handdator

Visa fullständig version : Några frågor


ChillyWippen
2007-08-27, 17:02
Jag är ny på gymmet men jag lär mig.... jag har sökt information för nybörjare på detta och andra forum och skapat mig en uppfattning hur allt går till väga.
Dock så är jag inte säker om jag gör helt rätt och dessa saker är jag lite tveksamma på.


10 minuter förre och efter styrketrännignspasset så använder jag motionsmaskinerna
Jag gör 3 set med uppvärmningar innan 2 set med mer vikt på varje övning
Jag tar gainomax recovery/några bannaner före och efter tränningen
Jag vilar 30-60 sekunder mellan varje set

apa_ola
2007-08-27, 17:04
Jag är ny på gymmet men jag lär mig.... jag har sökt information för nybörjare på detta och andra forum och skapat mig en uppfattning hur allt går till väga.
Dock så är jag inte säker om jag gör helt rätt och dessa saker är jag lite tveksamma på.


10 minuter förre och efter styrketrännignspasset så använder jag motionsmaskinerna
Jag gör 3 set med uppvärmningar innan 2 set med mer vikt på varje övning
Jag tar gainomax recovery/några bannaner före och efter tränningen
Jag vilar 30-60 sekunder mellan varje set


Inget är hugget i sten, men det låter rätt vettigt för en nybörjare. Kanke fler arbetsset bara?

k4l_2007
2007-08-27, 17:08
Jag är ny på gymmet men jag lär mig.... jag har sökt information för nybörjare på detta och andra forum och skapat mig en uppfattning hur allt går till väga.
Dock så är jag inte säker om jag gör helt rätt och dessa saker är jag lite tveksamma på.


10 minuter förre och efter styrketrännignspasset så använder jag motionsmaskinerna
Jag gör 3 set med uppvärmningar innan 2 set med mer vikt på varje övning
Jag tar gainomax recovery/några bannaner före och efter tränningen
Jag vilar 30-60 sekunder mellan varje set


1. Vet inte varför du motionerar i de sista 10min men jag föreslår att du stretchar också.

2. det är inte ett måste att värma upp med några set, utan efter 10m motion så kan du köra på direkt, helst 3 där du kör hårt

3. bra, hoppas bananerna är goda

4. jag brukar vila ungefär 2 min och vore jag du så skulle jag vila minst 1 min för enligt mig: hellre vila tillräckligt länge o sen ta ut allt vad man har istället för att bli trött, men gör du så som det känns bäst

lycka till

Fatalist
2007-08-27, 17:18
Stretcha bara de muskler du är onödigt stel i. Vill du vara ekonomisk föreslår jag att du köper en riktig gainer, gainomax är sett till innehållet svindyra. Du kan spara många tusenlappar med en simpel gainer.

ChillyWippen
2007-08-27, 17:30
Tack :thumbup: , så låter det bra ifall jag byter ut dom där 10 minutrarna motion efter passet mot eventuell stretching och kör 1x12 uppvärmning och 3x12 hårdare.

apa_ola
2007-08-27, 19:51
Tack :thumbup: , så låter det bra ifall jag byter ut dom där 10 minutrarna motion efter passet mot eventuell stretching och kör 1x12 uppvärmning och 3x12 hårdare.

Låter bra.