handdator

Visa fullständig version : Ryggresning


sleep is the enemy
2007-08-29, 16:16
Ja har tänkt börja med ryggresningar, men kan inte komma på var man ska kunna köra dom. Nån som har en idé vart ni brukar utföra dom, hemma på bordet? bygga en ställning i smithen?

z_bumbi
2007-08-29, 17:09
Omvända sådana på ett bord eller från någon maskin i lagom höjd.

Alfred Nobel
2007-08-29, 17:30
Golvet fungerar -

Lägg dig på mage med tårna pekandes mot golvet. Placera händerna paralellt med öronen, pekandes frammåt, och för din överkropp uppåt/bakåt medan underkroppen och fötterna är stabilt mot golvet.

Handfattningen kan du variera vilket som, alternativt lägger du dem bak vid ryggen

sleep is the enemy
2007-08-29, 18:08
Omvända sådana på ett bord eller från någon maskin i lagom höjd.

Ja, omvända menade jag alltså. De e ju just de som e frågan. Jag kan inte komma på någon maskin som har en höjd där ja kan få ha mina ben raka...

sleep is the enemy
2007-08-29, 18:09
Golvet fungerar -

Lägg dig på mage med tårna pekandes mot golvet. Placera händerna paralellt med öronen, pekandes frammåt, och för din överkropp uppåt/bakåt medan underkroppen och fötterna är stabilt mot golvet.

Handfattningen kan du variera vilket som, alternativt lägger du dem bak vid ryggen

Menade omvända alltså, när man ligger på en plint typ och lyfter benen. Men tack för den fina förklaringen! :)

z_bumbi
2007-08-29, 18:44
Kör med böjda ben och en hantel mellan knäna om det är för trångt att köra med raka ben och du behöver mer belastning.

sleep is the enemy
2007-08-29, 18:50
Kör med böjda ben och en hantel mellan knäna om det är för trångt att köra med raka ben och du behöver mer belastning.

Tack! Ska testas!

Liten Men Fet
2007-08-29, 19:05
Golvet fungerar -

Lägg dig på mage med tårna pekandes mot golvet. Placera händerna paralellt med öronen, pekandes frammåt, och för din överkropp uppåt/bakåt medan underkroppen och fötterna är stabilt mot golvet.

Handfattningen kan du variera vilket som, alternativt lägger du dem bak vid ryggen

Skulle inte jämföra "rygglyft" på golv med hyperextensioner, rörelse omfånget blir väl ungefär en tiondel och inte får korsryggen jobba från "krummat" läge.

machine gun
2007-08-29, 19:26
Skulle inte jämföra "rygglyft" på golv med hyperextensioner, rörelse omfånget blir väl ungefär en tiondel och inte får korsryggen jobba från "krummat" läge.

+1

Rygglyft från golv klarar jag 50 utan problem, hyperextensioner där man rullar upp ryggen kota för kota klarar jag kanske 10 eller nåt.