Visa fullständig version : VM-sajten är släppt
Nitrometan
2007-09-01, 18:33
SL-VM, 14-20 oktober i Sölden, Österrike. Arrangörerna har satt upp en VM-sajt.
http://www.powerlifting-soelden.com/
Men varför har de en polsk strongman på bild?
http://www.powerlifting-soelden.com/fileadmin/images/home.jpg
110 kg Finne
2007-09-01, 18:44
Han ska ha en uppvisning på VM.
Nitrometan
2007-09-01, 18:57
Han ska ha en uppvisning på VM.
Ah. Dåså.
Tänkte annars lite konstigt kring "IPF är dopingtestat så vi slänger upp en bild på en strongman som har åkt fast i test den gången de talade om för honom i förväg att det skulle bli test". Men då var de ju inte så.
De låter honom komma och visa upp lite otestade cirkusgrejer istället.
110 kg Finne
2007-09-01, 20:23
Det är ingen bra reklam för styrkelyft att ha en dopad strongman med på en uppvisning.
Sen är ju ryssar och ukrainare välkomna snabbare än väntat snacka om dubbelmoral hos IPF.
Nitrometan
2007-09-01, 20:43
Sen är ju ryssar och ukrainare välkomna snabbare än väntat snacka om dubbelmoral hos IPF.
Ja, det tycker jag suger. Det finns en annan tråd om det iofs. ;)
Doctor Snuggles
2007-09-01, 21:18
Ah. Dåså.
Tänkte annars lite konstigt kring "IPF är dopingtestat så vi slänger upp en bild på en strongman som har åkt fast i test den gången de talade om för honom i förväg att det skulle bli test". Men då var de ju inte så.
De låter honom komma och visa upp lite otestade cirkusgrejer istället.
Äh, han hade bara tagit lite koks. Måste få ha lite paaaarty ibland. :D
För övrigt är hans dopingprov lite misstänkt. T.ex. så skedde det i samband han satte sig emot IFSA tillsammans med några andra polacker (för att de fick slavlöner).
Nitrometan
2007-09-01, 22:18
För övrigt är hans dopingprov lite misstänkt.
Jag tänkte på den gången på WSM för några år sedan då IFSA sa att de skulle testa. Sen skickade de brev till Svend Karlsen och Pudzi och sa till dem att de skulle bli testade i samband med WSM. Karlsen klarade sig och Pudzi åkte dit. Han blev av med segern.
Fantomen
2007-09-01, 23:13
Jag tänkte på den gången på WSM för några år sedan då IFSA sa att de skulle testa. Sen skickade de brev till Svend Karlsen och Pudzi och sa till dem att de skulle bli testade i samband med WSM. Karlsen klarade sig och Pudzi åkte dit. Han blev av med segern.
Bronset. Det var 2004. Vasil 1a och zavickas 2a, sista "riktiga" världens starkaste man dem har haft, innan det börja delas in i olika förbund kring höger och vänster. På den tiden var det kul att följa strongman.
Nitrometan
2007-09-02, 16:58
Bronset. Det var 2004. Vasil 1a och zavickas 2a, sista "riktiga" världens starkaste man dem har haft, innan det börja delas in i olika förbund kring höger och vänster. På den tiden var det kul att följa strongman.
Ah. Just det. 2004 var det.
Virastiuk 37 poäng, Savickas 36 poäng och Pudzi 35... Men sen försvann han och "Världens Starkaste Man" fick bronset. Magnus Samuelsson med 29 poäng.
Fett med uppvisning av Pudzianowski!
Tycker ni som inte tycker han hör hemma där ska berätta det för honom på plats och inte bara "smyg hata" här på kolo.
FinnPower
2007-09-02, 18:48
Fett med uppvisning av Pudzianowski!
Tycker ni som inte tycker han hör hemma där ska berätta det för honom på plats och inte bara "smyg hata" här på kolo.
Det är inte hans fel. Han är ju bara glad att han får tjäna lite stålar på ett uppträdande.
Däremot kan det bli att man (jag) muttrar lite om det till tävlingsorganisatören, får se vilket humör jag är på när jag kommer dit.
Mark_Lyft
2007-09-02, 19:03
Det är ingen bra reklam för styrkelyft att ha en dopad strongman med på en uppvisning.
Jag håller verkligen med. Det blir "guilt by association" när Mariusz Dopanowski är där och showar. Det ABSOLUT viktigaste för styrkelyft just nu är att ge fair play en chans, och då passar det här INTE in. Det har ingenting med att smyghata att göra.
Och var lugna, både Ukraina och Ryssland kommer att ha minst en lyftare som åker dit och så slipper vi dom ett tag till ....
110 kg Finne
2007-09-02, 21:05
Jag håller med Finnpower, det är inte Pudzianowskis fel, det är arrangören som man ska gnälla på, Marcus Ruhl skulle också ha varit aktuell.
Jo men personer som Pudzianowski drar nog dit en hel del publik också. Sen verkar det inte direkt som att alla inom IPF har samma åsikter om punkter som berör doping mm.
Mark_Lyft
2007-09-03, 21:53
Jo men personer som Pudzianowski drar nog dit en hel del publik också. Sen verkar det inte direkt som att alla inom IPF har samma åsikter om punkter som berör doping mm.
Klart inte alla har men en majoritet vill fortsätta rensa upp sporten.
Jo men jag menade inte riktigt så. Utan Strongman är väl inte accepterat som en sport och inte heller BB så då tänker kanske en del att går bra att ha profiler därifrån som visar upp sig. Dom är ju inte med i RF och testas ju inte internationellt. Det är annorlunda än om en WPC lyftare skulle ha uppvisning. Tycker iaf jag.
Nitrometan
2007-09-04, 08:32
Dom är ju inte med i RF och testas ju inte internationellt.
Och däri ligger problemet.
Det är annorlunda än om en WPC lyftare skulle ha uppvisning. Tycker iaf jag.
Varför? De är inte heller med i RF och testas inte.
Innan har det ju gått galant att tävla i Strongman om man tävlar inom IPF utan att bli avstängd. Det har inte gått lika bra om man skulle vilja tävla inom WPC. Jag vet inte hur läget ser ut idag och jag bryr mig ytterst lite. Men jag tror helt säkert att Pudzianowski drar mer publik än Wahlqvist gör...
Och däri ligger problemet.
Tydligen inte.
Nitrometan
2007-09-05, 19:59
Innan har det ju gått galant att tävla i Strongman om man tävlar inom IPF utan att bli avstängd.
Jo, för fan. Det säger jag inget om. Problemet som jag ser det är kombinationen av strongman på en IPF-tävling.
Världens starkaste magnus Samuelsson gjorde ju en uppvisning på Mästarmötet, men jag ser samma problem med det.
Men jag tror helt säkert att Pudzianowski drar mer publik än Wahlqvist gör...
Det tror jag säkert.
Tydligen inte.
Vad menar du? Att du inte ser problemet?
Att IPF inte skulle tycka att det är ett problem?
Att en majoritet av världens styrkelyftare inte skulle tycka att det är nåt problem?
Eller att arrangören av tävlingen inte skulle tycka att det är ett problem?
Whatever. Det blir säkert ett bra VM. Jag tyckte bara att det var lite konstigt att slänga upp Pudzi som omslagspojke på ett IPF-VM i SL.
Fetknoppen
2007-09-05, 20:20
Jo, för fan. Det säger jag inget om. Problemet som jag ser det är kombinationen av strongman på en IPF-tävling.
Världens starkaste magnus Samuelsson gjorde ju en uppvisning på Mästarmötet, men jag ser samma problem med det.
Det tror jag säkert.
Vad menar du? Att du inte ser problemet?
Att IPF inte skulle tycka att det är ett problem?
Att en majoritet av världens styrkelyftare inte skulle tycka att det är nåt problem?
Eller att arrangören av tävlingen inte skulle tycka att det är ett problem?
Whatever. Det blir säkert ett bra VM. Jag tyckte bara att det var lite konstigt att slänga upp Pudzi som omslagspojke på ett IPF-VM i SL.
Vi kan ju alltid hoppas att han blir akut sjuk av medicineringen och ramlar ihop innan tävlingen börjar. Då slipper vi uppvisningen:)
Mark_Lyft
2007-09-05, 20:22
Lite konstigt - det är bara föramnet. Det är bissart. Tänk Ben Johnsson som omslagspojke för OS. *screwy*
110 kg Finne
2007-09-10, 15:26
Javisst är det konstigt att IPF tillåter att ha Pudzianowski som uppvisnings nummer, det rimmar illa med deras antidoping politik.
Dessutom så hörde jag att även Markus Ruhl ska ha en uppvisning, men jag är inte säker om han kommer.
J.Saarela
2007-09-10, 15:57
Vi kan ju alltid hoppas att han blir akut sjuk av medicineringen och ramlar ihop innan tävlingen börjar. Då slipper vi uppvisningen:)
Får man hoppas och sen att samma sak händer alla överviktiga,äckliga smygpreppande styrkelyftare oxå dör:) Riktigt trevligt.
Nitrometan
2007-09-10, 19:04
Får man hoppas och sen att samma sak händer alla överviktiga,äckliga smygpreppande styrkelyftare oxå dör:) Riktigt trevligt.
Och byggarna, och alla andra preppare när de ändå håller på...
bertbert
2007-09-10, 19:56
Och byggarna, och alla andra preppare när de ändå håller på...
*screwy*
*screwy*
Feel the löööövv! *cupid*
Nitrometan
2007-09-11, 20:38
*screwy*
Jag antog att Mr Saarela ville bråka på samma sätt som han har gjort innan. Så då körde jag vidare på hans race.
Sorry. Det kanske var onödigt.
bertbert
2007-09-11, 20:44
Jag antog att Mr Saarela ville bråka på samma sätt som han har gjort innan. Så då körde jag vidare på hans race.
Sorry. Det kanske var onödigt.
Jag förstod nog att du var ironisk. Men de tre inläggen sammantaget blev ändå en smula.... osmakliga. :)
(Jag tycker det är en mycket dålig idé med dopade starkemän som affischnamn för ett förbund som stängt av hela nationer på grund av doping - jag tycker i själva verket det är så urkorkat att det inte är sant. Självmål tror jag det kallas, eller möjligtvis dubbelmoral. Men inte f-n önskar man honom ohälsa för den sakens skull, då har man kraftigt bristande empati! Nog om detta.....)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.