handdator

Visa fullständig version : Vilket av följande


Spawn
2007-08-29, 19:55
Vilket av följande kan man ta till några mackor som ger effekt innan man går och lägger sig.

Kreatin

Vassle protein

Kolhydratkoncentrat

Handcuff
2007-08-29, 19:58
Vaddå "ger effekt" :confused:

Har du fått i dig lite protein under dagen så kan ju ett tillskott av det vara bra.

EiseltUK
2007-08-29, 20:00
Vilket av följande kan man ta till några mackor som ger effekt innan man går och lägger sig.

Kreatin

Vassle protein

Kolhydratkoncentrat

Vad för effekt är det du syftar på? Av uteslutningsförmågan skulle jag säga att vassleproteinet är att föredra på kvällen men kaseinbaserat protein brukar de flesta ta på kvällen för att minska muskelnedbrytningen under natten.

Runda Grodan
2007-08-29, 20:01
Vilket av följande kan man ta till några mackor som ger effekt innan man går och lägger sig.

Kreatin

Vassle protein

Kolhydratkoncentrat
Du kan ju ta allt till ett par mackor om du vill.

Vad menar du med "effekt innan man går och lägger sig"? Vassle och kolhydrat blir du mätt av - det är nog den enda effekten du lär känna av ikväll.



Edit. Jag är seg verkar det som...

Spawn
2007-08-29, 20:13
Jag menar, jag har tränat hårt som fasen idag och undrade vilket av dessa som hjälper kroppen att återhämta sig bäst under natten.

Handcuff
2007-08-29, 20:17
Jag menar, jag har tränat hårt som fasen idag och undrade vilket av dessa som hjälper kroppen att återhämta sig bäst under natten.

Har du ätit tillräckligt under dagen så kommer inget göra skillnad. Annars skulle jag säga proteinet. Men du klarar dig fint på dina mackor.

King Grub
2007-08-29, 20:17
Kolhydraterna för återhämtning, protein för muskeluppbyggnad. Vettigare att få proteinet och kolhydraterna från mat här, dock, om du inte just tränat.

Eddie Vedder
2007-08-29, 20:18
Du har ju fått svar också. Att häva i sig malto innan läggdags skulle iaf inte jag göra direkt.

Mackorna räcker gott och väl, vill du dessutom komplettera med en proteindrink så gör det. Vad förväntar du dig egentligen?