handdator

Visa fullständig version : gainer pro


soetpaj
2007-08-26, 21:27
Hej jag hade tänkt att börja träna nu och tänkte ta det seriöst så jag hade tänke att köpa någon sorts kosttillskott och hitta då en kampanj man kunde få 4kg gainer pro och 120 kapslar Calcium Pyruvate.
så nu undrar jag är gainer pro och Calcium Pyruvate nåt för nybörjare eller ska jag köpa något annat?

Rahf
2007-08-26, 21:33
Nåt för en nybörjare är att pejla in sin kost, vila och träning.

Kost:

Ät varierad husmanskost, se till att äta näringsrikt och ät tillräckligt för att uppnå ditt mål (viktökning, minskning eller stasis). Kika omkring på Kolozzeum ifall du har frågor, det finns svar på det mesta som susar omkring i ditt huvud.

Vila:

Vila tillräckligt så att du är fräsch och fit inför nästa träningspass. Sätt ett riktmärke på 8 timmars sömn ungefär.

Träning:

Du ska träna tillräckligt hårt så att du ökar stadigt. Du ska ha bra form och teknik i de övningar du väljer att utföra och du MÅSTE träna balanserat, våga inte skippa benträningen.

Som kosttillskott så funkar nog Gainer Pro bra efter träningen. Calcium Pyruvate vet jag inte vilken typ av effekt du får så det lämnar jag osagt. Tillskotten kommer inte att garantera dig muskler eller viktökningar. Det är ett komplement till dina måltider under dagen och ett hjälpmedel för återhämtning samt uppbyggning av dina muskler efter träning.

De tre grundpelarna har jag listat redan. Fallerar en av dem så hjälper inget kosttillskott.

soetpaj
2007-08-26, 21:39
jag kunde också välja:

1 st. ALA, 120 kapslar (Artnr. 631), eller
1 st. HMB, 200 kapslar (Artnr. 623), eller
1 st. Kreatin Monohydrat , 500 gr (Artnr. 609), eller
1 st. R-ALA, 90 kapslar (Artnr. 6316),

något av det som e bättre?

Rahf
2007-08-26, 21:44
Nej då passar det förstnämnda bättre om du är fullständig nybörjare. Du vet förmodligen inte vad effekterna är av tillskotten du listat eller hur?

Eddie Vedder
2007-08-26, 21:47
Sök på varje enskilt av dom där och bilda dig en egen uppfattning.:)

Mig veterligt skall ALA-produkter vara ganska bra rent hälsomässigt iaf, bra för insulinkänslighet vill jag minnas.

Så kolla själv för dom flesta har gissningsvis diskuterats här på kolo vid tidigare tillfälle.:thumbup:

soetpaj
2007-08-26, 21:49
R-ALA
Extra kraftfull liponsyra för effektiv kolhydratinladdning, reglering av blodsockret och fettförbränning.

HMB
Hindrar muskelnedbrytning och överträning under hårda träningsperioder och diet.

Calcium Pyruvate
Ökar förbränningen av lagrat fett och minskar fettdepåerna. Förbättrar muskelstyrka och uthållighet.

Kreatin Monohydrat
Öka din styrka, muskelvolym och uthållighet med ett prestationsökande kosttillskott som hyllas av eliten.


det här är det jag vet om produkterna

Eddie Vedder
2007-08-26, 21:52
Oj jag såg inte kreatinet från början. Det hade jag själv valt utan tvekan i såna fall. Kreatin och koffein är ju dom två enda substanserna som de facto har lite vetenskaplig evidens för att dom faktiskt har en prestationshöjande effekt.

Kan vara lite overkill för en total nybörjare bara. Kanske kan sparas för framtiden när du kommit in lite bättre i träningen och fått ett hum om det som är viktigt(läs Rahfs post).

soetpaj
2007-08-26, 22:02
jag hade ialla fall tänkt köpa 2st sånna paket så vad sägs som att ta 1 påse 500g kreatin + 200 kapslar HMB?

eller är det för overkill för en nybörjare?

Rahf
2007-08-26, 22:05
Jag tycker att kreatin kan man nog vänta med tills man har stagnerat i nybörjarökningarna. Det tar några månader så ta det lugnt och töm inte börsen.

Detta säger jag utav erfarenhet, jag har gjort misstag och vill inte att andra ska upprepa dem. Jag är även fortfarande nybörjare.

Eddie Vedder
2007-08-26, 22:05
eller är det för overkill för en nybörjare?

Beror väl på hur pass mycket du vet om produkterna, dess effekt, vad du vill få ut av dom, hur dom skall tas o.s.v.

Inget av det tror jag du har särskilt bra koll på om jag skall vara ärlig.;) Hursomhelst är det ju inget "fel" i det och är du villig att testa så tycker jag du skall göra det.:thumbup:

Det värsta som kan hända är ju att du inte märker någon effekt och sedan är du en erfarenhet rikare.:)

soetpaj
2007-08-26, 22:09
Jag tycker att kreatin kan man nog vänta med tills man har stagnerat i nybörjarökningarna. Det tar några månader så ta det lugnt och töm inte börsen.

Detta säger jag utav erfarenhet, jag har gjort misstag och vill inte att andra ska upprepa dem. Jag är även fortfarande nybörjare.

grejjen är ju det att jag får något av dessa preparat på köpet när jag köper gainer pro så jag förlorar ju inga pengar :)

Rahf
2007-08-26, 22:14
Då kan du ju ta med kreatinet och spara det för senare användning. Låt det gå några månader (säg 6 som minsta siffra) innan du börjar använda det. Pulvret håller sig fräscht länge i obruten förpackning och när du väl ska använda det har du förhoppningsvis lite mer kött på benen.

soetpaj
2007-08-26, 22:16
Då kan du ju ta med kreatinet och spara det för senare användning. Låt det gå några månader (säg 6 som minsta siffra) innan du börjar använda det. Pulvret håller sig fräscht länge i obruten förpackning och när du väl ska använda det har du förhoppningsvis lite mer kött på benen.

okej tack för tipset, men en sak angående kreatin

Dosering:
Dag 1-5 Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 4 gånger per dag, sprid ut intagen under dagen.
Dag 6- Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 1 gång per dag. Tag kreatinet direkt efter träning. Tag Kreatin Monohydrat även de dagar du inte tränar. Använd Kreatin Monohydrat i 4-10 veckor, håll därefter upp i minst 4 veckor.
Undvik drycker som innehåller koffein i samband med intaget av Kreatin Monohydrat.

4 gånger per dag? ska jag bära med mig det då till skolan eller? :P

Och vad skulle hända om jag börja använda det direkt? skulle det bara inte ha något effekt då?
eller skulle det bara ha mindre effekt?

Rahf
2007-08-26, 22:18
okej tack för tipset, men en sak angående kreatin

Dosering:
Dag 1-5 Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 4 gånger per dag, sprid ut intagen under dagen.
Dag 6- Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 1 gång per dag. Tag kreatinet direkt efter träning. Tag Kreatin Monohydrat även de dagar du inte tränar. Använd Kreatin Monohydrat i 4-10 veckor, håll därefter upp i minst 4 veckor.
Undvik drycker som innehåller koffein i samband med intaget av Kreatin Monohydrat.

4 gånger per dag? ska jag bära med mig det då till skolan eller? :P

Den här tråden har med stor sannolikhet alla svar på dina frågor angående kreatin: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33269

Om du ska köra uppladdning så innebär det att du förmodligen tar med kreatin till skolan, ja. häll inte på vattnet förrän du ska dricka det, kreatin omvandlas snabbt till kreatinin som du inte vill ha.

Snabbt är i det här fallet en relativ term, 5-10 minuter gör nog ingen jätteskillnad men däremot om vi snackar en timme.