handdator

Visa fullständig version : The Pick-Up Artist


Röda_Lacket
2007-08-30, 22:06
Måste bara tipsa om denna underbara serie som går på Vh1.
http://www.vh1.com/shows/dyn/the_pick_up_artist/series.jhtml

Man får följa några killars färd mot att bli bättre med
tjejer coachade av mystery. Underbar serie


Preview
k6i_i3JeDIE

Dissector
2007-08-30, 22:12
Neej det funkar ju inte, tjejer går inte på några billiga knep, alla är olika, blabla *håller för öronen*

Det är en väldans skoj serie, fan vad dom utvecklats :)
Snäppet mer underhållande än andra amerikanska realityserier!

Tigerkotten
2007-08-30, 22:27
yäää good shit är det :D

coxie
2007-08-30, 22:27
Ruskigt kul, men fan vad jag har hatat indien (prakept?) sedan första stund.

sundvall
2007-08-30, 22:27
Haha, mystery är cool :D

bear.flowertwig
2007-08-30, 22:29
Boken, "The Game"(Spelet) har sina ljuspunkter den med. Underhållande. Kan rent allmänt rekommendera Niel Strauss, tex "The Dirt"(Mötley Crues biografi) och "Att älska som en porrstjärna"(Jenna Jameson). Ser fram emot att läsa boken om Marilyn Manson.

dykarn
2007-08-30, 22:30
Vilken förnedring att ställa upp i det programmet

RassK
2007-08-30, 22:30
Fixar de första avsnitten nu ;]

The 45 Year Old Virgin :D
det är jag om 23 år

coxie
2007-08-30, 22:41
Boken, "The Game"(Spelet) har sina ljuspunkter den med. Underhållande. Kan rent allmänt rekommendera Niel Strauss, tex "The Dirt"(Mötley Crues biografi) och "Att älska som en porrstjärna"(Jenna Jameson). Ser fram emot att läsa boken om Marilyn Manson.

Manson boken är precis lika bra som de andra biografierna, en grymt skön bok om en skruvad person :D.

Dissector
2007-08-30, 23:28
Jag tror som fan på Kosmo. Han verkar ha lite attityd :)
Samma med han som verkar lite ghey.

Ja, fan, jag vet hur jag låter, men den här serien är ju annorlunda. Den behandlar ju ett jävligt intressant ämne till skillnad från ungefär alla andra realityshows :P

Haha, mystery är cool :D

The numero uno =)

Yes
2007-08-31, 00:02
Verkar som ett rätt kul program faktiskt.

Finns dock ett säkert sätt som är mycket enklare - skaffa hund. :D

Kwon
2007-08-31, 00:24
I never bothered to ask....

This is how you open a SET
-quMo2nOQYg

dared
2007-08-31, 00:36
håller med, riktigt kul serie faktiskt =)

Tigerkotten
2007-08-31, 01:15
Vilken förnedring att ställa upp i det programmet

förnedring? Bland det bästa du kan göra om du har problem med tjejer, första steget är som sagt att ta TAG i problemet. Det gör man ju genom att ställa upp :)

Grym motivations video :)
01Ry5kZCeps

Frida.B
2007-08-31, 01:33
Hhahaha fan det där måste jag se! Laddas ner omgående

Doctor Snuggles
2007-08-31, 01:58
I never bothered to ask....

This is how you open a SET
-quMo2nOQYg

Haha, han påminner mig om en polare som tjatar flickorna i säng. Jag skulle somna på vägen, fy fan vilka tråkiga samtal.... var är humorn, var är glimten i ögat... *rolleyes*

Frida.B
2007-08-31, 02:03
Hade varit roligt om en snubbe hade gått fram till samma tjejer och försökt ragga innan han kom fram... då kan man lättare se skillnaden på tjejernas aproach. Nu vet man ju inte om de där tjejerna var desperata eller inte... Själv hade jag aldrig snackat med den pajasen. Men roligt att se

Dissector
2007-08-31, 02:31
Haha, han påminner mig om en polare som tjatar flickorna i säng. Jag skulle somna på vägen, fy fan vilka tråkiga samtal.... var är humorn, var är glimten i ögat... *rolleyes*

Du ser bara en liten del av det hela där :) Killen har en jävla förmåga att få folk nyfikna och intresserade, läskigt effektiva saker för att inte få samtalen att bli till dösnack eller rinna ut i sanden.

...Själv hade jag aldrig snackat med den pajasen. Men roligt att se

Tror du ja ;)

Doctor Snuggles
2007-08-31, 04:16
Du ser bara en liten del av det hela där :) Killen har en jävla förmåga att få folk nyfikna och intresserade, läskigt effektiva saker för att inte få samtalen att bli till dösnack eller rinna ut i sanden.


Nja, jag har sett lite andra grejer också. Jag tror du missar min poäng, upplever hela approachen som konstlad och tråkig. Visst, det funkar säkert, men det är inte det som är poängen. Man kan pilla ut korken ur en vinflaska med en kniv, men det är knappast lika elegant eller bekvämt som att korka upp den. James Bond eller jockmocksjocke.

sundvall
2007-08-31, 09:19
Själv hade jag aldrig snackat med den pajasen.

Alltid lika roligt att höra :smash:

Yes
2007-08-31, 11:17
Grym motivations video :)
[.yt]01Ry5kZCeps[/yt]
Verkar som en kille som blivit rejält bränd av sitt ex och blivit rädd för att engagera sig i riktiga förhållanden. Istället försöker han kompensera för sin bristande självrespekt genom att strula runt med så många tjejer han kan.

Mer tragiskt än motiverande om du frågar mig...

Slartibartfast
2007-08-31, 11:35
Grym motivations video :)


Damn. Tänk om man kunde vara som honom!

HoppeR
2007-08-31, 11:36
cowboy hatten & hästsvansen.. it can't go wrong?

Dissector
2007-08-31, 11:51
Den här är väldigt grym. Mystery igen :)
Hon är ju så SJUKT jävla anti först, hon är ju som i en stålbubbla. Tro fan han lyckas ändå =)

Här blir det iofs lite torrare stämning än vad han brukar skapa men, han lyckas ju hursom :)

PZzjExe0XsA

Tigerkotten
2007-08-31, 11:54
Verkar som en kille som blivit rejält bränd av sitt ex och blivit rädd för att engagera sig i riktiga förhållanden. Istället försöker han kompensera för sin bristande självrespekt genom att strula runt med så många tjejer han kan.

Mer tragiskt än motiverande om du frågar mig...

Jag ser inte det riktigt på så sätt dock, menar jag förstår vad du menar. Saken är också att många tappar respekten för tjejer, de som nu är "duktiga" på detta. Genom att de märker att det är rätt lätt att få tjejer.

Sen tror jag många vill gärna ha seriöst om det nu "poppar" upp någon, men samtidigt vill ju en del bara "leka" av sig också. Men viktigaste av allt är väl att ha kul och må bra eller hur? O det får man hoppas att han gör.

Damn. Tänk om man kunde vara som honom!

Ok

Yes
2007-08-31, 12:04
Men viktigaste av allt är väl att ha kul och må bra eller hur? O det får man hoppas att han gör.

Och det är just vad jag tror att han inte gör. Hela hans självkänsla tycks bygga på hur många tjejer han lyckas få. Hans liv måste i stort sett gå ut på att få knula. Jag skulle för egen del aldrig vilja bygga min självkänsla helt och hållet på vad andra tycker om mig.

En annan sak om killen gått från blyg till att bli mer social, fått lättare att snacka med tjejer etc. men att typ viga sitt liv åt att jaga kjoltyg och basera hela sitt värde på hur mycket man får doppa? Det är bara tragiskt.

Vinter
2007-08-31, 12:05
Känns inte som man skulle träffa på "rätt" sorts tjejer på det sättet utan mer 1night stands, vill man ha något varaktigt får man försöka i vardagen...

Men visst det är säkert en ego-boost.

Slartibartfast
2007-08-31, 12:06
Ok

Ja, tänk att få sitta bredvid så många snygga brudar på krogen, och dessutom ta en bild av det!

Slartibartfast
2007-08-31, 12:07
En annan sak om killen gått från blyg till att bli mer social, fått lättare att snacka med tjejer etc.

Jag tycker PUA-grejer är skitbra i det avseendet! Har en polare vars självförtroende vuxit 200% sen han blev insatt i det hela.

Yes
2007-08-31, 12:20
Jag tycker PUA-grejer är skitbra i det avseendet! Har en polare vars självförtroende vuxit 200% sen han blev insatt i det hela.
Jag är inte så insatt i det hela men det finns säkert en hel del grejer man kan ha nytta av. Man behöver ju inte använda allt till att bli en "hårdkör player" vars enda intresse är att knula runt.

En sak är ju t.ex. att bara lära sig kommunicera bättre, genom kroppspråk, hålla igång konversationer etc. samt läsa av andras signaler. Det är även bra till annat än att lägra tjejer.

För egen del skulle jag dock aldrig köra hela "spelet" med "openers", "negs" och trasiga mobiler som wingman. :D

Kurash
2007-08-31, 12:26
Hur bra mår tjejerna då?

Mashik
2007-08-31, 13:12
Ja, tänk att få sitta bredvid så många snygga brudar på krogen, och dessutom ta en bild av det!

Ja då är man ju kung! Jag vågar inte ens gå fram och säga hej. :cryout:

dared
2007-08-31, 13:16
Hur bra mår tjejerna då?

säkert skitbra, massor tjejer som är ute efter one night stands

Dissector
2007-08-31, 13:55
Men det här med one-night-stands stämmer inte riktigt. Vill man doppa en kväll behöver man i princip bara dyka upp på en fyllefest och göra klart för folk att man är pilsk :P

Jag är medveten om att det verkar oerhört ytligt och spelat hela grejen, men poängen är att man ska lägga fram och förstärka sin personlighet på ett sådant sätt att det har en stor chans att väcka genuint intresse. Man kan mycket väl bli pojkväns-material. Bara för att man är medveten om vad man gör och har kontroll över situationerna betyder inte det att man är som en bandspelare som pratar på framför något man betraktar som ett tomt skal.

Det låter såklart ganska fjolligt med alla dessa begrepp och uttryck, som om det vore något revolutionerande och magiskt, "negs" exempelvis, men det är inte så märkligt om man bara kollar på vad det handlar om. En neg är (till skillnad från vad många tror) inte en förolämpning, utan något man säger eller gör som ger intrycket av att man inte sitter och försöker ragga. Pushar man bara framåt är risken ganska stor att man verkar ganska creepy. Då gör man medvetet något som bromsar in. Det är inte så märkvärdigt när man tänker efter.

Det här med alfahanne-personligheten låter också vansinnigt fånigt, men det är ju också bara ett begrepp, som delvis beskriver någon som har ledaregenskaper, gör ett starkt intryck på omgivningen och är säker i sig själv, vilket faktiskt är attraktivt i mångas ögon.

Många tänker också att "man BEHÖVER ju inte krabba med sånt här för att få damer intresserade". Nej, det är mycket riktigt, men är man medveten om vad man gör så har man ofta större chans att lyckas. Man tar det också till olika nivåer. Vissa använder det som lätta riktlinjer, vissa går in för det till 100% och har det som livsstil och som hobby.

Och angående one-night-stands igen, många PUA:s följer Mystery's tips om att inte ha sex med en tjej tidigare än 7 timmar efter att dom har träffats (på grund av att man ofta drabbas lite av en lätt ångest dagen efter och tycker det var förhastat, och därmed minskar chanserna att gå vidare med tjejen). Är man då ute ganska sent på kvällen innebär det i sin tur att många av dom inte har sex med henne första kvällen :)

Timme
2007-08-31, 15:06
Och det är just vad jag tror att han inte gör. Hela hans självkänsla tycks bygga på hur många tjejer han lyckas få. Hans liv måste i stort sett gå ut på att få knula. Jag skulle för egen del aldrig vilja bygga min självkänsla helt och hållet på vad andra tycker om mig.

En annan sak om killen gått från blyg till att bli mer social, fått lättare att snacka med tjejer etc. men att typ viga sitt liv åt att jaga kjoltyg och basera hela sitt värde på hur mycket man får doppa? Det är bara tragiskt.

Ville bara skriva att jag håller med dig helt och hållet. Filmen Tigerkotten länkade till var bara tragisk. Jag kommer själv aldirg bli någon "player" och jag vill heller aldrig bli någon. Vart tog kärleken vägen? Har den blivit ersatt med ett "spel" där den som knular mest vinner? Så otroligt patetiskt.

Tigerkotten
2007-08-31, 15:40
Ville bara skriva att jag håller med dig helt och hållet. Filmen Tigerkotten länkade till var bara tragisk. Jag kommer själv aldirg bli någon "player" och jag vill heller aldrig bli någon. Vart tog kärleken vägen? Har den blivit ersatt med ett "spel" där den som knular mest vinner? Så otroligt patetiskt.

Varför är det så, bara för man har många tjejer att man är player? Varför är "Loverboy" t.ex en player?

Jag anser player är något man är om man ljuger mycket för den andra personen osv, men gör man inte det så vad är problemet? Har man kul tillsammans är ju det något bra. O det är inte att ljuga själva "spelet" handlar om alls.

tntballe
2007-08-31, 15:59
Förstår inte hur det kommer sig att det är så fel att ha flera partners. Måste verkligen målet för alla vara att skaffa fru o barn.

Visst finns det dom som har flera som bekräftelse, men inte alla.

Om båda parter är med på det så är spänningen i att ragga något som är värt att göra om och om igen.

RassK
2007-08-31, 16:09
Jag har sett första avsnittet och det bådar gott, verkar bli sjukt bra :D
Älskar sånna här program!

Rahf
2007-08-31, 16:29
Det är en reality-show. En som är aningen mer originell. Så var det med det, om deltagarna blir lyckliga är väl deras ensak, synd bara att alla kvinnor som ser programmet kommer att bli än mer cyniska.

Yes
2007-08-31, 16:31
Förstår inte hur det kommer sig att det är så fel att ha flera partners. Måste verkligen målet för alla vara att skaffa fru o barn.

Visst finns det dom som har flera som bekräftelse, men inte alla.

Jag tycker inte det är något fel att ha flera partners, men det hela beror på den bakomliggande orsaken till det. I det här fallet är det så uppenbart någon som försöker hitta sin tappade självkänsla hos andra personer, och som det ser ut av videoklippet lever han i stort sett för andra. Det är i mitt tycke oerhört motbjudande, och har i sig inget med antalet partners att göra.

Han lever liksom för bekräftelse från andra, och den bekräftelsen är inte ens baserad på några verkliga kvaliteter hos honom utan endast en välpolerad yta - ett skådespel.

Dissector
2007-08-31, 16:43
Han lever liksom för bekräftelse från andra, och den bekräftelsen är inte ens baserad på några verkliga kvaliteter hos honom utan endast en välpolerad yta - ett skådespel.

Men så kan du väl inte säga? Nog för att han använder en framtagen metod fullt medvetet, men han kan ju ändå ha bytt livsstil totalt och förändrat och utvecklat sin personlighet, det betyder väl inte nödvändigtvis att det är ett skådespel?
Han har väl skapat en livsstil som han trivs med, antar jag.

Jag tror att det konstateras lite väl mycket utifrån ett videoklipp på några minuter. Det enda man kan säga garanterat är ju att han har lärt sig att bygga upp attraktion och dra till sig tjejer, och verkar trivas med den förmågan precis som en duktig fotbollspelare trivs med sin.

Fatalist
2007-08-31, 16:47
Jag skulle aldrig klara av något i denna stil, så fort jag märker att jag har en tjej runt mitt lillfinger tappar jag helt respekten för henne, det är bara en sån fullständig turnoff att kunna säga och göra vad man vill inför en annan människa och ändå veta att de kommer tillåta en att använda vilket hål man vill. Äkta självsäkra intelligenta tjejer är fan minst lika svårt som det är för er tjejer att hitta "drömprinsen" ska ni veta.

Hur kul är det att kunna gå fram och vara spydig som ett jävla as och dra hem vem som? Inte så värst, det är tragiskt att se att nästan alla faller för det dessutom. I a f överallt jag har varit. Dessutom är det generellt sett lättare med snygga 22-åriga brudar än folk i ens egna ålder. WTF liksom?

Disclaimer: Jag påstår inte att jag är en cool leethaxxor-player, jag ger bara min syn på det hela. Jag är ful & ensam. :D

Timme
2007-08-31, 16:48
Varför är det så, bara för man har många tjejer att man är player? Varför är "Loverboy" t.ex en player?

Jag anser player är något man är om man ljuger mycket för den andra personen osv, men gör man inte det så vad är problemet? Har man kul tillsammans är ju det något bra. O det är inte att ljuga själva "spelet" handlar om alls.

Då har jag missat vad begreppet "player" betyder. Jag trodde att en player var en som lekte och hade olika ONS titt som tätt, alltså en "loverboy?"

Yes
2007-08-31, 17:33
Men så kan du väl inte säga? Nog för att han använder en framtagen metod fullt medvetet, men han kan ju ändå ha bytt livsstil totalt och förändrat och utvecklat sin personlighet, det betyder väl inte nödvändigtvis att det är ett skådespel?
Han kanske har utvecklat sin personlighet, men det är ju fortfarande ett spel han kör.

Han har väl skapat en livsstil som han trivs med, antar jag.
Jag tror han är rätt misserabel, egentligen.

Jag tror att det konstateras lite väl mycket utifrån ett videoklipp på några minuter. Det enda man kan säga garanterat är ju att han har lärt sig att bygga upp attraktion och dra till sig tjejer, och verkar trivas med den förmågan precis som en duktig fotbollspelare trivs med sin.
Tja, jag går förstås bara på den bild som förmedlas i videoklippet. Sen får man väl reservera sig för att klippet kanske inte stämmer överens med verkligheten.

dykarn
2007-08-31, 17:36
förnedring? Bland det bästa du kan göra om du har problem med tjejer, första steget är som sagt att ta TAG i problemet. Det gör man ju genom att ställa upp :)

Problemet är nog inte att de som vänder sig till detta för hjälp har problem med kvinnor, dom har problem med sig själva och det återspeglas i deras relationer med andra människor (kvinnor).

Ta tag i rätt ända istället, blir man nöjd med sig själv så kommer resten på köpet.

RassK
2007-08-31, 17:43
Ta tag i rätt ända istället, blir man nöjd med sig själv så kommer resten på köpet.

Kan du skriva upp en plan för hur man "blir nöjd med sig själv" och maila mig?
Förresten, kan du bota cancer också?

RassK
2007-08-31, 17:55
Dem här killarna har i alla fall en lösning på problemet.
Hurvida det är rätt tillvägagångssätt är upp till var och en att avgöra.

De sitter i alla fall inte bara med tomma ord och säger:
"ÄH, bara skaffa bättre självförtoende LoL"

kollar på avsnitt 2 nu.

dykarn
2007-08-31, 18:02
Något som definitivt inte hjälper är att sitta framför datorn.

åstadkom något i livet

egge
2007-08-31, 18:13
Något som definitivt inte hjälper är att sitta framför datorn.

åstadkom något i livet

Ditt inlägg är ett annat exempel på något som "definitivt inte hjälper".

dykarn
2007-08-31, 18:17
att åstadkomma något hjälper de flestas självförtroende och ev. självkänsla

egge
2007-08-31, 18:21
att åstadkomma något hjälper de flestas självförtroende och ev. självkänsla

Dåligt självförtroende betyder inte att man är dum, de flesta med dålig självförtroende vet nog mycket väl vad de behöver göra. Det svåra är att göra det.

dykarn
2007-08-31, 18:31
Ingen annan gör något åt en när man är vuxen. Ju snabbare man lär sig det desto närmare är man lösningen

Röda_Lacket
2007-09-01, 01:50
Här kommer ett annat tips på en bra serie Keys to the Vip!

Det handlar om 2 killar per avsnitt som ska göra upp om vilken som är den bästa raggaren. En jury på 4 killar bestämmer vem som är vinnaren.

Det finns avsnitt på youtube bara att titta här kommer en favorit från serien

GO Yakov :-D
fqcAON8Z4WQ

BHh2ZMDV0qE

Röda_Lacket
2007-09-01, 01:51
fortsättningen =)

Na7OmtrKETo

t9etYnPUNRs

Sheogorath
2007-09-01, 03:01
Och det är just vad jag tror att han inte gör. Hela hans självkänsla tycks bygga på hur många tjejer han lyckas få. Hans liv måste i stort sett gå ut på att få knula. Jag skulle för egen del aldrig vilja bygga min självkänsla helt och hållet på vad andra tycker om mig.

En annan sak om killen gått från blyg till att bli mer social, fått lättare att snacka med tjejer etc. men att typ viga sitt liv åt att jaga kjoltyg och basera hela sitt värde på hur mycket man får doppa? Det är bara tragiskt.

...och i förlängningen verkar han dessutom basera hela sin bild av andras värde på hur mycket dom får doppa. Nej, det där är samma osäkra pojke med samma dåliga självkänsla, i ett par trendiga jeans och en snygg kjorta. Förändringen sker inte på det sättet.

Shajjn
2007-09-01, 10:02
Känns inte som man skulle träffa på "rätt" sorts tjejer på det sättet utan mer 1night stands, vill man ha något varaktigt får man försöka i vardagen...

Men visst det är säkert en ego-boost.

Metoden kan användas överallt, i alla sociala sammanhang i princip. Vad man vill vinna genom att använda det - det bestämmer man själv.