handdator

Visa fullständig version : Arthur Jones är död.


Slartibartfast
2007-08-28, 23:11
Det verkar som om HIT-gurun har gått ur tiden.

Tankar om detta? Vad betydde Jones för sporten?

edit: nej jag har ingen länk. har väl inte dykt upp ännu.

gibfel
2007-08-28, 23:17
Det verkar som om HIT-gurun har gått ur tiden.

Tankar om detta? Vad betydde Jones för sporten?

edit: nej jag har ingen länk. har väl inte dykt upp ännu.


Tråkigt! Nästan ännu tråkigare att Antonio Puerta, Sevillas landslagsback dog idag. Endast 22 år gammal. Fick hjärtstillestånd på fotbollsplanen.

gymrat
2007-08-28, 23:53
Arthur A. Jones, Nautilus inventor and fitness pioneer, dies in Ocala (http://www.starbanner.com/article/20070828/NEWS/70828011/1053/BREAKING_NEWS)

OCALA - Arthur A. Jones, inventor of the Nautilus exercise equipment and founder of the Jumbolair estate in Anthony, died at about 4:40 a.m. today at his Ocala home.

Jones was 80. His son, William, said he died of natural causes.

Jones was born in Arkansas and grew up in Oklahoma, according to a news release from MedX Corp., a fitness company he founded. He was a pilot, animal importer and filmmaker.

In 1970, he introduced Nautilus equipment, "the first of its kind marketed to utilize the principle of variable resistance to develop muscles and build strength," according to MedX.

In the mid-1980s at Jumbolair, he would fly in 63 baby elephants from Zimbabwe using a Boeing 707, keep a gorilla and house many alligators, crocodiles and rattlesnakes.

The Nautilus invention made Jones a wealthy man. He sold the company in 1986 and founded MedX - which focused on spinal rehabilitation - the next year. He sold MedX in 1996.

Terri Jones-Thayer - now co-owner of Jumbolair Aviation Estates with her husband, Jeremy - credited her own business and personal accomplishments to Jones, whom she married at 18. They remained married until Jones-Thayer was 27.

Although they divorced in the 1980s, Jones-Thayer remained close to her ex-husband, she said.

Flying lessons became life lessons, she said. "He taught me to fly, and every time I'd want to quit and give up, he was always behind me, saying, 'Don't quit, you can do this.' I'm so glad he believed in me, even when I didn't."

Jones was a natural gambler in business, she said. "He took risks. He would throw it all on the table. He always told me if you've got a dream go out there and do it."

Despite the millions he earned from the Nautilus and MedX companies he founded, "Money never meant anything to him," Jones-Thayer said. "He said money was a tool to make dreams come true. I think he accomplished all his dreams. "

“I hope that Arthur Jones' contributions in the fields of fitness, sports medicine, exercise physiology and orthopedic rehabilitation will be recognized and appreciated," said MedX executive Jim Flanagan, who worked with Jones from 1971 to 1996.

MasterChief
2007-08-29, 09:36
http://www.drdarden.com/readTopic.do;jsessionid=E238F8A98BAE153FB2F245C14C 798C7B.hydra?id=448052

Fan vad lessen jag blir. :(

RIP


Läs hans över 1000 sidor långa memoarer. Den mannen har levt en otroligt innehållsrikt liv. Fantastisk läsning.

Arne Persson
2007-08-29, 09:45
Mkt tråkigt! Han var en stor innovatör som som skall ha ALL RESPEKT!

MasterChief
2007-08-29, 09:50
Mkt tråkigt! Han var en stor innovatör som som skall ha ALL RESPEKT!

Läs hans memoarer. Han var nog en man i din smak. Fantastiska historier om när han jagade krokodiler i djupaste Afrika till hur han byggde upp Nautilus. De som läst boken och känner honom säger att han till och med tonade ner vissa saker han gjort. Vilket låter helt sanslöst med tanke på vad han skriver.

ramagoen
2007-08-29, 09:52
Rip ! :(

Arne Persson
2007-08-29, 09:55
Läs hans memoarer. Han var nog en man i din smak. Fantastiska historier om när han jagade krokodiler i djupaste Afrika till hur han byggde upp Nautilus. De som läst boken och känner honom säger att han till och med tonade ner vissa saker han gjort. Vilket låter helt sanslöst med tanke på vad han skriver.

Det skall jag faktiskt göra min vän! Tack för tipset!

MasterChief
2007-08-29, 10:06
Det skall jag faktiskt göra min vän! Tack för tipset!

Det är vackert när en HVT-man kramar en HIT-man. *cupid*

Yes
2007-08-29, 11:46
Vad betydde Jones för sporten?

Mer än vad många vill medge och mer än de flesta förstår.

Världen har förlorat en av sina bästa män och vi kommer aldrig se någon som han igen.

bertbert
2007-08-29, 11:50
Tråkigt! RIP!

Yes
2007-08-29, 15:35
Bump för helvete!

Hur var det nu... younger women, faster airplanes, bigger crocs?

http://www.arthurjonesexercise.com/Photos/Terry.jpg
http://www.arthurjonesexercise.com/Photos/Sitting%20on%20Plane.jpg
http://www.arthurjonesexercise.com/Photos/Gators1.jpg

MasterChief
2007-08-29, 15:43
:(

Tänk att få ha suttit och pratat med honom på hans veranda i några timmar i solnedgången. Nu kommer det aldrig att hända.

Yes
2007-08-29, 16:23
Det hade varit nåt... sitta och lyssna på alla hans gamla berättelser.

:(

Runda Grodan
2007-08-29, 16:45
En väldigt speciell människa har lämnat oss. :(