handdator

Visa fullständig version : Skillnad på Gainer och Kolhydrater+Protein ?


Batman
2007-08-28, 21:51
Flummar runt i kolloshoppen och försöker gämföra Gainers med Kolhydrater och Proteintillskott.

Har jag förstått det rätt med att Gainer är div kolhydrater färdigblandat med Protein ?
Alltså 2 produkter ihopmixade ?

SweLabs
2007-08-28, 21:53
Du har förstått det rätt :)

Eddie Vedder
2007-08-28, 21:54
Har jag förstått det rätt med att Gainer är div kolhydrater färdigblandat med Protein ?
Alltså 2 produkter ihopmixade ?

Ja det stämmer. En gainer är snabba kolhydrater blandat med protein. Dom färdigblandade är just färdigblandade, alltså doserade från början med en viss andel kolhydrat och en viss andel protein.

Köper du protein och kolhydrater var för sig kommer du undan billigare per portion samt att du kan dosera efter eget behov.:)

EiseltUK
2007-08-28, 22:14
Ja det stämmer. En gainer är snabba kolhydrater blandat med protein. Dom färdigblandade är just färdigblandade, alltså doserade från början med en viss andel kolhydrat och en viss andel protein.

Köper du protein och kolhydrater var för sig kommer du undan billigare per portion samt att du kan dosera efter eget behov.:)

Behöver inte nödvändigtvis vara snabba kolhydrater även om det i 99 % av fallen är det.

LarsK
2007-08-29, 04:13
Varför kallas det gainer? Jag tycker det låter så fjantigt.

jumpsuit
2007-08-29, 10:44
Varför kallas det gainer? Jag tycker det låter så fjantigt.

Gain betyder att växa/öka på engelska.

King Grub
2007-08-29, 10:46
Men det går utmärkt att banta med gainers och att bulka med "Diet-whatever" bara man anpassar kalorimängden efter målet.

Batman
2007-08-29, 15:14
Allright!
beställde slow carbs & fast carbs, så jag kan blanda min egna gainer med mina fast & slow protein.

Allt beroende på hur brottom jag har.