handdator

Visa fullständig version : Hur ska man blanda protinet med kolhydraterna?


onejj
2007-09-02, 16:13
Hej där!

Det finns ju färdiga gainer att köppa men jag har köppt separat protein samt kolhyderater, men hur ska man blande det?

Ute efter att ta det efter tränignen för att påskynda äterhämtning osv med även för att ta det som ett extra mål under dagen för att förenkla viktuppgången lite, men hur ska man blanda det???

Eddie Vedder
2007-09-02, 16:16
Kör inte med gainer vid andra tillfällen än runt träningen. Ta en proteindrink utblandad med mjölk av något slag istället, vanlig standardmjölk är bra och kaloririkt om du vill upp i vikt.

Men att pimpla maltodextrin i tid och otid är inget att rekommendera, lika nyttigt som godis ungefär.

Alfred Nobel
2007-09-02, 16:21
+1 Eddie! Om du vill tillgodoge kolhydrater finns havreryns som ett alternativ istället för malto under dagen.

onejj
2007-09-02, 20:20
Så att det är bäst med bara protein med mjölk under dagen? (inte vid tränigen)

Alfred Nobel
2007-09-02, 20:24
Om du är ute efter en viktökning så kompleterar det maltodextrinet på bästa sett.

Jorgen
2007-09-02, 20:24
Men att pimpla maltodextrin i tid och otid är inget att rekommendera, lika nyttigt som godis ungefär.

Det är gott med godis. :em:

Jag trotsar och kör med en gainer på eftermiddagen. Iofs är mitt arbete som ett långt träningspass så jag kommer undan. :D