handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott för liten tjej


Rosett
2007-08-30, 18:18
Ja då var det dags igen att ta tag i saker och ting och börja gå till gymmet igen :p

Började gymma i januari 2007 och har nu haft en sommarpaus. Problemet var väl att jag inte riktigt fick de resultat jag ville efter vintern. *flex*

Tydligen äter jag för lite... Det ska jag försöka göra något åt nu men jag har fått tips om att också börja äta någon form av kosttillskott eftersom jag har lätt för att få dålig aptit.

Är det nån som har ett bra tips på ett kosttillskott? har hört att tjejer inte ska äta samma som killar :S Vet ingenting om sånt här och behöver lite hjälp helt enkelt! :)

Runda Grodan
2007-08-30, 19:10
Det är nog roligare att äta lite extra god mat istället för att stoppa i sig kosttillskott som oftast inte smakar så gott - om du nu inte tycker det verkar vara lite skoj förstås.

I samband med träning kan det vara smidigt med en gainer (protein och kolhydratspulver). Det finns bra grejer här i webshopen.


Annars är det ganska lätt att få i sig lite extra kalorier från exempelvis nötter.

schabo-labo
2007-09-01, 10:11
Om du tycker att du äter för lite, kan du ju prova nån gainer, så får du i dig extra energi.

Rosett
2007-09-02, 20:37
Jag har jobbat på det här med ätandet! Går ganska bra och jag har börjat laga mat som jag tycker om så jag kan äta mycket :)

Okey, då blir det säkert nån typ av gainer kanske. Du har nog rätt i att det är mest för att det är lite kul och se om det ger nån skillnad ^^

Tack för hjälpen, ska kanske kika lite i webshopen nu då ...

petah
2007-09-02, 20:48
Slå till på nån slags gainer tycker jag om du har svårt för att äta tillräckligt, eller blanda en egen. Proteinpulver + druvsocker.

Det ger lite en psykisk boost att ta lite kosttillskott, det känns lite seriösare. Iaf när man är relativt ny.

Eller så går det ju alltid att äta energirikare mat.

Rosett
2007-09-03, 21:34
Jaa, jag tror att placebo-effekten kommer fungera på mig om inte annat ^^
Men somsagt, det gäller att äta rätt också, annars blir det ganska meningslöst, men jag har hittat massa trevligt i Recept-tråden så det ska nog gå att ordna :D