handdator

Visa fullständig version : morgonpromenaderna


fredthehead
2003-04-13, 09:26
jag försöker "banta" bort några överflödiga kilon inför beach2003 och tänkte därför köra morgonpromenader innan frukost då det tydligen skall vara bra. skall man gå direkt när man vaknar eller gör det något om man ligger kvar en timme i sängen och drar sig. tänkte mest på insulinnivåerna och allt vad det nu heter. dvs hur ger de bäst resultat.

King Grub
2003-04-13, 11:28
Om du ligger kvar en timme extra går det också en timme extra innan musklerna får näring efter promenaden, vilket borde betyda ökad risk för muskelnedbrytning. Insulinnivåerna tror jag inte påverkas mycket mer med en timma extra efter du har varit på fastande mage så länge, över natten.

Grahn
2003-04-13, 11:36
Att ligga och dra sig i sängen är väl knappast ngn aktivitet som vanligen ses som gynnsamt för fettminskning. :)

mangemani
2003-04-13, 14:54
ska man ha i sej snabba proteiner och kolisar efter att man har vare ute och gått på morgonen?hur funkar havregrynsgröt direkt efter promenaden?ska man kanske lägga till nått kokt ägg eller?

King Grub
2003-04-13, 15:03
Snabba proteiner i form av vassle är bra, men så snabba kolhydrater tror jag inte är nödvändigt. Havregrynsgröt är fint, och om du inte tar någon vassledrink till den så kan du ju äta ägg till istället. Inte speciellt snabbt protein, men frågan är om det spelar någon större roll i praktiken.

norpx
2003-04-13, 17:47
jag sover för länge så struntar jag i morgon promenaden och tar den på eftermiddagen eller kvällen istället innan det aktuella målet.

King
2003-04-16, 06:41
Morgonpromenaderna är guld värda, bästa tiden då kroppen är katabol å bränna fett! Det jag rekomenderar är koka upp lite kaffe...drick 2-3 koppar, ta 1 matsked fiskolja, sedan en vassle drink på ca 40g protte....ligg å vila ca 30 min...sen bär det iväg:thumbup:

sedan efter 1-1½ timma är det klart!!! Dags för frukost, va du nu äter är upp till dig....själv käkar jag havregrynsgröt, 2-3 ägg, 1 glas juice, å sedan en protte drink a 40g protte!!!!:thumbup: