handdator

Visa fullständig version : Brawn s.1-8, 2-split hvt s.9 och framåt


Sidor : [1] 2

Runda Grodan
2007-08-31, 15:38
Inspirerad av boken tänkte jag göra ett försök.



Första passet


Mage i maskin
20 x 50
20 x 50

Breathing squats utan bälte
20 x 100kg

Hantelpullover
20 x 31kg

Vadträning utgick pga svår träningsvärk

Stela mark med hantlar
10 x 40kgs
10 x 40kgs

Bänkpress
6 x 100kg
6 x 100kg
4 x 100kg

Hantelrodd
8 x 41kg
12 x 46kg
12 x 46kg

Sittande hantelpressar, axlar
10 x 26kg
8 x 26kg
6 x 26kg

Hantelcurl
5 x 29kg

Tricepspress med rep i latsdraget
12 x 45kg


Tankar kring passet. Jag hade nog inte lagt magträning innan breathing squats men jag är glad att jag provade det. Höften och nedre delen av ryggen fick en bra upvärmning och bålstyrkan blev aldrig en begränsande faktor i breathing squatsen.

Squatsen var väldigt jobbiga men jag lyckades hålla bra teknik och djup hela passet igenom även om jag fick vila ganska mycket mellan repsen i slutet.

Jag visste inte riktigt vilken vikt jag skulle använda mig av i hantelpullover. Tanken med att köra Breathing squats följt av hantelullover är att få en större "ribcage" (kommer inte på svenska ordet just nu...). Får se ifall det ger resultat.

När det var dags för bänkpress var det inte mycket kräm kvar i maskineriet. Jag vet inte om det berodde på böjen eller 20-repparen i hantelpullover men det kändes ganska tungt.

Ett set för vardera biceps och triceps lade jag själv till programmet så armarna får lite direkt träning i alla fall.

Det sista jag vill säga var att det var ett väldigt jobbigt pass.



Jag hade inte tänkt att lägga upp några bilder på ett tag men nu när jag kör igång med ett nytt program så kan det ändå vara skoj. Och jag är medveten om att jag har världens sexigaste solbränna...

RassK
2007-08-31, 16:13
Oj Oj va köttiga lår! :hbang:

Karl_alfred
2007-08-31, 20:20
Spännande med ny journal! Vad är tanken med det nya programet? Vad är nytt osv?

Fan vilka lår du hade, sådär bra trodde jag verkligen inte dem var :thumbup: Allt bra utom vader :D

Runda Grodan
2007-08-31, 21:10
Oj Oj va köttiga lår!
Tack Rassk, kul att du skrev i min journal. :)
Spännande med ny journal! Vad är tanken med det nya programet? Vad är nytt osv?

Fan vilka lår du hade, sådär bra trodde jag verkligen inte dem var Allt bra utom vader
Det är ett helkroppspass istället för min vanliga tvåsplit.

Passet som jag körde idag är i princip så som alla pass kommer att se ut. Jag kanske ändrar om lite beroende på hur kroppen känns. Jag kommer alltså börja varje pass med mage och sedan breathing squats - som tydligen ska vara nyckeln till muskler. :D

Antal set på varje muskelgrupp är 1-3 arbetsset - alltså ganska mycket lägre volym än det jag är van vid. McRoberts poängterar också hur viktigt det är att inte köra för ofta. Jag vill egentligen inte köra mindre än varannan dag men jag får se hur jag gör. Kanske att jag får köra vissa pass lite lättare. Han ger ett exempel på att man kan köra ett tungt, ett mellan och ett lätt pass ifall man vill köra tre pass i veckan, även om det inte är något han verkar rekommendera.

Många av övningarna som jag kör är samma övningar jag körde med mitt förra upplägg. Jag hade tydligen valt bra förut för det är övningar som han rekommenderar.

Jag vet inte riktigt varför benen blir så bra på bild, det har nog något med hur muskeln är utformad att göra för så stora ben tycker jag inte att jag har.

Vaderna tror jag faktiskt har vuxit lite på senare tid. :cool:

Koettman
2007-08-31, 22:54
Ska bli intressant att följa! Syftar enbart till hypertrofi eller?
Vad är historien bakom brännan btw? ;)

Tjuckot
2007-09-01, 09:13
riktigt grym fysik! snyggt! :thumbup:

Lepras
2007-09-01, 12:10
Grymt grova ben! Avunsjuuk...Kötta hårt!

Yes
2007-09-01, 12:55
Coolt! Grodan goes HIT! :)

Aporpå McRoberts rekomendationer att inte köra för ofta. Alltså... jag vet hur jäkla svårt det är att låta bli att träna mer och oftare, speciellt när man verkligen vill träna. Man känner sig lätt som en jäkla pösmunk när man vilat länge. Det lär framförallt gälla när man som du är van vid att träna oftare.

Grejen är att det absolut största misstaget du kan göra i det här läget är att träna mer. Detta baserar jag på att jag själv ständigt gör det misstaget. Och du som har kikat i min journal har kanske märkt att många gånger när jag tränat mindre så har träningen gått bättre. Det är inte alltid så, men nog så ofta.

Så, försök trycka ned den där elaka känslan av att du måste träna mer. Jag är övertygad om att det kommer ge bättre resultat. Och vadfasen, skulle jag mot förmodan ha fel(hemska tanke ;) ) så lär du knappast tappa något du inte snabbt tar igen.

Vad gäller träningsprogrammet tycker jag det ser väldigt intressant ut. Att köra mage före böj liknar lite det jag brukar göra när jag kör pull-through innan marklyft, vilket jag tycker är en rakt igenom lyckad kombination.

Då jag är ett stort fan av pre-exhaust hade jag dock personligen velat ändra ordningen på övningarna lite. Något i den här stilen:

Böj
Stela mark
Vader

Pullovers
Hantelrodd
Bänkpress
Sidolyft istället för hantelpress
Curls
Tricepspress

Tanken är alltså att göra en pre-exhaust mellan pullovers och hantelrodd, vilket också kan betyda att du behöver ta bort ett set hantelrodd och bänkpress.

Jag vet inte om det blir bättre eller sämre, det är bara rent spontant så jag hade lagt övningarna - just för att pullovers + valfri ryggövning i pre-exhaust är en grymt härlig kombination. Att ta byta hantelpressarna mot sidolyft borde också göra passen lättare att återhämta sig ifrån(det blir trots allt ganska många tunga övningar så).

Hursomhelst, det är bara mina tankar - som den HIT-Jedi jag är. :D

Ska bli kul att följa journalen och se hur det går.

rolf
2007-09-01, 13:14
Fysiken är grejjt som vanligt, grodan! :thumbup:
Ska bli spännande att se hur det schemat funkar! Har själv lekt lite med tanken på att börja köra breathing squats följt av hantelpullovers. *whistle*

jwzrd
2007-09-01, 14:51
Snygg fysik för bövelen Grodan. Ska bli intressant att se vad det här leder till.

Krampus
2007-09-01, 15:07
Grodan har alltid intressanta journaler och fy fan vilka ben! :)

Handcuff
2007-09-01, 15:19
Grodan har alltid intressanta journaler och fy fan vilka ben! :)

"även runda grodor hoppar högt då katten sjunger" eller hur det nu var....

Runda Grodan
2007-09-02, 10:03
Ska bli intressant att följa! Syftar enbart till hypertrofi eller?
Vad är historien bakom brännan btw?
Ja upplägget syftar mest på hypertrofi. Rekommendationerna är att träna överkroppen med 6-9 reps och underkroppen med 10-20 reps. Lågrepetitionsset är något som skall hållas till ett minimum. Dock poängterar McRoberts hur viktigt det är att progressivt öka vikterna men att inte öka för fort. Om man höjer för fort kommer man inte att kunna öka under lika lång tid vilket i sin tur kommer få ökningarna att stanna av på en lägre vikt än om man skulle ha kört små ökningar under lång tid - han talar om "gaining momentum".

Jag tänkte att jag skulle försöka öka böjen med 2,5kg högst och om jag inte känner för att öka vikt ett pass så får jag försöka att korta vilan mellan repsen i breathing squatsen.

Solbrännan ser lite knasig ut, jag har jobbat utomhus i shorts och T-shirt hela sommaren.
riktigt grym fysik! snyggt!
Tack ska du ha, det var snällt.

Grymt grova ben! Avunsjuuk...Kötta hårt!
Äh du har väl knappast något att vara avundsjuk på. Du är ju grov som få.

Coolt! Grodan goes HIT!

Aporpå McRoberts rekomendationer att inte köra för ofta. Alltså... jag vet hur jäkla svårt det är att låta bli att träna mer och oftare, speciellt när man verkligen vill träna. Man känner sig lätt som en jäkla pösmunk när man vilat länge. Det lär framförallt gälla när man som du är van vid att träna oftare.

Grejen är att det absolut största misstaget du kan göra i det här läget är att träna mer. Detta baserar jag på att jag själv ständigt gör det misstaget. Och du som har kikat i min journal har kanske märkt att många gånger när jag tränat mindre så har träningen gått bättre. Det är inte alltid så, men nog så ofta.

Så, försök trycka ned den där elaka känslan av att du måste träna mer. Jag är övertygad om att det kommer ge bättre resultat. Och vadfasen, skulle jag mot förmodan ha fel(hemska tanke ) så lär du knappast tappa något du inte snabbt tar igen.

Vad gäller träningsprogrammet tycker jag det ser väldigt intressant ut. Att köra mage före böj liknar lite det jag brukar göra när jag kör pull-through innan marklyft, vilket jag tycker är en rakt igenom lyckad kombination.

Då jag är ett stort fan av pre-exhaust hade jag dock personligen velat ändra ordningen på övningarna lite. Något i den här stilen:

Böj
Stela mark
Vader

Pullovers
Hantelrodd
Bänkpress
Sidolyft istället för hantelpress
Curls
Tricepspress

Tanken är alltså att göra en pre-exhaust mellan pullovers och hantelrodd, vilket också kan betyda att du behöver ta bort ett set hantelrodd och bänkpress.

Jag vet inte om det blir bättre eller sämre, det är bara rent spontant så jag hade lagt övningarna - just för att pullovers + valfri ryggövning i pre-exhaust är en grymt härlig kombination. Att ta byta hantelpressarna mot sidolyft borde också göra passen lättare att återhämta sig ifrån(det blir trots allt ganska många tunga övningar så).

Hursomhelst, det är bara mina tankar - som den HIT-Jedi jag är.

Ska bli kul att följa journalen och se hur det går.
Alltid kul med lite input från dig Yes, du har många intressanta teorier.
Jag tänkte faktiskt att jag skulle försöka att träna lite mindre än vad jag normalt sett brukar göra. McRoberts hamrar verkligen in budskapet att inte träna för ofta i boken. Jag kommer nog inte att följa hans råd om att träna tre gånger på två veckor men jag ska åtminstone försöka anpassa frekvensen och volymen på träningen så att jag känner mig mer utvilad. Om detta betyder få pass i veckan eller få set per pass återstår att se.

Pre-exhaust och andra intensitetshöjande principer är enligt McRoberts något som man ska vara försiktig med. För min del skulle det betyda att högre "stress" under passet skulle kräva längre återhämtning mellan passen - något som jag inte är särskilt intresserad av såhär i början av upplägget.

Om jag skulle ändra på övningarna såsom du föreslår så missar jag ju också hela tanken bakom "bröstkorgsförstoringen" som breathing squats direkt följt av hantelpullover (kanske?) kan resultera i. Jag har läst om avsnittet och det verkar dessutom som att själva hantelpullovern i sig inte ska vara en muskelbyggande övning utan bara till för förstoring av bröstkorgen. Jag valde helt fel vikt när jag körde med 30kg - jag skulle inte ha använt mer än 20 pounds (ca 10kg).

En annan övning som egentligen skall vara bättre än hantelpullover efter breathing squats är något som kallas "Rader Chest Pull". Jag förstod inte riktigt hur man skulle göra den förra gången men nu tror jag att jag förstår det hela lite bättre. Detta hittade jag på ett annat forum:

rader chest pulls are done by grabing any sturdy upright object,squat rack door jam,get a hold of say one of the uprights on a squat rack,grab hold with both hands above head height,slight bend in the elbows,then take as deep a breath as possible and try and pull down and towards you,your sternum will lift up and you will feel quite an intense pull in the chest hold for 10 seconds and release repeat this 15-20 times each time taking as deep a breath as possible.

Till sist angående hantellyft åt sidan istället för pressar så förstår jag tanken men jag vill ändå köra mer sammansatta "styrkebyggar-övningar", jag tycker det är roligare. Egentligen kanske man skulle köra stående militärpressar men jag är för lång för taket är inte så högt.

Fysiken är grejjt som vanligt, grodan!
Ska bli spännande att se hur det schemat funkar! Har själv lekt lite med tanken på att börja köra breathing squats följt av hantelpullovers. *whistle*
Tack Rolf. Du kan ju prova något pass och se ifall du gillar det. Om det nu är möjligt att få en större bröstkorg av den kombinationen av övningar så tar det nog ganska lång tid dock.

Snygg fysik för bövelen Grodan. Ska bli intressant att se vad det här leder till.
Tack Jwzrd, hoppas bara att det leder till något positivt. Jag är intresserad av upplägget men det återstår att se ifall jag lyckas ge det en ärlig chans.

Grodan har alltid intressanta journaler och fy fan vilka ben!
Tack Krampus. Benen blir bra på bild av någon anledning. När jag har shorts på mig ser det knappt ut som om jag tränar dem konstigt nog.

"även runda grodor hoppar högt då katten sjunger" eller hur det nu var....
Jag har ingen aning men det kanske stämmer.




Jag har känt mig lite krasslig med halsont igår och även lite idag. Jag hoppas kunna träna på tisdag eller möjligtvis onsdag. Det är ju det här med att vila så att kroppen är helt återhämtad mellan passen...

mystic[-_-]
2007-09-02, 10:05
Pra ben jao!

Slartibartfast
2007-09-02, 10:13
Dethär ska följas! Jag kör ganska långt enligt Beyond Brawn, men som jag förstått så är Brawn bättre. Har du läst båda? Är det lönt att skaffa Brawn om man redan har Beyond Brawn?

Baha
2007-09-02, 10:42
Skall bli kul att se hur det går för dig med det här programmet, tror det kommer funka rikigt bra! tror en frekvens på 2 ggr veckan blir perfekt och det är väl vad han rekomenderar i boken oxå?

Slarti, brawn e betydligt bättre enligt mig, inte lika avancerad och tillkrånglad som beyond och lite mer "hardcore"

Slartibartfast
2007-09-02, 11:58
Slarti, brawn e betydligt bättre enligt mig, inte lika avancerad och tillkrånglad som beyond och lite mer "hardcore"

Soft. Jag tror jag beställer den. Finns för knappa 18 € på adlibris. :thumbup:

Runda Grodan
2007-09-02, 16:58
;2492724']Pra ben jao!
Tack Mystic. Det var länge sedan jag såg någon bild på dig.
Dethär ska följas! Jag kör ganska långt enligt Beyond Brawn, men som jag förstått så är Brawn bättre. Har du läst båda? Är det lönt att skaffa Brawn om man redan har Beyond Brawn?
Näe jag har inte läst båda men turligt nog hade ju Baha gjort det. Jag har faktiskt några sidor kvar i Brawn. Jag fick hem den i torsdags tror jag det var.

Jag tänkte jag skulle börja med Brawn för den verkar mest basic och sedan kanske jag skulle skaffa Beyond Brawn men jag är även lite sugen på Supersquats. McRoberts talar en del om den i Brawn. 20-reppare i böjen och mycket mjölk verkar vara något.

http://i18.tinypic.com/507brzm.jpg

Skall bli kul att se hur det går för dig med det här programmet, tror det kommer funka rikigt bra! tror en frekvens på 2 ggr veckan blir perfekt och det är väl vad han rekomenderar i boken oxå?
Ja om man är en "bodybuilder with average genetics" - som nästan alla är. Om man inte ökar på det så kan man prova med att köra tre pass på två veckor. Detta förutsätter att man kör tunga basövningar och riktigt tar ut sig i varje pass.




Promenad ca 75-80 min.


Här har ni ett nummer av tidningen Hardgainer där McRoberts mfl skriver.

http://www.cyberpump.com/preview/Issue80.pdf

Runda Grodan
2007-09-03, 13:03
Mage i maskin
20 x 51,25
20 x 51,25

Höjde 1,25kg.

Breathing squats plus Rader Chest Pull
23 x 102,5kg

Höjde 2,5kg och tre reps. Det var lättare idag på högre vikt än förra passet. Kändes nästan lite för lätt så jag gjorde tre reps till. Filmade spektaklet.

Enbenta vadressar med hantel i ena handen
10 x 11kg
8 x 11kg

Denna övningen ska tydligen vara the shit enligt McRoberts.

Stela mark med hantlar
15 x 40kgs
12 x 40kgs

Tog ut mig lite extra och ökade några reps då jag bara skulle köra två set.

Bänkpress
7 x 100kg (plus ytte-pytte viktskivor)
6 x 100kg
5 x 100 kg

Jag hade bara tänkt öka med yttepytte-skivorna men det visade sig att jag gjorde två reps mer detta passet än förra. Kan ju i och för sig bero på att jag körde Rader Chest Pull istället för 20 reps hantelpullover innan.

Hantelrodd
15 x 46kg
15 x 46kg
10 x 46kg Skulle ha skitit i sista setet.

Axelpress hantlar
8 x 29kg
7 x 29kg
6 x 29kg

Stor ökning från förra passet.

Pullups (mest för biceps skull)
10

Dips (mest för triceps skull)
10


Väldigt stark idag, har ingen riktig förklaring till varför det var så men det är ju bara att tacka och ta emot. Jag kom på att jag hellre kunde köra pullups och dips istället för konc. övningar för biceps och triceps.

En lite obehaglig sak var att jag fick en mysko känsla i korsryggen, nästan lite som kramp när jag körde bänkpress. Det är ju inte helt omöjligt att det var kramp efter 23 reps i böjen och höga reps i stela marken.

Rader Chest Pull var klurig, jag vet inte riktigt om jag gjorde rätt men jag kände ett litet drag i bröstkorgen - att den ville lyftas uppåt.

Jag filmade Breathing squatsen.

95HmTzLnA7c

Slartibartfast
2007-09-03, 13:14
GÖTT! Kul med filmer. Men du hade utan vidare kunnat kräma ut några reps till. ;)

Runda Grodan
2007-09-03, 13:19
GÖTT! Kul med filmer. Men du hade utan vidare kunnat kräma ut några reps till. ;)
Ja jag vet. Normalt sett så ska man ju börja med själva "breathing delen" av squatsen vid 10 reps men nu var jag ju uppe i runt 15 reps innan jag började. Jag trodde inte att det skulle kännas så lätt som det gjorde idag och jag måste erkänna att jag var lite lat.

Danny Devito
2007-09-03, 13:20
Runda Grodan. Såg på filmen att du kör på samma gym som mig, Workout Center. Ballt att nån annan än mig på Kolo kör där. *flex*

Runda Grodan
2007-09-03, 13:28
Runda Grodan. Såg på filmen att du kör på samma gym som mig, Workout Center. Ballt att nån annan än mig på Kolo kör där. *flex*
Kul! Jag känner inte igen dig men jag har i och för sig inte varit där på hela sommaren. Är du ny på gymmet? När brukar du träna?

Jacksatan kör också å WC fast jag har bara sett han en gång.

Danny Devito
2007-09-03, 13:33
Kul! Jag känner inte igen dig men jag har i och för sig inte varit där på hela sommaren. Är du ny på gymmet? När brukar du träna?

Jacksatan kör också å WC fast jag har bara sett han en gång.

Nej, jag är inte ny på gymmet men jag tränar alltid på mongo-tider.
Typ kl. 6-8 på morgonen, inga där då utom jag och högst en-två pers till.
Brukar träna i röd Arsenaltröja.
Vi kanske träffas nån gång om du pallar morgonträning. :thumbup:

Runda Grodan
2007-09-03, 13:36
Nej, jag är inte ny på gymmet men jag tränar alltid på mongo-tider.
Typ kl. 6-8 på morgonen, inga där då utom jag och högst en-två pers till.
Brukar träna i röd Arsenaltröja.
Vi kanske träffas nån gång om du pallar morgonträning. :thumbup:
Ha, ha 6-8 säger du. Det var okristligt tidigt.

Det brukar inte vara så många på dagen heller. Idag var det jag och två till.

Ja det skulle vara kul att träffas någon gång. :thumbup:

Koettman
2007-09-03, 13:44
Fint böjt! Jag funderade lite över variation av övningarna? Är det inget författaren förspråkar alls?

Ang. solbrännan misstänkte jag att så var fallet. Hade bara hoppats att det låg en mer "exotiskt" historia bakom. Som att du te.x somnat i fyllan på en strand och sedan vaknat med brännan. Mer kioskvältar-status på den.

Runda Grodan
2007-09-03, 13:50
Fint böjt! Jag funderade lite över variation av övningarna? Är det inget författaren förspråkar alls?

Ang. solbrännan misstänkte jag att så var fallet. Hade bara hoppats att det låg en mer "exotiskt" historia bakom. Som att du te.x somnat i fyllan på en strand och sedan vaknat med brännan. Mer kioskvältar-status på den.
Jorå, en sak som McRoberts är väldigt noga med att oängtera är att inget är skrivet i sten. Man gör som man själv vill både med träningsfrekvens, volym och övningsval - däremot så finns det saker som han själv gillar och rekommenderar.

Det finns en hel uppsjö av olika program i boken, tex har du ett "ultra abbreviated program" där det enda som ingår är knäböj. :D

Ha, ha näe det var ingen exotisk förklaring tyvärr.

Runda Grodan
2007-09-04, 21:52
Igår kväll blev det ca 55-60 min promenad.

Ikväll blev det ca 60 min promenad.

Runda Grodan
2007-09-05, 08:52
Den här filmen har egentligen inget att göra med denna journalen då lyften är gjorda i maj i år men jag lägger upp den ändå så ni som inte har sett den får det. Det var innan sommarens bravader, några kilo tyngre men i sämre form än i dagsläget. Styrkan var det dock inget fel på.

uMK3V6jaTKw

Danny Devito
2007-09-05, 11:25
En etta på 135 kg om jag såg rätt, starkt!
Fina böjar också :thumbup:

Blir det inge frontböj i ditt nya schema?

Bobbokrull
2007-09-05, 12:16
Intressant med nytt upplägg!!

Däremot så är jag nyfiken på "Rader Chest Pull", trots jag läste beskrivningen så är det ändå lite oklart. Film på det pleez!

mjukglass
2007-09-05, 13:00
vafalls? Är ryggen din bra nuförtiden? Kanske får slita mig från friskis o svettis och ramla förbi WC och hänga på ngt helkroppspass.

- O

GymTT
2007-09-05, 15:51
Exemplariska böjar tycker jag! riktigt schyssta och bra!! det här blir bra det..

Runda Grodan
2007-09-06, 16:11
En etta på 135 kg om jag såg rätt, starkt!
Fina böjar också

Blir det inge frontböj i ditt nya schema?
Ja som tyngst var det en etta på 135, som är PB. Till saken hör att det var det andra lyftet på 135kg, det första lyftet fick jag inte med så bra på film så jag var tvungen att ladda om och tangera det nyss satta PBt. :D

Nej det blir varken frontböj eller lågreps med detta nya schema, allt kretsar kring breathing squats som ska vara en otroligt produktiv övning för hela kroppen enligt McRoberts och Strossen (författaren till Supersquats).


Intressant med nytt upplägg!!

Däremot så är jag nyfiken på "Rader Chest Pull", trots jag läste beskrivningen så är det ändå lite oklart. Film på det pleez!
Kul att du tittade in Bobbokrull!

Jag tänker inte filma Rader Chest Pull av den anledningen att det inte är något att filma. Man gör ingen rörelse alls utan det är något av en statisk/stretchövning.

Tänk dig att du grabbar tag ganska högt i exempelvis en bokhylla med handflatorna nedåt och sedan trycker du på som om du ska göra en pullover. Detta kommer förhoppningsvis att framkalla en "stretch-känsla" i bröstkorgen. Jag är inte så bra på termer men jag tror att stället där känslan infinner sig heter sternum - alldeles i underkanten av bröstmusklerna.

Idag fick jag riktigt bra kontakt, det var precis som om bröstkorgen drogs uppåt och utåt. Förra gången kändes det inte alls som det gjorde idag.

vafalls? Är ryggen din bra nuförtiden? Kanske får slita mig från friskis o svettis och ramla förbi WC och hänga på ngt helkroppspass.

- O
Riktigt skoj att du hittade min journal, jag ser fram emot att köra ett pass med dig.:thumbup:

Ha, ha, får se om du är i form. Du verkar ju ha sadlat om lite från styrka till lite mer fitness... eller vad man nu ska kalla det. Är du fortfarande lika stark i bänken?

Jäkla trist med din rygg, hoppas verkligen att den blir bättre. Min har ju blivit det så det kan även din bli.


Exemplariska böjar tycker jag! riktigt schyssta och bra!! det här blir bra det..
Jag hoppas det blir bra TT. Kör hårt!




PASS 3

Mage i maskin
20 x 52,5kg
20 x 52,5kg

Höjde med 1,25kg.

Breathing squats plus Rader Chest Pull
23 x 107,5kg :hbang:

Höjde med 5kg. Idag var det jobbigare än förra passet kan jag tala om. Vid 12 reps var jag tvungen att stanna och ta fyra andetag och sedan får ni försöka tänka er hur det kändes att köra 11 reps till. Formen var bra fram till sista repet där jag krummade ryggen lite. Jag vet inte om det berodde på bristande ork eller koncentration.

Enbent vadpress med hantel i ena handen
11 x 11kg
9 x 11kg

Blygsam höjning, ett rep mer i varje set. Benen var som spaghetti.

Stela mark med hantlar
12 x 43,5kg
10 x 43,5kg

Höjde vikten, sänkte repsen.

Bänkpress
7 x 102,5kg
5 x 102,5kg
4 x 102,5 kg

Höjde vikten, sänkte repsen. När jag värmde upp på 50kg kände jag hur stången vobblade på darriga armar - breathing squatsen hade satt sina spår. :D

Latsdrag, smalt, omvänt grepp
8 x 110kg
7 x 110kg

Inget som helst momentum.

Sittande hantelpress, axlar
6 x 31kg
5 x 31kg
7 x 29kg

Höjde vikten, sänkte repsen. Kändes som en ganska bra styrkeökning på det hela.

Pullups
x 9 plus 2,5kg extravikt

Dips
x 12 plus 2,5kg extravikt

Höjde vikten i pullups och dips. Dipsen ökade jag 2 reps på trots 2,5kg extra detta passet.



Mycket fint pass - det var ett sådant där pass man är glad att man gjort men inte ser fram emot att försöka göra om eller slå - men det är precis vad jag ska försöka göra i nästa pass. Tanken är att höja squatsen till 110kg då. Det känns faktiskt lite olustigt nu när jag tänker på det.

En sak som jag har märk är att hittills har det här upplägget varit mycket mer mentalt krävande än mitt förra. Det kräver mycket mer koncentration inför varje set och även intensiteten under seten har ökat. Till exempel så kände jag redan efter första setet latsdrag att "nu vill jag inte köra något mer" men ett set kändes för lite så jag pressade mig ytterligare ett set.

Även innan jag ska sätta igång med ett pass kräver det att jag peppar mig själv för att komma igång i och med att jag börjar med breathing squatsen. Idag gick jag och grubblade över dem men sedan tog jag en koffeintablett och såg ett avsnitt av "Grappler Baki" och då kom jag igång.

Jag har märkt att mycket av det som jag kanske ifrågasatte av det som McRoberts skriver verkar mer och mer genomtänkt. Till exemel det här med vilan, jag vilar två dagar efter varje pass numera och det är ganska mycket mer vila än tidigare - ändå var jag på vippen att ta en extra dags vila idag utan att det skulle kännas fel på något sätt.

En annan sak som jag också har tänkt på är att McRoberts säger att man inte ska köra stela mark mer än högst en gång i veckan och det kan nog ligga något i det. Jag har kört det tre pass i rad nu och de två senaste har jag fått en otrolig pump i korsryggen - nästan så att det har känts lite olustigt i bänkpressen. Det kan ju faktiskt bli för mycket, men å andra sidan är det en rolig övning och lårcurls känns inte i närheten lika produktivt.

Tjuckot
2007-09-06, 16:23
Intressant läsning och det låter hyffsat jobbigt ;)

Grappler baki + koffeintablett låter som en opti uppladdning :thumbup:

Koettman
2007-09-06, 16:53
Bra pass som vanligt!

Ang. din beskrivning av "chest pull" så är sternum bröstbenet, dvs. det ben som sammanbinder våra revben frontalt. Antar att ditt lyft syftar till en extrem inandning? Dvs. bröstkorgen ska lyftas mha ett abdominalt tryck. Nu vill jag inte bli alltför vetenskaplig men har McRoberts några studier som stödjer detta? Är det meningen att musklerna mellan revbenen ska tränas?

I vilket fall. Intressanta teorier!

ramagoen
2007-09-06, 17:01
så du har ny journal, följs såklart ;)!

mjukglass
2007-09-08, 09:10
Riktigt skoj att du hittade min journal, jag ser fram emot att köra ett pass med dig.:thumbup:

Ha, ha, får se om du är i form. Du verkar ju ha sadlat om lite från styrka till lite mer fitness... eller vad man nu ska kalla det. Är du fortfarande lika stark i bänken?

Jäkla trist med din rygg, hoppas verkligen att den blir bättre. Min har ju blivit det så det kan även din bli.

Mmm. Vore kul att testa på ett helkroppsupplägg. Jag PM:ar om kommande dödsmatch på WC.

Fitness o fitness jag har fått anpassa målen efter förutsättningarna liksom. Personling bättring kan ju ske på andra arenor än +5kg i marklyft, eller hur?! Just nu är 3 km slätlöpning och 500 m på concept2 (blev så jävla störd på att Svend Karlsen rodde 500m på 1.18) samt max frivänding + stöt som det filas på.

Bänken är nog som den var när jag lämnade den. Lite starkare än dig alltså :devil:

Vet att jag i min ungdom körde böj och bänk efter varandra. Vet med säkerhet att man underpresterar något grymt i pressarna efter tunga böjs. Inte sagt att det blir sämre träning, men det blir nog en fröjdens dag när du lugnar dig med böjen och testar tunga pressar direkt. Något att se fram mot..


En sak som jag har märk är att hittills har det här upplägget varit mycket mer mentalt krävande än mitt förra. Det kräver mycket mer koncentration inför varje set och även intensiteten under seten har ökat. Till exempel så kände jag redan efter första setet latsdrag att "nu vill jag inte köra något mer" men ett set kändes för lite så jag pressade mig ytterligare ett set.

Du kör alltså ett 20böjjar set 2-3 ggr i veckan? Damn. Det blir snabbt galet tungt - och mycket - om du ökar med 2,5 kg per pass. Hoppas du började lätt satan, för jag får småkramp i stussen av att bara tänka 20 böjjar, än värre 2-3 ggr i veckan.

Hur lång progressiv cykel har du tänk dig och hur mycket har du tänk ökat från cykelstartens maxprestation - %:ish.

Länk till en annan tok som tyckte 20 reps böjjar verkar nyttigt: Länk (http://www.marunde-muscle.com/sarge98repsquat.html)

En annan sak som jag också har tänkt på är att McRoberts säger att man inte ska köra stela mark mer än högst en gång i veckan och det kan nog ligga något i det. Jag har kört det tre pass i rad nu och de två senaste har jag fått en otrolig pump i korsryggen - nästan så att det har känts lite olustigt i bänkpressen. Det kan ju faktiskt bli för mycket, men å andra sidan är det en rolig övning och lårcurls känns inte i närheten lika produktivt.

Dina stela mark är någon form utav rumänska eller byggarstretchlyft va? Vill minnas att pump i korsryggen vid böj o mark brukar bero på dåligt tryck i stussen. Sluta skratta. Du måste tänka på att spänna bakpartiet maximalt för att hålla ihop kroppen. Ive read it on the internetz juh?! Länk (http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=635238)

Slartibartfast
2007-09-08, 11:25
Länk till en annan tok som tyckte 20 reps böjjar verkar nyttigt: Länk (http://www.marunde-muscle.com/sarge98repsquat.html)

Kollade filmen. Starkt som fan.

"He has gone from a bodyweight of 242 pounds at 30% body fat to 218 pounds at 12% body fat."

12% indeed. *rolleyes*

Runda Grodan
2007-09-09, 17:17
Intressant läsning och det låter hyffsat jobbigt

Grappler baki + koffeintablett låter som en opti uppladdning
Ja det fungerar bra. Det blev samma uppladdning idag.

Bra pass som vanligt!

Ang. din beskrivning av "chest pull" så är sternum bröstbenet, dvs. det ben som sammanbinder våra revben frontalt. Antar att ditt lyft syftar till en extrem inandning? Dvs. bröstkorgen ska lyftas mha ett abdominalt tryck. Nu vill jag inte bli alltför vetenskaplig men har McRoberts några studier som stödjer detta? Är det meningen att musklerna mellan revbenen ska tränas?

I vilket fall. Intressanta teorier!
Tack för term-förklaringen. Jag tror att det är bäst om du går till T-nation och söker på "ribcage expansion", då ska det dyka upp en bra artikel som besvarar dina frågor bättre än vad jag kan göra. Tyvärr får jag nog inte länka till den då T-nation även säljer kosttillskott. :/

Jag har aldrig sett att det ska finnas några vetenskapliga belägg för att det ska fungera men däremot så finns det många människor som svär att det fungerat för dem. Arnold är ju en snubbe som hävdar att det fungerar. Hur som helst så kan det vara värt ett försök, just Rader Chest Pull tar inte så mycket på krafterna att göra så det inverkar inte negativt på den övriga träningen.


så du har ny journal, följs såklart!
Gör gärna det!

Mmm. Vore kul att testa på ett helkroppsupplägg. Jag PM:ar om kommande dödsmatch på WC.

Fitness o fitness jag har fått anpassa målen efter förutsättningarna liksom. Personling bättring kan ju ske på andra arenor än +5kg i marklyft, eller hur?! Just nu är 3 km slätlöpning och 500 m på concept2 (blev så jävla störd på att Svend Karlsen rodde 500m på 1.18) samt max frivänding + stöt som det filas på.

Bänken är nog som den var när jag lämnade den. Lite starkare än dig alltså

Vet att jag i min ungdom körde böj och bänk efter varandra. Vet med säkerhet att man underpresterar något grymt i pressarna efter tunga böjs. Inte sagt att det blir sämre träning, men det blir nog en fröjdens dag när du lugnar dig med böjen och testar tunga pressar direkt. Något att se fram mot..



Du kör alltså ett 20böjjar set 2-3 ggr i veckan? Damn. Det blir snabbt galet tungt - och mycket - om du ökar med 2,5 kg per pass. Hoppas du började lätt satan, för jag får småkramp i stussen av att bara tänka 20 böjjar, än värre 2-3 ggr i veckan.

Hur lång progressiv cykel har du tänk dig och hur mycket har du tänk ökat från cykelstartens maxprestation - %:ish.

Länk till en annan tok som tyckte 20 reps böjjar verkar nyttigt: Länk (http://www.marunde-muscle.com/sarge98repsquat.html)


Dina stela mark är någon form utav rumänska eller byggarstretchlyft va? Vill minnas att pump i korsryggen vid böj o mark brukar bero på dåligt tryck i stussen. Sluta skratta. Du måste tänka på att spänna bakpartiet maximalt för att hålla ihop kroppen. Ive read it on the internetz juh?! Länk (http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?t=635238)
Ser fram emot "Döts-matchen". :D

Jo jag fattar det där med att anpassa målen efter förutsättningarna. Jag har ju varit i något av samma sits som dig. Om du var hel i kroppen skulle du hellre köra ditt gamla tunga upplägg eller något som liknar det du kör i dagsläget? Du ser ju mer fit ut idag och jag kan tänka mig att kondisen är betydligt bättre.

Ha, ha, lite bättre bänk? Nu tror jag du är blygsam. Jag har för mig att du krossade mig i bänken. Bänken har alltid varit lite av min akilleshäl. Så fort jag slutar träna skiten förlorar jag 10kg på stången. I dagsläget kör jag den mest för att det står i boken... och bänk är hardkår. :/

Det här med cykler är ju lite svårt att planera in då det är ett helt nytt uplägg. Jag vet liksom inte hur kropen kommer att reagera eller om upplägget ens kommer att fungera för mig. Tidigare när jag har kört lågvolym har jag kunnat öka styrkan bra men kroppsvikten har det varit sämre med. Jag tränar mest för hypertrofi och det återstår att se hur detta upplägg fungerar på den punkten.

Det börjar redan bli galet tungt i böjen. Jag hade nog tänkt att så fort jag klarar 20 (strikta) reps så ska jag höja 2,5kg på stången. Om denna höjning resulterar i att jag inte lyckas nå upp till 20 reps i nästa pass så är det dags att jaga reps tills jag gör det. Det som är bra med 20-reppare är att det ger stort utrymme för att kunna öka - även om det är något så blygsamt som ett enda rep. Ökar man bara ett enda rep per pass så kommer man ju så småningom upp till utsatt mål då det är dags att höja vikten.

Den där filmen är grym, en riktig prestation! Jag vill inte tänka på hur det måste ha känts på de sista repsen.

Jag tror att det är en form av rumänska marklyft, jag är inte riktigt säker på vad som är vad - raka, stela etc... Jag gjorde i alla fall som du föreslog och försökte att använda rumpan mer idag, det blev faktiskt en ganska stor skillnad. Dels så kändes det lättare att lyfta vikten och pumpen infann sig heller inte på samma sätt i korsryggen som förut. Nu blev jag istället väldigt trött i baken. Tack för tipset!




Dagens pass


Mage i maskin
53,75 x 20
53,75 x 20

Breathing squats plus Rader Chest Pull
20 x 110kg

Enbenta vadpressar med hantel i handen
8 x 13,5kg
8 x 13,5kg

Bänkpress
8 x 102,5kg
5 x 102,5kg
5 x 102,5kg

Åttonde repset kunde jag lika gärna ha missat, så nära fail var jag. Höjde två reps från förra passet. Kommer nog höja med 2,5kg nästa pass då jag inte vill göra 8 reps i bänken - det känns som för mycket.

Latsdrag, smalt, omvänt grepp
8 x 110kg

Hantelrodd
10 x näst tyngsta hantlarna
8 x näst tyngsta hantlarna

Sittande axelpress, hantlar
7 x 31kg Försökte men failade på åttonde reet.
6 x 31kg
5 x 31kg

Ha, ha, jag trodde att jag gjorde den här sereien förra gången och tyckte det kändes tungt i gymmet idag men nu upptäckte jag ju att jag gjorde 6 x 31kg, 5 x 31kg, 7 x 29kg i förra passet. :D

Pullups
9 x kv plus 5kg

Dips
10 x kv lus 5kg

Jag höjde vikten med 2,5kg så jag skulle slippa göra så många reps, kände mig trött. Lustigt nog blev det lika många reps i pullupsen.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med magövningen innan breathing squatsen. Nu känner jag att bålstyrkan börjar ta lite stryk på de här tunga vikterna i squatsen. Jag kanske höjer lite och sänker repsantalet till hälften nästa pass?

Jag har förresten inte skött återhämtningen mellan passet särskilt bra de senaste dagarna. jag har haft mycket att göra. Igår var jag till exempel och hälsade på brorsan i STHLM. Jag sov kvar över natten på hans soffa som var lite för kort för mig så idag har jag både känt mig ganska trött och lite sned i kroppen men det var det värt för vi hade väldigt roligt.

Maten har varit god men ganska katastrofal igår. Thailändsk mat till lunch, följt av fyra cheeseburgare och sedan taco-kväll. Det blev inte så mycket kolisar igår bortsett från ett paket Ballerina. :D

Runda Grodan
2007-09-09, 17:37
Glömde skriva upp de stela marklyften. De låg mellan vadpressarna och bänkpressarna.


Stela marklyft med hantlar
14 x 43,5kgs
12 x 43,5kgs

Tjuckot
2007-09-09, 17:56
Bra vikter där :D Verkar jobbigt hela passet, men du verkar bli starkare, yes?

Yes
2007-09-09, 19:02
Här hade man ju missat riktig kvalitetsfilm på Grodan... Bra böjt där!

Simson
2007-09-09, 22:37
Ahaaa ny journal! Du får stoppa in den i signaturen :) Jag tränar på stallet gymmet uppe i Glunten området, inga 43,5kgs hantlar där inte *cry*

Runda Grodan
2007-09-12, 16:36
Bra vikter där Verkar jobbigt hela passet, men du verkar bli starkare, yes?
Jo nog är det jobbigt alltid. Hittills verkar det ha gått framåt!
Här hade man ju missat riktig kvalitetsfilm på Grodan... Bra böjt där!
Tack, jag filmade idag också fast böjarna kändes inte riktigt klockrena idag. :/
Ahaaa ny journal! Du får stoppa in den i signaturen Jag tränar på stallet gymmet uppe i Glunten området, inga 43,5kgs hantlar där inte
Stallet, där har jag aldrig varit men jag har hört att det är mycket studenter som tränar där. Det var illa att det inte finns några 43,5kgs hantlar. Våra tyngsta väger runt 55-60kg tror jag fast det saknas många hantlar så det blir lite stora hopp mellan vissa.


Mage i maskin
10 x 60
10 x 60

Breathing Squats plus Rader Chest Pull
20 x 112,5kg

Kändes inte super idag, blev lite teknikfel ibland kändes det som. Finns film.

Enbenta vadpressar med hantel i hand
10 x 13,5kg
9 x 13,5kg

Stela mark
10 x 46kg
8 x 46kg

Bänkpress
6 x 105kg
5 x 105kg
4 x 105kg

Hantelrodd
10 x näst tyngsta hantlarna
10 x näst tyngsta hantlarna
8 x näst tyngsta hantlarna Finns film.

Hantelpress, axlar
8 x 31kg
6 x 31kg
5 x 31kg

Pullups
8 x kv plus 10kg Finns film.

Dips
10 x kv plus 10kg



Böjen kändes ganska konstig idag, jag tror att jag var lite för ivrig att få den överstökad och slarvade lite. Det är ungefär så det känns, att jag vill ha den överstökad.

Jag orkar inte skriva så mycket nu men jag filmade böjen och en film som innehåller hantelrodd och pullups.




NOmEjv8ktaA

FRA7WRgzHzE

Lepras
2007-09-12, 23:35
Hell yaeahh.fyfan vad böjarna såg påfrestande ut,,riktigt långsamma och fina!! Du måste byta namn på journalen..missar den hela tiden :D

Krampus
2007-09-13, 01:02
[QUOTE=Runda Grodan;2512129]Jo nog är det jobbigt alltid. Hittills verkar det ha gått framåt!

Kul med bilder!
Ser ut som en lång Pez. Mycket bra utföring på övningarna. :thumbup:

Men musiken....*cry*

Yes
2007-09-13, 02:03
Böjen kändes ganska konstig idag, jag tror att jag var lite för ivrig att få den överstökad och slarvade lite. Det är ungefär så det känns, att jag vill ha den överstökad.

Jag orkar inte skriva så mycket nu men jag filmade böjen och en film som innehåller hantelrodd och pullups.

Tyckte det böjen såg riktigt lätt ut, fram tills du började ta längre pauser. Andningen och ansiktsuttrycket vittnar om att det där var jäkligt jobbigt, fast vikterna går ändå upp fort. :)

För egen del brukar jag annars försöka intala mig om att det är skönt och njutbart och att jag gärna fortsätter hur länge som helst. Det är fantastiskt vad man kan försöka lura sig själv ibland. Jag tror dock du kan behöva sakta ned böjarna en aning för att den där perfekta känslan ska infinna sig. :D

Ett bra sätt att sakta ned är väl annars att lasta på lite mer vikt. Jag tror du kan klara det, fast det är förstås svårt att säga baserat på ett kort filmklipp.

Koettman
2007-09-13, 13:52
Fortsatt inspirerande! Av ren nyfikenhet; har du ngt mål med träningen?

Tjuckot
2007-09-13, 21:09
Grymma filmer! Gillar din teknik rent allmänt :thumbup: Märks att du har gjort det här ett tag ;)

Runda Grodan
2007-09-16, 08:10
Hell yaeahh.fyfan vad böjarna såg påfrestande ut,,riktigt långsamma och fina!! Du måste byta namn på journalen..missar den hela tiden
Tack, böjarna tar verkligen på krafterna. Jag är ju van att köra tunga treor i frontböjen - inte 20-reppare i vanliga böjen så det är en omställning. Jag tycker mina ben brukar reagera bäst på högreps men jag brukar inte ha disciplinen att köra så mycket högreps. Det är ju bra nu när jag följer detta program att det bara är ett set jag behöver köra.



Kul med bilder!
Ser ut som en lång Pez. Mycket bra utföring på övningarna. :thumbup:

Men musiken....
Tack Krampus. Jag får nog hålla med om att musiken inte var den bästa. Jag hade inte tillgång till så mycket musik då jag gjorde filmen.

Tyckte det böjen såg riktigt lätt ut, fram tills du började ta längre pauser. Andningen och ansiktsuttrycket vittnar om att det där var jäkligt jobbigt, fast vikterna går ändå upp fort.

För egen del brukar jag annars försöka intala mig om att det är skönt och njutbart och att jag gärna fortsätter hur länge som helst. Det är fantastiskt vad man kan försöka lura sig själv ibland. Jag tror dock du kan behöva sakta ned böjarna en aning för att den där perfekta känslan ska infinna sig.

Ett bra sätt att sakta ned är väl annars att lasta på lite mer vikt. Jag tror du kan klara det, fast det är förstås svårt att säga baserat på ett kort filmklipp.
Många säger att det ser lätt ut när jag lyfter men jag tycker då inte det är lätt. Jag är ganska noga med övningsutförandet och anstränger mig för att köra hyffsat strikt.

Jag håller nog med om att jag skulle kunna sakta ned böjarna, ffa på nervägen , men det skulle bli väldigt svårt att få till 20 reppare då tror jag. Jag försöker dessutom att få till explosivitet i mina lyft. Idag ska jag åtminstone försöka sakta ner på nervägen.

Det är lite lustigt att en 2,5kgs höjning i böjen kan innebära en så mycket tyngre känsla men sammanlagt så blir det ju 20x2,5kg extra som man lyfter i ett set - förutsatt att man klarar sina 20 reps.

Fortsatt inspirerande! Av ren nyfikenhet; har du ngt mål med träningen?
Tack Koettman. Näe, jag vet inte - bli så bra man kan bli. Jag skulle vilja slå mitt uråldriga PB i bänken som är 5 x 120kg men det förutsätter ju att fortsätter köra bänkpress - något som jag bara brukar klara av i korta perioder. :D


Grymma filmer! Gillar din teknik rent allmänt Märks att du har gjort det här ett tag
Tack, jo jag har nog tränat på gym i ungefär 9 år tror jag, så det har blivit ett tag. Innan jag började träna på gym tränade jag dessutom en del hemma.







Idag är det dags för den stora "DöTs-matchen" mellan mig och mjukglass. Jag har praktiserat avhållsamhet i ungefär en veckas tid, fastat sedan i förrgår och meditearat sedan gryningen. Jag känner att upplysningen snart finns inom räckhåll. Om jag känner mjukglass rätt så har han förberett sig ytterst noggrannt även han. Vi får se hur det går. Beroende på "DöTs-matchens" utgång så får vi se om jag kan uppdatera idag eller inte. Önska mig lycka till.

Runda Grodan
2007-09-16, 11:07
Mage i maskin
20 x 50kg
20 x 50kg

Breathing squats plus Rader Chest Pull
20 x 115kg

Fällde ryggen lite men styrkan var det inget fel på idag. Kände mig väldigt stabil kroppen.

Enbent vadpress med hantel i ena handen
8 x 16kg
8 x 16kg

Stela marklyft med hantlar
14 x 46kg
10 x 46kg

Bänkpress
6 x 105kg
5 x 105kg
4 x 105kg

Sned hantelpress
6 x 41kg

Hantelrodd
12 x näst tyngsta hantlarna
10 x näst tyngsta hantlarna
10 x näst tyngsta hantlarna

Axelpress, hantlar
6 x 31kg
5 x 29kg
6 x 26kg

Stor sänkning från förra passet. Tror jag tog ut mig lite väl mycket i övningarna innan.

Pullups
6 x kv plus 15kg

Dips
8 x kv plus 15kg



Mycket roligt och jobbigt pass idag. Körde med mjukglass och han höll bra tempo - bättre än vad jag hade.

Det är lite roligt eftersom vi är nästan lika långa och har ungefär samma vikt. Jag väger väl ca 5kg mer men han är i bättre form än vad jag är. Jag slår honom i böjen men han slår mig i bänken.

Jag fick lite tips angående bänkträning och periodisering (eller vad man nu ska kalla det). Ett råd var att jag skulle kunna varva med lättare pass och det är något som kanske skulle fungera ganska bra i veckorna.

Då man efter en lång dag kommit hem kanske man inte vill dra iväg och köra ett snortungt pass. Jag kanske skulle köra ett lättare böjpass mitt i veckan, att jag sänker vikten till 100kg och siktar på 25-30 reps och håller lite högre tempo. Det är något som tåls att tänka på.

Mjukglass var i oförskämt bra form, typ som dom där metrosexuella killarna man kan läsa om i Aftonbladet Hälsa. Jag får nog ta och skärpa till min egen kosthållning lite tror jag. :/

mjukglass
2007-09-16, 13:05
Finfint helkroppspass Grodan. Läskiga 20 reps på 115kg! Djupa, fina och med helt ok tempo. Något att sikta på för en dödlig.

Vafan! metrosexuell, aftonbladet ... hälsa?!? Själv ser jag mig som atletisk och om man måste... huggen ur sten kanske.

Vi ses i helgen för uppföljaren.

Runda Grodan
2007-09-16, 19:46
Vafan! metrosexuell, aftonbladet ... hälsa?!? Själv ser jag mig som atletisk och om man måste... huggen ur sten kanske.

Vi ses i helgen för uppföljaren.
Ha, ha, jag kanske inte ska kalla dig metrosexuell när du bänkar mer än mig. Det blir liksom lite självförnedring på det sättet. :D



Ser fram emot nästa pass. :thumbup:

Simson
2007-09-17, 21:59
Fatta aldrig vad den där dötsmatchen gick ut på!?! Men det lät ju hårt!!

Och förresten, är metrosexuell ett skällsord uppe i Gävle eller? Är inte gymmande en av de definierande ingredienserna i en metrosexuell livsstil....? ;)

mjukglass
2007-09-18, 07:50
Fatta aldrig vad den där dötsmatchen gick ut på!?! Men det lät ju hårt!!

Och förresten, är metrosexuell ett skällsord uppe i Gävle eller? Är inte gymmande en av de definierande ingredienserna i en metrosexuell livsstil....? ;)

Det fanns nog ingen faktisk tanke (alphahane?!) bakom 'dötsmatchen', mer än att vi skulle träna ett pass ihop efter några år tränande på skilda gym och med olika träningsupplägg.

Skall bli intressant att se hur utvecklingen blir när jag kör en crossfit-hybrid, med 4-6 pass, och grodan 'trampar' vidare med klassisk byggarträning, 2-3 pass, i veckorna.

Vet inte vad som gäller i Gävle, men är säker på att övriga delar utav skapelsen ser metrosexuell (http://sv.wikipedia.org/wiki/Metrosexuell) som ett skällsord.

Runda Grodan
2007-09-19, 16:08
Fatta aldrig vad den där dötsmatchen gick ut på!?! Men det lät ju hårt!!

Och förresten, är metrosexuell ett skällsord uppe i Gävle eller? Är inte gymmande en av de definierande ingredienserna i en metrosexuell livsstil....?
Ha, ha, Mjukglass gav dig en ypperlig förklaring - It`s all about the alpha male.



Mjukglass: Jag tycker också att det ska bli intressant att se hur vi kommer att utvecklas på programmen. Extra roligt är det ju att vi har någorlunda liknande förutsättningar - i alla fall i längd och vikt.

Någon gång kommer ju jag också att ta mig i kragen och dieta ner mig lite, då kan det ju bli extra roligt att jämföra. Jag har förresten bara ätit nyttigt sedan passet i söndags.

Grym avatar förresten. :D




Mage i maskin
20 x 50kg
20 x 50kg

Breathing squats plus Rader Chest Pull
30 x 100kg *gah!*

Enbent vadpress med hantel i handen
10 x 16kg
9 x 16kg

Stela mark med hantlar
14 x 46kg
12 x 46kg

Bänkpress
8 x 100kg
6 x 100kg

Kände mig inte helt återhämtad i bröstet, skulle behövt åtminstone en till dags vila.

Snedbänk i smith
8 x 90kg

Hantelrodd
12 x 46kg
12 x 46kg
10 x näst tyngsta hantlarna

Axelpress, stång
12 x 50kg
10 x 50kg
6 x 50kg

Väldigt länge sedan jag körde denna, tog mycket bra!

Chins
10

Det blev chins istället för pullups idag. Dips utgick pga lite känningar i ena bröstmuskeln.


Idag sänkte jag vikten till 100kg i böjen och gjorde ganska många reps. Sänkte även i bänken. Jag tror att jag ska ta detta som en ny träningscykel eftersom mitt senaste pass med mjukglass var på gränsen vad jag klarade av i böjen. Egentligen kanske jag skulle ha sänkt mer i bänken??? Lite svårt att veta eftersom bröstet inte var riktigt återhämtat.

Jag kan nog behöva tre vilodagar mellan passen. Det blir mer och mer lågvolym över det hela verkar det som. Nu tänker jag i alla fall vila tre dagar och köra ett pass på söndag.


Hoppas ni inte tröttnar på mina böjfimer. Det är bara det att det är det enda som jag tycker är roligt att ha på film.


30 x 100kg utan skärp
l82yrP1AOD8

Slartibartfast
2007-09-19, 17:41
Grymt med 30 reps på 100 i böjen! Snart är du uppe på vad McRobert säger att alla som tränar ska klara av: 20 reps på 300 lbs!

rolf
2007-09-19, 17:46
Puuuuuh, det är så man börjar flåsa av att titta på filmen. *spy* Stabilt!

regus
2007-09-19, 17:49
Sjukt.

T h e ........ h o r r o r *cry*

mjukglass
2007-09-19, 18:15
Galet med 30 reps på 100. Men du vafan sänkning!?

Förra passet gjorde du 20reps *115kg på 2.30 = 2300kg och 15,3 kg/s
Nu gjorde du 30 *100kg på 2.48 = 3000kg och 17,9kg/s

I min bok gjorde du en höjning i böjen. Hur som, galet fina böjs.

Jag PM:ar om helgen.

Tjuckot
2007-09-19, 18:29
Du är min böjgud från och med nu. Galet.

Runda Grodan
2007-09-22, 18:48
Grymt med 30 reps på 100 i böjen! Snart är du uppe på vad McRobert säger att alla som tränar ska klara av: 20 reps på 300 lbs!
Det är helt galna mål han har satt upp i boken för en odopad kroppsbyggare med vanliga byggargener. Böjen är väl det värsta målet men de andra är heller inte så lätta direkt. Jag hade för mig att det var 1,5 x kroppsvikt i böj - för min del är det ju i och för sig ungefär 300lbs... tror jag.

Puuuuuh, det är så man börjar flåsa av att titta på filmen. Stabilt!
Ja men dagens pass var ännu värre. :/

Kommer du fortsätta med högreps i böjen du med?

Sjukt.

T h e ........ h o r r o r
Ja det är nästan så man inte vill träna alls ibland. :/

Galet med 30 reps på 100. Men du vafan sänkning!?

Förra passet gjorde du 20reps *115kg på 2.30 = 2300kg och 15,3 kg/s
Nu gjorde du 30 *100kg på 2.48 = 3000kg och 17,9kg/s

I min bok gjorde du en höjning i böjen. Hur som, galet fina böjs.

Jag PM:ar om helgen.
Ha, ha, det tänkte jag inte på! Då räknar jag det som en höjning.

Jag körde ett pass ikväll för jag blev så sugen. Egentligen så kunde jag ju ha kört med dig imorse men det är lätt att vara efterklok...


Du är min böjgud från och med nu. Galet.
Ha, ha, det var inte illa. :D




Dagens pass

Jag skulle egentligen ha tränat imorgon men jag blev så jävla sugen. Jag läste att Slartibartfast aldrig sett någon som tränat lika hårt som honom och igår tog Jwzrd upp i en tråd att "lynnet är väldigt viktigt för en atlet". Jag började fundera på om jag är en tuffing eller en mespropp och blev så taggad att jag drog iväg till gymmet.

Mage i maskin
20 x 50kg
20 x 50kg

Breathing squats plus Rader Chest Pull
35 x 102,5kg *spy*

Det där tänker jag inte göra om på ett tag... Idag var en av få gånger då jag skrek i gymmet. När jag kom upp på ca 30 reps började jag skrika av någon anledning. Lite roligt var det också att direkt när jag var klar med 35 reps och höll på att kollapsa kommer det fram en kille och frågar hur man kan göra för att böja djupt. Han berättade att han var stel i fotlederna och måste stå på en planka när han böjer. Jag vet inte riktigt vad jag svarade honom.

När jag var klar upptäckte jag att jag hade missat att få med det på film. Det enda som kom med var när jag startade kameran och sedan stängde av den ca 5 sekunder senare. Jag tror att jag inte riktigt visste vad jag höll på med eftersom jag laddade inför setet.

Enbent vadpress med hantel i handen
9 x 19kg
8 x 19kg

Stela marklyft med hantlar
14 x 46kg
6 x näst tyngsta hantlarna

Bänkpress
7 x 100kg
6 x 100kg
5 x 100kg

Mycket fint utförande idag.

Hantelrodd
10 x näst tyngsta hantlarna
10 x tyngsta hantlarna
8 x tyngsta hantlarna

Axelpress/övre bröst
12 x 50kg framför
8 x 50kg bakom
5 x 50kg

Var det bara 5 reps i sista setet? :D

Stångcurl
8 x 50kg

Körde ett set stångcurl för eran skull.



Under sista setet började synfältet att balla ur. Det blev svårt att se och flimrade för ögonen. Det händer ibland när jag har kört ben hårt och brukar leda till migrän men jag gick hem och tog en Eeze. I skrivande stund har jag bara en lätt huvudvärk och synfältet är normalt igen. Lite synd att jag var tvungen att ta en tablett efter ett sådant kanonpass, det ska ju inte vara så bra för proteinsyntesen men hellre det än att få migrän.

Filmade lite idag igen. Ni får försöka att stå ut med alla konstiga miner. Jag vet inte riktigt vad jag höll på med idag. Jag tror att böjen tog musten ur mig.

fjLedlr8MJU

Tjuckot
2007-09-22, 19:22
Alltid roligt att titta in här med alla filmer och grymma resultat, fortsätt så! :)

Tråkigt med huvudvärken/migränen, hoppas det inte blir värre än så :)

GymTT
2007-09-22, 20:28
bra pass där grodis! gillar din fysik fan, jobba vidare nu.
Ska bli kul att se lite obligatoriska poser snart:)

mjukglass
2007-09-24, 09:04
MONSTERBÖJ!!!! Hur fasiken skall du toppa böjsen i veckan?

Bobbokrull
2007-09-24, 10:02
Hur ofta kör du böj med ditt nya schema? Är det 1pass/vecka eller kör du med t.ex 4 dagars vila mellan benpassen och rullar på?

Runda Grodan
2007-09-24, 15:06
Alltid roligt att titta in här med alla filmer och grymma resultat, fortsätt så!

Tråkigt med huvudvärken/migränen, hoppas det inte blir värre än så
Kul att det upskattas!

bra pass där grodis! gillar din fysik fan, jobba vidare nu.
Ska bli kul att se lite obligatoriska poser snart
Det tar nog ett tag innan det kommer bilder. Det måste ju hända lite mellan gångerna.

MONSTERBÖJ!!!! Hur fasiken skall du toppa böjsen i veckan?
Det tänker jag nog inte försöka mig på. Jag kommer antagligen att bestämma mig för 25-28 reps med 105kg för nästa pass och sedan hålla mig till det. Förra passet var groteskt. Det blir lite kontraproduktivt om jag ska ta ut mig så pass mycket att jag mår dåligt och måste käka smärtstillande.

Hur gick ditt pass förresten? Fungerade det bra att köra utfall istället för böj?

Hur ofta kör du böj med ditt nya schema? Är det 1pass/vecka eller kör du med t.ex 4 dagars vila mellan benpassen och rullar på?
Jag vilar 2-3 dagar mellan passen och det är böj i varje pass. Det blir alltså 2-3 pass i veckan.



Jag kan tala om att jag har väldigt mycket träningsvärk i framsida lår. Den satte in nästan direkt efter avslutat pass. Tanken är att jag ska träna imorgon då jag slutar ganska tidigt men så som det känns just nu går det nog inte.

GymTT
2007-09-24, 16:16
Då nöjer jag mig väl med alla grymma pümpfve filmer!

kör på grodis ..

mjukglass
2007-09-25, 12:51
Hur gick ditt pass förresten? Fungerade det bra att köra utfall istället för böj?

Jo jag körde ett pass i lördags. Var och Är rejält nedtränad, hade sådana DOMS:s i innanlåren från ME-utfall på onsdagen att jag fegade ur o klämde 35 reps på en löjligt smal frontböj istället.

Börjar nästan känna mig som människa i benpartiet idag, så det blir lite 400m löp och genomblödning delux ikväll. Du är välkommen att hänga på om du vågar dig ur lyftgropen på WC. Du får PM:a.

Får se hur länge jag tänker köra med aktiv återhämtning. Att träna sig genom träningsvärk låter mycket roligare än det faktiskt är. *spy*

Koettman
2007-09-25, 14:19
Man blir lika imponerad varje gång man kommer in i din journal. GG :)

Lepras
2007-09-25, 15:06
Sjuka böjjj..har gjort 15reps på 120 nångång,,jobbigt som fan på tyngrevikter..men ska fan testa köra högreps på runt 100kg nästa benpass :D

rolf
2007-09-25, 15:12
Jag är förvånad att ingen sagt det än, det är det ända som kan sägas.. HARDCORE! :hbang:

Runda Grodan
2007-09-25, 15:16
Då nöjer jag mig väl med alla grymma pümpfve filmer!

kör på grodis ..
Kör på du med TT!

Jo jag körde ett pass i lördags. Var och Är rejält nedtränad, hade sådana DOMS:s i innanlåren från ME-utfall på onsdagen att jag fegade ur o klämde 35 reps på en löjligt smal frontböj istället.

Börjar nästan känna mig som människa i benpartiet idag, så det blir lite 400m löp och genomblödning delux ikväll. Du är välkommen att hänga på om du vågar dig ur lyftgropen på WC. Du får PM:a.

Får se hur länge jag tänker köra med aktiv återhämtning. Att träna sig genom träningsvärk låter mycket roligare än det faktiskt är.
Ha, ha, doms i innanlåren är ingen höjdare direkt. Jag har åkt på den någon gång då jag provat gynstolen efter ett långt uppehåll. Mycket obehagligt.

Usch att köra 35 reps i frontböj. Det är nog en av få övningar som är jobbigare än vanliga böj. Tanken har dock slagit mig att prova frontböj något pass då jag saknar övningen lite.

Jag har nyss klarat av ett gympass så jag är inte så sugen på att ge mig ut och springa men tack ändå. Lycka till ikväll!

Man blir lika imponerad varje gång man kommer in i din journal. GG
Tack Koettman, jag gör så gott jag kan.



Mage i maskin
20 x 50kg
20 x 50kg

Breathing squat plus Rader Chest Pull
25 x 105kg

Enbent vadpress med hantel i ena handen
8 x 21kg
7 x 21kg

Stela marklyft med hantlar
8 x 46kg
6 x näst tyngsta hantlarna

Sned hantelpress
8 x 41kg
7 x 41kg
6 x 41kg

Skulle egentligen ha kört bänk men fick ont i framsida axel av det.

Hantelrodd
8 x näst tyngsta hantlarna
8 x näst tyngsta hantlarna

Chins
8

Axelpress, hantlar
7 x 31kg
5 x 31kg

Axelpress i maskin
1 set



Ett ganska oinspirerat pass. Jag har inte skött återhämtningen som jag borde ha gjort. Har sovit alldeles för dåligt. Det hade nog varit bättre att vila en dag till men jag har det så stressigt just nu och det passade in i schemat att träna idag då jag slutade ganska tidigt.

Nu ska jag försöka vila och äta bra fram tills nästa pass som kommer någon gång i helgen. Det blir alltså tre eller fyra dagars vila och sedan hoppas jag på ett kanonpass med mjukglass.

Nu ska jag dricka välling och ta en tupplur. :sleep:

Runda Grodan
2007-09-25, 15:18
Sjuka böjjj..har gjort 15reps på 120 nångång,,jobbigt som fan på tyngrevikter..men ska fan testa köra högreps på runt 100kg nästa benpass :D
Prova, det är ganska skoj! Fast ibland är det inte skoj alls. :/

Jag är förvånad att ingen sagt det än, det är det ända som kan sägas.. HARDCORE! :hbang:
Ha, ha, det vete fan.

Slartibartfast
2007-09-25, 15:28
Det är helt galna mål han har satt upp i boken för en odopad kroppsbyggare med vanliga byggargener. Böjen är väl det värsta målet men de andra är heller inte så lätta direkt. Jag hade för mig att det var 1,5 x kroppsvikt i böj - för min del är det ju i och för sig ungefär 300lbs... tror jag.

Ah, jag kom på att vi läst olika böcker. jag tänker på Beyond Brawn. Där drar han upp dessa riktlinjer:

Böj
136 x 20 (och 181 x 1) Svårt som fan! Klarar nån dethär?
marklyft
175 x 15 (och 227 x 1) Svårt som fan!
Bänk
118 x 6 (136 x 1) Lätt!
Press över huvudet
79,5 x 6
Chins
KV +30 kg x 6
Hantelrodd
50 x 6 Lätt!
Stångcurl
54,5 x 6 Lätt!

Han säger att dessa vikter är ungefär vad man måste lyfta för att ha en 16-inch arm vid ca 10% kroppsfett. ;)

Han pratar också mycket om 300-400-500, alltså 300 lbs i bänk, 400 lbs i böj och 500 lbs i mark.

Han säger att man borde kunna fixa dessa målsättningar efter 3-5 års träning om man tränar som han säger.

Runda Grodan
2007-09-27, 10:04
Ah, jag kom på att vi läst olika böcker. jag tänker på Beyond Brawn. Där drar han upp dessa riktlinjer:

Böj
136 x 20 (och 181 x 1) Svårt som fan! Klarar nån dethär?
marklyft
175 x 15 (och 227 x 1) Svårt som fan!
Bänk
118 x 6 (136 x 1) Lätt!
Press över huvudet
79,5 x 6
Chins
KV +30 kg x 6
Hantelrodd
50 x 6 Lätt!
Stångcurl
54,5 x 6 Lätt!

Han säger att dessa vikter är ungefär vad man måste lyfta för att ha en 16-inch arm vid ca 10% kroppsfett. ;)

Han pratar också mycket om 300-400-500, alltså 300 lbs i bänk, 400 lbs i böj och 500 lbs i mark.

Han säger att man borde kunna fixa dessa målsättningar efter 3-5 års träning om man tränar som han säger.
Det verkar vara ungefär samma siffror han pratar om i Brawn ser jag nu när jag slår upp det.



... the sort of poundages our typical 5-9, 7-inch wrist and 190-pound successful hardgainer will be moving at the degree of development. The performances (given in pounds) consider that the lifter is using excellent exercise technique and a controlled rep speed - no sloppy technique or explosive lifting.

Regular squat - a single with 375-400 pounds, 15-20 reps x 300
Regular deadlift - a single with 450-500, 15-20 x 350
Stiff-legged deadlift - 10 x 275
Bench Press - a single with 280-300, 6-8 x 250
Press - a single with 190, 6 x 150
Barbell curl - 8 x 100
Close grip (about 15 inches between thumbs) bench press 8 x 220
One-leg-at-a-time heel raise - 20 with a 50-pound dumbbell

Jag hade för mig att jag sett några andra riktlinjer som var ännu värre än de här någonstans men jag hittar inte på dem just nu. De här känns ju inte helt omöjliga - särskilt inte när det rör sig om 15-20 reps istället för det absoluta antalet 20. Dock så bör man ju ha i åtanke att lyften skall utföras med "excellent exercise technique and a controlled rep speed" och då blir det ju genast lite svårare.

Du, Slartibartfast, har ju uppnått många av dessa mål redan eller kommer kunna genomföra dessa i framtiden om det rullar på för dig ett tag till.



Jag fick förresten ett nyhetsbrev från Hardgainer idag (McRoberts skriver/skrev där har jag för mig) som jag kan passa på att klistra in.

Q: You never seem to recommend the fly for the pecs. Why?

A: Because it's a minor exercise relative to the major pec builders. The
major pec builders are the regular barbell or dumbbell bench press, the
barbell or dumbbell incline bench press, and the parallel bar dip.

As far as your chest is concerned, focus on the regular bench press OR the
parallel bar dip (whichever one seems to be better suited to you), and
perhaps the incline bench press, too. That's it. Just stick with those, and
become good at them. Spend several YEARS building up to decent poundages.
Then you'll build bigger pecs.

No amount of pec flyes can substitute for becoming strong in the bench press
(or parallel bar dip), and the incline bench press. What pec flyes usually
do, however, is distract from the real chest builders, and reduce effort
given to the real builders, and nibble away at precious but limited recovery
resources. And because of the exaggerated range of motion that many
bodybuilders use in the pec fly, and incorrect technique in general, that
exercise has injured countless bodybuilders.

Focus on the builders for at least several years, until you're already
BUILT, and then you can add the flyes or cable crossovers for detail work.

But as I've written many times, even the right exercises won't do the job if
you don't train them with correct technique, with effort, within an
abbreviated programme (so that you don't overtrain), and along with fully
satisfying all the components of recuperation.

petersson
2007-09-27, 10:08
Ser bra ut det här! *flex* Trodde du hade slutat skriva men så hade du bara bytt dagbok!

Slartibartfast
2007-09-27, 10:53
Bla bla bla

Hantelflyes är nog den övning som gjort mest för mina pattar. Dips gjorde absolut ingenting.

Runda Grodan
2007-09-27, 21:13
Ser bra ut det här! Trodde du hade slutat skriva men så hade du bara bytt dagbok!
När jag bytte upplägg så tyckte jag att det passade med en ny journal. :)

Hantelflyes är nog den övning som gjort mest för mina pattar. Dips gjorde absolut ingenting.
Varken hantelflyes eller dips fungerar särskilt bra för mig. :)

Jag brukar alltid få ont av de övningarna. Det som fungerar bäst för mig är nog sneda hantelpressar. Jag borde nog egentligen koncentrera mig på dem tror jag. Jag vet inte varför jag envisas med att köra bänkpress.


Promenad ca 70 min under fullmånen. Får se ifall man får sova något inatt.

Simson
2007-09-27, 23:02
Här händer det grejjor minsann!! Ser stabilt ut, hoppas du somnar tillslut!

Runda Grodan
2007-09-29, 11:36
Här händer det grejjor minsann!! Ser stabilt ut, hoppas du somnar tillslut!
Jorå jag lyckades somna trots fullmånen. Ibland har jag lite svårt att somna vid fullmåne.



Mage i maskin
20 x 50kg
20 x 50kg

Breathing squats plus Rader Chest Pull
25 x 107,5kg

Kändes stabilt idag. Tänkte egentligen bara köra 20-reps men hade så bra styrka att det blev 5 reps till.

Enbent vadpress med hantel i ena handen
10 x 21kg
8 x 21kg

Stela marklyft med hantlar
12 x 41kg
12 x 41kg

Snedbänk i smith
10 x 60kg
10 x 80kg
10 x 85kg
8 x 85kg
8 x 85kg

Galen pump i rattarna.

Hantelrodd
12 x 46kg
8 x näst tyngsta hantlarna
12 x 46kg

Axelpress, hantlar
6 x 31kg
5 x 29kg Ingen kräm kvar...

Maskinpress
2 set

Fick bli lite maskinpressar eftersom jag var så trött. Fanns ingen energi kvar till varken 1 set biceps eller 1 set triceps.

Jag skulle egentligen ha tränat med Mjukglass idag men han var förkyld. Motivationen var ändå ganska bra idag.

Jag har bantat sedan förra gången jag tränade med Mjukglass för 2 veckor sedan. Imorse visade vågen på 95kg. Jag trodde att jag skulle vara i bättre form än vad jag är på den här vikten men styrkan är i alla fall bra. Jag skulle behöva gå ned ungefär 2-3kg till för att komma i lika bra form som honom skulle jag tro. :/

Här kommer det en bild ändå GymTT. ;) Pump i kroppen och bra ljus.

rolf
2007-09-29, 12:53
Jag stör mig på att du ska ha så bra övre bröst, det ser riktigt bra ut.:thumbup:
Fortsättningsvis schysst form, när ska du bli tjock egentligen? :D

elArne
2007-09-29, 13:05
Här kommer det en bild ändå GymTT. ;) Pump i kroppen och bra ljus.

Imponerande fysik och fin form!

Jag noterade att du har "börjat om" i böjen alltså sänkt vikten rejält för att bygga upp igen. Du har inte funderat på micro-ökningingar? Jag har inte läst Brawn men i Beyond Brawn och den nya boken "build muscle loose fat look great" förespråkar McRobert det starkt och menar att 1kg/vecka ökning i böjen är vad medelbyggaren kan klara av och då under flera månader. Han pratar mycket om ökad belastningen utan någon upplevd ökning i intensitet.

Det är inte alla som gillar microökningar och jag kan inte påstå att jag lyckats något vidare med det (har iofs inte lyckats något vidare med min träning överhuvudtaget :em: fast jag tränat i fem år, men det är en annan historia)

Kör på!

Koettman
2007-09-29, 14:46
Ser fortsatt bra ut! Och visst tycker jag mig fortfarande se spår av brännan ;)

Runda Grodan
2007-09-30, 17:23
Jag stör mig på att du ska ha så bra övre bröst, det ser riktigt bra ut.
Fortsättningsvis schysst form, när ska du bli tjock egentligen? :D
Tack Rolf! Skaffa diskbråck så att du inte kan resa dig från plan bänk. Då är du tvungen att köra snedpressar seriöst ett tag. Övre bröst kanske hänger med lite från den perioden. :D

Tanken är väl att gå ned ett par kilo ytterligare.

Imponerande fysik och fin form!

Jag noterade att du har "börjat om" i böjen alltså sänkt vikten rejält för att bygga upp igen. Du har inte funderat på micro-ökningingar? Jag har inte läst Brawn men i Beyond Brawn och den nya boken "build muscle loose fat look great" förespråkar McRobert det starkt och menar att 1kg/vecka ökning i böjen är vad medelbyggaren kan klara av och då under flera månader. Han pratar mycket om ökad belastningen utan någon upplevd ökning i intensitet.

Det är inte alla som gillar microökningar och jag kan inte påstå att jag lyckats något vidare med det (har iofs inte lyckats något vidare med min träning överhuvudtaget :em: fast jag tränat i fem år, men det är en annan historia)

Kör på!
Tack elArne!

Jag funderade en del kring microökningar och provade även något pass med ett par väldigt tunna skivor (i bänkpressen) men styrkeökningen har fungerat väldigt bra med stora ökningar i framför allt breathing squatsen. Dock så beror nog en del av ökningarna på den mentala biten. Har man bara ett set så är det lättare att pressa sig mycket i just det setet.

Det jag har minst koll på är nog periodiseringen och vilken viktbelastning jag ska köra på men hittills har det känts helt okej. När det blir så några pass i veckan finns ju alltid suget att slänga på lite extra på stången. Det blir liksom inte så kul om man bara höjer nåt kg från pass till pass i en sådan övning som breathing squats där det finns potential att pressa sig väldigt mycket.

Jag tycker också att tanken på korta tunga cykler känns ganska bra då man snart når toppen och får börja om på lättare vikt. En av de jobbigast aspekterna med det här upplägget är den mentala biten inför varje breathing-squat-set så det blir bara skönt när man får börja om och lägga på några reps istället.

Lycka till med din träning! Du kanske skulle starta journal du med?

Ser fortsatt bra ut! Och visst tycker jag mig fortfarande se spår av brännan ;)
Tack Koettman! Ha, ha, jag har försökt att sola bort brännan i solarium. Nu ser det lite bättre ut i alla fall.



Promenad ca 75 min. Lyssnade på Ross Jeffries hur man ska få en massa brudar. :laugh:

Nitrometan
2007-09-30, 17:53
Ah, jag kom på att vi läst olika böcker. jag tänker på Beyond Brawn. Där drar han upp dessa riktlinjer:

Böj
136 x 20 (och 181 x 1) Svårt som fan! Klarar nån dethär?
marklyft
175 x 15 (och 227 x 1) Svårt som fan!
Bänk
118 x 6 (136 x 1) Lätt!

För mig var det mycket svårare att fixa bänken än böj eller mark. Men jag har alltid haft svårt för bänken. Jag bänkade knappt 40 kg när jag började.

Fast å andra sidan följde jag inte Stuart McRoberts råd helt och hållet i mer än ett år kanske. Sen blev det mer volym och mer SL.

Jag prenumererade på tidningen Hardgainer i ett par år. Intressant läsning.

Runda Grodan
2007-10-02, 16:38
För mig var det mycket svårare att fixa bänken än böj eller mark. Men jag har alltid haft svårt för bänken. Jag bänkade knappt 40 kg när jag började.

Fast å andra sidan följde jag inte Stuart McRoberts råd helt och hållet i mer än ett år kanske. Sen blev det mer volym och mer SL.

Jag prenumererade på tidningen Hardgainer i ett par år. Intressant läsning.
Har du klarat de uppsatta målen?!

Hur var din utveckling på programmet och hur länge hade du tränat innan du provade McRoberts program?




Mage i maskin
20 x 50kg
20 x 50kg

Breathing squats plus Rader Chest Pull
25 x 110kg

Enbent vadpress med hantel
8 x 23,5kg
8 x 23,5kg

Sittande lårcurl
20 x 50kg

Var inte upplagd för stela mark idag.

Snedbänk i smith
10 x 60kg
12 x 80kg
10 x 85kg
10 x 87,5kg

Väldigt nära att faila sista repet. Mycket bra kontakt och pump!


Hantelrodd
15 x 46kg
8 x näst tyngsta hantlarna
8 x näst tyngsta hantlarna

Axelpress med stång
10 x 50kg
8 x 50kg
6 x 50kg

Jag har aldrig någon kräm kvar när det är dags för axlarna. Redan på ryggdelen börjar det kännas ganska motigt. :/

Tricepspress med rep i latsdraget
12 x 40kg

Hantelcurl
5 x 29kg

Det blev 1 set för biceps respektive triceps idag vilket kändes bra även om jag var trött.

Mycket fint pass, styrkan var mycket bra med tanke på att jag bantat i över två veckor nu.


Breathing squats 25 x 110kg utan skärp.

umkpE6MKJEU

Sniggel
2007-10-02, 16:57
Det där är fan manligt :hbang:
Jag hade haft en syreskuld i en halvtimme efter det där :D

GymTT
2007-10-02, 17:15
det där är GRYMT grodis! tack för bilden också...bra fysik, bra form...lite mer off nu va? :) bygggg

Koettman
2007-10-02, 17:43
Även om jag tycker du överlag är väldigt stark måste jag säga att 23,4kg i stående enbenta vadpressar är sinnesjukt! Imponerande :thumbup:

Grisen
2007-10-02, 20:58
Sjuka böjar din jävel! Jag ska jaga dig...

Känner igen det där med att få slut på kräm, det är tungt med helkropp, hur lång tid tar ett pass för dig?

Nitrometan
2007-10-02, 21:05
Har du klarat de uppsatta målen?!

Hur var din utveckling på programmet och hur länge hade du tränat innan du provade McRoberts program?

Som det är nu klarar jag dem vilken dag som helst...

Jag blev starkare iaf. Men min kompis som körde samtidigt blev grymt satrk och ökade 1 kg i vikt i månaden i två år...

Jag hade väl tränat 3-4 år innan. Efter det bytte jag till ett program med mer volym och mer fokuserat på SL - mycket bättre för mig.

Lepras
2007-10-02, 21:09
110x25...oo bajs..tyckte 100x20 var mindre kul när ja testa för nån vecka sen :D

Krampus
2007-10-04, 00:47
Shit vad du reppar karl! Riktigt uthållig på på respektabla vikter.

Runda Grodan
2007-10-05, 15:06
Det där är fan manligt
Jag hade haft en syreskuld i en halvtimme efter det där
Ja man blir ganska andfådd. Det är ju meningen att jag ska göra Rader Chest Pull direkt efter avslutad böj men oftast är jag tvungen att vila.

det där är GRYMT grodis! tack för bilden också...bra fysik, bra form...lite mer off nu va? bygggg
Jag trodde faktiskt att jag skulle vara i bättre form på denna vikten än vad jag är men det beror ju lite på dagsformen också hur man ser ut i kroppen tycker jag.

Även om jag tycker du överlag är väldigt stark måste jag säga att 23,4kg i stående enbenta vadpressar är sinnesjukt! Imponerande
Ha, ha, jag tror bara att det är du och jag som är klen i den övningen. De flesta klarar nog den vikten och mer därtill om de tränar vader seriöst. Fast jag måste säga att övningen är tyngre än man kan tro.

Sjuka böjar din jävel! Jag ska jaga dig...

Känner igen det där med att få slut på kräm, det är tungt med helkropp, hur lång tid tar ett pass för dig?
Se nu till att göra det också Grisen! Jag kan behöva motivationen.

Som det är nu klarar jag dem vilken dag som helst...

Jag blev starkare iaf. Men min kompis som körde samtidigt blev grymt satrk och ökade 1 kg i vikt i månaden i två år...

Jag hade väl tränat 3-4 år innan. Efter det bytte jag till ett program med mer volym och mer fokuserat på SL - mycket bättre för mig.
Stark jävel med andra ord!

Kul att det verkar ha fungerat för er. För din kompis verkar det ha fungerat väldigt bra. Det finns hopp om detta programmet alltså!

110x25...oo bajs..tyckte 100x20 var mindre kul när ja testa för nån vecka sen
Något pass bak gjorde jag 35 x 102,5kg och det var banne mig inte kul. Eller det var ganska kul när man gjort det men inte när man höll på.

Shit vad du reppar karl! Riktigt uthållig på på respektabla vikter.
Tack Krampus, tycker högreps fungerar ganska bra på benen.



Blev förkyld igårkväll och har överdoserat Echinacea idag. Kanske att det blir ett pass på söndag men bara om jag känner mig helt frisk.

Promenad ca 60 min.

Runda Grodan
2007-10-05, 15:11
Blev förkyld igårkväll och har överdoserat Echinacea idag. Kanske att det blir ett pass på söndag men bara om jag känner mig helt frisk.
Kan tillägga att jag inte kommer försöka banta någonting medans jag är förkyld utan jag kommer att äta ganska mycket mat. Vill inte köra ner kroppen ytterligare.

Runda Grodan
2007-10-06, 19:26
Promenad ca 70 min.

Koettman
2007-10-07, 12:13
Här känns upplägget nu när du kommit in i det? Fördelar kontra nackdelar? Hoppas du blir kry btw!

Runda Grodan
2007-10-07, 12:30
Här känns upplägget nu när du kommit in i det? Fördelar kontra nackdelar? Hoppas du blir kry btw!
En väldigt stor fördel är att man får mycket tid över till annat. Just nu passar det väldigt bra för mig då jag har extremt mycket att göra i skolan. Det mest negativa är nog att varje pass blir såpass jobbigt. Det är ju ett helkroppspass som inleds med breathing squats...

Jag kände mig frisk idag så det blev ett pass.



Mage i maskin
20 x 50kg
20 x 50kg

Breathing squats plus Rader Chest Pull
25 x 112,5kg

Börjar närma mig 115kg som var tyngsta vikten i förra cykeln.

Enbent vadpress med hantel
10 x 23,5kg
9 x 23,5kg

Stela marklyft med hantlar
12 x 43,5kg
10 x 46kg

Snedbänk i smith
10 x 60kg
10 x 90kg
9 x 90kg
7 eller 8 x 90kg

Chins
10
6

Hantelrodd
12 x 46kg
10 x 46kg

Axelpress, stång
11 x 50kg
8 x 50kg
6 x 50kg

Hantelcurl
5 x 29kg

Tricepspress med rep i latsdraget
14 x 40kg


Bra styrka med tanke på att jag varit lite förkyld. Vilade lite längre än normalt mellan seten.

Ryska_raketen
2007-10-07, 13:10
Bra tröck!

Runda Grodan
2007-10-07, 20:37
Bra tröck!
Byt avatar RR, den där är eklig. :/



Promenad ca 1h 30min.



Fan och hans moster, kände av mer ischiassmärta än jag gjort på länge i vänsterbenet. Antagligen är det efter böjarna utan bälte. Får se hur jag ska göra med den övningen nu. Kanske får bli frontböj istället men då blir det svårt att köra breathing squats. Jag tror inte jag har bålstabilitet att köra 20 reppare i front men det lär jag väl bli varse...

Nu ska jag stretcha.

Tjuckot
2007-10-07, 20:42
ischiassmärta säger du? Fan va tråkigt =/ Är det något gammalt som kommit tillbaka?

Runda Grodan
2007-10-07, 21:03
ischiassmärta säger du? Fan va tråkigt =/ Är det något gammalt som kommit tillbaka?
Jag har haft diskbråck och då hade jag en otrolig ischiassmärta. Det var en smärta som jag hade i flera månader förut.

Nu gör det inte alls så ont men jag vill inte förvärra det.

Simson
2007-10-08, 21:34
Schyssta pass, vad är det för maraton böjjar jag ser...... och lite chins med! Gött mos!

Slartibartfast
2007-10-08, 22:42
Har du testat nåt av McRoberts kortare pass?

Hur länge tar dina nuvarande pass?

Hur många timmar per vecka blir det?

Kör McRobert endast med 20-reppare för benen i Brawn eller också andra upplägg?

Runda Grodan
2007-10-09, 16:47
Schyssta pass, vad är det för maraton böjjar jag ser...... och lite chins med! Gött mos!
Jo men nu blir det inte så mycket mer maratonböjar på ett tag tror jag, ryggproblem verkar sätta stopp för det.

Har du testat nåt av McRoberts kortare pass?

Hur länge tar dina nuvarande pass?

Hur många timmar per vecka blir det?

Kör McRobert endast med 20-reppare för benen i Brawn eller också andra upplägg?
Det här är det enda upplägget som jag har testat hittills. Det är det första passet som han tar som exempel i boken - med lite modifikationer från min sida (mer idag).

Passen tar väl ungefär 1h - 1h 30min kanske och nu på senare tid har det blivit två pass i veckan.

Breathing squats eller 20-reppare är det som han i första hand verkar rekommendera men det finns andra upplägg för dem som inte vill eller kan köra 20-reppare eller knäböj alls. Det finns till exempel ett upplägg där man kör 20-reppare i marklyft och 10-reppare i knäböj i samma pass.



Mage i maskin
20 x 60kg
20 x 60kg

Frontböj
10 x 50kg
5 x 80kg
5 x 100kg
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg

Breathing squats utgick pga att jag fick ischiassmärta efter förra passet. Körde ett par set frontböj istället. Provade att köra Rader Chest Pull men det blev inte samma känsla när inte lungorna var lika fyllda.

Enbenta vadpressar med hantel
8 x 26kg
7 x 26kg

Sittande lårcurl
25 x 50kg

Snedbänk i smith
10 x 60kg
11 x 90kg
7 x 92,5kg
5 x 92,5kg Stressade lite för mycket.

Hantelrodd
10 x 46kg
10 x näst tyngsta
10 x näst tyngsta

Sittande rodd
10 x 105kg

Hantelpress, axlar
6 x 31kg
7 x 29kg
? x ??kg
? x ??kg

1 set biceps

1 set triceps



Jag skulle egentligen ha vilat en dag till men jag har lite känslomässigt bagage att ta hand om just nu och jag ville köra ett pass.

Passet liknar inte så mycket "Brawn-upplägget" men vad ska jag göra när ryggen krånglar...

Runda Grodan
2007-10-12, 19:22
Mage i maskin
20 x 50kg
20 x 50kg

Frontböj
10 x 50kg
5 x 80kg
5 x 100kg
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg

Kändes som en sträckning i magmusklerna redan på 50kg. Tror jag har kört Rader Chest Pull för hårt. Skippade den idag.

Enbent vadpress med hantel
9 x 26kg
9 x 26kg

Stela marklyft med hantlar
12 x 46kg
12 x 46kg

Sittande lårcurl
15 x 55kg

Snedbänk i smith
10 x 60kg
12 x 90kg
8 x 92,5kg
7 x 92,5kg

Hantelrodd
12 x 46kg
10 x näst tyngsta hantlarna

Sittande rodd
10 x 105kg
8 x 105kg

Axelpress, hantlar
9 x 29kg
7 x 29kg

Kosmetikaövningar
4 set


Hade som sagt en sträckning i magen och det kändes lite konstigt i fronten. Det var ganska obekvämt vilket resulterade i lite grodkväk - som jag lyckades fånga på film! :laugh:


9hjjxWc12bo

Lepras
2007-10-12, 19:36
Grymt fina böjar som vanligt!

Yes
2007-10-12, 22:06
Hur funkar ryggen för dig, Grodis? Hoppas den vill samarbeta.

Koettman
2007-10-12, 22:38
Som vanligt; inspirerande! *cupid*

Runda Grodan
2007-10-14, 15:48
Grymt fina böjar som vanligt!
Tack men det kändes ganska ostabilt i och med sträckningen i magen... men det gick ju bra ändå.

Hur funkar ryggen för dig, Grodis? Hoppas den vill samarbeta.
Jag hade lite ischiaskänningar efter vanliga knäböjen och har därför bytt tillbaka till fronten som känns mycket skonsammare. Jag har till och med överlevt natten på brorsans soffa som jag inte riktigt får plats i och ryggen känns helt okej idag.

Som vanligt; inspirerande! *cupid*
Tack, Koettman. Det är en väldigt fin komplimang.



Mage i maskin
20 x 50kg
20 x 50kg

Benspark
20 x 60
12 x fullmag
12 x fullmag

Sittande lårcurl
20 x 40
15 x 55
15 x 55

Gynstol
3 set :cool:

För mycket träningsvärk i benen för att kunna köra front idag. Sträckte mig lite redan på 50kg så det fick bli lite räkövningar istället.

Enbenta vadpressar med hantel
8 x 29kg
7 x 29kg

Snedbänk i smith
10 x 60kg
5 x 90kg
5 x 95kg
5 x 100kg
5 x 102,5kg

Hantelrodd
8 x 46kg
12 x näst tyngsta hantlarna
8 x tyngsta hantlarna

Stabila drag idag!

Sittande rodd
12 x 105kg
10 x 105kg
10 x 105kg

Axelpress, hantlar
10 x 29kg
5 x 31kg
7 x 29kg

Kosmetikaövningar
4 set


Roligt och bra pass idag. Fint utförande och kontakt. Styrkan var det heller inga större fel på. Åt mat som en tok igår och idag har jag bara ätit frukost och 2 bananer (plus träningsdrink).

Danny Devito
2007-10-14, 17:54
Hantelrodd
12 x näst tyngsta hantlarna
8 x tyngsta hantlarna


Crazy shit!
Dom där hantlarna väger ju typ 100 000 000 kg. :Virro

Starkt som fan. *flex*

Runda Grodan
2007-10-18, 17:51
Crazy shit!
Dom där hantlarna väger ju typ 100 000 000 kg. :Virro

Starkt som fan. *flex*
Ja dom känns ganska tunga. Urban sa att han skulle väga dom och skriva upp vikten på dem för sisådär 1 år sedan så vi kanske får reda på vad dom väger om några månader. :D



Mage i maskin
20 x 50
20 x 50

Frontböj
10 x 5okg
5 x 80kg
5 x 100kg
6 x 110kg
4 x 112,5kg
4 x 112,5kg

Problem med ryggen idag igen, men av en annan anledning än förut.

Enbent vadpress med hantel
8 x 31kg
6 x 31kg

Snedbänk i smith
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 102,5kg
5 x 102,5kg

Hantelrodd
10 x 46kg
10 x näst tyngsta hantlarna
8 x tyngsta hantlarna

Sittande rodd
10 x 105kg
12 x 105kg

Hantelpress, axlar
10 x 29kg
8 x 29kg Kunde lika gärna ha failat på sista repet.
5 x 29kg

Kosmetikaövningar
3 set


Har haft lite ont i ryggen igår och idag. För några dagar sedan var det en gammal gubbe som tappade balansen och höll på att ramla i backen när bussen startade. Jag lyckades fånga honom och fick lyfta upp honom i sätet. Allt gick ganska snabbt och jag tänkte inte på att lyfta rätt. Jag har också stretchat ganska mycket och kanske lite för hårt vilket också kan vara en orsak till ryggvärken... :/

Krampus
2007-10-18, 17:53
Enbent vadpress med hantel
8 x 31kg
6 x 31kg


Kosmetikaövningar
3 set


Du kommer att dwarfa Rühl!

Tjuckot
2007-10-18, 17:59
Hoppas ryggen blir bättre snart, grymmt pressat rent allmänt för övrigt! *flex*

Yucko
2007-10-18, 18:05
Mage i maskin
20 x 50
20 x 50

Frontböj
10 x 5okg
5 x 80kg
5 x 100kg
6 x 110kg
4 x 112,5kg
4 x 112,5kg


Är det någon tanke bakom den där ordningen eller? Jag tycker den suger nämligen ;)

Lite ryggont får man stå ut med om man är vardagshjälte :cool:

Runda Grodan
2007-10-18, 18:14
Du kommer att dwarfa Rühl!
Ha, ha, Ruhl kan bara drömma om mina MONSTER-TRICEPS!!!

Mina MONSTER-TRICEPS!!! är tyvärr anledningen till att Ruhl ska lägga tävlandet på hyllan. En sann histaria. :(

Hoppas ryggen blir bättre snart, grymmt pressat rent allmänt för övrigt!
Tack, Tjuckot. Ryggen jäklas lite ibland. Kunde varit värre.

Är det någon tanke bakom den där ordningen eller? Jag tycker den suger nämligen

Lite ryggont får man stå ut med om man är vardagshjälte
Jag har nämligen valt den av just den anledningen. :D

Närå, den ordningen på övningarna är rekommenderade i Brawn. Jag var också lite skeptisk men jag tycker det fungerar bra. Jag använder den som uppvärmning till höften . Jag kör ju långt ifrån fail - tror jag skulle kunna slänga på 20-30kg till och få nästan lika många reps.




Glömde skriva upp att jag också körde:

Stela marklyft med hantlar
10 x 43,5kg
12 x 46kg

Sittande lårcurl
12 x 60kg

Chins
x 8

Grisen
2007-10-18, 18:28
20-30 kg + i fronten, gaaah!

Runda Grodan
2007-10-18, 18:35
20-30 kg + i fronten, gaaah!
Ja precis 20-30kg i fronten... eller kanske rentav det dubbla! :cool:















Jag menade i magmaskinen. :D

Runda Grodan
2007-10-19, 11:51
Imorse var det något som hände med ryggen när jag skulle sätta på mig strumporna, gorde skitont. Ett litet tag senare högg det till igen på samma ställe. Jag har nu en molande värk och var tvungen att lämna ett seminarium i skolan efter halva tiden för att ta en promenad. Det var för obehagligt att sitta. Tråkigt seminarium var det också. :D

Får se ifall jag lägger träning eller journal på hyllan ett tag.



Promenad ca 1h.

Koettman
2007-10-19, 14:49
Tråkigt med ryggen. Krya på dig!

Danny Devito
2007-10-19, 23:14
Tråkigt med ryggen. Krya på dig!

+1 Hoppas ryggen blir bättre.

Runda Grodan
2007-10-20, 10:58
Tråkigt med ryggen. Krya på dig!

+1 Hoppas ryggen blir bättre.
Tack grabbar, det känns faktiskt lite bättre idag. Nu kan jag ju i alla fall ägna lite mer kraft åt promenader och bantning.


Promenad ca 70-75 min.

Yes
2007-10-20, 12:09
Fan vad tråkigt. :(
Hoppas det går över snabbt iaf.

Men du, lägg för tusan inte ned träningen! Så länge du inte är förlämad från nacke och nedåt finns det ju alltid övningar du kan utföra. Även med förlamning kan man ju alltid träna käkmusklerna... ;)

Tränar du runt problemet kommer du ju tillbaks mycket starkare sen när ryggen vill samarbeta igen.

Ryska_raketen
2007-10-20, 12:11
Krya på dig my man!

Baha
2007-10-20, 14:10
Du har ju alltid godislådan som substitut för träningen annars.

Runda Grodan
2007-10-20, 16:52
Fan vad tråkigt.
Hoppas det går över snabbt iaf.

Men du, lägg för tusan inte ned träningen! Så länge du inte är förlämad från nacke och nedåt finns det ju alltid övningar du kan utföra. Även med förlamning kan man ju alltid träna käkmusklerna... ;)

Tränar du runt problemet kommer du ju tillbaks mycket starkare sen när ryggen vill samarbeta igen.

Det känns mycket bättre idag. Antagligen var det bara ett ryggskott eller liknande och inte min gamla skada som gick upp. Jag kommer ändå vara försiktig ett tag framöver.

Jag tänker inte sluta träna, jag menade bara att jag skulle ta det lite lugnare ett tag framöver, särskilt med övningar som belastar ryggen mycket.
Krya på dig my man!
You da man! Jag kommer igen fortare än kvickt.

Du har ju alltid godislådan som substitut för träningen annars.
Godislådan... den saknar jag. Jag har inte ätit snask på ett bra tag och så lär det nog fortsätta ett tag till tror jag.



Idag har jag ätit väldigt lite kolhydrater - 4 riskakor och lite frysta grönsaker. Tänkte att jag skulle testa att köra lite kolhydrater vissa dagar och se ifall det blir lättare att bli av med fett då.


Jag har misslyckats med två omeletter idag. Det blev äggröra istället. :D

Lepras
2007-10-20, 16:55
Ta det lite lugnt,,ryggen går över..äcklig mat :D

Runda Grodan
2007-10-20, 16:57
Ta det lite lugnt,,ryggen går över..äcklig mat :D
Ja inte fan var det gott. :laugh:

Runda Grodan
2007-10-20, 20:20
Jag var tvungen att ta bort matbilden, den såg ut som halvsmält kräks.



Det är Venom Vince Versace och jag - "Munzer-like-conditioning"!!!

Promenad ca 70 min. Nu ska jag äta en grapefrukt. Mmm... naringin... mmm.

Ryska_raketen
2007-10-20, 20:22
Ingen räfflad triceps varjefall :)

Runda Grodan
2007-10-20, 20:24
Ingen räfflad triceps varjefall :)

Munzer died for us bitches. :(

Runda Grodan
2007-10-20, 20:26
Harakiri Sukiyaki. :(

Runda Grodan
2007-10-21, 10:16
Promenad ca 80 min.

Runda Grodan
2007-10-21, 14:49
Nu blir det tvåsplit och lite högre volym ett tag.



Mage i maskin
20 x 60
20 x 70

Enbenta vadpressar med hantel
9 x 31kg
8 x 31kg

Bänkpress
10 x 50kg
5 x 80kg
5 x 100kg
5 x 102,5kg
5 x 105kg

Bänk supersettades med Latsdrag.

Smala latsdrag med omvänt grepp
10 x 60kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 105kg
5 x 110kg

Snedbänk i smith
10 x 60kg
5 x 90kg
5 x 92,5kg
5 x 95kg

Snedbänk supersettades med hantelrodd.

Hantelrodd
10 x 46kg
10 x 46kg
12 x 46kg
12 x 46kg

Press bakom nacke i smith
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg

PBN supersettades med chins.

Chins
5
5
5

Facepulls
14 x 30kg
12 x 30kg

Maskinlyft åt sidan
10 x 40
8 x 40

Shrugs med hantlar
12 x 31kg
12 x 36kg


Gick bra idag. Kanske lite mycket med 35 set.

Koettman
2007-10-21, 21:16
Härlig volym. 35 set är skönt att se :)

Runda Grodan
2007-10-21, 21:50
Härlig volym. 35 set är skönt att se :)
Jag lyckades behålla fokus ganska bra också. Kände att det var lite mindre kräm i slutet av passet men då var det ju bara kosmetikaövningar kvar ändå...



Kvällspromenad ca 55 min.

Skaplig kista.

Runda Grodan
2007-10-22, 12:52
Mage i maskin (en annan än den som jag brukar använda)
20 x fullmag
20 x fullmag

Den här maskinen tog mer på magen och mindre på höftböjarna än den andra. Tror jag ska fortsätta med denna.

Hantelcurl
10 x 21kg
8 x 23,5kg
6 x 26kg

Inte återhämtad i armarna sedan passet igår, kändes segt.

Tricepspress med rep i latsdraget
15 x 30kg
12 x 35kg
12 x 40kg

Underarmscurl med hantel
10 x 21kg
10 x 21kg
10 x 21kg

Väldigt länge sedan jag körde specifik underarmsträning. Det var ganska skoj, mycket pump.

Sittande lårcurl
20 x 40
20 x 50
15 x 50

Benspark
12 x 60
12 x fullmag
12 x fullmag

Gynstolen
20 x fullmag - 1 (Det gick inte att ta på fullmag av någon anledning)
20 x fullmag - 1
20 x fullmag - 1

Lårcurl, benspark och gynstolen kördes som supersettande cirkelträning... eller vad man nu ska kalla det.

Utfallsgång med 21kgs-hantlar
15 steg per ben


Bra pass idag igen. Det var kul att köra ett "pumpigt" pass idag.


Andreas Munzer och Porter Cottrell i ganska bra form

Runda Grodan
2007-10-23, 21:12
Kvällspromenad ca 55 min.

dude
2007-10-24, 07:08
Shyst att du kor lite hogvolym du med.

Munzer dog val av for mkt win eller vad det var. Var det inte levern som la av?

Runda Grodan
2007-10-24, 11:00
Shyst att du kor lite hogvolym du med.

Munzer dog val av for mkt win eller vad det var. Var det inte levern som la av?

Jag har läst ett par gånger att han var så illa åtgången i slutet att hans lever liknades vid att den hade smält... men hård var han.

His flight back to Germany caused dehydration (which long flights do). After landing he began drinking fluids and with his dehydrated state and very thick blood his liver basically disinegrated. I guess in his state if it wasn't the liver than something else would have gone -- he was basically a dead man walking at that point.


First his liver, then his kidney and to be continued his heart failed. After all this, his stomach was filled wis blood and he died. He refused a blood transfusion. Why? Don't know ... but I think, it was almost to late to bring him back.

Probably Erythropoeitin (sp) also known as EPO also known as Epogen. A genetically engineered version of the protein hormone formed by the kidneys that stimulates formation of red blood cells. I was talking to someone who knew Andreas and they also said he was taking EPO before his death. As well as blood pressure medication and the numerous other drugs pros have to use today to stay in contention. By Brad Kern

Slartibartfast
2007-10-24, 11:17
Hur ofta tränar du nu på tvåspliten?

Runda Grodan
2007-10-24, 15:35
Hur ofta tränar du nu på tvåspliten?
Jag har inte bestämt hur ofta jag ska träna på tvåspliten. Förut när jag tränade tvåsplit så tränade jag två dagar och vilade en, för att sedan upprepa cykeln. Jag tror dock att det var ett ganska dåligt upplägg, i alla fall under bantningsperioder. Jag körde ett pass idag efter att ha kört två pass och vilat en dag - och kände mig inte alls återhämtad i bröstet. Jag kommer nog att köra ganska ofrekvent och låta skola och andra delar av livet bestämma när det är dags för träning tror jag. Det kommer dock att bli lite mer träning än förra upplägget i och med att kroppen delas upp i två.


Mage i maskin
25 x fullmag
25 x fullmag

Enbent vadpress med hantel
12 x 21kg
10 x 21kg

Började om på en ny cykel i denna övning. Utförandet och kontakten blev genast bättre på denna lägre vikt. Smärtsammare var det också.

Snedbänk i smith
15 x 60kg
12 x 80kg
12 x 85kg
12 x 85kg

Kände mig väldigt stel i bröstet idag. Skulle ha behövt vila mer tror jag. Det fick bli ganska höga reps för att inte skada mig.

Latsdrag, smalt, omvänt grepp
10 x 60kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 105kg
8 x 110kg

Axelpress, hantlar
9 x 29kg
9 x 29kg
8 x 29kg

Chins
12 PB?
8

Facepulls
14 x 35kg
12 x 35kg

Shrugs med hantlar
12 x 36kg
12 x 36kg

Maskinlyft åt sidan
10 x 40


Jag klev upp 06.45 imorse och fastade fram till kl 12 då jag var hemma från skolan. Jag åt en tallrik lättyoughurt med flingor och drack lite nyponsoppa inför passet. Det gick helt okej att träna på så lite mat men nu ska jag nog försöka att stoppa i mig lite extra tror jag.

Runda Grodan
2007-10-25, 19:43
Hmmm, jag har faktiskt inte så jättestor lust att ge mig ut och promenera nu. Fast jag borde göra det, annars blir det ju ingen Munzerform. :(

Runda Grodan
2007-10-25, 21:25
Hmmm, jag har faktiskt inte så jättestor lust att ge mig ut och promenera nu. Fast jag borde göra det, annars blir det ju ingen Munzerform. :(
Jaha era oduglingar, varför sa ni inte åt mig att jag skulle ge mig ut och gå? Nu gjorde jag det visserligen i alla fall... men ändå.


Promenad ca 1h.

Lepras
2007-10-25, 21:36
Jaha era oduglingar, varför sa ni inte åt mig att jag skulle ge mig ut och gå? Nu gjorde jag det visserligen i alla fall... men ändå.


Promenad ca 1h.

Haha,,tänkte skriva nått,men tänkte-Han är antagligen ute o går :D

Är själv lite sgen ibland på promenader,,men går sjukt mcyket på jobbet,så benhinnor+fötter måste vila...

Koettman
2007-10-25, 21:38
När bjuder du på Munzer-formen? *drool*

Runda Grodan
2007-10-25, 22:08
Haha,,tänkte skriva nått,men tänkte-Han är antagligen ute o går :D

Är själv lite sgen ibland på promenader,,men går sjukt mcyket på jobbet,så benhinnor+fötter måste vila...
Nästa gång får du sparka mig i rumpan!

Det är ett under att du klarar av att prestera så bra i gymmet som du faktiskt gör med tanke på din jobbsituation.

När bjuder du på Munzer-formen? *drool*
Äh, det kommer ta ett tag tills jag når Munzerform (ha, ha) men idag så visade vågen på 94kg i alla fall. Jag har stått still på 95kg ett bra tag. Jag hade egentligen tänkt att vänta med att posta bilder tills jag kan "krossa Ryska_raketen med min form", eller hur det nu var jag uttryckte mig i hans journal. :D


En liten sneak peek kan jag bjuda på. Jag börjar för övrigt att känna mig som ett snöre. :/

Lepras
2007-10-25, 22:13
Jävla luder ...får inste skriva så,,men hör mycket fula ord på jobbet varje dag :D
GRYM RYGG! Allt ser ju toppen ut(biceps ligger väll efter -i den posen.men annars toppen,,vill också ha den midjan,,,får se sen hur jag ligger till om jag kör diet..väger ändå ca 10kg mer än dig nu,,så kanske ser det ungerfär lika bra ut hoppas jag...Grymt jobb!

Runda Grodan
2007-10-25, 22:24
Jävla luder ...får inste skriva så,,men hör mycket fula ord på jobbet varje dag :D
GRYM RYGG! Allt ser ju toppen ut(biceps ligger väll efter -i den posen.men annars toppen,,vill också ha den midjan,,,får se sen hur jag ligger till om jag kör diet..väger ändå ca 10kg mer än dig nu,,så kanske ser det ungerfär lika bra ut hoppas jag...Grymt jobb!
Ha, ha, tack Lepras. På just den bilden kan jag nog hålla med om att biceps kunde se bättre ut. I verkligheten är det nog mina armar - både biceps och triceps som ligger allra bäst till utvecklingsmässigt. Däremot så ser inte ryggen alls lika bra ut i verkligheten. *whistle*

Du är både grövre och kortare än vad jag är. Om/när du lyckas ta dig i form så kommer det att se riktigt bra ut, särskilt överkroppen!

Lepras
2007-10-25, 22:35
Ha, ha, tack Lepras. På just den bilden kan jag nog hålla med om att biceps kunde se bättre ut. I verkligheten är det nog mina armar - både biceps och triceps som ligger allra bäst till utvecklingsmässigt. Däremot så ser inte ryggen alls lika bra ut i verkligheten. *whistle*

Du är både grövre och kortare än vad jag är. Om/när du lyckas ta dig i form så kommer det att se riktigt bra ut, särskilt överkroppen!

Hmm,,tänkte väll det,därför skrev ja bara i den posen,biceps brukar se bra ut på dig...
tror vi är ungefär lika långa?
vet inte riktigt min längd,mätt altifrån 183-186 senaste året :D Sen är jag nog inte grövre,,är nog ganska lika tror jag,iaf överkropp somsagt*rolleyes*

Vad har du för mål just nu?

Runda Grodan
2007-10-25, 22:49
Hmm,,tänkte väll det,därför skrev ja bara i den posen,biceps brukar se bra ut på dig...
tror vi är ungefär lika långa?
vet inte riktigt min längd,mätt altifrån 183-186 senaste året :D Sen är jag nog inte grövre,,är nog ganska lika tror jag,iaf överkropp somsagt*rolleyes*

Vad har du för mål just nu?
Näe jag är 193cm, minst. Jag brukar säga att jag är 193cm men det skulle inte förvåna mig om jag är ytterligare någon cm. Sammantaget så kanske vi är ganska lika muskelmässigt men våra kroppsformer skiljer sig väldigt mycket åt så det är svårt att säga. Jag har till exempel väldigt trånga nyckelben vilket gör att man ser grov ut på bild - om man är ensam. Men står det någon bredvid med hyffsade axlar så ser man genast ut som ett snöre.

Mitt kortsiktiga mål är att gå och lägga mig och det långsiktiga är att fortsätta vara sexig... äh jag vet inte. Jag får nog återkomma med målen lite senare tror jag. :D

Lepras
2007-10-25, 23:04
Näe jag är 193cm, minst. Jag brukar säga att jag är 193cm men det skulle inte förvåna mig om jag är ytterligare någon cm. Sammantaget så kanske vi är ganska lika muskelmässigt men våra kroppsformer skiljer sig väldigt mycket åt så det är svårt att säga. Jag har till exempel väldigt trånga nyckelben vilket gör att man ser grov ut på bild - om man är ensam. Men står det någon bredvid med hyffsade axlar så ser man genast ut som ett snöre.

Mitt kortsiktiga mål är att gå och lägga mig och det långsiktiga är att fortsätta vara sexig... äh jag vet inte. Jag får nog återkomma med målen lite senare tror jag. :D

Okej,,trodde du va runt 188 ellr nått..

Fotsätt vara sexig och gå o lägg dig...själv är jag ledig imorrn:D

Runda Grodan
2007-10-26, 10:48
Fotsätt vara sexig och gå o lägg dig...
Det är nästan omöjligt att inte vara det för mig. :D


Promenad ca 55-60min.

Koettman
2007-10-26, 10:49
Snyggt! Tycker ffa trapzen blev bra i den bilden. Hur mkt ska du skala?

Runda Grodan
2007-10-27, 13:35
Snyggt! Tycker ffa trapzen blev bra i den bilden. Hur mkt ska du skala?
Tack Koettman. Jag vet inte riktigt, jag kör på tills jag tröttnar. Har inte bestämt någon målvikt eller så.


Mage i maskin
30 x 50
20 x 50

Hantelcurl
8 x 21kg
6 x 26kg
6 x 29kg
6 x 26kg

Tricepspress med rep i latsdraget
15 x 30kg
12 x 35kg
12 x 40kg
10 x 45kg

Sittande lårcurl
20 x 40
22 x 50
18 x 50

Benspark (lätt maskin)
12 x 60
12 x fullmag
12 x fullmag
8 x fullmag

Gynstol
20 x fullmag
20 x fullmag
20 x fullmag

Frontböj
10 x 50kg
10 x 70kg
10 x 80kg

Split squat med hantlar
5 x 31kg

Ha, ha, vobbel, vobbel - inte mycket kräm kvar.

Utfallsgång med 21kgs-hantlar
14 steg per ben


Armträningen kändes stabil idag. På bendelen körde jag högreps i isolationsövningar som föruttröttning inför frontböjen - vilket verkar ha fungerat för det kändes skitjobbigt.

Jag tyckte styrkan var riktigt bra idag med tanke på "matomständigheterna", dock så saknade jag kanske lite "explosivt tryck" ibland. Det är i och för sig inte lätt att ha tryck när man kör högreps alla gånger.

Jacksatan med vän, kan det ha varit Boven (?), var i gymmet idag - vilket var trevligt. De verkar vara välartade unga gossar. :D

Runda Grodan
2007-10-27, 14:43
Hur tränar du för att få dom där benen? Kör du mycket ben eller är det mest bra anlag för stora ben?
Jag fick en fråga hur jag tränar ben i en annan tråd men istället för att spamma en massa i den så svarar jag här.

Det är nog ganska olika hur jag kör ben. I första filmen körde jag mycket tunga treor i frontböjen och många set. I andra filmen körde jag bara ett arbetssett breathing squats men då med 25 reps. Gemensamt är nog att jag tar ut mig ganska mycket i benen men på olika sätt - antingen flera set som vardera inte är så jättekrävande eller få set där varje är väldigt krävande. Man kan antingen träna tungt eller mycket - inte både och.

Idag var ytterligare ett annat upplägg med högreps i isolationsövningar innan den sammansatta basövningen. Jag är inte så säker på att det spelar så stor roll vad man gör, så länge man jobbar hårt...

Frekvensen är nog oftast två gånger i veckan... tror jag?

Ni som har sett filmerna får väl ha lite överseende men jag tyckte att de illustrerade det hela ganska bra.


Edit. I första filmen väger jag nog 8-10kg mer än i dagsläget. Även i andra filmen väger jag några kg mer tror jag. :D

x_gGuTZrXQI

7biOPM33BAc

ChrisDEFC
2007-10-27, 18:29
nice att du kunde lägga ut dom så snabbt, bra musikval förresten, vad är andra låten i första klippet? bra drag i den.

ang knäböjen så brukar jag köra mycket långsammare rörelse framförallt ner och sen inte gå riktigt så djupt, borde jag täkna om eller är det bara olika sätt att göra rörelsen på? borde bli så mycket belastning på knäna att gå så djupt men det kanske är tvärt om att det blir mycket belastning att stanna precis under paralell?

vad kör du med för vikt i andra filmen, vore bara kul att vet, men vet inte varför men =) hehe?!

Runda Grodan
2007-10-27, 19:29
nice att du kunde lägga ut dom så snabbt, bra musikval förresten, vad är andra låten i första klippet? bra drag i den.

ang knäböjen så brukar jag köra mycket långsammare rörelse framförallt ner och sen inte gå riktigt så djupt, borde jag täkna om eller är det bara olika sätt att göra rörelsen på? borde bli så mycket belastning på knäna att gå så djupt men det kanske är tvärt om att det blir mycket belastning att stanna precis under paralell?

vad kör du med för vikt i andra filmen, vore bara kul att vet, men vet inte varför men =) hehe?!
Jag kommer inte ihåg vad det är för musik. Kan vara Clarion Call - Falconer???

Angående hastigheten i böjen så tror jag att man själv hittar en som man trivs med. Så länge man har kontroll och inte "slår igenom" så tycker jag att man kan köra ganska fort - men det beror ju också på hur mycket vikt man har på stången och hur många reps man ska göra. Jag skulle till exempel inte vilja göra 25 långsamma reps i knäböjen, då skulle mjölksyran bli lite jobbig tror jag.

Angående djupet så känner jag inget i knäna när jag går hyffsat djupt men om jag ska stanna ungefär vid paralell eller över så känns det väldigt olustigt i knäna. Andra fungerar tvärtom verkar det som.

I andra filmen är det 25 reps på 110kg.



Promenad ca 50 min.

Runda Grodan
2007-10-29, 16:01
Mage i maskin
30 x 70
25 x 70

Enbenta vadpressar med hantel
12 x 21kg
10 x 21kg

Bänkpress
10 x 50kg
5 x 80kg
5 x 100kg
5 x 105kg
5 x 107,5kg
3 x 110kg

Jag hade sådan vacker bänkpressteknik att jag blev homosexuell och hejdlöst förälskad i mig. Saker jag fick till att fungera idag: Jag översträckte inte när jag lyfte av stången och fick till en lite kortare lyftväg än vanligt, placerade stången lite lägre och lyfte mer med triceps och mindre med bröst samt att jag för en gångs skull lyckades skjuta ifrån lite med benen. Normalt sett så ligger jag som en död fisk på bänken.

Latsdrag, smalt omvänt grepp
10 x 60kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 105kg
8 x 110kg

Snedbänk i smith
10 x 60kg
5 x 90kg
5 x 95kg
6 x 97,5kg

Hantelrodd
12 x 46kg
12 x 46kg
12 x 46kg
12 x 46kg

Hantelpress ,axlar
8 x 29kg
7 x 29kg
6 x 29kg

Facepulls
16 x 35kg
10 x 40kg

Shrugs med hantlar
12 x 39kg


Mycket fint pass. Jag var inne och vilade hela dagen igår och åt en massa mat. Det blev väldigt mycket kolhydrater och jag kände av det i gymmet idag.

Koettman
2007-10-29, 17:59
Grymma bänkar!

Tjuckot
2007-10-29, 18:01
Härligt med homoerotiska bänkar, jag önskar er åter många lyckliga bänkdagar *cupid*

ChrisDEFC
2007-10-30, 17:02
nice =) alltid kul när det sitter som ett smäck! (tänker på bänken!)

Runda Grodan
2007-11-01, 13:35
Grymma bänkar!

Härligt med homoerotiska bänkar, jag önskar er åter många lyckliga bänkdagar *cupid*

nice =) alltid kul när det sitter som ett smäck! (tänker på bänken!)

Tack grabbar! Tekniken var som sagt riktigt bra och jag tycker även styrkan var hyffsad - i alla fall med tanke på kroppsvikten. Hoppas att jag lyckas återskapa tekniken sedan när jag ska bulka, då kanske bänkvikterna kan lossna lite.



Mage i maskin
25 x 50
25 x 50

Stångcurl
10 x 50kg
10 x 50kg
10 x 50kg "Rest-pause" på sista repsen.

Tricepspress med rep i latsdraget
15 x 30kg
15 x 35kg
12 x 40kg
12 x 45kg

Knäböj
10 x 50kg
10 x 80kg
10 x 100kg
10 x 100kg
10 x 100kg
10 x 100kg
10 x 100kg
10 x 100kg

Sittande lårcurl
25 x 45

Kände av en liten sträckning i vänsterlåret när jag körde knäböj men kände inget obehag i ryggen. Jag valde att inte gå högre än 100kg i böjen men det blev väldigt tungt/jobbigt ändå.

Slartibartfast
2007-11-01, 13:41
Detdär böjpasset set galet tungt ut! *spy*

Hur skulle du annars sammanfatta Brawn-träningen? Bra? dåligt?

Runda Grodan
2007-11-04, 19:39
Detdär böjpasset set galet tungt ut! *spy*

Hur skulle du annars sammanfatta Brawn-träningen? Bra? dåligt?
Ja det blev faktiskt ganska tungt. Jag hade egentligen tänkt att köra lite till men jag fick huvudvärk i slutet av böjserien och sedan blev det inte så mycket mer. Om jag hade varit lite mer laddad både mentalt sett och med mer mat i systemet hade jag nog kunnat klämma till ytterligare några set.

Brawn-träningen, jag skulle nog säga att det bästa med träningen var att jag kunde öka såpass bra i styrka trots att jag tränade ganska lite och var noga med att inte äta alltför mycket mat. Breathing squatsen var det som kändes mest produktivt och även var tråkigast - eftersom det var jobbigast mentalt.

Jag tycker att Brawn upplägget lämpar sig bra då man av någon anledning bara kan träna 2 ggr i veckan. Det är lite svårt att säga ifall det fungerar bra för att bygga massa då det inte händer så mycket på 2 månader (eller hur länge det nu var som jag körde). Jag funderar på om jag, precis som du verkar göra, alternera mellan låg och högvolymsprogram - att man kör det lite om vartannat några månader åt gången. Det kanske skulle fungera bra...?



Körde ett pass igår

Bänkpress
10 x 50kg
6 x 80kg
5 x 100kg
5 x 105kg
3 x 107,5kg

Det var en Samhall-bänk jag körde på, alldeles för låg och ställningen till stången var inte justerbar vilket fick rörelsebanan att kännas konstig vid av- och tillbakalyft.

Sneda hantelpressar
8 x 40kg
6 x 40kg
6 x 40kg
5 x 40kg

Hantelrodd
8 x 45kg
8 x 50kg
8 x 55kg
8 x 60kg

Latsdrag, smalt, omvänt grepp
3 set

Chins
6
6
6

Axelpress
8 x 30kg
7 x 30kg
7 x 30kg

Facepulls
2 set

Shrugs
12 x 35kg
8 x 40kg

Inga världsrekord men ett ganska bra pass ändå. Jag har fortfarande lite träningsvärk i benen sedan böjen och nu börjar jag även känna av ganska mycket träningsvärk i bröstet. Andra setet i sneda hantelpressarna körde jag "statisk hållning" en bit från utlåsning ganska länge då innan jag började reppa. I normala fall bör man ju göra det i slutet av setet...

Runda Grodan
2007-11-05, 13:36
Jag glömde skriva upp att jag även körde 4 set vader i förra passet.




Dagens pass


Mage i maskin
25 x 50
25 x 50

Hammercurl
10 x 21kg
6 x 26kg
6 x 29kg
6 x 29kg
6 x 29kg

Tricepspress med rep i latsdraget
15 x 35kg
12 x 40kg
10 x 45kg
6 x 50kg
6 x 50kg

Knäböj
10 x 50kg
10 x 80kg
10 x 100kg
10 x 102,5kg
10 x 102,5kg
10 x 102,5kg
10 x 102,5kg
10 x 102,5kg

Stela marklyft med hantlar
8 x 43kg
8 x 43kg
10 x 43kg

Gynstolen
25 x fullmag


Jobbigt pass.

Tjuckot
2007-11-05, 14:00
Jobbigt pass.

Nehe? ;) Skulle du tycka det vore lätt med de där knäböjarna vet jag inte vad jag skulle göra *gah!*

Grym styrka, keep at it!

Lepras
2007-11-05, 14:19
Sjukt mycket böj som vanligt,trevliga vikter på hammercurlsen to....

Runda Grodan
2007-11-07, 12:36
Nehe? ;) Skulle du tycka det vore lätt med de där knäböjarna vet jag inte vad jag skulle göra *gah!*

Grym styrka, keep at it!
Jag vilar ganska mycket mellan seten men knäböjarna tar ändå musten ur mig.

Sjukt mycket böj som vanligt,trevliga vikter på hammercurlsen to....
Böjen är väl det som känns mest produktivt för benen. Benpressen har jag aldrig fått till att fungera något bra så den kör jag inte.



Dagens pass


Mage i maskin
25 x fullmag
25 x fullmag

Enbent vadpress med hantel
10 x 23,5kg
10 x 23,5kg

Bänkpress
10 x 50kg
5 x 80kg
3 x 100kg
3 x 105kg
3 x 110kg
3 x 112,5kg Kunde lika gärna ha missat sista repet. Väldigt fult rep.

Latsdrag, smalt, omvänt grepp
10 x 60kg
8 x 90kg
6 x 100kg
6 x 105kg
6 x 105kg
6 x 110kg

Snedbänk i smith
10 x 60kg
8 x 90kg
6 x 95kg
5 x 95kg

Hantelrodd
10 x 46kg
8 x näst tyngsta hantlarna
8 x näst tyngsta hantlarna

Hantelpress, axlar
6 x 31kg
4 x 31kg
6 x 29kg

Facepulls
10 x 40kg
10 x 40kg

Shrugs med hantlar
12 x 39kg


Bra styrka i alla övningar idag.

Koettman
2007-11-07, 14:47
Det verkar rulla på bra nu!

Hur går dieten?

Runda Grodan
2007-11-09, 14:30
Det verkar rulla på bra nu!

Hur går dieten?
Jorå det känns hyffsat. Dieten har jag inte brytt mig särskilt mycket om på senare tid. Jag har ätit vad jag känt för och gått upp ca 2-3kg sedan jag postade bilder.



Dagens pass


Mage i maskin
30 x 50
25 x 50

Stångcurl
8 x 50kg
6 x 52,5kg
6 x 55kg

Hammercurl
6 x 29kg

Tricepspress med rep i latsdraget
15 x 35kg
10 x 40kg
10 x 45kg
8 x 50kg

Knäböj
10 x 50kg
10 x 80kg
10 x 100kg
10 x 102,5kg
10 x 105kg
10 x 105kg
10 x 105kg
10 x 105kg

Hmmm, det börjar nästan kännas lika jobbigt som breathing squatsen i sista seten.

Stela marklyft med hantlar
10 x 43,5kg
8 x 46kg
8 x 46kg

Sittande lårcurl
25 x 50kg

Gynstol
28 x fullmag


Skönt att ha det avklarat.

Yucko
2007-11-09, 15:05
Fy fan vilka böjar. Jag hade övervägt självmord efter första setet. Du måste ha fått till en ganska bra muskeluthållighet.

Jag överväger själv att köra högreps ett tag framöver då jag kört rätt låga reps nu en längre tid. Jag gruvar mig bara jag tänker på det :(

Runda Grodan
2007-11-09, 22:11
Fy fan vilka böjar. Jag hade övervägt självmord efter första setet. Du måste ha fått till en ganska bra muskeluthållighet.

Jag överväger själv att köra högreps ett tag framöver då jag kört rätt låga reps nu en längre tid. Jag gruvar mig bara jag tänker på det :(
Jag antar att jag är rätt uthållig i knäböjen men vissa set går väldigt mycket på vilja känns det som.

Högreps som är så kul. :D Om inte annat så kan det ju vara bra att inte bara köra tungt hela tiden.


Promenad ca 60 min i ganska ruskigt väder.

Runda Grodan
2007-11-10, 14:08
Promenad ca 60 min.

Koettman
2007-11-10, 18:00
2 timmars promenad inom 24 timmar; får man anta att dieten tagits upp igen? :) Btw, kan jag gärna ta lite av din benstyrka. Istället skulle du kunna få min...eh,ja...charm?

Runda Grodan
2007-11-10, 21:39
2 timmars promenad inom 24 timmar; får man anta att dieten tagits upp igen? :) Btw, kan jag gärna ta lite av din benstyrka. Istället skulle du kunna få min...eh,ja...charm?
Njae jag gillar att promenera. Jag brukar lyssna på olika audiobooks och podcasts när jag är ute och går. Jag tycker det är mer avslappnande att promenera och lyssna istället för att ligga hemma på soffan. Jag blir ofta rätt rastlös då. Det blev en till promenad nu ikväll och då lyssnade jag på ett avsnitt av "Naked Scientist".

http://www.thenakedscientists.com/HTML/podcasts/

Promenad ca 65 min.

Runda Grodan
2007-11-10, 22:00
Ha, ha, jag missade det där med byteshandeln. Jag skulle nog behöva lite mer charm ibland. För er som har läst Toby Young - How to repulse and alienate people så verkar jag ibland lida av samma åkomma som han gör - "negativ karisma". Fast jag byter ändå inte bort någon benstyrka, jag är långt ifrån nöjd med den. ;)

Runda Grodan
2007-11-11, 15:06
Mage i maskin
30 x fullmag
25 x fullmag

Vadpress i benpressen
2 set

Bänkpress
10 x 50kg
5 x 80kg
3 x 100kg
3 x 105kg
3 x 110kg
3 x 112,5kg
3 x 115kg
3 x 117,5kg

Höjning med 5kg från förra passet jag körde bänk. Lyfte på rumpan i sista repet men det var ändå finare än förra passets sista rep på 112,5kg.

Latsdrag, smalt, omvänt grepp
10 x 60kg
6 x 90kg
6 x 100kg
6 x 105kg
8 x 110kg
6 x 110kg
6 x 110kg

Snedbänk i smith
10 x 60kg
8 x 90kg
5 x 95kg
5 x 100kg
5 x 100kg

Hantelrodd
10 x 46kg
10 x näst tyngsta hantlarna
10 x näst tyngsta hantlarna
8 x näst tyngsta hantlarna
8 x näst tyngsta hantlarna

Axelpress, hantlar
7 x 31kg
6 x 31kg
5 x 31kg
4 x 31kg

Facepulls
12 x 40kg
8 x 45kg

Chins
8

Fick kramp i baklåret när jag körde chins, ganska obehagligt.

Mycket bra styrka idag, det märks att jag har ätit ganska mycket på senare tid. Bänkpressen var roligast med 5kgs-höjningen. Jag vilade ganska mycket mellan seten på vissa övningar idag - bänkpressen var en av dessa.

När jag kom till gymmet var det mörk överallt och jag var helt ensam, efter ett tag dök Postis (han jobbar på Posten) upp och sedan kom Jacksatan mfl. Ibland är det lite trist att komma till gymmet och upptäcka att man är den enda som är där.

Tjuckot
2007-11-11, 15:41
När jag kom till gymmet var det mörk överallt och jag var helt ensam, efter ett tag dök Postis (han jobbar på Posten) upp och sedan kom Jacksatan mfl. Ibland är det lite trist att komma till gymmet och upptäcka att man är den enda som är där.

Det är lite mörkare, vikterna ser lite tyngre ut och stängerna ser väldigt otrevliga ut och kastar hemska skuggor.. det är då man behöver lite mer homoerotisk manlig gymkärlek..?

Nu ska jag iväg och träna själv :(

Runda Grodan
2007-11-12, 21:57
Det är lite mörkare, vikterna ser lite tyngre ut och stängerna ser väldigt otrevliga ut och kastar hemska skuggor.. det är då man behöver lite mer homoerotisk manlig gymkärlek..?

Nu ska jag iväg och träna själv :(
Det låter nästan lite som en invit? :D



Promenad ca 75 min under paraply. Ganska blött men mycket uppfriskande.

Lepras
2007-11-12, 22:00
Fina vikter i bänkpressen! Många grupper under passen,jobbigt värre...

Runda Grodan
2007-11-12, 22:04
Fina vikter i bänkpressen! Många grupper under passen,jobbigt värre...
Tack, hoppas att bänken är på väg framåt.

Det blir ganska många muskelgrupper i det passet men det är bara mot slutet av passet som krämen brukar sina lite. Det andra passet där jag kör ben tycker jag är värre. Då brukar jag bli väldigt slö efteråt.

Lepras
2007-11-12, 22:10
Kör du några kostillskott,ellr koffein innan passet eller under passet? Brukar själv nli för slö under passet,och orkar bara köra 2-3 muskelgrupper,sen tappar ja suget och orken...

Runda Grodan
2007-11-12, 22:16
Kör du några kostillskott,ellr koffein innan passet eller under passet? Brukar själv nli för slö under passet,och orkar bara köra 2-3 muskelgrupper,sen tappar ja suget och orken...
Jag gillar Panax Ginseng och grönt te. Om jag tar koffein brukar jag inte vilja ta mer än 100-200mg för då blir jag oftast lite ofokuserad. Jag käkar också Rhodiola Rosea men det är nog bättre för koncentration och stresstålighet än för energikick.

Det är inte så konstigt om du inte orkar med tanke på ditt jobb. Jag sitter ju mest i skolbänken och det gör jag heller inte så mycket.

Runda Grodan
2007-11-13, 14:37
Mage i maskin
30 x 50
20 x 55

Hantelcurl
8 x 21kg
6 x 26kg
6 x 26kg

Hammercurl
6 x 29kg
6 x 29kg

Tricepspress med rep i latsdraget
15 x 35kg
8 x 40kg
8 x 45kg
8 x 50kg
8 x 50kg

Knäböj
10 x 50kg
10 x 80kg
10 x 100kg
10 x 102,5kg
10 x 105kg
10 x 107,5kg
10 x 107,5kg
10 x 107,5kg

Jeebus...

Stela marklyft med hantlar
8 x 43,5kg
8 x 46kg
8 x 46kg

Gynstol
30 x fullmag

Lepras
2007-11-13, 16:20
Sköna hammers!

Runda Grodan
2007-11-13, 16:24
Sköna hammers!
Tack Lepras. :)

Jag skrev fel vikt på vanliga hantelcurlen upptäckte jag nu. Det ska vara 29kgs-hantlarna och inte 26kgs.

Känner mig riktigt mör i benen just nu.

Lepras
2007-11-13, 16:27
Tack Lepras. :)

Jag skrev fel vikt på vanliga hantelcurlen upptäckte jag nu. Det ska vara 29kgs-hantlarna och inte 26kgs.

Känner mig riktigt mör i benen just nu.

Bra curlar och hamrar då :thumbup:
Har skrivit att dina knäböj är insane så många gånger,du vet det vid det här laget:D Ja får mjölksyra bara ja kollar på alla 10reppare *spy*

Edit: Iof, nu när ja kollar är det inte så många fler reps än vad jag körde igår..typ 15-20 reps..

Runda Grodan
2007-11-13, 16:38
Bra curlar och hamrar då :thumbup:
Har skrivit att dina knäböj är insane så många gånger,du vet det vid det här laget:D Ja får mjölksyra bara ja kollar på alla 10reppare *spy*

Edit: Iof, nu när ja kollar är det inte så många fler reps än vad jag körde igår..typ 15-20 reps..
Det var ett bra pass du fick till med betydligt tyngre vikter än mig har jag för mig. :thumbup:

Runda Grodan
2007-11-13, 18:41
Promenad ca 70-75 min.

Lepras
2007-11-13, 18:47
Och hur känns benen efter promenaden :D

Runda Grodan
2007-11-13, 18:48
Och hur känns benen efter promenaden :D
Ännu segare. Ändå gick jag ganska sakta. :/

Yucko
2007-11-13, 18:51
Ännu segare. Ändå gick jag ganska sakta. :/

Rullator? http://www.pcinpact.com/images/smiles/phiphi.gif

Lepras
2007-11-13, 18:52
Ännu segare. Ändå gick jag ganska sakta. :/

Haha,, kan se dig släpa runt på benen i snigeltempo,,sista 100metrarna var du tvungen att använda armarna och lyfta stockarna:D

Knäböj är kul:)

Runda Grodan
2007-11-13, 18:52
Rullator? http://www.pcinpact.com/images/smiles/phiphi.gif
Soffa, film och pytt i panna med stekta ägg. :D



Edit. Lepras, det är kul när det är gjort i alla fall. ;)

Tjuckot
2007-11-13, 19:01
Så sjukt imponerad av så många 10or i knäböj, personligen är jag ju helt förstörd efter bara två set med högre reps. För att inte tala om dina vikter, impressive!

Koettman
2007-11-15, 23:10
Tittade runt lite bland dina gamla journaler. Ser att du kört lite olika upplägg. Vilket tycker du funkat bäst?

Btw, är jag medveten om att det låter lite freaky att titta på dina gamla journaler. Men hey, jag hade skola att göra. Blir lätt att man försöker hitta anledningar att skippa *whatever*

Runda Grodan
2007-11-16, 15:08
Så sjukt imponerad av så många 10or i knäböj, personligen är jag ju helt förstörd efter bara två set med högre reps. För att inte tala om dina vikter, impressive!
Vikterna är väl inget speciellt men som du säger blir det ju ganska jobbigt när man kör flera set med ganska höga reps. Jag funderar dock på att dra ned antalet set och kanske höja vikten. Det är svårt att veta vad som är mest produktivt gällande volym/belastning.

Tittade runt lite bland dina gamla journaler. Ser att du kört lite olika upplägg. Vilket tycker du funkat bäst?

Btw, är jag medveten om att det låter lite freaky att titta på dina gamla journaler. Men hey, jag hade skola att göra. Blir lätt att man försöker hitta anledningar att skippa *whatever*
Jag känner igen det där med att man tar varje tillfälle i akt att göra något annat innan man sätter igång med plugget. Själv brukar jag städa en massa innan jag ens kan tänka på att börja plugga.

Det är en mycket svår fråga - vilket upplägg som fungerar bäst.

Jag skulle nog säga tvåsplit av den enkla anledningen att jag tycker det är roligast. Det finns vissa andra aspekter som också spelar in. Jag föredrar till exempel att köra varje muskelgrupp oftare än bara en gång i veckan och då tycker jag att tvåsplit passar väldigt bra.

Helkroppspass fungerar också bra om man ser till den ovanstående aspekten men det är sällan som jag orkar köra igenom ett helkroppspass med bibehållen intensitet hela passet igenom.

4-split är något som jag mer eller mindre har övergett tanken på att köra men tresplit har jag kört under perioder då jag känt att jag velat koncentrera mig på vissa släpande grupper.

Gällande volym så brukar jag kunna öka ganska bra i styrka på LVT men jag är inte säker på om det ger lika bra muskelutveckling. Jag kan tyvärr inte ge dig något bra svar då jag, som du säger, kört ganska många upplägg och fortfarande experimenterar lite.

Det enda som jag egentligen kommit fram till är att skippa de flesta "finlir-övningar", då de inte verkar ge mig så mycket.

Träningsfrekvens och repetitionsintervall är något som jag brukar anpassa efter hur kroppen känner sig och vad jag är sugen på. Dock verkar det som om mina ben växer ganska bra under perioder av högreps.

Hoppas att du fick ut något av svaret, det är inte världens lättaste för mig att svara på den frågan. :)



Bänkpress
10 x 50kg
5 x 80kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 115kg
2 x 120kg Fail på tredje repet.

Latsdrag, smalt, omvänt grepp
10 x 60kg
6 x 90kg
6 x 100kg
6 x 105kg
6 x 110kg
6 x 115kg

Snedbänk i smith
8 x 70kg
7 x 100kg
5 x 102,5kg

Hantelrodd
8 x 46kg
10 x näst tyngsta hantlarna
10 x näst tyngsta hantlarna

Axelpress, hantlar
8 x 31kg
7 x 31kg
6 x 31kg

Jag skulle vilja höja till 33,5kg men de hantlarna saknas. Nästa hantelpar ligger på 36kg och de är för tunga - särskilt såhär långt in i passet.

Facepulls
12 x 40kg
8 x 45kg

Chins
8


Känner av en sträckning i vänster bröstmuskel. Idag blev det lite mindre volym än tidigare, vilket kändes ganska bra. Styrkan blev bättre. Ska nog försöka sänka volymen på passen något.

Runda Grodan
2007-11-18, 15:31
Mage i maskin
30 x 50
25 x 55

Hammercurl, sittande
10 x 21kg
8 x 23,5kg
6 x 26kg
7 x 29kg

Tricepspress med stång i latsdraget
15 x 30kg
15 x 35kg
12 x 40kg
12 x 45kg

Knäböj
10 x 50kg
8 x 80kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 115kg
3 x 120kg
3 x 125kg
3 x 130kg
3 x 135kg

Ville testa om jag kunde köra på lite högre vikter. Jag var ganska skraj på allt över 110kg men det var förvånansvärt lätt alla seten. Får se hur ryggen känns imorgon.

Frontböj
3 x 80kg
3 x 90kg
3 x 100kg
3 x 105kg
3 x 110kg

Stela marklyft med hantlar
8 x 43,5kg
8 x 46kg
8 x 46kg

Sittande bencurl
22 x 50

Mage i maskin
30 x 70


Makligt men behagligt pass. Ganska kul att köra lite tyngre i böjen även om jag var livrädd att jag skulle göra illa ryggen - men allt kändes förvånansvärt lätt och jag stannade innan det kändes för tungt. Inte alls samma känsla i kroppen som när man har kört högreps, det här var ganska avkopplande.

Koettman
2007-11-18, 15:39
Tack RG. Tycker det var ett mycket uttömande svar! Och snygga pass som vanligt!

Lepras
2007-11-18, 16:03
Sjukt mycket benträning som vanligt :D
Men det kändes bra på 130+,,va skönt!
6 x 26kg
7 x 29kg
Mäktiga vikter i sittande curl!

Runda Grodan
2007-11-18, 22:58
Tack RG. Tycker det var ett mycket uttömande svar! Och snygga pass som vanligt!
Bra att det gick att uttyda något nyttigt.

Sjukt mycket benträning som vanligt :D
Men det kändes bra på 130+,,va skönt!
6 x 26kg
7 x 29kg
Mäktiga vikter i sittande curl!
Ja det kändes väldigt skönt att ryggen inte protesterade på de vikterna... fast jag var riktigt skraj.

Det var hammercurl, vilket jag tycker är mycket lättare än vanliga curls.



Promenad ca 75-80min. Det blev en liten avstickare från min vanliga runda då jag fick visa en man från Vitryssland till hans hotell. Jag tror aldrig jag har pratat med någon från Vitryssland tidigare.

Tjuckot
2007-11-18, 23:08
Promenad ca 75-80min. Det blev en liten avstickare från min vanliga runda då jag fick visa en man från Vitryssland till hans hotell. Jag tror aldrig jag har pratat med någon från Vitryssland tidigare.

Min samhälls/historia lärare på komvux var helt frälst i vitryssland och hade en tjej därifrån, plus han var hårt dragen åt vänster. Räknas det? :Virro

Simson
2007-11-19, 20:38
Fan du ökar ju som en maskin i bänken!! Här händer det grejjor!

Runda Grodan
2007-11-20, 15:33
Min samhälls/historia lärare på komvux var helt frälst i vitryssland och hade en tjej därifrån, plus han var hårt dragen åt vänster. Räknas det?
Det ger poäng på Vitryssland-listan i alla fall. :thumbup:
Fan du ökar ju som en maskin i bänken!! Här händer det grejjor!
Ja bänken har gått ganska bra på sistone. Jag har jobbat ganska mycket med tekniken. Jag har mer driv i benen nu samt att lite andra smågrejer också fungerar bättre.


Bänkpress
10 x 50kg
5 x 80kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 115kg
3 x 120kg Lite ofrivillig pass på sista.
3 x 120kg

Latsdrag, omvända, smalt grepp

10 x 60kg
6 x 90kg
6 x 100kg
6 x 110kg
6 x 110kg
6 x 110kg

Hantelpress, axlar
6 x 36kg
6 x 36kg
5 x 36kg
5 x 31kg

Var assisterad på flera reps men jag blev ändå förvånad att det gick såpass bra. Det saknas hantlar mellan 31kg och 36kg så jag fick köra med assistans.

Hantelrodd
10 x näst tyngsta hantlarna
10 x näst tyngsta hantlarna
10 x näst tyngsta hantlarna

Hantellyft åt sidan
12 x 11kg
12 x 11kg
10 x 11kg

En av världens tråkigaste övningar men jag måste erkänna att den kändes ganska bra.

Shrugs med hantlar
12 x 43,5kg
10 x 43,5kg



Mycket bra styrka idag. I bänkpressen kände jag redan på 80-100kg att jag var stark. Tyvärr så kände jag även av sträckningen i bröstet som jag drog på mig förra bänkpasset. Det smartaste hade antagligen varit att strunta i bänkpressen idag - men krämen som jag kände av gjorde att jag inte kunde hålla mig. Nu gick det som tur var ganska bra. Jag känner bara av sträckningen lite nu när jag skriver detta.

Grisen
2007-11-20, 19:01
Fi faaan! Vilka bänkar, latsdrag och hantelpressar, jag hoppas sist nämnda var med ryggstöd annars får jag "sinne".

Lepras
2007-11-20, 23:17
Öka 1 rep+1set ä bänken är:thumbup:

Starkt att pressa 35orna i axelpressar efter så tungt bröstpass,,skulle jag defenitivt inte klarat:thumbup:

Koettman
2007-11-21, 15:08
Fint pass! Men låg volym för att vara dig?

Runda Grodan
2007-11-22, 19:37
Fi faaan! Vilka bänkar, latsdrag och hantelpressar, jag hoppas sist nämnda var med ryggstöd annars får jag "sinne".
Hantelpressarna var både med ryggstöd och lite assistans. ;)
Öka 1 rep+1set ä bänken är

Starkt att pressa 35orna i axelpressar efter så tungt bröstpass,,skulle jag defenitivt inte klarat
Jag brukar tycka att det är ganska lite kräm kvar när jag ska köra axlar i vanliga fall men nu hade jag ju bara kört treor i bänken och ingen snedbänk så jag var inte så trött i pressmusklerna.

Fint pass! Men låg volym för att vara dig?
Ja, det kanske vara några set mindre i och med att jag inte körde någon snedövning för bröstet. Ville inte göra det pga sträckningen. Tyckte dock att det var en ganska bra volym - jag behöll fokus bättre i slutet av passet än i normala fall.



Mage i maskin
30 x 50

Knäböj
10 x 50kg
5 x 80kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 120kg
3 x 130kg
3 x 135kg
3 x 140kg
3 x 145kg

Osäker på om jag verkligen körde så många set knäböj. Kanske att jag inte körde något set på 100kg utan gick direkt på 110kg?

Frontböj
3 x 110kg
3 x 115kg

Vanliga marklyft
5 x 80kg
5 x 110kg
3 x 120kg
3 x 130kg
3 x 150kg
3 x 150kg
3 x 150kg

Mage i maskin
40 x fullmag


Som en lång fikapaus.

Jag har aldrig kört särskilt mycket marklyft, inte innan och absolut inte efter mina problem med diskbråck. Idag så provade jag på att köra vanliga marklyft men jag är väldigt osäker på tekniken.

Ni som vet med er att ni har koll på marklyftsteknik kanske kan säga ifall jag kan fortsätta att köra på det här sättet eller om det är något som jag ska försöka ändra på. Nu satte jag ner stången, är det bättre att släppa den?



Knäböj, frontböj, marklyft
4b48oIuvbLM

petersson
2007-11-22, 19:57
fin film och fina vikter! :)

Ryska_raketen
2007-11-22, 20:32
Ser bra ut grodan :) Grym musik med ;) Är det sångaren/bandet som gör introt till sopranos?

Lepras
2007-11-22, 23:44
Vikterna artar sig! Grymt fin teknik i filmen,hur fick du diskbråck btw?

Runda Grodan
2007-11-23, 00:01
fin film och fina vikter!
Tack Petersson. Bänken har gått hyffsat på sistone liksom böjen.

Ser bra ut grodan Grym musik med Är det sångaren/bandet som gör introt till sopranos?
Det är Rob Zombie. Jag tror inte att han har gjort introt till Sopranos, som förövrigt är ganska skönt.

Vikterna artar sig! Grymt fin teknik i filmen,hur fick du diskbråck btw?
Styrkan känns helt okej även på lite tyngre vikter. Jag antar att man får en del maxstyrka även om man kör mycket högreps.

Första diskbråcket vet jag inte riktigt. Det andra, eller om det var det första som jag slog upp igen, fick jag när jag ramlade i badkaret.



Jag antar att marklyften såg acceptabla ut i alla fall då?

Runda Grodan
2007-11-23, 00:27
Han har rätt roliga musikvideos.
Det verkar som om det inte fungerar att direktlänka just denna video från YouTube - "Embedding disabled". :/

Runda Grodan
2007-11-23, 18:00
Promenad ca 75 min.

Grisen
2007-11-23, 18:55
Markylyften och böjarna ser kanon ut, bra vikter också!

Lepras
2007-11-23, 20:27
Tycker tekniken i marklyften såg bra ut,,själv kan jag ju inte köra mark längre(utan bälte) pga av ont i korsrygg,så jag ska nog inte utatala mig om teknik :D

Du måste skaffa halkmatta

Runda Grodan
2007-11-25, 14:41
Markylyften och böjarna ser kanon ut, bra vikter också!
Vad bra!
Tycker tekniken i marklyften såg bra ut,,själv kan jag ju inte köra mark längre(utan bälte) pga av ont i korsrygg,så jag ska nog inte utatala mig om teknik :D

Du måste skaffa halkmatta
Jag hade haft hantverkare hemma som gjort om i badrummet och de hade inte fixat badkaret som de skulle. Badkaret välte när jag stod i det. Men det kan i och för sig vara en ganska bra idé med badkarsmatta ändå.



Bänkpress
12 x 50kg
5 x 80kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 115kg
4 x 120kg Fult rumplyft på sista.
2 x 120kg

Latsdrag, samlt omvänt grepp
10 x 60kg
6 x 90kg
6 x 100kg
6 x 110kg
8 x 110kg
6 x 115kg


Sneda hantelpressar
8 x 43,5kg
7 x 43,5kg

Hantelrodd
10 x nth
10 x nth

Axelpressar, hantlar
6 x 36kg
4 x 36kg Ganska fula.
5 x 31kg

Körde utan någon assistans idag men jag tycker det är för tungt, blir ganska fula reps.

Hantellyft åt sidan
12 x 11kg
12 x 11kg
10 x 11kg


Sovit ganska dåligt inatt, på en för kort soffa. Inte samma känsla av styrka som i förra passet men bra siffror ändå.

Runda Grodan
2007-11-27, 17:03
Mage i maskin
30 x 50

Knäböj
10 x 50kg
5 x 80kg
3 x 110kg
3 x 120kg
3 x 130kg
3 x 140kg
3 x 145kg
3 x 150kg

145kg kändes ganska hyffsat men på 150kg kändes det för tungt. Det blev lite svårt med tekniken och jag kände av ryggen lite. Jag tror att treor, fyror eller femmor på 135-140kg kan vara ganska bra - då har jag lite styrka tillgodo och kan minska risken för att det blir för tungt.

Frontböj
3 x 110kg
3 x 110kg

Marklyft
5 x 80kg
3 x 120kg
3 x 130kg
3 x 140kg
3 x 150kg
3 x 150kg
3 x 150kg
3 x 150kg

Mage i maskin
30 x fullmag
25 x fullmag

Greppträning med hantlar
2 set 43,5kg

Jag har ingen vidare greppstyrka märkte jag nu. :/

Lepras
2007-11-27, 18:12
Bra pass du radar upp! Bra att du börjar hitta en bra viktnivå i böjarna.

Runda Grodan
2007-11-29, 00:02
Bra pass du radar upp! Bra att du börjar hitta en bra viktnivå i böjarna.
Jo det känns ganska hyffsat. Det kan vara lite klurigt att hitta rätt vikt i böjen med min rygg men det är väl bara att testa sig fram lite.





All work and no play makes Jack a dull boy. Jag har alldeles för mycket att göra just nu känner jag. Jag avslutade just dagens plugg och då har jag inte ens påbörjat det som jag hade planerat att vara klar med till imorgon. *slap*

Runda Grodan
2007-11-30, 16:10
Bänkpress
12 x 50kg
5 x 80kg
2 x 100kg
2 x 110kg
2 x 115kg
3 x 120kg
2 x 122,5kg

Kändes tungt idag. Tekniken var inget vidare, ingen anspänning eller driv i kroppen. Armbågarna bytte vinkel mellan repsen - ibland mer triceps, ibland mer bröst. Bra att jag fick upp 122,5kg x 2 i alla fall. Jag hade egentligen tänkt att stega upp med andra vikter idag men kom på det när jag hade kört ett par set. Hoppas jag kommer ihåg det nästa pass. Om bänken känns lika tungt några pass till kommer jag nog att lägga tyngsta arbetsseten på 115kg. Det borde går att få till en femma i första setet i alla fall och sedan sikta på femmor efter det.

Latsdrag, smalt, omvänt grepp
10 x 60kg
5 x90kg
5 x 100kg
5 x 105kg
5 x 110kg
5 x 110kg
8 x 115kg

Snedbänk i smith
5 x 60kg
5 x 90kg
5 x 100kg
4 x 105kg

Hantelrodd
8 x nth
8 x nth
8 x nth

Axelpress hantlar
5 x 36kg
4 x 36kg

Hyffsade reps men inte blir det särskilt många på denna vikt. Andra setet var det svårt att få upp hantlarna.

Sittande stångpress, axlar
5 x 50kg
5 x 55kg
5 x 60kg
3 x 62,5kg

Hantellyft åt sidan
12 x 11kg
10 x 11kg

Shrugs med hantlar
15 x 39kg


Jag är väldigt villrådig just nu... Jag befinner mig så nära mitt urgamla PB i bänken (5 x 120kg) samtidigt som jag har hyffsat bra form. Om jag skulle se till att bulka på mig lite så kanske jag kan tangera, eller till och med slå mitt PB - MEN jag har absolut ingen lust att lägga på mig mer fett i dagsläget. Jag trivs bra på den här vikten. Just nu vet jag inte vad jag ska göra...

Bra dragstyrka idag. Ryggdelen kändes helt okej! Jag var väldigt trött inför passet så egentligen borde jag nog vara nöjd med dagens prestation. Jag har haft väldigt mycket att göra i skolan och inte haft så mycket sovtid eller tid att slappna av. Inatt pluggade jag till efter kl 01.00 och var dessutom tvungen att läsa lite extra innan skolan imorse. Det ska bli väldigt skönt med helg.

Koettman
2007-11-30, 16:17
Riktigt bra pass! Och ja, mkt i skolan är ingen höjdare :(

Danny Devito
2007-11-30, 23:56
Vad pluggar du?

Runda Grodan
2007-12-02, 16:25
Riktigt bra pass! Och ja, mkt i skolan är ingen höjdare :(
Jorå, det rullar på. Jag såg att du också hade haft mycket att göra i skolan. Vi får se fram emot jullovet!


Vad pluggar du?
Jag skickar pm till dig.


Mage i maskin
30 x 50

Knäböj
10 x 50kg
5 x 80kg
3 x 110kg
3 x 120kg
3 x 130kg
3 x 140kg
3 x 140kg
3 x 150kg Lindor.
3 x 140kg

Jag har haft ont i ena knät och kom på den fantastiska idéen att jag skulle linda benen ett set. Det resulterade bara i en väldigt obekväm böj och lite ondare i knät.

Frontböj
3 x 120kg Kassaskåpstungt. :/

Marklyft
5 x 80kg
3 x 110kg
3 x 120kg
3 x 130kg
3 x 150kg
3 x 155kg
3 x 155kg

Höjde till 155kg i sista seten. Inte direkt tungt men däremot fick jag ännu ondare i knät än tidigare.

Mage i maskin
35 x fullmag

Greppträning med hantlar
2 set 46kgs-hantlarna

Pinch
1 set 15kgs-kakor


Bra pass, särskilt med tanke på att jag gick upp kl 06.00 imorse och jobbade lite. Var ganska trött inför passet men det här är ju ett fikapass så det gick bra ändå.

petersson
2007-12-02, 16:36
Bra kört! Vad lindade du med? :)

Runda Grodan
2007-12-04, 16:52
Bra kört! Vad lindade du med? :)
Tack! Jag har ett par elastiska knälindor som jag använde. Man får en liten skjuts av dem men det var nästan lite svårt att komma ner i böjen.





Skitpass


Bänkpress
10 x 50kg
5 x 80kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 115kg
3 x 115kg
3 x 115kg

Latsdrag, smalt, omvänt grepp
10 x 60kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 105kg
5 x 110kg
5 x 115kg

Sned hantelpress
7 x 43kg

Hantelrodd
10 x nth

Axelpress hantlar
4 x 36kg


Struntade i resten och gick. Var inte återhämtad i kroppen från förra passet. Skulle ha gjort som tidigare och vilat två dagar istället för endast en. Allt var tungt och obekvämt.

Just nu är det riktigt stressigt i skolan. Jag har inte mycket till fritid känns det som, vilket påverkar träningen. Vilken tur att jag har 100 sidor kurslitteratur att sätta mig in till imorgon och sedan läsa ytterligare trehundra till i övermorgon. *rolleyes*

Koettman
2007-12-04, 17:38
Min utbildning känns som en semester jämfört med hur tung din verkar vara :( Tråkigt med passet men,som du säger, lite vila gör nog susen!

Simson
2007-12-04, 22:43
Trist med knät! Hoppas det går över.... Det är bara att bita ihop och läsa sammanfattningar ;) Mörka på seminarierna och plugga tentor i slutet :P
Bra jobbat!!

Tjuckot
2007-12-04, 22:55
Håller med koettman, hoppas det lugnar ner sig med plugget snart och du kan köra bra pass igen :thumbup:

Runda Grodan
2007-12-07, 18:48
Min utbildning känns som en semester jämfört med hur tung din verkar vara ( Tråkigt med passet men,som du säger, lite vila gör nog susen!
Min utbildning är inte särskilt tung. Det har bara blivit lite dålig planering på vissa moment, vilket resulterat i perioder då man inte har så mycket att göra och andra perioder då man har för mycket att göra.

Trist med knät! Hoppas det går över.... Det är bara att bita ihop och läsa sammanfattningar Mörka på seminarierna och plugga tentor i slutet
Bra jobbat!!
Ha, ha, jag struntade i att läsa 120 sidor och det gick bra ändå!

Håller med koettman, hoppas det lugnar ner sig med plugget snart och du kan köra bra pass igen
Jorå, det är bara att kämpa på!



Mycket roligt pass idag!

Jag körde med Danny Devito idag och han var riktigt stark i benen! Jag har inte riktigt koll på set och reps idag då upplägget var annorlunda mot vad jag hade tänkt köra men det var som sagt väldigt skoj. Filmade frontböjar på både mig och Danny Devito.


Frontböj
8 x 50kg
5 x 80kg
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 120kg
2 x 125kg
1 x 130kg

Partiella hybridmark (vet inte riktigt vad jag ska kalla dessa.) :/
3 ganska fula set

Split squat med hantlar
2

Benspark
2 set

Lårcurl
2 set

Vadpressar
3 set

Mage i maskin
2 set

Pinch med viktkakor
1 set

Chins
10 x kv


Film på när jag frontböjer 130kg. Musiken tillägnas RR - en riktig Gangzta.
YlOyZLny2SA


Film på när Danny Devito frontböjer 140kg. Han hade bland annat gjort en tia på 120kg i frontböjen innan detta set!

pp7mI-fllVk



Nu ska jag ta det lugnt ikväll för jag ska upp kl 06.00 imorgon och på söndag för att arbeta. Skönt med fredagkväll i alla fall.

Danny Devito
2007-12-07, 19:02
Vi ägde gymmet idag :hbang:

Fett kul att du la upp filmerna också. :D

Grymt kul att träna med dig, ser fram emot fler pass med dig. :thumbup:

Yucko
2007-12-07, 19:10
Fina frontar av er båda. En av er har fel grepp dock ;)

Runda Grodan
2007-12-07, 19:11
Vi ägde gymmet idag

Fett kul att du la upp filmerna också.

Grymt kul att träna med dig, ser fram emot fler pass med dig.
Ha, ha, jag tror du har rätt! :cool:



Jag tycker också det ska bli kul med fler pass! Väldigt skoj att få träna med någon som är starkare än en själv i benen. I överkroppen verkar vi ju vara ungefär lika klena. :D


Edit. Yucko - Jag vet och jag skäms. :em:

Otto GROV
2007-12-07, 22:44
Fan vilka grymma front-squats av båda två:hbang: :hbang:
Danny kommer göra 200 i fronten inom 1år om han fortsätter träna

Danny Devito
2007-12-08, 10:23
Danny kommer göra 200 i fronten inom 1år om han fortsätter träna

Hahaha, I Wish :Virro

Runda Grodan
2007-12-09, 17:57
Otto_Grov: Jag hörde att du fortfarande har stora problem med ryggen. :(
Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig. Även om det inte ser alltför ljust ut så kan det ändå bli bättre. Jag gick också jäkligt länge med mina smärtor men idag är det ganska bra. Ge inte upp!





Jag siktar på att köra ett pass imorgon men jag känner mig lite sliten just nu. Igår fick jag vänta på bussen i två timmar då busschauffören tagit sovmorgon - vilket resulterade i att jag jobbade in lunchen. Pwnd. :/


Idag var det ganska tunga lyft i konstiga positioner - lådor med böcker som skulle staplas och nu känner jag mig trött i framför allt korsrygg. Jag ska försöka ladda med lite extra mat ikväll tror jag.

Otto GROV
2007-12-09, 18:01
tack så mycket:) ska till läkare i sth om 1-vecka hoppas dom kan få fram nå vettigt,,,,,,,,Sjyst fysik du skaffat fresten riktigt bra armar, å framsida lår ska vi ju inte prata om

Runda Grodan
2007-12-09, 18:06
tack så mycket:) ska till läkare i sth om 1-vecka hoppas dom kan få fram nå vettigt,,,,,,,,Sjyst fysik du skaffat fresten riktigt bra armar, å framsida lår ska vi ju inte prata om
Hoppas verkligen de kommer fram till något. Det är väldigt påfrestande att gå runt med ständig värk.


Armarna ligger nog rätt bra till. Benen brukar alltid se väldigt stora ut på bild, vet inte riktigt varför.

Ha, ha, Danny hade riktigt grova ben - nästan så att det såg ut som om han hade minskad rörlighet pga dem. :D

Danny Devito
2007-12-09, 18:12
Ha, ha, Danny hade riktigt grova ben - nästan så att det såg ut som om han hade minskad rörlighet pga dem. :D

Haha neerå.
Dina quads är inte bara grova på bild, dom är riktigt grymma IRL också. Sen har du dessutom ganska smala knäleder, det gör att dina lår ser ännu maffigare ut. *flex*

Runda Grodan
2007-12-10, 16:09
Danny: Bra pass idag! :thumbup:



Bänkpress
10 x 60kg
5 x 90kg
1 x 110kg
4 x 115kg
3 x 117,5kg
5 x 90kg
5 x 90kg Äääksplåsiva.

Latsdrag
10 x 60kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 105kg
8 x 110kg

Snedbänk i smith
10 x stång plus 30kg
9 x stång plus 60kg
4 x stång plus 80kg

Hantelrodd
8 x nth
8 x nth
8 x th

Axelpress, hantlar
2 skrangliga set med 36kg. Första gick ok, andra gick inget vidare.

Stångpress
3 set på bebisvikter

Hantellyft åt sidan
3 set 11kg

Tricepspress med rep i latsdraget
3 set

Hantelcurl
5 x 29kg

Chins
8 x kv


Återigen ett roligt pass med Danny Devito. Vi filmade lite idag igen.


RG - Bänkpress, latsdrag, hantellyft åt sidan.
abpj64SrHjs


DD - Bänkpress, militärpress
KRnUmUziX4w

Danny Devito
2007-12-10, 17:14
Grymt pass Grodan :hbang:
Sköna filmer också :D

Runda Grodan
2007-12-10, 20:09
Grymt pass Grodan :hbang:
Sköna filmer också :D
Japp det var trevligt.



Vå får prova 10 x 10 någon gång! :hbang:

Danny Devito
2007-12-10, 21:12
Vi får prova 10 x 10 någon gång! :hbang:

You're on! :thumbup:

Försten som spyr får straffböj. :D

Lepras
2007-12-10, 21:31
Saftiga pass! själv går det tungt med träningen...2a passet efter vilovecka idag,,,känns tungt..

Testa att köra hantelflyesen med händerna på sidorna nått pass,grym skillnad i kontakt tycker jag :)

BigForre
2007-12-10, 22:41
Många goa pass att kika på. Kul att se att det spelas lite frontböj, på tok för få som nyttjas denna gudaövning. Grymma frontar av er båda i filmen, misstänkte att det fanns en del drag i DannyD. Att skolan är tung under en del perioder är bara att ta som en utmaning...att inte misslyckas med träningen trots hård vardag. Kört hårt Grodan!

Tjuckot
2007-12-10, 22:56
Mer filmer åt folket! riktigt kul att kolla på :) Personligen kan man ju bara drömma om att fronta såpass mycket (för att inte tala om att knäböja), imponerande :thumbup:

mjukglass
2007-12-11, 10:58
Gött tryck grabbar. WC verkar leva och må bra med 2 böjmonster som er. Om grodan o danny kör igen måste ni filma dannys en-arms ryck med 60 pannor.

Kanske kommer med och håller kameran åt er någongång...nu skall jag ut o springa.