handdator

Visa fullständig version : Tillskott efter träning


addicted
2007-08-27, 14:49
Jag är ny här på forumet och har en fråga till er här på kolo, ni är grymt duktiga! :)

Jag tränar det jag tycker är kul, lyfter inga vikter. Har liksom aldrig fastnat för det. Kör dans, box/kick pass och yoga.

Min fråga är; de dagar jag inte hinner äta middag varken innan eller efter mina pass skulle jag vilja få i mig något iaf. Kan ni tipsa om ngt?

Har testat massa olika barer men inte riktigt hittat ngn jag gillar till 100%. Har även testat olika färdigblandade shakes.

Planen är att försöka gå ner 7 kg, så jag vill ha ngt som inte ger för mkt kalorier.

Har säkert inte fått med all info ni behöver för att tipsa mig, men fråga på bara :)

Tack på förhand!

addicted
2007-08-28, 20:50
Ingen som är bättre än mig på det här? :$

Eddie Vedder
2007-08-28, 20:53
Ditt största huvudbry är nog inte vilket tillskott du skall införskaffa utan att du ska lära dig planera.

Givetvis hinner du äta mat, bara en fråga om planering.

addicted
2007-08-29, 07:28
Ditt största huvudbry är nog inte vilket tillskott du skall införskaffa utan att du ska lära dig planera.

Givetvis hinner du äta mat, bara en fråga om planering.

Jo hinner och hinner, det är väl en fråga om lathet, att jag inte orkar laga middag/mat när jag kommer hem efter träning, rätt sent runt 21.30

Men givetvis har du rätt, riktig mat är bäst. :)

Eddie Vedder
2007-08-29, 07:37
Jo hinner och hinner, det är väl en fråga om lathet, att jag inte orkar laga middag/mat när jag kommer hem efter träning, rätt sent runt 21.30

Men givetvis har du rätt, riktig mat är bäst. :)

Ja du ser, men en gainer efter träningen är ju aldrig fel. Köp ett billigt proteinpulver och maltodextrin här i koloshoppen. Dosera efter eget behov och drick antingen före och efter träning eller bara efter, beroende på hur mycket kcal du vill lägga på tomma kcal i from av gainer.

Matlåda kan du fixa vid andra tidpunkter på dagen, annars är det ju inte svårt att ta en stor skål fil och müsli när du kommer hem, fixa ihop ett gäng mackor, öppna en burk bönor och en burk tonfisk etc.
Mat tar inte lång tid att fixa, inte är det dyrt heller.:)

addicted
2007-08-29, 11:02
Ja du ser, men en gainer efter träningen är ju aldrig fel. Köp ett billigt proteinpulver och maltodextrin här i koloshoppen. Dosera efter eget behov och drick antingen före och efter träning eller bara efter, beroende på hur mycket kcal du vill lägga på tomma kcal i from av gainer.

Matlåda kan du fixa vid andra tidpunkter på dagen, annars är det ju inte svårt att ta en stor skål fil och müsli när du kommer hem, fixa ihop ett gäng mackor, öppna en burk bönor och en burk tonfisk etc.
Mat tar inte lång tid att fixa, inte är det dyrt heller.:)

Jag kan ingenting om protienpulver och gainers.. Kan du tipsa om nåt bra..? :em:

Vad gör maltodextrin..?

Annars äter jag ordentligt, matlåda till jobbet och mellanmål.

Eddie Vedder
2007-08-29, 12:44
Om du inte kan något alls kanske du ska börja med en färdigblandad gainer för enkelhetens skull. Det blir lite dyrare per portion och alla dina gainers blir enligt färdig dosering men det är npg bara bra för dig antagligen.

Har du ingen koll vet du ju ändå inte hur du skall dosera din egen gainer.;) Maltodextrin "gör" inget särskilt utan är kolhydrater helt enkelt och gör samma sak som kolhydrater i pasta och havregryn men mycket mycket fortare. Det är riktigt snabba kolhydrater som snabbt fyller på musklerna helt enkelt.

Inget måste på något sätt men väldigt praktiskt.:)

Så att ta en sådan efter träning innan du tar dig hem och äter ett rejält skrovmål mat är helt okej. Kolla gainers i webshoppen här på kolozzeum och så om du hittar något som fångar din uppmärksamhet.:thumbup:.

addicted
2007-08-29, 13:38
Men gainers, är inte det för att gå upp i vikt?

Kan man köra bara protein typ whey 80 efter träning och sen middag, eller bör jag få i mig kolhydrater också?

Eddie Vedder
2007-08-29, 13:40
Men gainers, är inte det för att gå upp i vikt?

Kan man köra bara protein typ whey 80 efter träning och sen middag, eller bör jag få i mig kolhydrater också?

Om du går upp i vikt eller ej har ju inget med en gainer att göra?:confused: Du går upp i vikt av kaloriöverskott, ligger du inte på kaloriöverskott kvittar det ju om du lever på gainers.

Men enbart proteinpulövert går alldeles utmärkt det också, kör på det om du hellre vill det.:thumbup:

addicted
2007-08-29, 13:47
Tusen tack för hjälpen Eddie! :)