handdator

Visa fullständig version : "San" CM2 Alpha istället för Kreatin?


gibfel
2007-08-26, 21:44
Jag är trött på den ansträngande användningen av vanligt kreatin med uppladdningsfas och massa jobbiga saker. När jag kollade runt lite efter andra alternativ hittade jag CM2 Alpha. Det är ett tillskott i tablettform som innehåller:

(Di-L-Arginin)-L-Malat 2,0 gr

b-Alanin 1,6 gr

Kreatin-Etyl-Ester HCI 1,0 gr

Övriga innehållsämnen: Kalciumkarbonat, cellulosa, stearinsyra, kiseldioxid, kroskarmellos,
hypromellos, magnesiumstearat

Per portion=6 tabletter

Man tar en portion CM2 Alpha 30min innan träning och en portion precis efter avslutad träning.

Och tas max 2 portioner per dag och cykel i högst 6 veckor med 6 veckor vila emellan.


Eftersom man inte får länka till andra kosttillskottsförsäljare så copy-pastar jag lite mer fakta ur texten:

CM² Alpha är världens första kreatintillskott – molekylärt modifierad genom s.k. esterifikation – som hindrar kreatinet från att omvandlas till oönskat kreatinin (en slaggprodukt).

Varje portion av CM² Alpha innehåller också det karnosinförstärkande tillskottet b-alanin. Man vet att förhöjda nivåer av karnosin buffrar mjölksyra i skelettmuskulaturen. Det ger ökad muskelstyrka och uthållighet. Enkelt uttryckt, b-alanin får kreatinet att arbeta bättre.

CM² Alpha innehåller också Di-L-Arginin-L-Malat, ett cellsignalerande medel som ingår i många nyttiga biologiska aktiviteter, bland annat näringstillförsel, syreupptag och glykogenlagring. Varje portion CM² Alpha med tillsats av Di-L-Arginin-L-Malat vidgar blodkärlen och ger fantastiska pumpar, ökad vaskularitet och en accelererad näringstillförsel.

Med kreatin-etyl-ester (finns endast i CM² Alpha) kan idrottsmän nu utnyttja fördelarna med kreatin på endast en tiondel av den normala kliniska dosen.


Är det någon här inne som har erfarenhet av tillskottet eller tycker det är värt att prövas? Det som lockade mig var hur enkelt det var att använda men tror ni det kan ersätta traditionellt kreatin till 100% eller är ännu bättre?

lasse66
2007-08-27, 05:46
Verka jäkligt bra

*anden*
2007-08-27, 06:16
Prövat produkt med Kreatin-Etyl-Ester HCI 1,0 gr tycker personligen att man får bättre effekt av Krealkalyn! Även billigare

Di-L-Arginin)-L-Malat 2,0 gr: ger dig lite pump skön känsla men prestations ökande har jag inte märkt av.

b-Alanin 1,6 gr: Ja möjligen prestationsökande, men tror dosen är för låg för direkt känna av det.

Hade nog köpt Krealkalyn kapslar å möjligen en ren No produkt vid sidan av...

lasse66
2007-08-27, 06:25
Prövat produkt med Kreatin-Etyl-Ester HCI 1,0 gr tycker personligen att man får bättre effekt av Krealkalyn! Även billigare

Di-L-Arginin)-L-Malat 2,0 gr: ger dig lite pump skön känsla men prestations ökande har jag inte märkt av.

b-Alanin 1,6 gr: Ja möjligen prestationsökande, men tror dosen är för låg för direkt känna av det.

Hade nog köpt Krealkalyn kapslar å möjligen en ren No produkt vid sidan av...

Man tar en portion CM2 Alpha 30min innan träning och en portion precis efter avslutad träning.
Blir 3.2 Gram b-Alanin :)

Endura
2007-08-27, 08:27
Vad med Fairings KCG2 som inh Kre-Alkalyn, Beta-Alanin och Glutamin?

schabo-labo
2007-08-27, 11:58
Är det någon här inne som har erfarenhet av tillskottet eller tycker det är värt att prövas? Det som lockade mig var hur enkelt det var att använda men tror ni det kan ersätta traditionellt kreatin till 100% eller är ännu bättre?
Har provat produkten fast i pulverform, helt ok.

gibfel
2007-08-27, 22:27
Tackar för alla svren än så länge! Ingen verkar va särskilt negativ till produkten så jag tönker prova den:D Kommer berätta hur det fungerade lite senare om jag inte glömmer;)