handdator

Visa fullständig version : Bieffekt av alkohol


Alfred Nobel
2007-09-01, 21:27
När jag vaknar upp dagen efter jag druckit mig full har jag värk i tungan längs ned vid roten. Tungroten med andra ord.

Någon som har en förklaring till detta och vet hur jag undviker detta i framtiden? (förutom att behöva utesluta alkoholen)
(Detta sker alltså inte normala dagar då jag ej dricker alkohol)


Det sker självklart inte till vardags, oftast lördagar och söndagar om jag varit ute och festat dagen innan. Eller om festandet skedde på en tisdag får jag värk på onsdagen.

Ibland får jag konstiga känningar i halsen när jag sväljer, inte alltid, vissa gånger. Väldigt likt halsfluss, fast mycket mildare. Finns det någon förklaring till detta? Har det något samband med mitt tungvärk?

(Ni kan skippa kommentarer som "Du har värk efter damernas tungor", "för mycket hångel", "lär dig kyssas" etc..)

MasterChief
2007-09-01, 21:30
Sån där tungvärk får jag bara vid speciella sexuella aktiviteter (när vilan varit för lång) :-/

Gör du saker i fyllan som du inte kommer ihåg? :D

daja
2007-09-01, 21:34
Är du ofta på Patricia? ;)

Alfred Nobel
2007-09-01, 21:35
Gör du saker i fyllan som du inte kommer ihåg? :D

Som jag skrev, lite diskret, längst ned i frågan inom parantes att ev. kyssar/hångel/fysisk kontakt med damer har ingen påverkan. För detta sker ständigt, oavsett det är skåpdrickande framför datorn eller en helkväll på operakällan.

Alfred Nobel
2007-09-01, 21:36
Är du ofta på Patricia? ;)

Haha varför undrar du det? Nej förövrigt, men det skall tydligen vara bra drag på söndagar :naughty: Syrran brukar vistas där och festa runt med galna homosexualliteter, tydligen skit roligt.

Nu var du allt rolí

Raggis
2007-09-01, 21:36
Jag får halsont om jag skriker/sjunger för mycket. Och, som vi alla vet, så är det lätt hänt på fyllan :P

XroW
2007-09-01, 21:37
När jag vaknar upp dagen efter jag druckit mig full har jag värk i tungan längs ned vid roten. Tungroten med andra ord.

Någon som har en förklaring till detta och vet hur jag undviker detta i framtiden? (förutom att behöva utesluta alkoholen)
(Detta sker alltså inte normala dagar då jag ej dricker alkohol)


Det sker självklart inte till vardags, oftast lördagar och söndagar om jag varit ute och festat dagen innan. Eller om festandet skedde på en tisdag får jag värk på onsdagen.

Ibland får jag konstiga känningar i halsen när jag sväljer, inte alltid, vissa gånger. Väldigt likt halsfluss, fast mycket mildare. Finns det någon förklaring till detta? Har det något samband med mitt tungvärk?

(Ni kan skippa kommentarer som "Du har värk efter damernas tungor", "för mycket hångel", "lär dig kyssas" etc..)

Somliga får väl fantomsmärtor vid bakfylla?
En godvän till mig får ond i höger lillfinger. Kanske är så för dig med?

TheGovernator
2007-09-01, 21:42
feströker du?

Frida.B
2007-09-01, 21:44
Du borde tänka mer på vad för inverkan alkoholen har på din kropp i övrigt än att du får lite ont i tungan.

MasterChief
2007-09-01, 21:45
Som jag skrev, lite diskret, längst ned i frågan inom parantes att ev. kyssar/hångel/fysisk kontakt med damer har ingen påverkan. För detta sker ständigt, oavsett det är skåpdrickande framför datorn eller en helkväll på operakällan.

Ä, va fan. :em:

hahavaffan
2007-09-01, 21:45
Jag lägger mina fifty pence på att det är för att du sover och snarkar som en jävel när du är full. Och då blir tungan torr och svullen under natten, och det känns helt enkelt dagen efter. Drick mycket mer innan du lägger dig och under nattens gång.

Alfred Nobel
2007-09-01, 21:56
Du borde tänka mer på vad för inverkan alkoholen har på din kropp i övrigt än att du får lite ont i tungan.

Lite ont i tungan, jovisst. Så tänkte jag också första gången...

Men när det ständigt sker, varje gång, efter att jag har druckit, är det inte "lite ont i tungan" längre. Jag finner hällre ett svar till varför och eventuellt hitta en moteffekt så jag sliper smärta framöver.

Hade jag däremot undrat över alkohlens skador på kropp & själ hade nog frågan varit annorlunda formluerad. Håll dig till den ställda frågan och undvik sånt som bara gör en, rent ut sagt, sur.

regus
2007-09-01, 21:57
Snarkningar eller rökning lägger jag min röst på

Alfred Nobel
2007-09-01, 21:59
Antagligen så har mina rökpauser en hålhake i det hela, tack för svaren. Blir att undvika rökning (hur detta skall gå) framöver och jämföra!

Frida.B
2007-09-01, 22:02
Antagligen så har mina rökpauser en hålhake i det hela, tack för svaren. Blir att undvika rökning (hur detta skall gå) framöver och jämföra!

Sluta rök och drick så har du gjort dig av med problemet.

Alfred Nobel
2007-09-01, 22:10
Sluta rök och drick så har du gjort dig av med problemet.

True! Får undvika rökningen nästa gång och se ev. skillnader. Men alkoholen törs jag inte reducera helt, typ min bästa vän.

Patriarch K
2007-09-01, 22:13
I stället för att sluta med båda kanske du kan minska användandet av båda en aning för att se om det hjälper?

regus
2007-09-01, 22:14
True! Får undvika rökningen nästa gång och se ev. skillnader. Men alkoholen törs jag inte reducera helt, typ min bästa vän.

spriten gör mig modig, spriten gör dig snygg.

FreCKo
2007-09-01, 23:23
spriten gör mig modig, spriten gör dig snygg.

spriten gör mig skrikig, spriten gör dig skygg?

Guybrush
2007-09-01, 23:28
Sluta rök och drick så har du gjort dig av med problemet.

Trams. Lite kul måste man få ha. Men man måste också ta konsekvenserna! Konstiga fantomsmärtor brukar vara en konsekvens av supandet. Själv brukar jag få konstiga smärtor/strålningar i lederna, främs armbågarna, när jag är riktigt bakis! Du får det i "tungroten" istället?

Men du, fan vad roligt vi hade igår ;)

RTB
2007-09-02, 00:46
Jag brukar få ont i leder jag stukat en gång i tiden och konstiga känningar i benhinnorna(benhinneinflammation kommer o går) Alltid tänkt att det säkert har nåt med uttorkningen att göra.

Doctor Snuggles
2007-09-02, 01:03
True! Får undvika rökningen nästa gång och se ev. skillnader. Men alkoholen törs jag inte reducera helt, typ min bästa vän.

Sluta varmröka helt enkelt.

egon
2007-09-02, 10:25
lånar tråden lite.. har hänt att jag får ont i bröstet dagen efter jag krökat, vad kan det bero på??

Vinter
2007-09-02, 10:40
lånar tråden lite.. har hänt att jag får ont i bröstet dagen efter jag krökat, vad kan det bero på??

Alkohol? :D

egon
2007-09-02, 11:35
Alkohol? :D

no shit sherlock :) men är det farligt??

Vinter
2007-09-02, 11:43
no shit sherlock :) men är det farligt??

Beror ju på vad du har intagit, hur mycket, och vad du brukar syssla med när du är berusad. Om det snabbt går över är det kanske inte direkt akut, men det beror på vad som orsakar problemen. Går inte så lätt att ställa en diagnos genom att bara veta att du varit ute och supit. Jag brukar ha ont lite här och där efter en vild natt. *whistle*