handdator

Visa fullständig version : Anabolic Pump USP Labs


Bodell
2007-08-27, 19:21
Hej
jag undrar om det finns någon som testat detta kosttillskott, och i sådana fall, med vilket resultat? kan man kombinera detta med någonting för att nå ökad effekt?:devil:

Tack på förhand

Pepz
2007-08-27, 19:24
kan du inte skriva innehållet annars vet man ju inte vad det kan ge för effekt.

namnet gör mig tveksam om effekten;)

Timme
2007-08-27, 19:37
Jag märke inte mycket. Använde det regelbundet i 2 veckor. Märker man ingen effekt efter 2 veckor är det inget för mig.

Eller jo, man spyr om man tar ett piller utan mat.

Bodell
2007-08-27, 19:43
kan du inte skriva innehållet annars vet man ju inte vad det kan ge för effekt.

namnet gör mig tveksam om effekten;)

Innehåll:
Anabolic Pump.............................................. ...................750mg
P-insulin (Extracted engineered from Phellodendron HCL)
Tannis Complex (Extract engineered from Lagerstroemia speciosa)
Symmetry(Herbal engineered Ketones from Cissus Quadrangularis)

=)

Pepz
2007-08-27, 19:45
köp ALA istället!

Skulle aldrig köpa nått sånt.
Och du får inte länka till annan webshop!

Bodell
2007-08-27, 19:47
okejokej.. ska kika vidare lite och prata med coach om det..
tack =)

Allan
2007-08-27, 19:52
Och du får inte länka till annan webshop!

Exakt. Aldrig nånsin

SweLabs
2007-08-27, 21:15
Hej
jag undrar om det finns någon som testat detta kosttillskott, och i sådana fall, med vilket resultat? kan man kombinera detta med någonting för att nå ökad effekt?:devil:

Tack på förhand

Jag har använt produkten förr och skriver även träninsdagbok med den nu. Produkten är säker och innehåller inga dopingklassade substanser. Den är icke hormonell. Produkten fungerar så här:

Glut-4 finns i alla muskelceller och fettceller och aktiveras av insulin samt träning. När glut-4 aktiveras så stiger det upp till cellytan och suger åt sig glukos, aminosyror osv.

Anabolic pump aktiverar glut-4 endast i muskelcellerna utan hjälp av insulin. Man får alltså en väldigt effektiv glykogeninlagring samt glukoshantering.

Pepz
2007-08-27, 21:21
hur aktiverar den GLUT-4?

SweLabs
2007-08-27, 21:34
hur aktiverar den GLUT-4?

Finns ett flertal studier på pubmed på de aktiva ämnena. Exakt hur den aktiverar eller varför är jag tyvärr ej kvalificerad att svara på.

Hekos
2007-08-27, 21:52
Håller på och testar den nu...
Hållit på i två veckor, har enligt mig fått sjuka styrke ökningar.

Ex Chins har aldrig någonsin klarat mer än 3 strikta. ligger väl på en 8 strikta nu...

jag tänker fortsätta med det, för det ger mig mycket eller har gjort hittils så. Men tänker nog inte säga mer än så. endast två veckor har gått.

Mvh hekos

Sverker
2007-08-28, 06:06
Jag skriver som Pepz:
Köp ALA istället. Då får ni ett ämne som stimulerar glukostransportören och som är uppbackat av tusentals olika kliniska försök.

lasse66
2007-08-28, 06:42
Bara för det är ört extact behöver det inte vara dålig .. Örter har används i flera hundra år i asien .. När folket i asien fixade olika former av värk m,m satt vi i norden och grymtate och slog varandra i skallen med en träklubba

SweLabs
2007-08-28, 07:51
Jag skriver som Pepz:
Köp ALA istället. Då får ni ett ämne som stimulerar glukostransportören och som är uppbackat av tusentals olika kliniska försök.

ALA är ganska underlägsen och passar mer som en antioxidant i detta fall. ALA stimulerar även fettupptaget i fettcellerna till skillnad mot AP. ALA är dock en hälsosam produkt som bör tas för optimal hälsa. ALA ska dock ej tas samtidigt som AP.

z_bumbi
2007-08-28, 08:37
Bara för det är ört extact behöver det inte vara dålig .. Örter har används i flera hundra år i asien .. När folket i asien fixade olika former av värk m,m satt vi i norden och grymtate och slog varandra i skallen med en träklubba

Eller så använde man i norden pilbark och spikklubba (växten alltså) som man gjort i minst 5000 år.

Bara för att det är en ört som använts i asien behöver det inte vara ofarligt, effektivt eller för den delen testat på något sätt. Det finns t ex en behandlingsform från vietnam där man bara ska äta ris och absolut undvika c-vitamin i alla former eftersom c-vitamin är "farligt", den metoden har ganska långa traditioner men inte sjutton är den bra för kroppen för det. Argumentet att det är en ört faller även på att de extrakten brukar vara mindre standardiserade än andra produkter då styrkan varierar beroende på årstid, växtplats, reningsgrad osv så i många fall är syntetiska produkter säkrare, pilbark vs magnecyl är ett bra exempel på det.

Detta har nu inget med själva produkten att göra men om någon kan presentera det verksamma ämnet så går det ju ganska snabbt att leta upp ev forskning.

SweLabs
2007-08-28, 09:50
De verksamma extracten kommer från följande växter:
Phellodendron HCL
Lagerstroemia speciosa

z_bumbi
2007-08-28, 10:00
De verksamma extracten kommer från följande växter:
Phellodendron HCL
Lagerstroemia speciosa

och vad heter ämnena?

Handcuff
2007-08-28, 10:04
Håller på och testar den nu...
Hållit på i två veckor, har enligt mig fått sjuka styrke ökningar.

Ex Chins har aldrig någonsin klarat mer än 3 strikta. ligger väl på en 8 strikta nu...

jag tänker fortsätta med det, för det ger mig mycket eller har gjort hittils så. Men tänker nog inte säga mer än så. endast två veckor har gått.

Mvh hekos

300% ökning på ENDAST två veckor!!! Sjuk produkt som slår olagliga preparat på fingrarna *flex*

SweLabs
2007-08-28, 10:22
och vad heter ämnena?
Här har du lite studier på de aktiva ämnena.


corosolic acid
PMID: 16549220
PMID: 12787964
PMID: 16508174
PMID: 15256748
Tannic acid
PMID: 15671208
PMID: 11533261
PMID: 11859474
Berberine
PMID: 16873688
PMID: 15040083
PMID: 17049164
PMID: 17292731
PMID: 16158798

Morty
2007-08-28, 16:12
Jag funderar på att dela en burk med en kompis pga priset.... Bara för att se om det funkar. Känns lite väääl hokus pokus... Det står ex att man ska bränna fett samtidigt som man bygger etc...

Handcuff
2007-08-28, 16:46
Jag funderar på att dela en burk med en kompis pga priset.... Bara för att se om det funkar. Känns lite väääl hokus pokus... Det står ex att man ska bränna fett samtidigt som man bygger etc...

Kanske ger dig en hint om att du kan spara pengarna....:thumbup:

SweLabs
2007-08-28, 16:57
Tyvärr som med alla amerikanska produkter så överdrivs mycket. Läs på om produkten och bilda dig en uppfattning. Påståendet gällande fettförbränning har att göra med att AP aktiverar glut-4 i muskelcellerna och inte i fettcellerna och du får därmed ett ökat upptag i muskelcellerna och minskat i fettcellerna. ´

Kroppen kommer alltså inte att behöva lika mycket insulin som hämmar all fettförbränning. Denna funktion är inget mirakel eller bluff. Den skillnad du kan märka är att det inte hamnar lika mycket fett runt magen då du bulkar t.ex.

Du kommer alltid att lägga på dig fett vid en viktuppgång.

Sverker
2007-08-28, 17:21
ALA är ganska underlägsen och passar mer som en antioxidant i detta fall. ALA stimulerar även fettupptaget i fettcellerna till skillnad mot AP. ALA är dock en hälsosam produkt som bör tas för optimal hälsa. ALA ska dock ej tas samtidigt som AP.

Hur då stimulera upptaget ? Vilka mekanismer ?



Att ALA, som är kraftfull, inte skall användas tillsammans med något annat som också kan påverka glukosupptaget kan jag förstå. Lär inte bli mycket glukos kvar i blodbanan:D

EiseltUK
2007-08-28, 19:56
hur aktiverar den GLUT-4?

Genom aktivering av AMPK. Faktiskt i klass med insulin (3-4 faldig ökning).

För att sänka blodsockret är Anabolic Pump (och vår Reload om jag får göra lite smygreklam) troligen både kraftigare och mer direktverkande än ALA. Personligen tar jag ALA mer som ett långsiktigt tillskott. En liten upptäkt vi gjort med Reload är att effekten blir bättre om man tar tabletterna lite tidigare än vad som står på burken, typ 30-45 minuter innan.

Ganska intressant är att Berberin kan ha en positiv effekt på fettförbränningen.

" The average diameter of the white fat cells in control and berberine-treated db/db mice was 54.13 ± 9.74 and 31.96 ± 7.28 µm, respectively (Figs. 2E and F). These results suggest that berberine reduces fat mass primarily by decreasing the size of fat cells rather than fat cell number."


"Conversely, in skeletal muscle, the expression of uncoupling protein (UCP) 2 mRNA was significantly increased by berberine, while that of UCP3 was unchanged (Fig. 4B). In brown adipose tissue, the expression of PPAR mRNA also increased dramatically, while the mRNA of lipogenic genes such as FAS was reduced as in the case of WAT (Fig. 4C). Additionally, expression of PPAR coactivator-1, a key regulator of several mitochondrial genes involved in adaptive thermogenesis, was substantially increased "


Här är en populärvetenskaplig artikel om studierna som är gjorde på en av ingredienserna (Corosolic Acid).

http://www.lef.org/magazine/mag2000/sep2000_report_blood.html

Morty
2007-08-28, 21:06
Det där kändes ju lite partiskt.... men, lär väl pröva att dela en burk. Just nu kör jag ALA; men jag slarvar hardcore med det. Är det väldigt viktigt att ta 2 vid varje måltid med ALA? är det väldigt viktigt att sköta sig med AP också?

SweLabs
2007-08-28, 21:12
Det där kändes ju lite partiskt.... men, lär väl pröva att dela en burk. Just nu kör jag ALA; men jag slarvar hardcore med det. Är det väldigt viktigt att ta 2 vid varje måltid med ALA? är det väldigt viktigt att sköta sig med AP också?

Det är viktigt att du sköter kosten exemplariskt för att kunna nyttja effekterna. Minst 60g komplexa kolhydrater efter varje dos AP tre gånger per dag.

z_bumbi
2007-08-29, 05:20
Det är viktigt att du sköter kosten exemplariskt för att kunna nyttja effekterna. Minst 60g komplexa kolhydrater efter varje dos AP tre gånger per dag.

180 g maltodextrin utöver det man tar vid träningen eller vilka komplexa kolhydrater pratar du om? :)

Sverker
2007-08-29, 06:08
Det tog ett tag innan det blev klart att det är berberin som är den aktiva substansen:D
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=16873688&ordinalpos=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum

Helt klart intressant men det gäller ju att komma på vad effekten ska användas till. För här är det sänkt insulinkänslighet som undersöks.

SweLabs
2007-08-29, 07:15
180 g maltodextrin utöver det man tar vid träningen eller vilka komplexa kolhydrater pratar du om? :)

Inte utöver. Exempel på dosering:

AP 15 minuter innan frukost, lunch och middag. Under dessa måltider äter du minst 60g kolhydrater från t.ex. fullkornsris, pasta, sötpotatis, havregryn osv.

SweLabs
2007-08-29, 09:36
Det tog ett tag innan det blev klart att det är berberin som är den aktiva substansen:D
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=16873688&ordinalpos=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum

Helt klart intressant men det gäller ju att komma på vad effekten ska användas till. För här är det sänkt insulinkänslighet som undersöks.

Berberin är en av de aktiva ämnena troligtvis den viktigast. Finns troligtvis många hälsofördelar med preparatet.

Morty
2007-08-29, 09:49
Det är viktigt att du sköter kosten exemplariskt för att kunna nyttja effekterna. Minst 60g komplexa kolhydrater efter varje dos AP tre gånger per dag.

Kosten sköts ju väl, MEN, tabletterna sköts sämre :p Jag glömmer dom helt enkelt ibland ://

Hekos
2007-08-29, 17:00
HAHA Morty otroligt att möta dig här, trodde inte du hade en användare!

Aja iaf, som sagt, jag märker ökningar, sjuka ökningar på ex chins, jag svär på allt jag äger att jag inte klarade 3 strikta förut, testade enbart övningar för kroppen förut och då började programet på 3 chins vilket jag inte klarade, Nu klarar jag upp till 8....
Så jag har märkt skillnader rent styrkemässigt och "känsel/syn" mässig, för första gången så ser jag nu båda huvudena på triceps, jag känner att jag blivit större kring ryggen och underarmarna...

Så jag är fortfarande positivt överaskad:)

Morty
2007-08-29, 22:05
HAHA Morty otroligt att möta dig här, trodde inte du hade en användare!

Aja iaf, som sagt, jag märker ökningar, sjuka ökningar på ex chins, jag svär på allt jag äger att jag inte klarade 3 strikta förut, testade enbart övningar för kroppen förut och då började programet på 3 chins vilket jag inte klarade, Nu klarar jag upp till 8....
Så jag har märkt skillnader rent styrkemässigt och "känsel/syn" mässig, för första gången så ser jag nu båda huvudena på triceps, jag känner att jag blivit större kring ryggen och underarmarna...

Så jag är fortfarande positivt överaskad:)

Vilket nick ^^ Lekte med tanken att det var du, men trodde itne det pga nicket :p

Det blir nog beställa hem en burk och dela med kompisen. Tar du 3 gånger om dagen?

Hekos
2007-08-30, 07:53
Ja tre gånger om dagen, 15 min före frukost, lunch, middag som innehåller minst 60g kolhydrater.
Har dock slarvat en del på helgerna när man lyckats vakna runt 12-1 nångång....:smash:

Morty
2007-08-30, 13:03
Ja tre gånger om dagen, 15 min före frukost, lunch, middag som innehåller minst 60g kolhydrater.
Har dock slarvat en del på helgerna när man lyckats vakna runt 12-1 nångång....:smash:

15 min innan frukost på morgonen? :x Jag äter ju frukost samma minut som jag går upp typ

paddanboy
2007-08-30, 15:05
15 min innan frukost på morgonen? :x Jag äter ju frukost samma minut som jag går upp typ

Ja men det är ditt problem. Använd det hur du vill, eller ta det 15 minuter innan.

diablogtr
2007-08-30, 17:22
Hekos jag är nyfiken, hur gammal är du? Är Anabolic Pump den enda skillnaden i din kost sen du började för vad var det... 8 veckor sedan?

Morty
2007-08-31, 23:19
Hekos jag är nyfiken, hur gammal är du? Är Anabolic Pump den enda skillnaden i din kost sen du började för vad var det... 8 veckor sedan?

Han är snart 18, och rätt smal. Han tränade hela förra året, men varinaktiv hela våren och kommer igen nu. tveksamt om ökningen beror på att han har börjat igen, eller om det är AP...

diablogtr
2007-09-14, 19:00
Bump! Jag är intresserad av detta tillskott och läste att du, Morty, skulle prova detta med en kompis. Har du märkt några skillnader nu när ytterligare 3 veckor gått? Hekos, hur går det för dig? SweLabs du lät övertygande och påläst, tror du att det är nödvändigt att man följer doseringen 3 tabletter/dag eller fungerar det, dock kanske inte lika bra, med 1-2?

Svar som att t.ex. en macka/björk-rot/gröt har samma effekt som Anabolic Pump undanbedes eftersom att det är irrelevant.

Edit: Nej det är självklart inte tillåtet /z_bumbi

Eddie Vedder
2007-09-14, 19:12
Svar som att t.ex. en macka/björk-rot/gröt har samma effekt som Anabolic Pump undanbedes eftersom att det är irrelevant.

Om någon har erfarenhet av produkten och känner att effekten är likvärdig är ett sådant svar högst relevant.

diablogtr
2007-09-14, 19:20
Åh ett munhugg, vad jag är förvånad.

Det är INTE relevant om jag som ställer frågan säger att det inte är det.

SweLabs
2007-09-14, 21:04
SweLabs du lät övertygande och påläst, tror du att det är nödvändigt att man följer doseringen 3 tabletter/dag eller fungerar det, dock kanske inte lika bra, med 1-2?


Som sagt inget mirakel tillskott men produkten gör det den ska dvs att optimera glukosupptaget och därmed förbättra glykogeninlagring. Detta leder i sin tur till kraftigar pump osv.

För att få en bra effekt så ska man ligga på bulk och äta mycket kolhydrater. Väldigt viktigt med minst 60g komplexa kolhydrater 15 min efter AP.

Man ska också ta AP 3 gånger per dag utspritt under dagen.

z_bumbi
2007-09-16, 20:25
Det är INTE relevant om jag som ställer frågan säger att det inte är det.

Sen när kan du ställa sådana krav? Om någon har gjort en subjektiv bedömning av produkten så spelar det väl ingen roll vilket resultat den har fått fram för att det ska räknas.

Swelabs: Går det inte lika bra med druvsocker? Det är ju oftast långsammare än maltodextrin...
Om du slutar kopiera en produkttext och funderar ut vad du gör för fel så kanske du lär dig något.