handdator

Visa fullständig version : Csn


n1tro
2007-09-03, 06:40
Hur funkar det med deras bidrag egentligen? Jag har börjat plugga på universitet men om man inte trivs längre och hoppar av, hur gör man då med pengarna dom har bidragit med? Om vi nu säger att det handlar om 1-2 månader?

mvh..

DanielF
2007-09-03, 06:45
Bidraget borde man väl få behålla...

Cilia
2007-09-03, 06:55
Varför skulle man få behålla bidraget?
Du får ju bidrag för att studera.


Du måste betala tillbaka eftersom det är baserat på poäng.
Var länge sedan jag studerade dock så jag vet inte när.
Du kan avvakta tills dom kräver tillbaka pengarna har jag för mig.

The_RobRoy
2007-09-03, 07:02
Nej man får behålla pengarna, däremot får man problem när man ska börja studera något nytt och ska ha pengar "igen"

Sheogorath
2007-09-03, 07:10
Jag betalade tillbaka ~10 500 SEK när jag hoppade av, och fick ändå veta att jag "tagit 1.5 p för lite den terminen för att ha rätt till ytterligare studiestöd" nu när jag börjar plugga ~2 år senare. Så dom kan minst sagt vara kryptiska.

"Jag hatar dom" är ett annat sätt att uttrycka det samma.

Cilia
2007-09-03, 07:13
Nej man får behålla pengarna, däremot får man problem när man ska börja studera något nytt och ska ha pengar "igen"
Sant så var det.
Men precis som Sheo säger så kan det svida senare.
För då måste man läsa ett år eller så utan bidrag innan man är berättigad igen.

The_RobRoy
2007-09-03, 07:16
Sant så var det.
Men precis som Sheo säger så kan det svida senare.
För då måste man läsa ett år eller så utan bidrag innan man är berättigad igen.

Det som är riktigt illa, är att om man skrivit en snyftis till dom, så har man fått pengar till nystarten iallafall, så har det iallafall fungerat förr.

Cilia
2007-09-03, 07:18
Det som är riktigt illa, är att om man skrivit en snyftis till dom, så har man fått pengar till nystarten iallafall, så har det iallafall fungerat förr.
jag vet det med men jag är för mycket kontrollfreak för att förlita mig på att dom ska köpa min snyfthistoria. Det är att lämna min framtid i andras händer.

Liten Men Fet
2007-09-03, 09:35
Det som är riktigt illa, är att om man skrivit en snyftis till dom, så har man fått pengar till nystarten iallafall, så har det iallafall fungerat förr.

Dom har blivit MYCKET hårdare på sista åren, det är inte så lätt att få dispans längre inte ens om det bara fattas en 2 poäng eller så.