyyp kär :D

Tomten
2007-09-08, 00:59
Claymore! när släpper dom 24a ?

Jag kollar på otextad, och den brukar komma på tisdagkväll, onsdagmorgon. Jag tror "Eclipse" fansubgruppen som gör Claymore är ganska snabba med sin releaser, så kanske onsdagkväll, torsdag morgon?

XroW
2007-09-08, 01:00
Jag kollar på otextad, och den brukar komma på tisdagkväll, onsdagmorgon. Jag tror "Eclipse" fansubgruppen som gör Claymore är ganska snabba med sin releaser, så kanske onsdagkväll, torsdag morgon?

Okej, du tittar på raw :D du kan japanska då förstår jag ? :D

Tomten
2007-09-08, 01:05
Okej, du tittar på raw :D du kan japanska då förstår jag ? :D

Har studerat på egen hand länge, och har i dagarna börjat läsa grundkursen på göteborgs universitet. Forstår nog mycket för att hänga med handlingen i en del serier, fast andra måste jag ladda ner subs till. Följer Claymore, Code-E, Devil May Cry, Mushi Uta och liknande serier otextade, men lite tyngre serier som "Seirei no moribito" som har tung dialog och mer avancerat språkbruk förstår jag i regel på tok för lite av.

XroW
2007-09-08, 01:08
Har studerat på egen hand länge, och har i dagarna börjat läsa grundkursen på göteborgs universitet. Forstår nog mycket för att hänga med handlingen i en del serier, fast andra måste jag ladda ner subs till. Följer Claymore, Code-E, Devil May Cry, Mushi Uta och liknande serier otextade, men lite tyngre serier som "Seirei no moribito" som har tung dialog och mer avancerat språkbruk förstår jag i regel på tok för lite av.

Grymt, japanska är inte ett lätt språk att lära sig om jag förstått det rätt :D
Bra jobbat om du lärt dig det själv :thumbup:

Greg
2007-09-08, 01:11
Claymore, Bleach, Naruto, Devil May Cry, Entourage.

Dessa är jag helt sålda för.

Tomten
2007-09-08, 01:16
Claymore, Bleach, Naruto, Devil May Cry, Entourage.

Dessa är jag helt sålda för.

Devil may Cry är ganska sunkig. De har totalt misslyckat att få någon som helst handling i serien. Har sett avsnitt 1-10 än, och alla har mer eller mindre varit följande scenario.

1. Dante äter något/ligger och sover
2. Dante får ett uppdrag
3. Dante dödar demon som han fick i uppdrag att döda
4. Dante blir blåst på belöningen på ett eller annat sätt
5. Dante lägger sig och sover/börjar med någon form av dobbelspel för att tjäna igen pengarna
6. Slut på avsnittet

Greg
2007-09-08, 01:46
Devil may Cry är ganska sunkig. De har totalt misslyckat att få någon som helst handling i serien. Har sett avsnitt 1-10 än, och alla har mer eller mindre varit följande scenario.

1. Dante äter något/ligger och sover
2. Dante får ett uppdrag
3. Dante dödar demon som han fick i uppdrag att döda
4. Dante blir blåst på belöningen på ett eller annat sätt
5. Dante lägger sig och sover/börjar med någon form av dobbelspel för att tjäna igen pengarna
6. Slut på avsnittet

Tydligen så ska allt myna ut i en rätt OK handling, som jag har förstått det.

Antar detta är bara "fillers", och ett sätt att lära känna Dante.

Serien utspelar sig innan 3:an och ska, som jag ha förstått det, förklara vad som händer innan 3:an.

grunt_grunt
2007-09-08, 02:33
the pickup artist!!
the scott commin at ya' ;D
hatar pradek, ut med honom ffs!!

+1, skön dokusåpa.

Death Note är den enda sevärda animen någonsin. :)

Metal_boy_
2007-09-08, 03:26
OMG Grub! Hur orkar du sitta vid tv:n så mycket?

King Grub
2007-09-08, 04:18
Det är ju inte så att alla program går samma dag eller ens samma säsong. Just nu blir det väl runt 40 minuter per dag.

Vinter
2007-09-08, 08:06
Jericho är bäst just nu, väntar otåligt på de kommande 7 delarna.

Einar
2007-09-08, 09:08
Beroende och beroende... men jag följer:

Desperate Housewives
Prison Break
Battlestar Galactica
CSI
CSI New York
CSI Miami
Smallville
Pushing Daisies
Entourage
The Shield
Burn Notice
Californication
Supernatural
Grey's Anatomy
Dexter
Bones
Numb3rs
Criminal Minds
Lost
Kyle XY
The Simpsons
My Name Is Earl
Jericho
Heroes
Monk
Eureka!
The 4400
24
Stargate: Atlantis
Doctor Who
Weeds
Chuck
Journeyman
House MD

Där har du att göra med andra ord :D

jesuz
2007-09-08, 09:22
Nyfunnet som jag följer: Californication
Riktigt grym serie :)

Einar
2007-09-08, 09:52
Någon som vet vad som hänt med Dexter föressten?
Två avsnitt av säsong två, sen ingenting.. :(

King Grub
2007-09-08, 10:04
Någon som vet vad som hänt med Dexter föressten?
Två avsnitt av säsong två, sen ingenting.. :(

Slutet av september. Dom där två avsnitten var ju bara läckta pre-airs. Första avsnittet av säsong två har inte visats på amerikansk TV än.

skaparn
2007-09-08, 10:13
Det är ju inte så att alla program går samma dag eller ens samma säsong. Just nu blir det väl runt 40 minuter per dag.

En poäng där.

Du räknade upp 34 olika serier, och om vi anar att dessa kommer i medeltal 20 avsnitt per år och att varje avsnitt är 42 minuter så blir det kanske inte så lite som 40 minuter, men

(34*20*42 min) / 365 dagar =~ 78 minuter per dag

Det är betydligt mindre än vad många slöfockar spenderar bara med att byta kanal mellan all realitydynga.

Koloftw
2007-09-09, 08:47
(34*20*42 min) / 365 dagar =~ 78 minuter per dag


:D Att du orkar ... Han kanske spelar in det och ser allt på en gång? I typ 10 TV apparater.

Solros
2007-09-09, 09:12
Jag har börjat kollat på CSI:NY. Första avsnitten var bra, dom var riktigt mörka och inte så klämkäcka som Las Vegas. Men nu verkar dom ha tappat sin stil, första avsnittet var ju i Se7en-klass, men nu är det ljust och regnar inte lika mycket längre. Bah.

Blir det bättre, eh, mörkare och hemskare?

Cilia
2007-09-09, 09:21
Desperate Housewives har jag inte förstått. Har försökt se det några gånger men inte fallit. Sen går det för sent för mig.


Jag gillar
Grey´s anatomy
det kan jag t o m spela in för att se senare och det är inte vanligt

sen gillar jag
Gilmore girls


Ser inte så många serier för ag glömmer alltid bort när dom går.

H.Emanuel
2007-09-09, 09:23
Sopranos

King Grub
2007-09-09, 09:40
Jag har börjat kollat på CSI:NY. Första avsnitten var bra, dom var riktigt mörka och inte så klämkäcka som Las Vegas. Men nu verkar dom ha tappat sin stil, första avsnittet var ju i Se7en-klass, men nu är det ljust och regnar inte lika mycket längre. Bah.

Blir det bättre, eh, mörkare och hemskare?

CSI är inte mörkt och hemskt. Det är lättittad skräp-TV med tillrättalagda, krystade dialoger och klon-liknande karaktärisering.

Men snyggt och lättittat. ;)

Donner
2007-09-09, 09:50
Hur kan det vara så att det knappt är någon som följer house, den bästa serien som finns just nu *gah!*

King Grub
2007-09-09, 09:54
House är suverän. Speciellt Laurie. Dom behöver i alla fall inte oroa sig för att för få tittar: nära 20 miljoner tittare per vecka i USA.

-Niklas-
2007-09-09, 09:56
Beroende och beroende men älskar komediserier, finns inget bättre än ett maraton av tex, two and a half men, futurama, malcolm, That '70s Show etc.

LadyInsane
2007-09-09, 10:04
När jag var yngre betydde tv'n väldigt mycket för mig. Följde OC, Gilmore Girls, One tree hill, Smallville m.m. riktigt maniskt. Nu förtiden finns det bara en serie som betyder något.

Nu ser jag bara på Tredje klotet från solen och Våra värsta år. Har precis alla avsnitt filmade och kan se de hur många gånger som helst. Försöker dessutom se repriserna på tv varje dag...:em:

Cilia
2007-09-09, 10:11
Nu ser jag bara på Tredje klotet från solen och Våra värsta år. Har precis alla avsnitt filmade och kan se de hur många gånger som helst. Försöker dessutom se repriserna på tv varje dag...:em:
går våra värsta år igen och tredje klotet från solen?

benk3
2007-09-09, 11:30
Jag följer:

Prison break
Kyle XY
Heroes.

Tips på annat som ni tror jag kan gilla?

kspr
2007-09-09, 11:39
Den Enda Serie äro South Park. <3

Handcuff
2007-09-09, 11:40
Har inte denna tråd blivit onödigt lik denna? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=55895&highlight=serierTips på tv-serier?