handdator

Visa fullständig version : Personsöksidor i Finland


Magmavargen
2007-09-03, 22:28
Någon som vet någon sida där man kan hitta personers adresser i finland genom att endast söka på deras namn?

Eniro.fi har jag kollat, fungerar inte utan att man betalt medlemsavgift, vill gärna att det ska vara gratis, eller åtminstone betalbart med ett svenskt telefonabbonemangs-SMS.

Har ett viktigt ärende och behöver få ett brev ivägskickat, har bara ett namn och helsingfors att gå efter, och tornitie.

Tacksam för hjälp!
:)

J de Koof
2007-09-04, 07:10
Jag tror att Finland har lagar som förhindrar en motsvarighet till svenska eniro eller hitta.se som är fria för allmänheten. Därav medlemsavgift på eniro.fi.

Om jag har fel blir jag jätteglad.

/J

Lilla Brynolf
2007-09-04, 17:35
Någon som vet någon sida där man kan hitta personers adresser i finland genom att endast söka på deras namn?

Eniro.fi har jag kollat, fungerar inte utan att man betalt medlemsavgift, vill gärna att det ska vara gratis, eller åtminstone betalbart med ett svenskt telefonabbonemangs-SMS.

Har ett viktigt ärende och behöver få ett brev ivägskickat, har bara ett namn och helsingfors att gå efter, och tornitie.

Tacksam för hjälp!
:)


Tjena,
jag har betalat avgiften till Eniro, så skicka ett mail så söker jag åt dig. :)

Magmavargen
2007-09-04, 18:22
Tjena,
jag har betalat avgiften till Eniro, så skicka ett mail så söker jag åt dig. :)

*cupid* :hbang: wooonderfull

Pepparkakssmurfen
2007-09-04, 22:25
PM:a Slartibartifasti,han bor i Finland och känner kanske personen du ska skicka till(?)

hahavaffan
2007-09-04, 22:33
PM:a Slartibartifasti,han bor i Finland och känner kanske personen du ska skicka till(?):laugh:

Magmavargen
2007-09-04, 23:02
PM:a Slartibartifasti,han bor i Finland och känner kanske personen du ska skicka till(?)

Jag har redan gjort det, fick tyvärr inget napp där *gah!*

carloskar
2007-09-04, 23:49
PM:a Slartibartifasti,han bor i Finland och känner kanske personen du ska skicka till(?)

Shit, jag brast ut i skratt av det inlägget :laugh: :hbang:

130kg finsk sisu
2007-09-05, 07:44
HAHAHAHA. Ni må tycka att Finland är litet men det bor de facto över 5 miljoner människor i landet. Dessutom är de utspridda i stora djupa skogar...
Var bor di polare då?

Magmavargen
2007-09-05, 08:10
HAHAHAHA. Ni må tycka att Finland är litet men det bor de facto över 5 miljoner människor i landet. Dessutom är de utspridda i stora djupa skogar...
Var bor di polare då?

uskon että se asuu helsingissä...

(oon 50% hurri ja tiedän että mun suomea on huono)

manko
2007-09-05, 08:17
uskon että se asuu helsingissä...

(oon 50% hurri ja tiedän että mun suomea on huono)

Inte klaga på din finska mannen :O

130kg finsk sisu
2007-09-05, 08:19
Ok, tar det på svenska så¨inte modsen surnar till...

Helsingfors är stort. Men skickar sms där det står namnet te.x "Börje Börjesson" till nummer 15000 så får man addressen tillbaka. Vet inte om det funkar från
Sverige dock...

Lilla Brynolf
2007-09-05, 16:21
Nu har jag sökt på finska Eniro och hittat några adresser.

Kan avslöjaså mycket att jag tror att Magmavargen ska skicka kärleksbrev. *whistle* :D

Magmavargen
2007-09-05, 16:32
Nu har jag sökt på finska Eniro och hittat några adresser.

Kan avslöjaså mycket att jag tror att Magmavargen ska skicka kärleksbrev. *whistle* :D

You are damn right! :em:

Ojojoj, undrar hur det ska gå :Virro

Wain
2007-09-05, 18:45
HAHAHAHA. Ni må tycka att Finland är litet men det bor de facto över 5 miljoner människor i landet. Dessutom är de utspridda i stora djupa skogar...
Var bor di polare då?

Iof så är 5 miljoner = litet...