handdator

Visa fullständig version : Outlook - problem


ante
2007-08-26, 06:58
Följande har hänt - När jag startar outlook går allt som vanligt tills inkorgen skall laddas in. Jag får upp ett varningsmeddelande som säger att filen outlook.pst är korrupt, och att jag skall söka upp den med Scanpst.exe och köra en reparation. Problemet är att filen inte finns, den verkar vara borttagen. Outlook går alltså inte ens igång. Måste väl finnas något sätt att återskapa denna fil mha någon backup eller så som jag hoppas görs automatiskt, men jag vet inte hur.
What to do?

Gabber
2007-08-26, 09:51
Följande har hänt - När jag startar outlook går allt som vanligt tills inkorgen skall laddas in. Jag får upp ett varningsmeddelande som säger att filen outlook.pst är korrupt, och att jag skall söka upp den med Scanpst.exe och köra en reparation. Problemet är att filen inte finns, den verkar vara borttagen. Outlook går alltså inte ens igång. Måste väl finnas något sätt att återskapa denna fil mha någon backup eller så som jag hoppas görs automatiskt, men jag vet inte hur.
What to do?

Scanpst.zip (http://www.computerhope.com/download/updates/scanpst.zip)

Instruktioner och annat som kan hjälpa (http://support.microsoft.com/kb/197316/sv)

Granatgiraffen
2007-08-26, 10:20
Följande har hänt - När jag startar outlook går allt som vanligt tills inkorgen skall laddas in. Jag får upp ett varningsmeddelande som säger att filen outlook.pst är korrupt, och att jag skall söka upp den med Scanpst.exe och köra en reparation. Problemet är att filen inte finns, den verkar vara borttagen. Outlook går alltså inte ens igång. Måste väl finnas något sätt att återskapa denna fil mha någon backup eller så som jag hoppas görs automatiskt, men jag vet inte hur.
What to do?

heter din fil outlook.pst då? Sök efter .pst-filer "på den här datorn" och kolla så du verkligen har döpt den till det. (pst är där outlook sparar sin data). Vad är det för mail? Alltså är det någon företagsmail och du synkar mot en exchange-server? Eller använder du någon pop3-lösning? Den kan bli korrupt om du har stängt ner outlook på felaktigt sätt, men det brukar alltid fixa sig vid en scan.. iallafall i 2003, jag antar att du kör outlook 2000.

hahavaffan
2007-08-26, 10:37
Installera om är ju en lösning.