handdator

Visa fullständig version : Väldigt kaloririka mål


Strongman
2007-08-27, 23:02
Hej.. nu har skolan trappats upp ytterligare ett steg och det blir bara mer och mer plugg, hinner knappt träna eller ha någon egen fritid, men viktigast av allt, jag hinner inte äta lika ofta som förr :( Har alltid haft svårt att få i mig mycket mat så jag fick äta varje halvtimma för att få i mig rätt mängd kalorier.. men nu verkar det inte så lätt, så jag undrar om det finns något riktigt kaloririkt pålägg till mackor, nåt lätt mellanmål osv? Så jag inte sitter och trycker mig mätt på kalorisnål skit *mini* *rolleyes*

Nä men ni kanske förstår vad jag menar? Försöker så gott som det går varje dag med att vidga min magsäck men det går slött, är alltid spyfärdig efter frukosten och ändå är det samma volym varje frukost =)

Scratch89
2007-08-27, 23:05
Flingor, bröd med ost/leverpastej som pålägg, mjölk till maten osv. Just energigivande dryck till maten kan ge massor.

Zakath
2007-08-27, 23:32
Viktors special:

1 liter mjölk
2 dl havregryn
1-2 bananer
ev. proteinpulver

Mixa!

Drick!

Njut!

:thumbup:

Mängderna kan enkelt justeras och experimenteras med efter egen smak. Det går också bra att ta med sig på flaska om man inte har något emot att det är ljummet.

Strongman
2007-08-27, 23:34
all right, dricker alltid mjölk till maten osv, flingor är jag dock tveksam till, om jag ska käka flingor så kör jag hellre denna mixen elr liknande
fil,keso,olivolja,musli,havregryn,nån sylt,banan å kör ihop det i en djup tallrik brukar innehålla som fan men smaken är inte super å ja brukar bli så innehelvetes mätt på det att jag inte klarar käka nåt efter på ett tag å därför måste jag hitta lite nya möjligheter känns det som, samt att jag behöver nog en förändring i kosten :)


viktor kör liknande till frukost faktiskt!

tar allting som finns i kylen å mixxar, keso, olivolja, havregryn, fil, yoghurt, juice, banan osv!

Klein
2007-08-27, 23:46
Animaliskt fett är det som ger mest och bäst energi. En hårt tränande person kan enkelt fylla sitt energi & näringsbehov med en enda måltid om han låter den bestå av kött och animaliskt fett. Visst går det att dryga ut "vanlig" mat med oljor men då får du gå omkring och må skit resten av dagen. Fy fan för att rapa olja.

Strongman
2007-08-27, 23:54
menar du bara kött och mejeriprodukter eller? några specifika? nötter? jordnötssmör? eller en 1kg's stek?

Zakath
2007-08-28, 01:07
viktor kör liknande till frukost faktiskt!

tar allting som finns i kylen å mixxar, keso, olivolja, havregryn, fil, yoghurt, juice, banan osv!

Det där låter inte som en kulinarisk upplevelse direkt! :D

Mitt recept är mycket noggrant framtaget för att både tillfredställa smaklökar och näringsbehov, utan att göra en proppmätt. ;)

Annars rekommenderar jag en mörk chokladkaka om dan eller två, det är mycket nyttigt och gott! Dessutom väldigt kaloririkt och ändå relativt billigt per kalori om du köper de lite billigare (men mindre goda) sorterna.

Och nötter självklart, funkar alltid som mellanmål.

Handcuff
2007-08-28, 09:50
]Hej.. nu har skolan trappats upp ytterligare ett steg och det blir bara mer och mer plugg, hinner knappt träna eller ha någon egen fritid, men viktigast av allt, jag hinner inte äta lika ofta som förr[/B] :(



Vill inte låta som en surgubbe...men alltså. Tror du en random person med 40timmars arbetsvecka har mer fritid? Någon med ett barn eller flera....eller hund osv. Hur hinner dom äta :confused: Eller träna...

Eller dom som pluggar på universitetet+arbetar. I och för sig kanske det var det du gjorde...

Själv arbetar jag nu 150% dvs ca:60 timmar i veckan. Hinner med det mesta. :thumbup:

Alfred Nobel
2007-08-28, 14:14
Jag tar med mig proteindryck till plugget. Häller ned pulvret i shakern och tillsätter vatten efter första lektionen. Sen när det är lunch, tar jag fram min matlåda och hugger i mig den direkt. Sen har jag ytterligare en shaker med protein och malto som jag tar träning på väg hem. Sen är det bara att äta en rejäl middag och något innan sängdags, går skit bra.

Frukost, shaker, lunch, träning, shaker, middag, kvällsmål. Sen hur du lägger ut kalorerna är enskilt, men ät mycket mejeriprodukter (mjölk, ost, smör) till frukost så slipper du kompensera så mycket under dagen.