handdator

Visa fullständig version : Uefa Champions Leauge


nr16
2007-08-30, 20:24
Idag lottades grupperna till Champions Leauge-slutspelet som startar i slutet av nästa månad. Såhär ser grupperna ut:

Grupp A:
1. Liverpool (England)
2. Porto (Portugal)
3. Marseille (Frankrike)
4. Besiktas (Turkiet)

Grupp B:
1. Chelsea (England)
2. Valencia (Spanien)
3. Schalke (Tyskland)
4. Rosenborg (Norge)

Grupp C:
1. Real Madrid (Spanien)
2. Werder Bremen (Tyskland)
3. Lazio (Italien)
4. Olympiakos (Grekland)

Grupp D:
1. Milan (Italien)
2. Benfica (Portugal)
3. Celtic (Skottland)
4. Sjachtar Donetsk (Ukraina)

Grupp E:
1. Barcelona (Spanien)
2. Lyon (Frankrike)
3. Stuttgart (Tyskland)
4. Rangers (Skottland)

Grupp F:
1. Manchester United (England)
2. Roma (Italien)
3. Sporting Lissabon (Portugal)
4. Dynamo Kiev (Ukraina)

Grupp G:
1. Inter (Italien)
2. PSV Eindhoven (Holland)
3. CSKA Moskva (Ryssland)
4. Fenerbahce (Turkiet)

Grupp H:
1. Arsenal (England)
2. Sevilla/AEK Aten (Spanien/Grekland)
3. Steaua Bukarest (Rumänien)
4. Slavia Prag (Tjekien)

På grund av den avlidna Antonio Puerta så spelades matchen mellan Sevilla och AEK Aten igår. Den kommer spelas i morgon, Fredag istället och vinnaren i den matchen går till grupp H)


Så vad tycker ni om lottningen? Vilken är "dödens" grupp? Vilken är den "enklaste" gruppen för storlagen?

Jag blev rätt så nöjd med lottningen. Mitt ena favoritlag, Arsenal kom i en relativt enkel grupp, bara Sevilla om dom går vidare som kommer skapa problem för Arsenal. Men den gruppen borde Arsenal vinna i vilket fall som hellst. Men för mitt andra Favoritlag, Valencia var inte lottningen lika rolig. Men dom och Chelsea bör gå vidare till slut. Förra året möttes just Valencia och Chelsea i kvartsfinalen, Chelsea vann den med 3-2 sammanlagt efter det att Valencia släppt in ett mål i den 90onde minuten....

Valencia - Chelsea kommer bli den isärklass bästa matchen. Även United - Roma kommer bli intressant eftersom United krossa Roma med 6-1 i kvartsfinalen förra året, revanch....


Diskutera lottningen och gruppspelet här :)


Om det så önskas så kan jag även hjälpa er att streama hem vissa matcher ni inte kan se på på tv'n, men skriv det i tråden i god tid :)

mangemani
2007-08-30, 20:28
man united har en mycket stabil uppställning just nu,så jag tror dom blir mycket farliga.
wayne rooney,god damn it vilken spelare,ung och full med potential.

Lallle
2007-08-30, 21:40
Jaha, då är det väl dags att tippa vinnare. Mitt tips blir Real Madrid :D

Eddie Vedder
2007-08-30, 21:44
Jag försöker avgöra om det finns någon "Dödens grupp" i år men kan inte säga att jag får den känslan för någon av grupperna. Det är bra lag i alla grupper men ingen grupp där det känns som om en sistaplats i gruppen vore lika förvånande som en gruppvinst för samtliga lag.

Hursomhelst kan där bli många bra fotbollsmatcher.

Tigerkotten
2007-08-31, 01:27
För mig är det grupp G som är "dödens", känns helt öppen. Fenerbache, CSKA är inte lätta att ta hemma.

Tror inte det blir så lätt för Inter.

Fultjack
2007-08-31, 08:06
Även United - Roma kommer bli intressant eftersom United krossa Roma med 6-1 i kvartsfinalen förra året, revanch....



hädare! dom vann med 7-1 faktiskt.:hbang:

ska bli skoj att se lite CL igen, go Man U *cupid*

Richard85
2007-08-31, 08:34
Känns som att alla grupper blivit någorlunda jämna i år..

redbrigade
2007-08-31, 12:55
Grupp A:
1. Liverpool (England)
2. Porto (Portugal)
3. Marseille (Frankrike)
4. Besiktas (Turkiet)

tuff grupp där besiktas och OM är jobbiga borta matcherna grymt tryck på deras fans

Grupp D:
1. Milan (Italien)
2. Benfica (Portugal)
3. Celtic (Skottland)
4. Sjachtar Donetsk (Ukraina)

Milan har svårt för Celtic det är en riktigt jobbig borta match för dom, Donetsk har fått ihop ett bra lag vem trodde att Lucarelli skulle gå dit ,Benfica kan överraska även om det inte gått så bra i ligan nu i början och dom har tappat Simao

nr16
2007-09-18, 22:20
Dagens matcher var:

Grupp A:
Porto - Liverpool 1-1
Marseille - Besiktas 2-0

Grupp B:
Chelsea - Rosenborg 1-1
Shalke - Valencia 0-1

Grupp C:
Real Madrid - Werder Bremen 2-1
Olympiakos - Lazio 1-1

Grupp D:
Milan - Benfica 2-0
Sjachtar Donetsk - Celtic 2-0


Komentarer: Jag sappade mellan Porto - Liverpool, Real - Bremen, Chelsea - Rosenborg och ingen av dom matcherna var speciellt sevärda. Chelsea fick bara X mot Nordens enda lag, svagt, väldigt svagt. Nästan lika svagt som publiksiffran, 25000....

Annars överraskade det mig att Shaktar vann med 2-0 mot Celtic, jag trodde att Celtic var bättre än så. Att Marsielle vann med 2-0 mot Besiktas var starkt av dom, det var ett tag sen dom senast var i CL.

Att Valencia tog 3 p mot Shalke som är hemmastarkt precis som alla anda tyska lag var jävligt bra gjort, spciellet eftersom Valencia är inte kända för att spela så offensivt på bortaplan.

Vad tyckte ni om matcherna? och vilken/vilka såg ni?

Manta
2007-09-18, 22:29
Liverpool hade ingen vidare match, alla såg väldigt sega ut. Men 1-1 är ett bra resultat, Porto var bättre men lyckades ändå inte skapa det där riktigt vassa chanserna. Sen när Pennant idiotiskt blir utvisade runt 60min så dog matchen helt, Liverpool pressade inte framåt och Porto kom inte åt målchanserna. Matchens lirare var helt klart Kuyt, ett mål och en jävla kämparinsats.

Danny Devito
2007-09-18, 23:02
Haha hoppas Glenn Hysen kryper dom där 12 milen som han lovade. :D

nr16
2007-09-19, 12:06
Danny Devito, ja man kan ju alltid hoppas ;)

Manta, Håller med dig, Pennants utvisning var fruktansvärt onödig men 1-1 känns ändå rättvist.

Dagens matcher:

Grupp E
Barcelona - Lyon
Rangers - Stuttgart

Grupp F
Roma - Dynamo Kiev
Sporting - Man United

Grupp G
Fenerbahce - Inter
PSV - CSKA

Grupp H
Arsenal - Sevilla
Slavia - Ste Bukarest



Jag ska se på den hetaste matchen i hela gruppspelt, Arsenal - Sevilla. Jag tror och hoppas att gunners kommer vinna med 2-0 eftersom nu i helgen imponerade dom som fan mot Spu*s. Sen så ska de bli intressant att se hur bra Barca klarar sig mot Lyon.

Vilka/en match/er ska ni se och vad har ni för förväntnigar på dom?

Tigerkotten
2007-09-19, 12:09
Arsenal - Sevilla för min del också! :) Tror det blir en match med högt tempo. Hoppas på Arsenal vinst.

Manta
2007-09-19, 12:18
Lär bli Arsenal - Sevilla för mig också, det lär bli den bästa matchen. Är dock lite sugen på att se Zlatan.

nr16
2007-09-20, 12:12
Sjukt skön seger igår för gunners och vilken underbar spelare Cesc är :D

egge
2007-09-20, 12:37
Hyffsat snyggt mål av Fenerbache:hbang:

Manta
2007-09-20, 12:47
Hyffsat snyggt mål av Fenerbache:hbang:

Mm, mycket snyggt, Inter såg väldigt bleka ut under hela matchen. Det är iofs svårt att åka till Turkiet och spela där, mycket bra hemmasupport men jag hade ändå väntat mig mer av Inter. 1-0 var inte ett rättvist resultat, Julio Ceasars räddning på Alex nick i slutet var ju galen.