handdator

Visa fullständig version : Offentlig Ursäkt till Kolozzeums medlemmar och moderatorer


Deceiver85
2007-08-25, 20:18
Jag har sett ljuset.

Det kanske låter som en kliché, men jag har verkligen gjort det. Idag var det kolo-träff på Fairings Gym i Stockholm. Inställningen imorse var att det skulle bli kul att få träffa lite folk, hade speciella förhoppningar att få träffa jwzrd för att se ifall han var ”en lika stor skit IRL som på Internet”.

Efter ca två timmar resande kom vi från Örebro fram till Fairings Gym och satte igång att träna. I början var det lite avspänt, jag tog inget direkt något initiativ till konversation med någon, vissa på gymmet var ju trots allt inte från Kolozzeum. Slutligen var det Mini som kom fram och hälsade på mig, och sen flöt det på ganska bra. Hälsade på GymTT, Tinus, IronBabe, Yankee, Skaparn, Krampus, Rahf, Eldhroka, Piranha, Allan med mera. Resten av passet förflöt på bra, jag tog en del kort som kan beskådas här, och stämningen var allmänt god.

Vid hemkomst till Örebro var jag mycket nöjd med dagens besök och först då slog det mig att jag hade gått in med helt fel inställning från början och tänkte att många skulle säkert vara dryga mot mig (särskilt angående mitt engagemang i SD) men nu i efterhand har jag insett att hur trevliga alla var och hur kul jag hade, t.o.m folk säkerligen tycker en hel del illa om mig var både trevliga och behandlade mig med mer respekt än vad jag förtjänar.

Trevligast var nog Mini, som var först till att hälsa på mig och som passade sig utmärkt till att småprata och skämta med. Mini, en ständig tagg i sidan i varje tråd jag har kapat för att sprida SD-propaganda i, var verkligen hur snäll som helst.

Summan av kardemumman, jag har insett hur illa jag har betett mig ibland på Kolozzeum och jag skäms! Jag har flera gånger medvetet kapat trådar för att få sprida min SD-propaganda, skrivit tusentals oseriösa meddelanden och tjafsat onödigt mycket med moderatorerna om Kolozzeums regelverk. Kanske värst av allt har varit min allmänt taskiga och dryga attityd, en attityd som jag absolut inte vill förknippas med men sorgligt nog gör det.

Mitt största problem, är att jag bryr mig alldeles för mycket och måste ha åsikter i allt, ibland i helt oväsentliga frågor, och det gör att jag blir lätt uppretad på folk. Detta är ett problem som jag har problem med i verkliga livet med, de som har träffat mig vet det. Det är kanske först nu jag är fullt medveten om detta, och jag kommer göra mitt bästa för att vara lite mer ödmjuk, vänlig och sannare sida av mig. SD-propagandan försvinner idag (vill någon diskutera det så hänvisar jag till min blogg, se länk i signatur), likså den dryga attityden och allt skitsnack.

Varför skriver jag detta inlägg? Alla kan inte tycka om alla, men jag vill inte skapa några ovänner i onödan, varken i verkligheten eller på Internet. Ni kanske tycker att ”herregud, det är Internet, varför ens bry sig om vad andra tycker om en?” men jag bryr mig, jag sitter på Kolozzeum i egenskap av privatperson och den sida jag har visat upp är en sida långt ifrån den jag skulle ha velat visa. Jag hoppas ni ger mig chansen att visa upp den sanna deceiver85.

Många av er som orkat läsa detta meddelande kommer säkert tycka jag är en mes, fegis eller hycklare. Många av er kommer säkert inte heller tro ett ord på det jag säger, eller att jag kommer att kunna hålla det jag lovar. Om bara någon procent av er som läser detta ser mig i ett nytt ljus efter detta eller åtminstone försöker ge mig en ny chans, så lovar jag att ge 100% för att förbättra mig och visa upp mitt sanna jag.

Mvh Robert aka deceiver85

MasterChief
2007-08-25, 20:22
:thumbup:

Raggis
2007-08-25, 20:23
Wow... Mycket känslor Robert =) Starkt av dig att våga erkänna att du hade fel. Speciellt när du är en sån som "aldrig ger dig" heller.

Mad props.

stevebc
2007-08-25, 20:24
*cry*


GROUP HUG :D

mini
2007-08-25, 20:24
*cupid*
Trots att jag fortfarande är sur för det där med Cilia... *slap*

Jorgen
2007-08-25, 20:24
Att träffa folk i verkligheten ger alltid en mer korrekt bild av hur man är som person än hur man är på internet. Vilket du märkte idag. :)

StefanC
2007-08-25, 20:25
Bra skrivet Dec. :thumbup:
Vi lär oss något varje dag.

mathor
2007-08-25, 20:26
Snyft. Snörvel.

Oj vad överraskande att människor inte är som man uppfattar dem på internet! Jag är fullständigt överväldigad av denna insikt.

Piranha
2007-08-25, 20:28
Jag har sett ljuset.

Det kanske låter som en kliché, men jag har verkligen gjort det. Idag var det kolo-träff på Fairings Gym i Stockholm. Inställningen imorse var att det skulle bli kul att få träffa lite folk, hade speciella förhoppningar att få träffa jwzrd för att se ifall han var ”en lika stor skit IRL som på Internet”.

Efter ca två timmar resande kom vi från Örebro fram till Fairings Gym och satte igång att träna. I början var det lite avspänt, jag tog inget direkt något initiativ till konversation med någon, vissa på gymmet var ju trots allt inte från Kolozzeum. Slutligen var det Mini som kom fram och hälsade på mig, och sen flöt det på ganska bra. Hälsade på GymTT, Tinus, IronBabe, Yankee, Skaparn, Krampus, Rahf, Eldhroka, Piranha, Allan med mera. Resten av passet förflöt på bra, jag tog en del kort som kan beskådas här, och stämningen var allmänt god.

Vid hemkomst till Örebro var jag mycket nöjd med dagens besök och först då slog det mig att jag hade gått in med helt fel inställning från början och tänkte att många skulle säkert vara dryga mot mig (särskilt angående mitt engagemang i SD) men nu i efterhand har jag insett att hur trevliga alla var och hur kul jag hade, t.o.m folk säkerligen tycker en hel del illa om mig var både trevliga och behandlade mig med mer respekt än vad jag förtjänar.

Trevligast var nog Mini, som var först till att hälsa på mig och som passade sig utmärkt till att småprata och skämta med. Mini, en ständig tagg i sidan i varje tråd jag har kapat för att sprida SD-propaganda i, var verkligen hur snäll som helst.

Summan av kardemumman, jag har insett hur illa jag har betett mig ibland på Kolozzeum och jag skäms! Jag har flera gånger medvetet kapat trådar för att få sprida min SD-propaganda, skrivit tusentals oseriösa meddelanden och tjafsat onödigt mycket med moderatorerna om Kolozzeums regelverk. Kanske värst av allt har varit min allmänt taskiga och dryga attityd, en attityd som jag absolut inte vill förknippas med men sorgligt nog gör det.

Mitt största problem, är att jag bryr mig alldeles för mycket och måste ha åsikter i allt, ibland i helt oväsentliga frågor, och det gör att jag blir lätt uppretad på folk. Detta är ett problem som jag har problem med i verkliga livet med, de som har träffat mig vet det. Det är kanske först nu jag är fullt medveten om detta, och jag kommer göra mitt bästa för att vara lite mer ödmjuk, vänlig och sannare sida av mig. SD-propagandan försvinner idag (vill någon diskutera det så hänvisar jag till min blogg, se länk i signatur), likså den dryga attityden och allt skitsnack.

Varför skriver jag detta inlägg? Alla kan inte tycka om alla, men jag vill inte skapa några ovänner i onödan, varken i verkligheten eller på Internet. Ni kanske tycker att ”herregud, det är Internet, varför ens bry sig om vad andra tycker om en?” men jag bryr mig, jag sitter på Kolozzeum i egenskap av privatperson och den sida jag har visat upp är en sida långt ifrån den jag skulle ha velat visa. Jag hoppas ni ger mig chansen att visa upp den sanna deceiver85.

Många av er som orkat läsa detta meddelande kommer säkert tycka jag är en mes, fegis eller hycklare. Många av er kommer säkert inte heller tro ett ord på det jag säger, eller att jag kommer att kunna hålla det jag lovar. Om bara någon procent av er som läser detta ser mig i ett nytt ljus efter detta eller åtminstone försöker ge mig en ny chans, så lovar jag att ge 100% för att förbättra mig och visa upp mitt sanna jag.

Mvh Robert aka deceiver85

Lite synd du inte fick träffa Jwzrd ändå, han är helskön irl.

Vi (ironbabe och tinus och jag) diskuterade lite på vägen hem faktiskt personligheter irl och på nät och det är aldrig samma sak sånär som på en person ha ha. Krampus, han är på pricken på nät och irl villket måste vara unikt.

Sniggel
2007-08-25, 20:29
Snyft. Snörvel.

Oj vad överraskande att människor inte är som man uppfattar dem på internet! Jag är fullständigt överväldigad av denna insikt.

Du menar att det inte är du på din avatar? :confused:

I vilket fall, respekt till dig Deciever för tråden! :thumbup:

Deceiver85
2007-08-25, 20:33
Wow... Mycket känslor Robert =) Starkt av dig att våga erkänna att du hade fel. Speciellt när du är en sån som "aldrig ger dig" heller.

Mad props.

Jag ger mig aldrig och det har skapat mig alldeles för många ovänner, vill inte att det ska fortsätta.

*cupid*
Trots att jag fortfarande är sur för det där med Cilia... *slap*

För er som inte är införstådda i skämtet så drev jag länge tesen att mini och cilia var samma person, men efter att ha träffat mini så har jag insett hur löjlig jag var. Jag hoppas mini godtar min ursäkt och att jag får chansen att träffa Cilia och be henne om ursäkt personligen med.

Att träffa folk i verkligheten ger alltid en mer korrekt bild av hur man är som person än hur man är på internet. Vilket du märkte idag. :)

Jag erkänner att jag har skapat mig alldeles för starka bilder av hur folk är, samt framställt mig som bra mycket tuffare än vad jag är i verkligheten. Hellre bortglömd än hatad och ihågkommen.

Bra skrivet Dec. :thumbup:
Vi lär oss något varje dag.

Jag har slutligen fått upp ögonen för mitt eget beteende idag, så dagen har varit ytterst lärorik.

Deceiver85
2007-08-25, 20:35
Lite synd du inte fick träffa Jwzrd ändå, han är helskön irl.

Vi (ironbabe och tinus och jag) diskuterade lite på vägen hem faktiskt personligheter irl och på nät och det är aldrig samma sak sånär som på en person ha ha. Krampus, han är på pricken på nät och irl villket måste vara unikt.

Jag hade önskat att få min bild av jwzrd helt krossad och inse samma sak som ni andra gjort. Man kan inte tycka om alla, men jag tvivlar inte en sekund på att jwzrd är både trevlig och kul att umgås med.

Krampus var för övrigt en störtskön person, fem tummar av fem möjliga.

mini
2007-08-25, 20:36
För er som inte är införstådda i skämtet så drev jag länge tesen att mini och cilia var samma person, men efter att ha träffat mini så har jag insett hur löjlig jag var. Jag hoppas mini godtar min ursäkt och att jag får chansen att träffa Cilia och be henne om ursäkt personligen med.


Äsch då, ingen ursäkt behövs, jag tog ju inte illa upp. Fatta så snabbt du måste trott att jag skrev!

Deceiver85
2007-08-25, 20:38
Äsch då, ingen ursäkt behövs, jag tog ju inte illa upp. Fatta så snabbt du måste trott att jag skrev!

Jag kan vara lite klumpig och plump ibland i mina skämt, så man vet aldrig. Tack för en trevlig dag och för att du fick upp mina ögon :)

Jorgen
2007-08-25, 20:39
Jag erkänner att jag har skapat mig alldeles för starka bilder av hur folk är, samt framställt mig som bra mycket tuffare än vad jag är i verkligheten. Hellre bortglömd än hatad och ihågkommen.

Båda sakerna är rätt vanliga på internet. Ens personlighet är så komplex att man inte kan visa hela den på internet och dom som läser kan välja att inte se alla dom delar som man visar upp.

GymTT
2007-08-25, 20:44
Strongt att våga "prata" ut om det!

Jag tycker då du var trevlig:thumbup:

Deceiver85
2007-08-25, 20:56
Båda sakerna är rätt vanliga på internet. Ens personlighet är så komplex att man inte kan visa hela den på internet och dom som läser kan välja att inte se alla dom delar som man visar upp.

Men spelar man skitstövel så är det svårt att tro något annat.

Strongt att våga "prata" ut om det!

Jag tycker då du var trevlig:thumbup:

Tack :)

Nitrometan
2007-08-25, 20:58
Strongt. Gawlna rekvisita!
(mad props)

Jorgen
2007-08-25, 20:59
Men spelar man skitstövel så är det svårt att tro något annat.

Visst är det så. Men man skall inte bilda sig en klar uppfattning om någon förrän man träffar den personen i verkligheten.

Finns många som tror att jag är en elak fan tex. Något som inte är helt sant. :)

T-train
2007-08-25, 21:02
Visst är det så. Men man skall inte bilda sig en klar uppfattning om någon förrän man träffar den personen i verkligheten.

Finns många som tror att jag är en elak fan tex. Något som inte är helt sant. :)

Nä..du är alldeles übergullig...o elak:) (eller rak beroende på hur man ser det*s*) Men jag håller med dig..det är vanskligt att göra sig allt för stora bilder av folk online.

o starkt att göra den här inlägget Deceiver85:hbang:

Raggis
2007-08-25, 21:03
Finns många som tror att jag är en elak fan tex. Något som inte är helt sant. :)

*whistle* :n00b

Ignatius72
2007-08-25, 21:07
Intressant inlägg dec, men som många redan skrivit, man ska inte dra för stora växlar på vad som sägs på internet eller för den delen i en debatt. Det kan bli hårda ord i en debatt om principiella saker, det är bara clownerna som tar det och gör det personligt. Men det är alltid coolt och äkta när folk vågar erkänna att de haft fel.

Handcuff
2007-08-25, 21:08
Usch vilket sentimentalt dravel :banned

Nä men seriöst så är det en skön känsla då man upplever liknanade saker. Jag blir ofta positivt överaskad av hur trevliga andra mäniskor kan vara, oavsett bakgrund, framtoning eller andra attribut. Och jag har träffat både det ena och det andra. Oftast blivit positivt överaskad :)

gibfel
2007-08-25, 21:17
*whistle* :n00b


+1 *host*

tjabon
2007-08-25, 21:22
Deceiver kommer till insikt!

jag var Sverigedemokrat förr om åren.
Så småningom började jag dock få en lite udda och konstig
känsla som inte riktigt passade in i mitt i liv.

Jag insåg att det inte håller att dela upp folk i "vi och dom",
att kategorisera och att ,faktiskt, tycka illa om och nervärdera
andra människor. Det är ju faktiskt vad som händer inom SD om man
tänker efter.

Så här efteråt så har jag insett att även om man är mycket kritisk
till dagens indvandringspolitik, så finns det andra sätt att engagera
sig än att gå med i SD.

Timme
2007-08-25, 21:41
Det där gjorde mig rörd. Jag ger en kram!

Deceiver85
2007-08-25, 21:46
Deceiver kommer till insikt!

jag var Sverigedemokrat förr om åren.
Så småningom började jag dock få en lite udda och konstig
känsla som inte riktigt passade in i mitt i liv.

Jag insåg att det inte håller att dela upp folk i "vi och dom",
att kategorisera och att ,faktiskt, tycka illa om och nervärdera
andra människor. Det är ju faktiskt vad som händer inom SD om man
tänker efter.

Så här efteråt så har jag insett att även om man är mycket kritisk
till dagens indvandringspolitik, så finns det andra sätt att engagera
sig än att gå med i SD.

Mitt engagemang för SD är dock genuint, och inget jag kommer överge, och jag vet att folk kommer döma mig för det, men jag ber dem att se förbi politiken. Några fler SD-diskussioner kommer jag inte ta på Kolozzeum, annat än via PM vid förfrågan, och då kommer jag främst hänvisa till min blogg.

Det där gjorde mig rörd. Jag ger en kram!

Tack, du får två kramar tillbaka!

Yes
2007-08-25, 21:51
Finns många som tror att jag är en elak fan tex. Något som inte är helt sant. :)
Jag tror faktiskt Jorgen är i varje fall näst snällast på Kolo(på första plats lär vi ha panda-Timme). :D

Apropå topic så har jag bara fått positiva intryck av folk jag träffat IRL(utom ett undantag, men den personen var väldigt "speciell"). Gäller även personer jag bråkat som fan med. Man brukar faktiskt hamna närmast verkligheten när man försöker se till människors goda sidor, och det är faktiskt kul att det är så. :)

gibfel
2007-08-25, 21:51
Deceiver kommer till insikt!

jag var Sverigedemokrat förr om åren.
Så småningom började jag dock få en lite udda och konstig
känsla som inte riktigt passade in i mitt i liv.

Jag insåg att det inte håller att dela upp folk i "vi och dom",
att kategorisera och att ,faktiskt, tycka illa om och nervärdera
andra människor. Det är ju faktiskt vad som händer inom SD om man
tänker efter.

Så här efteråt så har jag insett att även om man är mycket kritisk
till dagens indvandringspolitik, så finns det andra sätt att engagera
sig än att gå med i SD.
.

Rörande inlägg av Deceiver85! Även där bra initiativtagande.

Muskelbyggaren
2007-08-25, 21:54
Mes, fegis, hycklare? Knappast, grymt bra gjort snarare! Du steg högt i respekt hos mig.

Vad händer härnäst, mathor kommer ut med en snyfthistoria om hur det hela började för några år sedan den där kvällen och att han hädanefter aldrig ska vara varken ironisk eller otrevlig i sina inlägg? ;)

Timme
2007-08-25, 22:03
Tack, du får två kramar tillbaka!

Jag tror faktiskt Jorgen är i varje fall näst snällast på Kolo(på första plats lär vi ha panda-Timme). :D



Ni är helt underbara *cry*


Sprid kärleken vidare på brädan! Kolozzeum blir en så mycket varmare plats då!

Deceiver85
2007-08-25, 22:06
Ett sista inlägg om SD: jag måste säga att ni moderatorer, även ni avskyr SD som pesten, har alltid behandlat mina SD-trådar med värdighet, långt över förväntan. Erat tålamod med mig har lönat sig, nu slipper ni dem i fortsättningen :D

Ignatius72
2007-08-25, 22:10
Ett sista inlägg om SD: jag måste säga att ni moderatorer, även ni avskyr SD som pesten, har alltid behandlat mina SD-trådar med värdighet, långt över förväntan. Erat tålamod med mig har lönat sig, nu slipper ni dem i fortsättningen :D

Även om du uppnåt en slags insikt här så förstår jag inte riktigt varför du ska lägga ner ditt politiska engagemang i debatten. Tröstlös propaganda tror jag många är tacksamma att få slippa överösas av, men i övrigt?

gibfel
2007-08-25, 22:11
Även om du uppnåt en slags insikt här så förstår jag inte riktigt varför du ska lägga ner ditt politiska engagemang i debatten. Tröstlös propaganda tror jag många är tacksamma att få slippa överösas av, men i övrigt?


+1 Det är inget fel eller fult med politiska debatter så varför lägga ner dom så länge det är civilicerat?

Deceiver85
2007-08-25, 22:15
Även om du uppnåt en slags insikt här så förstår jag inte riktigt varför du ska lägga ner ditt politiska engagemang i debatten. Tröstlös propaganda tror jag många är tacksamma att få slippa överösas av, men i övrigt?

Jag tror inte jag har övertygat många till min sida och även ifall jag har fått en del PMs från folk som håller med så känner det ger mig ingenting att ständigt repetera saker som jag tar för givna (jag kommer heller inte byta sida om motbevisad), samt även jag kan bli trött på att prata politik ;) Vi får väl se ifall man hänger här till valet 2010, då kanske det blir en liten ändring, men jag ska försöka skippa politik-snacket så mycket som möjligt.

Yes
2007-08-25, 22:25
Ni är helt underbara *cry*


Sprid kärleken vidare på brädan! Kolozzeum blir en så mycket varmare plats då!
Se, det är sådana här inlägg som bekräftar Timme som Kolo's mjukispanda numero uno. En stor, stark mjukis som skriker åt skivstänger.

Kort och gott; en förjäkla go snubbe! :thumbup:

Stoltz
2007-08-25, 22:48
Jadu Deciever -
Kul att höra att du kommit till den här insikten! Har sällan tyckt du blivit för mycket, även om det i någon tråd blev lite gnistor mellan dig och andra medlemmar (Inkl. mig själv) så kände jag aldrig att du var en sådan där man avskydde.
Dock är insikter ovanliga och värdefulla, och det är bra att du insåg dina misstag :) Och släpp definitivt inte ditt politiska engagemang. Även om jag kastar mordblick mot mycket som SD står för, så hade det varit hyckleri att föreslå att du ska sänka garden när alla andra argumenterar utifrån deras synpunkter och politiska åsikter.

:thumbup:
Snyft. Snörvel.

Oj vad överraskande att människor inte är som man uppfattar dem på internet! Jag är fullständigt överväldigad av denna insikt.

Shit, efter att ha läst dina poster sedan du blev medlem här så måste jag säga - Att du står ut med din egen attityd ska du fan ha eloge för...:thumbup:

Deceiver85
2007-08-25, 22:53
Jadu Deciever -
Kul att höra att du kommit till den här insikten! Har sällan tyckt du blivit för mycket, även om det i någon tråd blev lite gnistor mellan dig och andra medlemmar (Inkl. mig själv) så kände jag aldrig att du var en sådan där man avskydde.
Dock är insikter ovanliga och värdefulla, och det är bra att du insåg dina misstag :) Och släpp definitivt inte ditt politiska engagemang. Även om jag kastar mordblick mot mycket som SD står för, så hade det varit hyckleri att föreslå att du ska sänka garden när alla andra argumenterar utifrån deras synpunkter och politiska åsikter.

Tack, det är skönt att höra att man inte gjort ett allt för negativt intryck. Jag insåg själv idag att jag har haft så starka uppfattningar om folk, uppfattningar som verkligen inte stämde, och när jag tänkte över mitt eget beteende så kom jag till insikten att "hjälp, folk måste verkligen tro att jag är en idiot" :D

Och oroa dig inte, mitt politiska engagemang släpper jag inte och nu släpper vi det, så även denna tråd inte kapas, hehe.

tigerofsweden
2007-08-25, 22:56
Strong av dig Deceiver, även om ja aldrig uppfattat dig som annat än trevlig :D

Måste säga att jag blev väldigt sugen på att gå på sån där koloträff, synd man bor på gränsen till Danmark :laugh:

gibfel
2007-08-25, 22:57
Tack, det är skönt att höra att man inte gjort ett allt för negativt intryck. Jag insåg själv idag att jag har haft så starka uppfattningar om folk, uppfattningar som verkligen inte stämde, och när jag tänkte över mitt eget beteende så kom jag till insikten att "hjälp, folk måste verkligen tro att jag är en idiot" :D


Jag tror inte du är en idiot irl:D Man kan säga att din verklighetsbild av kolomedlemmarna du träffades ändrades avsevärt mycket. Kort och gott om jag inte missförstod ditt inlägg så att du tror jag är en renodlad idiot nu:smash:

Stoltz
2007-08-25, 22:59
Strong av dig Deceiver, även om ja aldrig uppfattat dig som annat än trevlig :D

Måste säga att jag blev väldigt sugen på att gå på sån där koloträff, synd man bor på gränsen till Danmark :laugh:

Sydskånsk Koloträff på G?

Deceiver85
2007-08-25, 22:59
Strong av dig Deceiver, även om ja aldrig uppfattat dig som annat än trevlig :D

Måste säga att jag blev väldigt sugen på att gå på sån där koloträff, synd man bor på gränsen till Danmark :laugh:

Prepare for ett mer konsekvent trevligt beteende, trivselfaktorn måste öka. Det är så lätt att sura till och dryga sig, men det ger så mycket mer att anstränga sig och vara trevlig. Dags att leva upp till min avatar-text, "i all välmening".

Klart du ska dyka upp på koloträffarna :)

gibfel
2007-08-25, 23:02
Dags att leva upp till min avatar-text, "i all välmening".


Det tror jag säkerligen du gör och kommer göra i fortsättningen. Jag är faktiskt riktigt glad att jag blev av med min avatartext till sist:D Var inget positivt direkt.

tigerofsweden
2007-08-25, 23:02
Sydskånsk Koloträff på G?

Jag är lätt på!

Dock är jag urusel på att ta tag i saker o ting så därför bollar jag över till Jörgen :D Hört han är en jävel på att engagera folk ;)

tp_88
2007-08-25, 23:08
Tummen upp för (mjukis-)Deceiver(:D)!

Jag har träffat en hel hög kolozzeum-medlemmar, vissa mer än andra, och måste säga att alla verkat mycket sympatiska! :thumbup:

Förövrigt måste jag hålla med om Timme; sällan man stöter på så genuint snälla personer som den grabben.

Handcuff
2007-08-25, 23:13
Prepare for ett mer konsekvent trevligt beteende, trivselfaktorn måste öka. Det är så lätt att sura till och dryga sig, men det ger så mycket mer att anstränga sig och vara trevlig. Dags att leva upp till min avatar-text, "i all välmening".

Klart du ska dyka upp på koloträffarna :)

Okej..jag påminner dig om du påminner mig. Deal? :thumbup:

Yucko
2007-08-25, 23:16
Deceiver goes Tomas Di leva?

Jag tycker inte du har något att be om ursäkt för, det är kul när folk har olika åsikter. Det finns bra många fler jubelidioter än du på brädan som borde skapa en liknande tråd.

Mer Bolio och Trance åt folket!

Krampus
2007-08-25, 23:17
Du har rätt till precis vilka åsikter du vill ha.
Men jag tycker också att man bör stå för sina åsikter och inlägg om de är seriösa (menar inte dig speciellt nu). Vissa har en attityd som är "Äh men det är ju bara Internet, jag är skitrevilg IRL osv..".
Jag fattar inte varför man inte ska behöva stå för att man kör över någon i skrift? Antar att de flesta här läser dagstidningar och endel med deffekt kromosomuppsättning även skvallerpress..
Vad som därimot är jävligt positivt är att folk inte låter meningsskiljaktigheter i olika frågor komma i vägen för en ny bekantskap. Det var nog detta som du upplevde idag. Man behöver ju inte komma överens om precis allt för att ha kul, eller behöva bemöta ngn oliktänkande (eller som i ditt fall - starkt avikande *whistle*) otrevligt för den saken skull.
Sverker tittade tex lite suspekt på min "Atheist Army"-tröja först, men sedan blev han snäll och pratade vader.

Mini Internet och Mini live är inte samma person. Det är fan i mig helt omöjligt. :)


Vi (ironbabe och tinus och jag) diskuterade lite på vägen hem faktiskt personligheter irl och på nät och det är aldrig samma sak sånär som på en person ha ha. Krampus, han är på pricken på nät och irl villket måste vara unikt.

Nu kan jag inte hålla tillbaka tårarna längre...


Gubbsnopp.

acroyear2
2007-08-25, 23:17
Oy.

Jag har inte varit en aktiv medlem särskilt länge på Kolo, men den här tråden är ett typiskt exempel på varför jag har kommit att trivas så bra här. Kolo liknar sannerligen inget annat forum jag någonsin befunnit mig på.

Stor eloge till Deceiver85 för att ha skapat den mysigaste tråden. Ni är söta som bär, hela bunten. *cupid*

Deceiver85
2007-08-25, 23:27
Tummen upp för (mjukis-)Deceiver(:D)!
:thumbup:

Okej..jag påminner dig om du påminner mig. Deal?
Lätt!

Deceiver goes Tomas Di leva?

Jag antar att jag vill bli tagen på allvar, och att stöta sig med folk i onödan är bara...onödigt :D Dessutom, vi har bara varandra...varandra...vi har bara varandra!

Du har rätt till precis vilka åsikter du vill ha.
Men jag tycker också att man bör stå för sina åsikter och inlägg om de är seriösa (menar inte dig speciellt nu). Vissa har en attityd som är "Äh men det är ju bara Internet, jag är skitrevilg IRL osv..".
Jag fattar inte varför man inte ska behöva stå för att man kör över någon i skrift? Antar att de flesta här läser dagstidningar och endel med deffekt kromosomuppsättning även skvallerpress..
Vad som därimot är jävligt positivt är att folk inte låter meningsskiljaktigheter i olika frågor komma i vägen för en ny bekantskap. Det var nog detta som du upplevde idag. Man behöver ju inte komma överens om precis allt för att ha kul, eller behöva bemöta ngn oliktänkande (eller som i ditt fall - starkt avikande) otrevligt för den saken skull.
Sverker tittade tex lite suspekt på min "Atheist Army"-tröja först, men sedan blev han snäll och pratade vader.

Eftersom att jag uppenbarligen jämt måste hävda mig så blir det ganska tjatigt att jag måste hävda mina åsikter, och det om något kommer iväg för ny bekantskap. Jag är mest rädd för att missa trevliga människor, för att jag själv har spelat tuff, vilket jag definitivt inte är.

Oy.

Jag har inte varit en aktiv medlem särskilt länge på Kolo, men den här tråden är ett typiskt exempel på varför jag har kommit att trivas så bra här. Kolo liknar sannerligen inget annat forum jag någonsin befunnit mig på.

Stor eloge till Deceiver85 för att ha skapat den mysigaste tråden. Ni är söta som bär, hela bunten. *cupid*

Jag kommer inte ge dig anledning att inte trivas. Kolozzeum är egentligen en god samling människor, och man är bara dum ifall man stöter sig med folk och går in för att jävlas.

Krampus
2007-08-25, 23:35
Eftersom att jag uppenbarligen jämt måste hävda mig så blir det ganska tjatigt att jag måste hävda mina åsikter, och det om något kommer iväg för ny bekantskap. Jag är mest rädd för att missa trevliga människor, för att jag själv har spelat tuff, vilket jag definitivt inte är.


Då är du ju precis som Yankeee och Jwzrd och ingen har vad jag vet skickat avföring med post p.g.a vad de har yttrat på The Internets..



Ännu :)

Rex
2007-08-25, 23:37
Deceiver85,

Vet inte ens varför du bad om ursäkt, jag är ju ganska ny här på Kolo men jag har ändå följt ett par trådar lite hit och dit.
Läst många av dina inlägg och tycker inte att några är "extrema". Tex. "UT MED PACKET" eller något sådant.
Du har dina argument och lägger fram dem..
Jag har ju aldrig känt mej "kränkt" av dina åsikter eller något sådant. Men visst, alla är olika, kanske bara jag som känner så.
Tycker ändå att det var väldigt moget & smart gjort av dej att göra den här tråden.
Hade gärna velat debattera med dej, fast tyvärr så har vi för många åsikter som ligger för nära varandra. Hade inte varit nån stor mening att debattera.

~Rex

gibfel
2007-08-25, 23:45
Deceiver85 Blev din bild av ALLA du träffade mer positiv än vad du trodde eller var det mer en omskakning att personligheten var så annorlunda mot vad du hade målat upp???

Nyfiken :D

Deceiver85
2007-08-25, 23:55
Då är du ju precis som Yankeee och Jwzrd och ingen har vad jag vet skickat avföring med post p.g.a vad de har yttrat på The Internets..Ännu :)

You got mail :D Skämt åsido, nej,

Deceiver85,

Vet inte ens varför du bad om ursäkt, jag är ju ganska ny här på Kolo men jag har ändå följt ett par trådar lite hit och dit.
Läst många av dina inlägg och tycker inte att några är "extrema". Tex. "UT MED PACKET" eller något sådant.
Du har dina argument och lägger fram dem..
Jag har ju aldrig känt mej "kränkt" av dina åsikter eller något sådant. Men visst, alla är olika, kanske bara jag som känner så.
Tycker ändå att det var väldigt moget & smart gjort av dej att göra den här tråden.
Hade gärna velat debattera med dej, fast tyvärr så har vi för många åsikter som ligger för nära varandra. Hade inte varit nån stor mening att debattera.

~Rex

Jag kände främst ett behov att be om ursäkt för mitt oseriösa postande och beteende vid vissa tillfällen. Jag antar att jag är lite ego, men eftersom jag bryr mig alldeles för mycket så vill jag samtidigt att folk inte ska se mig som en stor skit. Jag vill vara allas kompis :D

Deceiver85 Blev din bild av ALLA du träffade mer positiv än vad du trodde eller var det mer en omskakning att personligheten var så annorlunda mot vad du hade målat upp???

Nyfiken :D

Några fick jag en rejäl omskakning på, främst gällande Mini, hur trevlig och glad människa som helst. Många andra fick jag ett väldigt trevligt och seriöst intryck av, och otippat för min del av Allan. Med tanke på hur många gånger vi har legat i luven på varandra i politiska debatter så hade jag nästan förväntat mig en vänsterkrok samtidigt som man skakade hand med honom. Jag hade hört innan att han inger respekt, och i efterhand känner jag mig som en olydig snorunge som käftat med honom ibland :D

gibfel
2007-08-25, 23:59
Några fick jag en rejäl omskakning på, främst gällande Mini, hur trevlig och glad människa som helst. Många andra fick jag ett väldigt trevligt och seriöst intryck av, och otippat för min del av Allan. Med tanke på hur många gånger vi har legat i luven på varandra i politiska debatter så hade jag nästan förväntat mig en vänsterkrok samtidigt som man skakade hand med honom. Jag hade hört innan att han inger respekt, och i efterhand känner jag mig som en olydig snorunge som käftat med honom ibland :D

Så omskakande är bästa jämförelsen då;) Tror dom flesta av oss är lite styvare bakom tangentbordet än när man står där ansikte mot ansikte (som tur väl är!):thumbup:
Här inne behandlar jag andra som om man vet vilka dom är och vilda debatter och småbråk är inget man tänker på. IRL så visar man ungefär 300% mer respekt för andra. Borde EGENTLIGEN inte va så men tyvärr :(

Sheogorath
2007-08-26, 01:36
Detta är ödmjukhet. Du verkar vara en fin person. :thumbup:

n1tro
2007-08-26, 02:05
ångrar att jag inte dök upp, cp jobb :( .. skulle vart nice att hälsa på alla, tänkte faktiskt på dig idag deceiver, och så får man se detta när man kommer hem :thumbup:

Granatgiraffen
2007-08-26, 02:07
Bekännelser på internet är det bästa som finns.

ps
Jag är kär i mini. På riktigt!

Kwon
2007-08-26, 02:08
Fasiken vicken post Robban!

Detta värmer hjärtat! :)

Nilsjohan
2007-08-26, 03:29
Hatten av för din post Deciver

egge
2007-08-26, 11:42
Jag förlåter dig...






Bra jobbat;)

Ironbabe
2007-08-26, 15:45
Nu har jag inte hängt med så mycket i vad du har skrivit här på kollo men den killen jag träffade igår tyckte jag inte verkade vara nån "dryg" jäkel :)

Bra att du har kommit till insikt iaf och det var modigt och ädelt av dig att be om ursäkt inför alla så här :thumbup:

//Frk keps

shut teh face
2007-08-26, 16:00
Jag kräver en personlig ursäkt via pm.

shut teh face
2007-08-26, 16:05
naaawt. :D




Kul att .. ja, du verkar ha blivit gladare.

Jag gillade dina diskutioner hur som helst. :cool: Alltid kul när någon sticker ut hakan.

Timme
2007-08-26, 16:08
Se, det är sådana här inlägg som bekräftar Timme som Kolo's mjukispanda numero uno. En stor, stark mjukis som skriker åt skivstänger.

Kort och gott; en förjäkla go snubbe! :thumbup:

Jag finner inte ord. Tack tack TACK! *cry*

Timme
2007-08-26, 16:14
Tummen upp för (mjukis-)Deceiver(:D)!

Jag har träffat en hel hög kolozzeum-medlemmar, vissa mer än andra, och måste säga att alla verkat mycket sympatiska! :thumbup:

Förövrigt måste jag hålla med om Timme; sällan man stöter på så genuint snälla personer som den grabben.

*Tack Tommy!* *cry*

babbett
2007-08-26, 17:02
Jag kommer inte ihåg att du varit dryg mot mig iaf.








...fast du glömde att du pratat med mig igår, det var lite drygt :D

Allan
2007-08-26, 17:25
Du är helt OK

Rahf
2007-08-26, 22:02
Hade du skrivit det här tidigare så hade du fått en kram på koloträffen. I would have spread the man love my friend!

Stora skeden i ens liv tar med sig förändringar. Bra att du rannsakat dig själv och vuxit som människa. Man kan alltid hoppas att fler tar efter ditt exempel.

*cupid*En applåd för Robban, alias Deceiver85. Han utvecklades mest under koloträffen*cupid* Erkänn att det var p.g.a mitt impulsiva och oberäkneliga beteende! Jag är ju trots allt nästan alltid sån.

Deceiver85
2007-08-26, 22:14
Sheogorath, n1tro, Granatgiraffen, Kwon, Nilsjohan, egge, shut teh face,

Tack så himla mycket *cupid*

Nu har jag inte hängt med så mycket i vad du har skrivit här på kollo men den killen jag träffade igår tyckte jag inte verkade vara nån "dryg" jäkel.

Bra att du har kommit till insikt iaf och det var modigt och ädelt av dig att be om ursäkt inför alla så här.

//Frk keps

Det är just det, jag har ingen lust att framstå som dryg och jag vet att många lätt får det intrycket av mig, men nu är det slut på det.

Jag kommer inte ihåg att du varit dryg mot mig iaf...fast du glömde att du pratat med mig igår, det var lite drygt :D

Jag ber så hemskt om ursäkt, och inte fick jag något kort på dig heller *cry*

Du är helt OK

Vet att du fortfarande har problem med mina politiska åsikter, men jag tänker sätta dem åt sidan nu för tiden, jag är trots allt här för att prata träning.

*cupid*En applåd för Robban, alias Deceiver85. Han utvecklades mest under koloträffen*cupid* Erkänn att det var p.g.a mitt impulsiva och oberäkneliga beteende! Jag är ju trots allt nästan alltid sån.

Applåder till er själva, för att ni fick mig krypa fram ur skalet. Och du Rahf, haha, din sköna lirare...du är en ren injektion av positivism! Keep it up!

mangs
2007-08-27, 10:27
Kul tråd att läsa och den visar lite av det Kolozzeum står för.

Som någon vis man en gång sade: "Kolozzeum är inte ett forum utan en kompis".

De flesta eller egentligen alla som jag träffat IRL här från brädan är trevliga prickar och det är lättare att få en riktig bild av någon när man träffas jämfört med över nätet. Vill härmed slå ett slag för att just DU (som läser detta) skall delta på de olika Kolozzeum-träffarna som anordnas lite här och var.

Är det inte dags för en ny i Malmö snart igen? Jag skall "hjälpa" Jörgen lite i rodd och latsdrag i så fall. :devil:

blekfet2
2007-08-27, 10:44
Gulligt att komma till insikten att det faktiskt sitter en människa med riktiga känslor bakom de häftiga nicknames som cirkulerar på intjernet. :D


Jag borde egentligen sno din text och stoppa dit mitt namn istället då jag ofta kommer på att jag betett mig som en pruttlåda jag också.


Bra skrivet :thumbup:

Scratch89
2007-08-27, 12:15
Det är det här som är den största fördelen med koloträffar; man träffar personen som är bakom det tuffa nicket. :D
Jag har träffat en drös kolomedlemmar nu, och det är alltid lika förvånande att de är så mycket trevligare IRL än vad de är på internet. Jag har väl bara nån eller ett par som faktiskt var otrevliga, men jag kommer inte ens ihåg vad de heter.

Rambo
2007-08-27, 14:01
Det var bra skrivet Robert aka deceiver85 :thumbup:

Kul att du har tänkt till lite. Jag har ju träffat dig ett par gånger och du verkar vara en snäll kille;)













Men varje gång jag har träffat dig....Har jag tänkt bunta ihop dig och stoppa dig i ett kuvert och skicka till Sudan :D

tano
2007-08-27, 14:41
Grattis till insikten!
Jag tror du med gott samvete kan sätta en tia på dig själv i tråden "Hur känd är jag på kollo?" ;)

Tror dem flesta skärper sig på ett möte irl som en kolloträff. Det är ju trots allt en hel annan sak att sitta bakom en skärm och vräka ur sig galla. Kan ju vem som helst göra...

Man borde ha åkt på en träff då man bodde i sthlm, nu lär det ju inte bli av...

Deceiver85
2007-09-04, 01:37
Det var bra skrivet Robert aka deceiver85 :thumbup:

Kul att du har tänkt till lite. Jag har ju träffat dig ett par gånger och du verkar vara en snäll kille;)

Men varje gång jag har träffat dig....Har jag tänkt bunta ihop dig och stoppa dig i ett kuvert och skicka till Sudan :D

Come and get some, big guy *flex*

tano,

Alltså, att bara sitta och dryga mig gav mig verkligen ingenting, snarare blev folk irriterade och sura. Jag har lyckats hålla mig snäll nu ett tag, och det är fan mig roligare än att vara grinig. Jag har flera gånger tryckt på "reply" i diverse trådar, bland annat i "varför hatar alla USA"-tråden ett antal gånger, men så har jag tagit två djupa andetag och tänkt "nej, jag orkar verkligen inte tjafsa med folk".

babbett
2007-09-04, 17:48
Jag ber så hemskt om ursäkt, och inte fick jag något kort på dig heller *cry*






Du är förlåten, spec. sedan du inte fick något kort på mig :D

Yankeee
2007-10-30, 18:15
Så, whats up?

Deceiver85
2007-10-30, 18:19
Så, whats up?
Koncentrationssvårigheter