Visa fullständig version : Vad äter ni för att snabbt få resultat.
terese_sixtensson
2007-09-03, 20:32
Vill gärna se resultat av min träning, känner dock att jag har bättre kondition.
Går i från mina träningpass med träningverk i varenda muskel.
men finns det något man kan göra för att skynda på processen lite, eller någon genväg.
Förutom förbjudna saker då.
Har fått tips om tillskott och sånt, men kommer inte ihåg vad de var för något.
Någon sa även att de är bättre att vänta me de tills man kommit i gång med träningen lite mer.
Känner att jag kommit igång ganska bra.
Ibörjanb körde jag ett lätt pass varje dag, med fokus på olika kroppsdelar.
Nu blir de två innebandy pass i veckan, vilka är ganska tuffa för min del.
Sen när de finns tid, försöker ja lägga in spinning, simning och styrka också, men nu har skolan börjat igen också så nu finns de inte mycket tid.
Hehe
men som sagt tips på något som skyndar på processen lite.
Ganymedes
2007-09-03, 20:38
Man ökar så snabbt ändå när man är ny på gymmet, så spar du dina pengar. Kosttillskott kan ev ge dig en extra puff om du först ser till att först äta snudd på exemplariskt och ha ett rikgit bra träningsprogram med tillräcklig vila mellan passen. Resultaten kommer, inte vara otålig nu! :)
Paltkoma
2007-09-03, 20:54
men som sagt tips på något som skyndar på processen lite.
Mycket mat. Djävligt effektivt. Effektivare än alla pulver. Kroppens tillgång på energi är avgörande för om din hårda träning ska ge något.
Det tar tid.............................
Tid är den som ger bäst resultat av ett sunt leverne och bra träning. Ju mer tid desto bättre resultat.
Tålamod är en dygd.
pragmatist
2007-09-03, 22:30
Ät protein och kolhydrat ganska snabbt efter träningspasset, gärna i flytande form. Det ger mätbart bättre resultat. Eventuellt kan man äta lite innan passet också. Det behöver inte vara i form av kosttillskott, även om det ofta är praktiskt.
I övrigt gäller precis det som andra skrivit redan: bra mat är huvudkällan till bra resultat.
Basic:
Ät mycket, ligg på kaloriplus, annars så kommer du inte gå upp i vikt, och med vikt menar jag även muskler.
Ät en ca 1,5-2 gram protein per kilo kroppsvikt, samma med fett och resterande kalorier trycker du i dig via kolhydrater.
Sen är det bara tid som gäller. Arnold byggdes inte på en dag.
Basic:
Ät en ca 1,5-2 gram protein per kilo kroppsvikt, samma med fett och resterande kalorier trycker du i dig via kolhydrater.
.
Fast 1.5-2g fett/kg kroppsvikt är väl att ta i eller? Ska det inte vara typ 20% av kcalintaget?
Doctor Snuggles
2007-09-04, 01:29
Fast 1.5-2g fett/kg kroppsvikt är väl att ta i eller? Ska det inte vara typ 20% av kcalintaget?
Finns inga "ska" när det gäller fett, nej.
Det kan kanske tyckas, jag äter själv ca 1,5 gram fett per kilo kroppsvikt, men ifall man vill så kan man köra på 1 gram per kilo kroppsvikt istället. Det blir något sundare, men under bulk är det ofta nog så svårt för många att komma upp i många kalorier. Plus, man kommer hur som gå upp i fettprocent vid kcal överskott.
elsputnico
2007-09-04, 09:09
Träna, ät mat och vila. Kosttillskott är precis som det låter ett tillskott till det viktigaste d.v.s maten.Antar att du är ganska ung så mat räcker mer än väl, du lär tids nog få resultat.Man ska skynda långsamt.Lycka till
Mat är det bästa! i mängder för dig som tränar så mycket.
sepåfanpiller finns inga.
Gainer kan hjälpa dig att få i dig tillräckligt med kalorier.
Som alla har sagt, det tar tid. speciellt för dig som tränar så mycket och mycket av denna träning är konditionsträning, vilket inte alltid är optimalt för muskelbygge.
Träna inte till träningsvärk, det tar längre tid för återhämtningen.
Träna inte till träningsvärk, det tar längre tid för återhämtningen.
Det där är ett luddigt begrepp. Vem vet när man kommer att få träningsvärk eller inte? Träningsvärk är väl ingen fara, vissa ser det även som ett kvitto för att träningen funkar.
Handcuff
2007-09-05, 08:18
Det där är ett luddigt begrepp. Vem vet när man kommer att få träningsvärk eller inte? Träningsvärk är väl ingen fara, vissa ser det även som ett kvitto för att träningen funkar.
Skulle påstå att träningsvärk uppstår då du gör något nytt ex. ny övning, ändrat repsantal, länge sedan du tränat osv osv. Träningsvärken avtar eftersom.
Skulle påstå att träningsvärk uppstår då du gör något nytt ex. ny övning, ändrat repsantal, länge sedan du tränat osv osv. Träningsvärken avtar eftersom.
Fy fasen vad tråkigt att inte variera. Träningsvärk är väl nåt man bör sikta på att få istället. Ja, jag ser det som ett kvitto på att jag tränat hårt dagen innan och ja, jag vet att det inte nödvändigtvis behövs för att träningen ska vara effektiv.
groddddaan
2007-09-05, 17:51
Fy fasen vad tråkigt att inte variera. Träningsvärk är väl nåt man bör sikta på att få istället. Ja, jag ser det som ett kvitto på att jag tränat hårt dagen innan och ja, jag vet att det inte nödvändigtvis behövs för att träningen ska vara effektiv.
haha mm om inte jag har träningsverk dagen efter vet jag inte om passet gett nåt
Jag får bara träningsvärk när jag utför något nytt, inte annars. Men mina ökningar är inte linjära med träningsvärken ...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.