handdator

Visa fullständig version : Ska polisen behandla en på detta viset ? Det är sjukt.


Nonamenoshame
2007-09-02, 01:32
Hej.
Kan meddela att jag just nu kommit hem från polisen.
Jag var ute på balders hage ( ett nöjesställe) och hade precis anlänt efter klockan 22.00 .
Jag och mina polare går och köper en varsin hamburgare när 6-7 poliser stormar fram och slänger ner oss på marken och tar med oss till bilarna och där blir vi anklagade för ett slagsmål som inträffat vid insläppet klockan 21.00 .

Vi hävdar vår oskuld men de hade tydligen sett en med röd tröjja som slagits.
Det finns 1000 olika med röda tröjor?

Vi får åka med och vi blir misstänka för grov misshandel.

Vad fan är detta? Jag börjar seriöst bli sjukt trött på allt detta skit.
Man kan inte ens åka ut och ha kul innan man får skit.

Vad tycker du är bäst att göra i detta fallet ?
Anmäla de för något lär ju aldrig gå igenom. Men vet inte hur de ska få fram bevis heller.

shut teh face
2007-09-02, 01:35
Och ni hade inte gjort något, alls?

Nonamenoshame
2007-09-02, 01:37
Och ni hade inte gjort något, alls?

Vi hade precis kommit , inte varit där 5 minuter ens .
Vi hade hunnit gå och beställa en varsin hamburgare.

shut teh face
2007-09-02, 01:46
Vi hade precis kommit , inte varit där 5 minuter ens .
Vi hade hunnit gå och beställa en varsin hamburgare.
Poliserna kanske tyckte erat val av hamburgare var fel.

Frida.B
2007-09-02, 01:49
get over it

XroW
2007-09-02, 01:52
get over it

+1
sånt händer.

Corpobal
2007-09-02, 02:39
Du kommer aldrig få rätt mot polisen vad som än händer, ska vara något väldigt extraordinärt eller att du är en högt uppsatt person eller känner någon sådan.

babbett
2007-09-02, 06:51
Anmäl dom och gå till tidningen...

Och att inte göra något bara för att man inte har en chans mot polisen tycker jag är fel. Poliser har inte rätt att beté sig som svin...och polisen bör veta vilka som var där vid den tidspunkten, dom kanske redan har x-antal anmälningar på sig. Har man tur så kanske dom åker på en varning iaf.

Yankeee
2007-09-02, 06:53
Polisen har alltid rätt.

elsputnico
2007-09-02, 07:02
Lär nog vara näst intill omöjligt att få till någon form av ursäkt från polismyndigheten men den tredje statsmakten d.v.s media kan vara värt ett samtal med.

Muskelbyggaren
2007-09-02, 07:28
Med tanke på att hon som blev felaktigt stormad av insatsstyrkan inte fick någon ursäkt förrän den ansvarige ställdes till svars live i radio, känns chanserna som rätt små i det här ärendet. Men jag håller med babbett.

Ignatius72
2007-09-02, 07:30
Ni kan ju (felaktigt) ha blivit utpekade av någon. Det vore ju konstigt om polisen inte gjorde något. Sen kan man ju alltid be om ursäkt om det blev fel.
Sen vet ju inte jag om ni har 14 misshandelsfall i brottsregistret. Då blir ju sannolikheten större för att man blir inplockad.

MasterChief
2007-09-02, 07:43
Nu pratar jag generellt. Polisen består av människor och gör därmed felaktiga beslut. Det är liksom oundvikligt. Så länge själva tillfångatagandet skett lagenligt så är ju saken vattentät.

På ett sätt är det ju tur att de i alla fall är ute och letar efter förövare. Hade polismannen fått en repressalie varje gång han gör fel så skulle ingen vilja vara polis längre.

Handcuff
2007-09-02, 07:49
Med tanke på att hon som blev felaktigt stormad av insatsstyrkan inte fick någon ursäkt förrän den ansvarige ställdes till svars live i radio, känns chanserna som rätt små i det här ärendet. Men jag håller med babbett.

Späd inte på hennes påhittade snyfthistoria. Hon fick en ursäkt av uniformerad polisi direkt anslutning till att insatsstyrkan besökt henne. Efteråt kom hon/anhöriga på att detta kunde vara ett läge att få kompesation.

Att den som skriker mest också hörs mest är ett välkänt faktum. Polisen brukar i regel undvika att snyfta i media.

Till trådskaparen: Givetvis har ni rätt att bli ersatta om ni blivit oskyldigt frihetsberövade. Lämna ett besvär hos ansvarig myndighet. Om ni inte var så oskyldiga alternativt spelade allan och var kaxiga så är det meningslöst att klaga.

Handcuff
2007-09-02, 08:01
Vi hävdar vår oskuld men de hade tydligen sett en med röd tröjja som slagits.
Det finns 1000 olika med röda tröjor?

Vi får åka med och vi blir misstänka för grov misshandel.

Vad fan är detta? Jag börjar seriöst bli sjukt trött på allt detta skit.
Man kan inte ens åka ut och ha kul innan man får skit.

Vad tycker du är bäst att göra i detta fallet ?
Anmäla de för något lär ju aldrig gå igenom. Men vet inte hur de ska få fram bevis heller.

Inte vet jag men det låter som om du/ni är fullt så oskyldiga som du vill ge sken av. Har ni gjort något så stå för det ffs.:thumbup:

mini
2007-09-02, 08:14
Om ni inte gjorde motstånd alls låter det onekligen som om poliserna var lite övertända. Du är kring 16 om jag inte minns fel?
Jag skulle nog försöka göra en anmälan om jag var du. Troligen leder det formellt inte till något, men det är en markering. Trots att poliserna bara är människor är de människor med rätt att bruka våld. Den rätten bör alltid diskuteras om man ska ha en fungerande relation mellan polismakt och allmänhet.

Lexidos
2007-09-02, 08:21
Om ni inte gjorde motstånd alls låter det onekligen som om poliserna var lite övertända. Du är kring 16 om jag inte minns fel?
Jag skulle nog försöka göra en anmälan om jag var du. Troligen leder det formellt inte till något, men det är en markering. Trots att poliserna bara är människor är de människor med rätt att bruka våld. Den rätten bör alltid diskuteras om man ska ha en fungerande relation mellan polismakt och allmänhet.

helt sant

babbett
2007-09-02, 08:26
Trots att poliserna bara är människor är de människor med rätt att bruka våld. Den rätten bör alltid diskuteras om man ska ha en fungerande relation mellan polismakt och allmänhet.

+1

kharon
2007-09-02, 09:25
Upplever du att det var fel och du blev fel behandlad så gör du en anmälan.

Och så går du till aftonbladet/expressen.

Granatgiraffen
2007-09-02, 09:46
Hann ni äta upp hamburgaren åtminstone? Fokusera på det positiva.

Danne
2007-09-02, 09:54
Har du stora kappmuskler ?

Ryska_raketen
2007-09-02, 09:59
Lite stryk då och då gör en gott. Du borde istället ringa och tacka! Ps polisen har alltid rätt.

Nonamenoshame
2007-09-02, 10:00
Inte vet jag men det låter som om du/ni är fullt så oskyldiga som du vill ge sken av. Har ni gjort något så stå för det ffs.:thumbup:


Saken är den att jag och min kompis inte hade druckit en skvätt.
Vi stod med våra hamburgare i handen och så kom dem.
Vi var trevliga men det blev ändå som det blev.

Tillochmed killen i kiosken sa att vi nyss varit där och köpt men de sket dem i .

Pecto
2007-09-02, 10:05
Anmäl dom för excess!

babbett
2007-09-02, 10:07
Jag har en fråga till er som håller på och skämtar i tråden, har ni någongång blivit felaktigt frihetsberövade?
Om svaret är nej så lägg ner direkt, ni vet inte hur det känns att bli kränkt på detta sätt!

Yankeee
2007-09-02, 10:09
Jag har en fråga till er som håller på och skämtar i tråden, har ni någongång blivit felaktigt frihetsberövade?
Om svaret är nej så lägg ner direkt, ni vet inte hur det känns att bli kränkt på detta sätt!

http://www.annezelenka.com/images/crying_baby.gif

babbett
2007-09-02, 10:12
http://www.annezelenka.com/images/crying_baby.gif

Att du orkar...och ditt svar är tydligen nej. *rolleyes*

Pingu
2007-09-02, 10:13
Jag har en fråga till er som håller på och skämtar i tråden, har ni någongång blivit felaktigt frihetsberövade?
Om svaret är nej så lägg ner direkt, ni vet inte hur det känns att bli kränkt på detta sätt!

+1

Har väl alltid varit ett problem inom polisen att det finns gott om idioter som mer än gärna tar till våld då det inte behövs.

Gör som dom tidigare sagt, en anmälan och prata med någon tidning. Dom tvekar inte många sekunder att skriva om sådant

Sniggel
2007-09-02, 10:13
Jag har en fråga till er som håller på och skämtar i tråden, har ni någongång blivit felaktigt frihetsberövade?
Om svaret är nej så lägg ner direkt, ni vet inte hur det känns att bli kränkt på detta sätt!

Ungefär som min mor som blev utslängd för att en annan kvinna snodde hennes öl.
Sånt som kan hända...

Handcuff
2007-09-02, 10:14
+1

Har väl alltid varit ett problem inom polisen att det finns gott om idioter som mer än gärna tar till våld då det inte behövs.

Gör som dom tidigare sagt, en anmälan och prata med någon tidning. Dom tvekar inte många sekunder att skriva om sådant

Men sluta generalisera. Ett känt faktum är att hockeyspelare utnyttjar kvinnor och mer än gärna tar till våld. Särskilt i NHL. - låter det bra?

skaparn
2007-09-02, 10:15
Orka tro på en version. På internet dessutom.

Pingu
2007-09-02, 10:16
Men sluta generalisera. Ett känt faktum är att hockeyspelare utnyttjar kvinnor och mer än gärna tar till våld. Särskilt i NHL. - låter det bra?

Sluta grina, alla vet hur det är. Det är och kommer att vara ett problem

Ryska_raketen
2007-09-02, 10:17
http://www.annezelenka.com/images/crying_baby.gif

GAGGAGAGGAGAGAGAGA

Yankeee
2007-09-02, 10:19
Sluta grina, alla vet hur det är. Det är och kommer att vara ett problem

En hockeyspelare från norrland bör kanske vara lite försiktigare med att lasta fram fördomar om andra.

Handcuff
2007-09-02, 10:21
Sluta grina, alla vet hur det är. Det är och kommer att vara ett problem

Du generaliserar och nu är du ALLAS talesman? Och vadå "kommer vara ett problem"? tror du det premieras i rekryternigen av nya poliser, våldsamma tendenser?

Eller var det hockeyn du syftade på? Att hockeyspelare alltid kommer att vara våldsamma och utnyttja unga flickor på hotellrum:confused:

Pingu
2007-09-02, 10:21
En hockeyspelare från norrland bör kanske vara lite försiktigare med att lasta fram fördomar om andra.

Ingen fördom, egna erfarenheter kallas det. Har en polare som är polis och gissa vad han säger ... Det är gott om dom

Yankeee
2007-09-02, 10:22
Ingen fördom, egna erfarenheter kallas det. Har en polare som är polis och gissa vad han säger ... Det är gott om dom

Jag har en polare som är hockeyspelare. Han säger att alla hockeyspelare är våldtäktsmän och hustrumisshandlare.

Jax
2007-09-02, 10:23
Hur tycker ni polisen skulle agerat? Det är väl ganska tydligt att de var övertygade om att de trodde att det här grabbgänget var skyldiga? Vad tror ni killarna skulle sagt om de var skyldiga? "Javisst, det var vi som slogs". Givetvis surt att någon gör misstaget att tro att grabbarna är de som har fightats, men ingen är felfri. Förhoppningsvis försökte poliserna be om ursäkt för det inträffade men det framgår inte av tråden huruvida det var fallet.

Pingu: Alla vet inte alls hur det är. Jag har aldrig varit med om eller sett någon polis använda sig av obefogat våld. Givetvis har jag hört berättelser så jag vågar väl anta att det förekommer, men att det skulle vara ett enormt problem tror jag är skitsnack.

Pingu
2007-09-02, 10:23
Du generaliserar och nu är du ALLAS talesman? Och vadå "kommer vara ett problem"? tror du det premieras i rekryternigen av nya poliser, våldsamma tendenser?

Eller var det hockeyn du syftade på? Att hockeyspelare alltid kommer att vara våldsamma och utnyttja unga flickor på hotellrum:confused:

Det är ett problem på samma sätt som inom socialtjänsterna. Där har dom problem med många av den egna personalen som blivit socionomer för att kunna lösa sina egna problem

Handcuff
2007-09-02, 10:25
Det är ett problem på samma sätt som inom socialtjänsterna. Där har dom problem med många av den egna personalen som blivit socionomer för att kunna lösa sina egna problem

Men förstår du inte mitt resonemang om fördomarna:confused: Klart det finns undantag. Precis som med våldsamma hockeyspelare. Och att vissa spelare våldtar kvinnor osv

Motorbreath
2007-09-02, 10:26
En röd tröja är i mitt tycke väldigt lösa grunder att anhålla någon på.

Pingu
2007-09-02, 10:27
En kille här på brädan gick ut från gymmet och fick en polispatrull på sig direkt med bla laddade pistoler riktade mot han. Där fick han stå bra länge tills vittnen förklarade att han var oskyldig. Givetvis fick han inte en ursäkt poliserna

Osten80
2007-09-02, 10:27
En röd tröja är i mitt tycke väldigt lösa grunder att anhålla någon på.

En människas version av händelsen är i mitt tycke en väldigt lös grund att bilda sig en uppfattning på.

Handcuff
2007-09-02, 10:27
En röd tröja är i mitt tycke väldigt lösa grunder att anhålla någon på.

Orka tro på en version. På internet dessutom.

Mm...

mini
2007-09-02, 10:28
Det är väl ganska tydligt att de var övertygade om att de trodde att det här grabbgänget var skyldiga?

Ja. Frågan är om det räcker med att ha samma färg på tröjan för att bli utsatt för eventuellt våld och frihetsberövande. Är det tillräckligt för att övertyga en polis blir jag orolig.

Magnus N
2007-09-02, 10:28
Bara en känsla, men tror nog att polisen hade mer att gå på än tröjfärgen. Övrigt signalement och kanske någon som pekade ut dem(även om det nu var felaktigt?)

mini
2007-09-02, 10:28
En människas version av händelsen är i mitt tycke en väldigt lös grund att bilda sig en uppfattning på.

Men det kan ju vara en grund till diskussion.

Yankeee
2007-09-02, 10:29
Men det kan ju vara en grund till diskussion.

Nej?

skaparn
2007-09-02, 10:29
Men det kan ju vara en grund till diskussion.

Nej, låt oss kasta paj istället.

Jax
2007-09-02, 10:29
Ja. Frågan är om det räcker med att ha samma färg på tröjan för att bli utsatt för eventuellt våld och frihetsberövande. Är det tillräckligt för att övertyga en polis blir jag orolig.
Det var trådskaperns version på det hela. Jag är inte så övertygad om att det är korrekt.

Ryska_raketen
2007-09-02, 10:30
En kille här på brädan gick ut från gymmet och fick en polispatrull på sig direkt med bla laddade pistoler riktade mot han. Där fick han stå bra länge tills vittnen förklarade att han var oskyldig. Givetvis fick han inte en ursäkt poliserna

Bara för polisen riktar pistol mot månen så ska fan herkulez, trots sitt moonface, inte ta åt sig! Hälsa honom det.

mini
2007-09-02, 10:30
Nej?

:banned

mini
2007-09-02, 10:31
Det var trådskaperns version på det hela. Jag är inte så övertygad om att det är korrekt.

Om polisen är så dålig på att kommunicera att de får personer att känna sig som trådskaparen är det ett annat problem, men ändock ett problem.

Yankeee
2007-09-02, 10:31
Om polisen är så dålig på att kommunicera att de får personer att känna sig som trådskaparen är det ett annat problem, men ändock ett problem.

Fast nu handlar inte tråden om det, eller hur?

skaparn
2007-09-02, 10:32
Det var trådskaperns version på det hela. Jag är inte så övertygad om att det är korrekt.

Vågar du antyda att vi kanske inte är givna exakt hela historien?

Hater

mini
2007-09-02, 10:33
Fast nu handlar inte tråden om det, eller hur?

Det kan den ju göra. Det känns onekligen relaterat. Eller börjar du ställa krav på att trådar inte ska gå OffT i Allmänt?

Pingu
2007-09-02, 10:34
Men förstår du inte mitt resonemang om fördomarna:confused: Klart det finns undantag. Precis som med våldsamma hockeyspelare. Och att vissa spelare våldtar kvinnor osv

Klart jag gör men det är ett välkänt problem. Jag säger inte att att det är alla men det är ganska gott om dom.
Skellefteå är ingen stor stad och då givetvis ingen stor polisstyrka heller men det finns fler poliser här som gillar att nypa tilll folk.
Det har förekommit att dom har polockat upp stökiga personer och kört en bit utanför och gett dom stryk.

Har ett ytterligare ex på en 13 åring som mitt i natten blev uppsliten ur sin säng och misshandlad av polisen. Resultat av det, utredningen nedlagd pga brist på bevis. Pojken skador fanns dokumenterat på sjukhuset

Jax
2007-09-02, 10:34
Vågar du antyda att vi kanske inte är givna exakt hela historien?

Hater
Ber hemskt mycket om ursäkt för att jag ens vågar antyda något sådant.

Mini: Ja det är korrekt.

Ryska_raketen
2007-09-02, 10:35
Det kan den ju göra. Det känns onekligen relaterat. Eller börjar du ställa krav på att trådar inte ska gå OffT i Allmänt?

Det hade varit något mini, men iof, då hade du fått hålla dig ifrån allmänt helt :/

skaparn
2007-09-02, 10:35
Klart jag gör men det är ett välkänt problem. Jag säger inte att att det är alla men det är ganska gott om dom.
Skellefteå är ingen stor stad och då givetvis ingen stor polisstyrka heller men det finns fler poliser här som gillar att nypa tilll folk.
Det har förekommit att dom har polockat upp stökiga personer och kört en bit utanför och gett dom stryk.

Har ett ytterligare ex på en 13 åring som mitt i natten blev uppsliten ur sin säng och misshandlad av polisen. Resultat av det, utredningen nedlagd pga brist på bevis. Pojken skador fanns dokumenterat på sjukhuset

http://da.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_evidens

Yankeee
2007-09-02, 10:36
Det kan den ju göra. Det känns onekligen relaterat. Eller börjar du ställa krav på att trådar inte ska gå OffT i Allmänt?

Tråden kan handla om vars man handlar billigast mat också, men det gör den inte.

Jax
2007-09-02, 10:36
Pingu: Dina exempel visar inte på något annat än att omotiverat våld förekommer. Det är givetvis förkastligt, men att hävda att en hel polisstyrka är fylld med våldsälskare som gärna slår folk på käften lär inte göra saken bättre. Men det är klart, vore ju synd att lyfta fram de som gör ett bra jobb.

Yankeee
2007-09-02, 10:37
Eh, källa på att en 13 åring blev uppsliten ur sin säng och misshandlad.

Jax
2007-09-02, 10:37
http://da.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_evidens
Länka till ett riktigt språk nästa gång.

skaparn
2007-09-02, 10:38
Tråden kan handla om vars man handlar billigast mat också, men det gör den inte.

För att citera en röst från öst:

Vad är det ni debattörer debatterar egentligen?

Yankeee
2007-09-02, 10:39
För att citera en röst från öst:

Vad är det ni debattörer debatterar egentligen?

Jag vet inte, jag försöker hänga med minis försök till fokusförflyttningar :/

skaparn
2007-09-02, 10:39
Länka till ett riktigt språk nästa gång.

Du kan va ett riktigt språk

Pingu
2007-09-02, 10:39
Pingu: Dina exempel visar inte på något annat än att omotiverat våld förekommer. Det är givetvis förkastligt, men att hävda att en hel polisstyrka är fylld med våldsälskare som gärna slår folk på käften lär inte göra saken bättre. Men det är klart, vore ju synd att lyfta fram de som gör ett bra jobb.

Självklart är det massor med poliser som gör ett skit bra jobb men rötäggen som gärna tar till nävarna får göra det och klarar sig alltid undan.

Yankeee
2007-09-02, 10:40
Självklart är det massor med poliser som gör ett skit bra jobb men rötäggen som gärna tar till nävarna får göra det och klarar sig alltid undan.

Källa?

Pingu
2007-09-02, 10:42
Eh, källa på att en 13 åring blev uppsliten ur sin säng och misshandlad.

En väldigt närstående jobbar med pojken som har problem, men det är inga problem med misshandlar eller dyl.

Ryska_raketen
2007-09-02, 10:42
Aldrig förr har väl dessa ord passat i kolotrådar som nu...FTP/ACAB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pingu
2007-09-02, 10:44
Källa?

Såg du kalla fakta, det som handlade om polisbrutalitet ???

Var det en fällande dom på 7 år (osäker men i dom trakterna var det) och då spelar det ingen roll hur mycket vittnen det fanns eller övriga bevis

Yankeee
2007-09-02, 10:45
Såg du kalla fakta, det som handlade om polisbrutalitet ???

Var det en fällande dom på 7 år (osäker men i dom trakterna var det) och då spelar det ingen roll hur mycket vittnen det fanns eller övriga bevis

Jag tittar inte på skvaller-tv.

Motorbreath
2007-09-02, 10:45
En människas version av händelsen är i mitt tycke en väldigt lös grund att bilda sig en uppfattning på.

Oavsett om versionen vi läst är sann eller inte så är en röd tröja väldigt lösa grunder att anhålla någon på.

Pingu
2007-09-02, 10:47
Oavsett om versionen vi läst är sann eller inte så är en röd tröja väldigt lösa grunder att anhålla någon på.

+ 1

Yankeee
2007-09-02, 10:49
Oavsett om versionen vi läst är sann eller inte så är en röd tröja väldigt lösa grunder att anhålla någon på.

Klart det är lösa grunder att anhålla någon enbart pga färgen på tröjan, men hur intressant är det om historien inte är sann?

Pingu
2007-09-02, 10:49
En väldigt närstående jobbar med pojken som har problem, men det är inga problem med misshandlar eller dyl.

Jag har träffat pojken massor med gånger och han är en lugn lite blyg kille som inte gör mycket väsen av sig.
Kan säga att han såg inte så vacker ut efter polisens "väckning"

Jax
2007-09-02, 10:50
Oavsett om versionen vi läst är sann eller inte så är en röd tröja väldigt lösa grunder att anhålla någon på.
Och du tror att det var fallet?

skaparn
2007-09-02, 10:52
Vaddå, skulle inte ni ha haffat honom?

http://www.notsalmon.com/uploaded_images/wennholmes3-774131.jpg

X-ecuter
2007-09-02, 10:53
Aldrig förr har väl dessa ord passat i kolotrådar som nu...FTP/ACAB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALL CRIMINALS ARE BLACK ? :devil: HELL YEAH

Dumleman
2007-09-02, 10:54
Nu har du kanske lärt dig att du ska inte ha på dig en röd tröjja sent en lördagkväll.

mini
2007-09-02, 10:57
Vaddå, skulle inte ni ha haffat honom?

http://www.notsalmon.com/uploaded_images/wennholmes3-774131.jpg

We'd hit it.
http://mobil.svt.se/content/1/c6/56/32/79/batong600.jpg

Motorbreath
2007-09-02, 11:01
Och du tror att det var fallet?

Inte nödvändigtvis. Men nu är det endast hans version vi har som grund att diskutera utifrån.

Motorbreath
2007-09-02, 11:03
Klart det är lösa grunder att anhålla någon enbart pga färgen på tröjan, men hur intressant är det om historien inte är sann?

Tämligen ointressant. Men bara ett konstaterande.

Bönne
2007-09-02, 11:10
Jag har en fråga till er som håller på och skämtar i tråden, har ni någongång blivit felaktigt frihetsberövade?
Om svaret är nej så lägg ner direkt, ni vet inte hur det känns att bli kränkt på detta sätt!Gnäll (på din fråga är mitt svar; ja).

Nu är det inget krav att man ska stå glad och trevlig igenom det hela, men bita i det sura äpplet och inse att ifall det var ens mamma som var offert så hade man tyckt att det var bra att de faktiskt kontrollera de misstänkta personer - istället för att inte göra något alls.

Metal_boy_
2007-09-02, 11:13
Jag har träffat pojken massor med gånger och han är en lugn lite blyg kille som inte gör mycket väsen av sig.
Kan säga att han såg inte så vacker ut efter polisens "väckning"

Men det kan inte stämma om inte professor Baltazar har kommit fram till det, som inte har sett en polisbil eller varit ute på kvällen på 10år och inte har underlag som folk kan länka till på internet.:laugh:

Jag tror på dig Pingu. Ser inte varför du skulle ljuga och jag vet själv att det som är runt än stämmer fan så mycket mer än vad media eller internetkällor berättar.

Nonamenoshame
2007-09-02, 11:21
Gissa vilka som ringde hem nyss?
Polisen själva.
De hade nu gripit rätt gärningsman som även han hade röd tröjja fast med vitt på. De beklagade de inträffade.
Spelar väl för fan ingen roll om de beklagar. De har för fan hänt .
Hoppas jävla alla andra som var inblandad får samma ursäkt .
Jag frågade vad det blev av detta nu och de sa enbart att vi fick ta deras ursäkt , mer finns inte att göra.
Jag är inte nöjd med en jävla ursäkt för att ha suttit hos dem i 2 timmar när jag skulle varit ute och haft kul och dansat.
Löjligt!

joriice
2007-09-02, 11:24
Du har uppenbarligen fått en dålig bild av Polisen nu det är säkert iaf. Och det är självklart i detta fallet.

Men ta det inte så hårt, se det mer som en grej som hände bara. Men det är skam att de bara ber om ursäkt, det finns liksom ingenting at göra åt det.

Yucko
2007-09-02, 11:25
Vad vill du ha av dem då? En slickepinne och en kaka?

Något mer än en ursäkt kommer du aldrig få. Om du sitter och väntar på att polisen ska bli åtalad för tjänstefel så lär du få vänta tills du blir gråhårig.

Metal_boy_
2007-09-02, 11:25
Gissa vilka som ringde hem nyss?
Polisen själva.
De hade nu gripit rätt gärningsman som även han hade röd tröjja fast med vitt på. De beklagade de inträffade.
Spelar väl för fan ingen roll om de beklagar. De har för fan hänt .
Hoppas jävla alla andra som var inblandad får samma ursäkt .
Jag frågade vad det blev av detta nu och de sa enbart att vi fick ta deras ursäkt , mer finns inte att göra.
Jag är inte nöjd med en jävla ursäkt för att ha suttit hos dem i 2 timmar när jag skulle varit ute och haft kul och dansat.
Löjligt!

Men om ni hade varit gärningsmännen då? Dom måste väl gripa nån dom tror är misstänkt? Klaga när du blir oskyldigt dömd istället.

Nonamenoshame
2007-09-02, 11:26
Du har uppenbarligen fått en dålig bild av Polisen nu det är säkert iaf. Och det är självklart i detta fallet.

Men ta det inte så hårt, se det mer som en grej som hände bara. Men det är skam att de bara ber om ursäkt, det finns liksom ingenting at göra åt det.


Nej visst finns det inget att göra åt det.
Men mer än en ursäkt över telefon hade jag tamefan krävt.
Suttit inne hos dem i 2 timmar för ingenting när mina kompisar varit och dansat.
Svårt att ersätta.

Men får ta det som att de gjorde ett misstag. Alla gör misstag, alla är människor.

Bönne
2007-09-02, 11:27
Haha, är du ett skämt eller? Polisen måste få göra misstag också, annars kan man inte ställa krav på dem.

Du talar som de sköt dig i knät... De grep fel person helt enkelt - shit happens...

Jax
2007-09-02, 11:27
Spelar väl för fan ingen roll om de beklagar. De har för fan hänt .
Hoppas jävla alla andra som var inblandad får samma ursäkt .
Varför hoppas du att de andra får samma ursäkt när du uppenbarligen tycker att ursäkten inte spelar någon som helst roll?

Sluta lipa nu, du fick offra två timmar av ditt liv för att polisen gjorde ett misstag. Hade det varit bättre om de hade struntat i att agera helt? Tydligen så lyckades de fånga gärningsmannen tillslut så helt inkompetenta kan de inte ha varit.

Nonamenoshame
2007-09-02, 11:28
Varför hoppas du att de andra får samma ursäkt när du uppenbarligen tycker att ursäkten inte spelar någon som helst roll?

Sluta lipa nu, du fick offra två timmar av ditt liv för att polisen gjorde ett misstag. Hade det varit bättre om de hade struntat i att agera helt? Tydligen så lyckades de fånga gärningsmannen tillslut så helt inkompetenta kan de inte ha varit.


Sen vet vi aldrig hur många andra med röda tröjjor de har plockat in innan dess också.

Jax
2007-09-02, 11:29
Sen vet vi aldrig hur många andra med röda tröjjor de har plockat in innan dess också.
Du kanske kan ta reda på det så kan ni gå till aftonbladet tillsammans.

Osten80
2007-09-02, 11:51
Sen vet vi aldrig hur många andra med röda tröjjor de har plockat in innan dess också.

Om din mamma hade blivit våldtagen och beskrivningen på gärningsmannen är att han har röd tröja, hur hade du känt om polisen hade struntat att i att plocka in en kille med röd tröja som befinner sig i närheten?

Ha lite perspektiv ffs. Du blev oskyldigt misstänkt, inte oskyldigt dömd.

Hobbes
2007-09-02, 11:54
We'd hit it.
http://mobil.svt.se/content/1/c6/56/32/79/batong600.jpg

Intelligent inlägg*screwy*

Cilia
2007-09-02, 12:01
Gissa vilka som ringde hem nyss?
Polisen själva.
De hade nu gripit rätt gärningsman som även han hade röd tröjja fast med vitt på. De beklagade de inträffade.
Spelar väl för fan ingen roll om de beklagar. De har för fan hänt .

Jag tycker det var bra av dom att ringa hem och be om ursäkt.
Du bör vara nöjd med det

Handcuff
2007-09-02, 12:06
Nej visst finns det inget att göra åt det.
Men mer än en ursäkt över telefon hade jag tamefan krävt. Vad hade du velat?
Suttit inne hos dem i 2 timmar för ingenting när mina kompisar varit och dansat.
Svårt att ersätta.

Men får ta det som att de gjorde ett misstag. Alla gör misstag, alla är människor. Det tycker jag låter som en bra inställning.

Nu har ni ett minne att snacka om i flera år och överdriva om :thumbup:

mini
2007-09-02, 12:08
Om din mamma hade blivit våldtagen och beskrivningen på gärningsmannen är att han har röd tröja, hur hade du känt om polisen hade struntat att i att plocka in en kille med röd tröja som befinner sig i närheten?

Ha lite perspektiv ffs. Du blev oskyldigt misstänkt, inte oskyldigt dömd.

Det beror väl på hur effektivt det är. Att plocka in en av hundra med röd tröja istället för att smalna av urvalet och således ha större chans att hitta rätt innan h*n hinner försvinna låter ineffektivt i mina öron.

skaparn
2007-09-02, 12:14
Intelligent inlägg*screwy*

Ja. Det var emellertid inte ditt.

Osten80
2007-09-02, 12:15
Det beror väl på hur effektivt det är. Att plocka in en av hundra med röd tröja istället för att smalna av urvalet och således ha större chans att hitta rätt innan h*n hinner försvinna låter ineffektivt i mina öron.

Givetvis är det så. I det här fallet kanske han var en av tre som hade röd tröja som dessutom stämde in på andra kriterier.

Ontopic: Jag har suttit på förhör för en misshandel som jag inte på något sätt var delaktig i. Jag befann mig i närheten, och blev felaktigt utpekad.
Det är inte mycket att gnälla om. Shit happens.

Hobbes
2007-09-02, 12:17
Det beror väl på hur effektivt det är. Att plocka in en av hundra med röd tröja istället för att smalna av urvalet och således ha större chans att hitta rätt innan h*n hinner försvinna låter ineffektivt i mina öron.

Hur vet du att det inte var någon som pekade ut dem - vakter, vittnen osv. Vilka ingångsvärden hade patrullen, hade de fått signalement som stämde in.

Tänkte du samma sak när de jagade Hagamannen, alla de som fick komma på förhör?

Avsåg bara att sätta det i ett perspektiv, inte min avsikt att låta dryg och otrevlig. Om jag verkade så PM:a mig i såfal!

Marcus

Hobbes
2007-09-02, 12:19
Ja. Det var emellertid inte ditt.

Nu är jag inte riktigt med i matchen, förklara dig gärna lite bättre.

Ber ödmjukast om ursäkt för min okunnighet och språk - om jag inte var klar i mitt inlägg!

skaparn
2007-09-02, 12:26
Nu är jag inte riktigt med i matchen, förklara dig gärna lite bättre.

Ber ödmjukast om ursäkt för min okunnighet och språk - om jag inte var klar i mitt inlägg!

Ja, som i jakande. Jag höll alltså med i ditt ordagranna påstående att minis inlägg var intelligent. Eventuell underförstådd innebörd valde jag att ignorera.

"Det var emellertid inte ditt", var en kommentar till den tidigare ignorerade underförstådda innebörden som hade en något sarkastisk ton och antydde att hennes inlägg var dumt.

Hobbes
2007-09-02, 12:32
...något sarkastisk ton och antydde att hennes inlägg var dumt.

Vilket det var om det inte var ämnat som ett skämt! Ser inte riktigt poängen i att framstå den svenska polisen som "batong viftande...". Till saken hör även att jag är trött på de kommentarerna efter att ha undervisat på polisutbildningen sen höstterminen 2005. Vi har helt enkelt olika syn på polisen och jag får väl helt enkelt inse att fördomarna är lättare att underhålla för vissa än för andra.

Tack för att du svarade så snabbt!

Marcus

flenders
2007-09-02, 12:42
Utan att ha läst igenom tråden så tänkte jag delge mina tankar. Poliser är människor vars jobb är att bekämpa brott. De som blev misshandlade var förmodligen berusade med ännu försämrad minne/sinnesuppfattning i och med misshandeln. Offret/offrena beskriver de som misshandlade dem med hjälp av kläder och hårfärg, kanske till och med en ungefärlig storleksuppfattning. De letar efter killarna och hittar till slut två killar som också är berusade (antar att ni var eftersom ni var ute) vilket gör det mer möjligt att ni kan ha hamnat i bråk (statistiken talar för att större delen av våldsbrott sker i onyktert tillstånd). Det finns en chans att ni matchar den förmodligen smått skeva beskrivningen hyfsat bra och är i området där brottet skedde. Det finns alltså ganska många saker som talar för att det kan ha varit er.

Polisen kan knappast dra slutsatsen att det inte var er på plats utan tar med er in till stationen för förhör. Sålänge de inte använde övervåld vid gripandet så har de inte gjort något fel enligt mig. Visst, det är sjukt trist att er utekväll förstördes men det är bättre att någon oskyldig grips då och då och släpps än att polisen helt låter bli att gripa någon med risk för att den kan vara oskyldig och på så vis aldrig tar in folk för våldsbrott och dylikt.

Jag kan också tillägga att liknande har hänt mig, båda av poliser och väktare. Det är inte kul men det är samtidigt skönt att det finns någon där som försöker behålla någon slags ordning.

NiXPhoenix
2007-09-02, 13:42
Trådskaparen: Slog ni er vid omkullbrottandet (?), antar att ni fick handbojor, drog de hårt i armarna eller?


Jag är, so far, en mycket laglydig medborgare men blir alltid lite illa tillmods när man ser amerikanska serien Cops och hur gripanden ofta går till där. Nåja, är en viss sorts människor de brukar haffa där också men ändå.

Nonamenoshame
2007-09-02, 14:24
Utan att ha läst igenom tråden så tänkte jag delge mina tankar. Poliser är människor vars jobb är att bekämpa brott. De som blev misshandlade var förmodligen berusade med ännu försämrad minne/sinnesuppfattning i och med misshandeln. Offret/offrena beskriver de som misshandlade dem med hjälp av kläder och hårfärg, kanske till och med en ungefärlig storleksuppfattning. De letar efter killarna och hittar till slut två killar som också är berusade (antar att ni var eftersom ni var ute) vilket gör det mer möjligt att ni kan ha hamnat i bråk (statistiken talar för att större delen av våldsbrott sker i onyktert tillstånd). Det finns en chans att ni matchar den förmodligen smått skeva beskrivningen hyfsat bra och är i området där brottet skedde. Det finns alltså ganska många saker som talar för att det kan ha varit er.

Polisen kan knappast dra slutsatsen att det inte var er på plats utan tar med er in till stationen för förhör. Sålänge de inte använde övervåld vid gripandet så har de inte gjort något fel enligt mig. Visst, det är sjukt trist att er utekväll förstördes men det är bättre att någon oskyldig grips då och då och släpps än att polisen helt låter bli att gripa någon med risk för att den kan vara oskyldig och på så vis aldrig tar in folk för våldsbrott och dylikt.

Jag kan också tillägga att liknande har hänt mig, båda av poliser och väktare. Det är inte kul men det är samtidigt skönt att det finns någon där som försöker behålla någon slags ordning.


Vi var inte fulla, vi hade precis kommit dit och köpt en hamburgare.
Slagsmålet inträffade vid 21.00tiden enligt polisen, vi kom 22.00.
Mycket som talar emot dem.

Handcuff
2007-09-02, 14:37
Vi var inte fulla, vi hade precis kommit dit och köpt en hamburgare.
Slagsmålet inträffade vid 21.00tiden enligt polisen, vi kom 22.00.
Mycket som talar emot dem.

Vadå talar emot dem? Hade dom inte nyss ringt och bett om ursäkt och gripit rätt personer? Eller är du fortfarande misstänkt? :confused:

Nonamenoshame
2007-09-02, 14:45
Vadå talar emot dem? Hade dom inte nyss ringt och bett om ursäkt och gripit rätt personer? Eller är du fortfarande misstänkt? :confused:


Jag är inte misstänkt och de har ringt.
Men jag menade att det var mycket som talade emot dem att jag var gärningsmannen. Dåligt formulerat.

Lövbiffen
2007-09-02, 14:49
Du råkar inte bo i norrtälje? Vi har nämligen en grog som heter så där :D

Wennerberg
2007-09-02, 15:31
Jag är inte misstänkt och de har ringt.
Men jag menade att det var mycket som talade emot dem att jag var gärningsmannen. Dåligt formulerat.

Men hur ska de veta att du kom 22.00? Du kunde lika gärna ha kommit 21.00 och hävdat att du kom 22. De kan ju inte bara ta ditt ord och släppa dig.

Om Allting hände som du beskrev tycker jag inte iheller att de gjort något fel. De kan inte alltid träffa rätt, de är också människor. Även om er kväll blev sabbad som någon skrev.

cowboyen
2007-09-06, 13:00
Jag är inte misstänkt och de har ringt.
Men jag menade att det var mycket som talade emot dem att jag var gärningsmannen. Dåligt formulerat.

allt talar emot att någon är gärningsman om du fattar. även de skyldiga har en förmåga att neka (the bastards!) om du fattar.
fattar du eller fattar du trögt?

Tricklev
2007-09-06, 13:34
Dom arresterade dig, det är deras jobb att arrestera folk som är misstänkta, sålänge dom inte sköt dig i knät och sparkade ett par gånger efteråt så är det bara att du kommer över det.

För att citera den stora Yankeee:

http://www.annezelenka.com/images/crying_baby.gif

cowboyen
2007-09-06, 13:36
ja det är lite väl mycket bölande i den här tråden. men är man 16 så är det hippt att klanka på snuten.