PDA

View Full Version : Hur vet jag när jag kört till Failure?

Bonde
02-09-2007, 16:47
Tjena,

jag är en kille på 15 år, som har ett ganska obalanserad träningsupplägg.
Jag kör ca 3 träningspass om dagen, hemma på mitt rum, bestående av reps av sit-ups, armhävningar och diverse hantelövningar. Jag kör igen varje muskelgrupp ordetligt. mitt ändamål är att bli muskulös och välhängd. Men Detta resulterar endast i muskelnedbrytning och viktförlust....
Har ni några tips på bra övninga, eller kost som skulle kunna täcka min träning på ett bra sätt?

tacK!

Niklas Sjöö
02-09-2007, 16:52
Failure är ganska relativt. Du kan köra dig till failure genom maximala repetitioner med lätta vikter, eller maximala repititioner med tunga vikter.

Men du lyfter till du inte orkar en repetition till och behöver vila en liten stund för att återuppta övningen.

Bonde
02-09-2007, 17:08
Men jag har märkt att jag återhämtar mig snabbt, och kan köra iprincip hur många reps som helst. ibland kan det bli uppåt 200 push-ups

Honken
02-09-2007, 17:22
Om du vill bli muskulös (välhängd?) så behöver du öka intensiteten. 200 reps är ren uthållighet.

jeppe på berget
02-09-2007, 17:23
Lägg på mer vikt då, så att du bara orkar 10-20 reps. Kör du tre pass om dagen!? Det värkar lite för mycket., musklerna behöver ju vila också. Kör alltså tyngre och inte så ofta. Kanske samma muskel 1-2 gånger/vecka

Squirrel
02-09-2007, 19:47
välhängd
*springa till gymmet*

Rahf
02-09-2007, 19:49
Man blir inte välhängd av att gå till gymmet. Bra gener fixar den biten.

Välhängd syftar till det manliga könsorganet för de som inte fattar.

Squirrel
02-09-2007, 21:20
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=660277

:naughty:

[/OT, sorry]

KaptenKnäsvag
02-09-2007, 22:59
Tjena,

Jag kör ca 3 träningspass om dagen, hemma på mitt rum, bestående av reps av sit-ups, armhävningar och diverse hantelövningar. Jag kör igen varje muskelgrupp ordetligt. mitt ändamål är att bli muskulös och välhängd. Men Detta resulterar endast i muskelnedbrytning och viktförlust....
Har ni några tips på bra övninga, eller kost som skulle kunna täcka min träning på ett bra sätt?

tacK!

Jag har ett par ord till dig:

Ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät ät.

diablogtr
02-09-2007, 23:21
Jag kör ca 3 träningspass om dagen, hemma på mitt rum, bestående av reps av sit-ups, armhävningar och diverse hantelövningar. Jag kör igen varje muskelgrupp ordetligt. mitt ändamål är att bli muskulös och välhängd.

Man blir inte välhängd av att gå till gymmet. Bra gener fixar den biten.

Välhängd syftar till det manliga könsorganet för de som inte fattar.
Vi har en 15 åring som tror att man kan träna till sig en större penis.

Vi har en 15 åring som går igenom varenda muskelgrupp.

Lägg ihop 1 och 1 så kanske ni ser framför er vad jag gör.

edit: Han vill veta hur han ska träna den till failure hahah