handdator

Visa fullständig version : Marie Lehman är en katastrof!


tjabon
2007-08-26, 13:09
Når mer än jag som har reagerat över SVT´s kvinnliga
reporter som intervjuar deltagarna i friidrotts-VM?

Hennes engelska är en ren katastrof!
Fruktansvärt pinsamt att lyssna på hennes
trevande försök att prata med deltagarna.
*gah!*

SVT borde skicka henne på en grundkurs i engelska för
TV-journalister omgående! (Hon kanske fick jobbet för att
hon är kompis med chefen eller nåt?)

Osten80
2007-08-26, 13:12
Jag fick byta kanal innan.
Det kryper i kroppen och jag skäms när hon ställer sina frågor.

Drfg
2007-08-26, 13:13
Har det inte varit ovanligt fa intervjuer ocksa??

Dumleman
2007-08-26, 13:18
Hey huvudsaken är att hon är kvinna sen får hon vara hur kass som helst hon är ändå bra.

jontahontas
2007-08-26, 13:51
Okej att engelskan sviktar, men hennes frågor är fan riktigt jävla usla. Jag kräver inte att Lennart Juhlin ska ställa frågor nere i båset, men åtminstone någon som kan något i alla fall. Det är väl ändå ett rimligt krav att ställa på Sveriges telivision?

Pingu
2007-08-26, 14:03
Når mer än jag som har reagerat över SVT´s kvinnliga
reporter som intervjuar deltagarna i friidrotts-VM?

Hennes engelska är en ren katastrof!
Fruktansvärt pinsamt att lyssna på hennes
trevande försök att prata med deltagarna.
*gah!*

SVT borde skicka henne på en grundkurs i engelska för
TV-journalister omgående! (Hon kanske fick jobbet för att
hon är kompis med chefen eller nåt?)

Känns väl skönt att hon ska ta över hockeykväll också *mini*

Hon är den klart sämsta sportreporter jag har sett, hon har ingen koll på något. Kan inte engelska och glömmmer bort ditten och datten under intervjuer
Det stämmer riktigt bra det Claes Åkesson sa för nått år sedan om kvinnliga sportreportrar. Att dom kan vara hur dåliga som helst men får ändå fortsätta med den förklaringen att "hon gör ju sitt bästa"

Allan
2007-08-26, 14:05
Den sämste måste ju vara just Åkesson. Ett sånt skämt!!!!!

Fatalist
2007-08-26, 14:05
Jag tar avstånd från erat kvinnobashande men jag håller däremot med om att hon är fullkomligt inkompetent som reporter, likaså Åkesson.

Pingu
2007-08-26, 14:07
Den sämste måste ju vara just Åkesson. Ett sånt skämt!!!!!

Marie står i en klass för sig, även om Claes inte heller är bra

Stoltz
2007-08-26, 14:10
Den sämste måste ju vara just Åkesson. Ett sånt skämt!!!!!

Tyvärr har han mött sin överman/kvinna här :/

Kebab-Arne
2007-08-26, 15:28
Känns väl skönt att hon ska ta över hockeykväll också *mini*


Ja fy fan. Hade alla gånger hellre sett Mats Nyström ta över det. Han har ju varit stand-in för Jihde tidigare och fungerat mycket bra.

Ignatius72
2007-08-26, 15:40
Ja fy fan. Hade alla gånger hellre sett Mats Nyström ta över det. Han har ju varit stand-in för Jihde tidigare och fungerat mycket bra.

Han är ju en clown om någon. Den grymmaste kvinnliga sportjournalisten finner man på sydsvenskan, Anja Gatu. Ung och duktig. Jag betackar mig för dessa inkvoterade skåp.

daja
2007-08-26, 15:50
Hon hade funkat bra i en studio där hon slipper fronta Sveriges television på arenan, Åkeson likaså och det är ju där han sitter numera vilket jag tycker han gör helt ok, han vågar iaf sticka ut hakan en aning jämfört med alla pk-gubbar. Det är bara att inse att SVT saknar riktigt bra sportjournalister, bisittaren i friidrott däremot, Anders Järderud är det va?, är sjukt bra att lyssna på, lugn och oerhört kunnig och sitter inte och pratar massa dynga.

Eddie Vedder
2007-08-26, 15:52
Tyvärr har han mött sin överman/kvinna här :/

Säg inte det, någon som minns Svennis som expertkommentator?:laugh: :laugh:

Ignatius72
2007-08-26, 15:53
Säg inte det, någon som minns Svennis som expertkommentator?:laugh: :laugh:

Det var humor på hög nivå:D

Timme
2007-08-26, 16:04
Säg inte det, någon som minns Svennis som expertkommentator?:laugh: :laugh:

Hur var han? Jag är nyfiken :D Kunda han inte prata svenska?

egge
2007-08-26, 16:19
...bisittaren i friidrott däremot, Anders Gärderud är det va?, är sjukt bra att lyssna på, lugn och oerhört kunnig och sitter inte och pratar massa dynga.

Visst är han kunnig och så men lite irriterande när han insisterar på att uttala namnen inkorrekt när Jacob Hård (tror jag det är iaf) precis sagt det med rätt uttal. Skrattade även när Carro hade kastat spjut och tog sig för sidan av magen och han slänger iväg "det kanske är en stukad fot".*slap*

Pingu
2007-08-26, 16:27
Ja fy fan. Hade alla gånger hellre sett Mats Nyström ta över det. Han har ju varit stand-in för Jihde tidigare och fungerat mycket bra.

Han hade varit helt ok, men det hade iofs vem som helst varit.
Hon blandar ihop namn och är så okunnig man kan bli då det gäller hockey, är nog så att jag har sett mitt sista hockeykväll *grr*

Stoltz
2007-08-26, 16:31
Säg inte det, någon som minns Svennis som expertkommentator?:laugh: :laugh:

Hands down :D

Osten80
2007-08-29, 18:15
Nu får hon fan ge sig. *gah!*

Yucko
2007-08-29, 18:15
Jihde din svikare :(

JusupWilkosz
2007-08-29, 18:19
Har det inte varit ovanligt fa intervjuer ocksa??

Precis, vilket JUSUP tycker är bra. Den var ren och skär pina att höra Andre Pops säga "congratulations" för femtioelfte gången till en stackars ryska som harklade fram några engelska läten. Även om Lehman inte har samma pondus som Pops hade, så är hon tack och lov inte hälften så tjatig.

Pudzianovski
2007-08-29, 18:37
Tycker inte hennes engelska är så dålig. Hon har bott några år i USA/Kanada vad jag fattar det som. Tycker inte hon är så dålig som många vill påvisa i denna tråden.

Zacke
2007-08-29, 18:45
Tycker inte hennes engelska är så dålig. Hon har bott några år i USA/Kanada vad jag fattar det som. Tycker inte hon är så dålig som många vill påvisa i denna tråden.


Några guldkorn från Lehmanns bravader:

"Grattis!"
(till en gråtande Sanna Kallur, efter hennes fjärdeplats)

"Jo vould have von all the mäddalls today!"
(Till Reese Hoffa, när Adam Nelson, silver, står bredvid)

"Håw kåmm ju don't run so fast anymore?"
(Till Kim Collins, direkt efter att han tagit sig vidare till semifinal på 100 meter)

egge
2007-08-29, 18:47
Pops + Andersson i Studio Sumo passar ju inte ihop för fem öre. Jihde, kom tillbaka, allt är förlåtet.

Deceiver85
2007-08-29, 18:51
"Jo vould have von all the mäddalls today!"
(Till Reese Hoffa, när Adam Nelson, silver, står bredvid)

"Håw kåmm ju don't run so fast anymore?"
(Till Kim Collins, direkt efter att han tagit sig vidare till semifinal på 100 meter)

Korrigering:

Jo vould have von ål de mäddalls todäj!

Håw kåmm ju dån't run so fast animår?

Palm
2007-08-29, 18:59
Några guldkorn från Lehmanns bravader:

"Grattis!"
(till en gråtande Sanna Kallur, efter hennes fjärdeplats)


:laugh:
Men Lehman var ganska hygglig ändå som frågade ifall hon ville vänta en stund med intervjun. Började nästan gråta själv när jag såg henne.

balder
2007-08-29, 19:05
[QUOTE=Zacke;2487211]Några guldkorn från Lehmanns bravader:

"Grattis!"
(till en gråtande Sanna Kallur, efter hennes fjärdeplats)

[QUOTE]


Vad är det för fel med att gratulera en löpare som precis gjort sitt livs snabbaste lopp?

Plz, innan ni sågar henne vid fotknölarna kan ni tänka till lite.. *screwy*

Pudzianovski
2007-08-29, 19:07
Några guldkorn från Lehmanns bravader:

"Grattis!"
(till en gråtande Sanna Kallur, efter hennes fjärdeplats)


Och det har med engelskan att göra ???

Resten har vi väl skilda åsikter om. Jag tycker inte hon talar dålig engelska, men inte jätte BRA heller. Antagligen bättre än många i denna tråden. :D

Deceiver85
2007-08-29, 19:07
Vad är det för fel med att gratulera en löpare som precis gjort sitt livs snabbaste lopp?

Plz, innan ni sågar henne vid fotknölarna kan ni tänka till lite.. *screwy*

Inga fel alls, men hon borde verkligen öva på sin engelska lite.

balder
2007-08-29, 19:09
Inga fel alls, men hon borde verkligen öva på sin engelska lite.

Jo kanske det :D.

Inte för att jag har stört mig på det.

Deceiver85
2007-08-29, 19:13
Jo kanske det :D.

Inte för att jag har stört mig på det.
Eftersom jag nyligen läst 60p engelska på universitet och fått mitt eget uttal sågat i A-kursen så har jag nu rätt att klaga på andras uttal :D och Lehmans uttal är stundtals väldigt svenskt och hon gör många klassiska fel som svenskar gör när de pratar engelska, bland annat uttalar hon "the" som "de".

Doctor Snuggles
2007-08-29, 19:22
Och det har med engelskan att göra ???

Resten har vi väl skilda åsikter om. Jag tycker inte hon talar dålig engelska, men inte jätte BRA heller. Antagligen bättre än många i denna tråden. :D

För man rekryterar många engelskkunniga sportreportrar i ett träningsforum?

piraten99
2007-08-29, 20:09
Eftersom jag nyligen läst 60p engelska på universitet och fått mitt eget uttal sågat i A-kursen så har jag nu rätt att klaga på andras uttal :D och Lehmans uttal är stundtals väldigt svenskt och hon gör många klassiska fel som svenskar gör när de pratar engelska, bland annat uttalar hon "the" som "de".

jag sågar dessa engelska kurser vid fotknölarna!
lär ju bli stora problem för andra att förstå vad man säger när man uttalar "the" som "de"!!!

nej, tacka vet jag på min tid då var det "yes no, cat dog" som gällde för hela slanten!

Deceiver85
2007-08-29, 20:25
jag sågar dessa engelska kurser vid fotknölarna!
lär ju bli stora problem för andra att förstå vad man säger när man uttalar "the" som "de"!!!

Det är ändå ett klassiskt fel som engelsmän stör sig på. Skulle du själv inte reagera ifall någon sa "påt" när de menar "båt"?

Pretender
2007-08-29, 20:33
Jag stör mig mest på att Jonas Karlsson måste prata hela-jäkla-tiden! De andra grabbarna får ju inte en syl i vädret :D

/P