Visa fullständig version : Trött hela tiden.
champion
2007-09-03, 17:36
Jag sover 8-9h om dagen men känner mig trött ändå. Stänger jag ögonen så kan jag somna direkt om jag sitter/ligger på soffan. Har varit såhär i en vecka och 4dar.
Förut sov jag 6-7h och kände mig pigg. Jobbigt att gäspa på jobbet.
Äter jag dåligt? Jag tycker inte min kost är dålig, men kan det vara brist på nån vitamin jag har fått så jag känner mig trött hela tiden?
Emil_Larsson
2007-09-03, 17:38
Jag känner mig också trött "ÄVEN" om jag äter 6-7 ggr om dagen så det har ingenting med blodsocker att göra för min del. Tycker att jag äter varierat och bra, startar dagen med gröt och så. Mysko.
champion
2007-09-03, 17:42
Kan också säga att ja äter 5mål om dagen och sen lite yoggi innan jag lägger mig.
kalle_banan
2007-09-03, 17:43
Jag sover 8-9h om dagen men känner mig trött ändå. Stänger jag ögonen så kan jag somna direkt om jag sitter/ligger på soffan. Har varit såhär i en vecka och 4dar.
Förut sov jag 6-7h och kände mig pigg. Jobbigt att gäspa på jobbet.
Äter jag dåligt? Jag tycker inte min kost är dålig, men kan det vara brist på nån vitamin jag har fått så jag känner mig trött hela tiden?
Kan va dålig sömnkvalité också, sover du bra? Är du stressad? Har ngt jobbigt hänt nyligen? Jag märker direkt att sömnen blir sämre om jag stressar/mår dåligt. Om det är stress så är det stressen inför morgondagen som förstör nattsömnen, stressen från idag påverkar inte nattsömnen, bara morgondagens stress; så om du tänker på vad som komma skall och är stressad pga det så behöver du slappna av på ett eller annat sätt. Det finns massvis med olika metoder att tillgå, googla.
champion
2007-09-03, 17:50
Kan va dålig sömnkvalité också, sover du bra? Är du stressad? Har ngt jobbigt hänt nyligen? Jag märker direkt att sömnen blir sämre om jag stressar/mår dåligt. Om det är stress så är det stressen inför morgondagen som förstör nattsömnen, stressen från idag påverkar inte nattsömnen, bara morgondagens stress; så om du tänker på vad som komma skall och är stressad pga det så behöver du slappna av på ett eller annat sätt. Det finns massvis med olika metoder att tillgå, googla.
Jag sover otroligt bra. Inte alls stressad och känner mig inte stressad. Inget jobbigt har hänt eller det är alltid spänt på jobbet men det har det varit i 2år och kan inte vara spänningarna på jobbet. Och jag känner mig inte stressad för något i framtiden heller.
Allt är precis som förut.
Det kan inte vara vitaminbrist på nått?
Har du kollat upp symptomen för Diabetes och Leukemi ?
Jag hade exakt såhär för ett par år sen, jag sov 12timmar vaknade upp och var lika trött som när jag la mig.. Var trött som bara den, blev paranoid och började misstänka att jag hade blivit allvarligt sjuk. Googlade efter leukemi och diabetes men symptomen stämnde inte in på något, förutom tröttheten. Jag misstänkte att jag fått i mig för lite järn, började äta mer järn i 1-2 dagar och mådde bättre efter det tur nog :) Ett tips är att äta mer järn, vitaminer, motionera och drick vatten, hjälpte för mig
Har du kollat upp symptomen för Diabetes och Leukemi ?
Jag hade exakt såhär för ett par år sen, jag sov 12timmar vaknade upp och var lika trött som när jag la mig.. Var trött som bara den, blev paranoid och började misstänka att jag hade blivit allvarligt sjuk. Googlade efter leukemi och diabetes men symptomen stämnde inte in på något, förutom tröttheten. Jag misstänkte att jag fått i mig för lite järn, började äta mer järn i 1-2 dagar och mådde bättre efter det tur nog :) Ett tips är att äta mer järn, vitaminer, motionera och drick vatten, hjälpte för mig
Skulle nog gissa att det antingen var placebo eller någon annan okänd orsak som gjorde dig piggare, knappast den mer järnrika kosten.
Har man järnbrist tar det 1-2 veckor med järntillskott innan man kan börja märka någon skillnad.
bertbert
2007-09-03, 18:19
Mögel i huset?
terese_sixtensson
2007-09-03, 20:26
Jag har precis samma problem, dock sover jag oroligt.
Jag har tre katter som håller på att busa runt, sen har jag lite lätt för att grubbla för mycket.
Tänkte jag skulle gå någon kurs för att lära mig slappna av, det ska visst vara väldigt bra.
Ganymedes
2007-09-03, 20:35
Finns ingen anledning att bli nojig och börja skrika leukemi. Se över matvanorna (igen) och prova att ta en uppfriskande promenad strax före läggdax. Det fungerade för mig när jag hade samma problem.
champion
2007-09-04, 18:53
Mögel i huset?
Mögel i huset tror jag inte det är.
Diabetes och Leukemi har jag nog inte. Tyckte det inte stämde in alls på mig.
Visst jag dricker ganska dåligt men det har jag gjort i många år och borde inte vara det.
Jag kanske äter för lite grönsaker och frukt?
Gick och la mig kl 22:00 och upp 10:00 för att jobba kl 11. Men jag kände mig ändå trött :(
Kanske är nått virus? Jag har känt mig lite förkyld i 2v kan det vara det som gör mig trött om dagarna?
champion
2007-09-04, 19:14
Kanske sover för länge?
Kan det vara så illa så min kropp inte gillar att ja förlängt min sömn med 1-2h? Jag får testa å sova lika många som förut.
12 timmar är att ta i faktiskt. Testa att ha 10 timmar som tak och sikta på 8-9 h. Lägg väckarklockan någon annanstans i rummet och våga vägra snooze.
champion
2007-09-04, 19:43
Jag sover annars 8-9h om dagen. När jag pendlar sover jag 6h bara men ändå känner mig trött.
Så jag testade sova 12h i natt men verkade inte göra mig så mycket piggare.
Läste nånstans att det är väldigt individuellt hur mycket sömn man behöver för att känna sig pigg. T ex en person kan sova i 6h, vara trött när han/hon vaknar, samma person kan sova 7h, vara trött när han/hon vaknar men sover han/hon 6h 30min så kan han vara pigg och glad ifall det är hans sovtid så att säga. Låte lite aftonbladska till mig men passar in på några bekanta iallafall ^^ för övrigt så har jag samma som dig, somnade 19:00 vaknade 06:50 idag, fortfarande trött. Dock så hade jag inte sovit natten innan :Virro
Eddie Vedder
2007-09-05, 06:23
Vissa mår bra av olika stor mängd sömn, ja.
Främst tror jag det beror på kvalitén då man faktiskt sover. 10 timmar fyllesömn lär knappast göra en lika utvilad som 6 timmar lugn och skön djupsömn.
Nu var ju detta ett extremexempel men om man jämför överhuvudtaget orolig sömn där man vaknar titt som tätt och sover oroligt så är npg några extra timmar fortfarande inte bättre än högkvalitativ sömn under någre färre timmar.
groddddaan
2007-09-05, 12:47
jag har sovit skit oroligt senaste tiden drömt jätte mycket kommer nästan ihåg hela natten i detalj när man drömmer så hårt och då blir jag aldrig utvilad jag är som ett lik dygnet runt hur mycke jag än sover. men senaste tiden har jag drömt hårt somfan och jag tror det är de som beror på att jag kännt mig så konstig att såfort jag blundar så kan jag slockna direkt utan problem. har själv grubblat lite i det.
Du kan gå mot en överträning och din kropp är trött.
Jag blir alltid trött efter jag ätit, därför har jag blivit piggare sen jag började äta färre måltider.
Sömnkvalitet är annars väldigt viktigt. Det finns många faktorer som kan störa sömnen som problem andningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.