handdator

Visa fullständig version : USA får en chans...


Doozer
2007-08-25, 15:38
...att välja en president som kommer styra landet till rätta igen. Ron Paul, republikan, ställer upp i presidentvalet 2008 och har ett massivt stöd på internet men tyvärr inte i media för media styr vem som vinner. Det som är bra för USA är bra för världen. Paul har stått upp i nationell TV och talat om hur USA är ansvariga för 11:e september för att man provocerat fram en attack. USA har lekt världspolis och styrt och ställt med andra länder och gett sig in i andra länders affärer. Han fick kritik för detta av media och andra kandidater, men många jublade. Äntligen en kandidat som faktiskt talar sanning och vill ställa allt till rätta.

En rätt bra introduktion till Ron Paul:
http://youtube.com/watch?v=yCM_wQy4YVg

http://youtube.com/watch?v=G7d_e9lrcZ8&mode=related&search=

http://youtube.com/watch?v=WUYDt7kC3Z0

Rörande video angående ämnet:
http://youtube.com/watch?v=clhO-qPTZ1g :em:

Om Ron Paul blir president funderar jag seriöst på att flytta till USA :thumbup:

pabb
2007-08-25, 16:55
Ron Paul 4 prez :thumbup:

Honken
2007-08-25, 17:14
Synd att svenskar inte kan rösta ;).

Bahir
2007-08-25, 19:21
Demokraterna har mycket bättre filosofier tycker jag. Jag tycker om flera av dem, men mest av tycker jag nog om Mike Gravel. Om ni kollar upp hans synpunkter så ser ni. Det är synd att det amerikanska presidentvalet är baserat på att välja en person (alltså att gå efter personlighet, hudfärg, kön, härkomst) i stället för politiska synpunkter.

gibfel
2007-08-25, 19:22
Synd att svenskar inte kan rösta ;).


Hade varit bäst för både oss och amerikanerna :thumbup:

Raggis
2007-08-25, 19:28
Synd att svenskar inte kan rösta ;).

Som om det hade gjort någon större betydelse? Lol :P

Eddie Vedder
2007-08-25, 19:45
Som om det hade gjort någon större betydelse? Lol :P

Med tanke på att en stat fällde avgörandet år 2000 och Sverige troligtvis inte hade röstat för Bush hade nog iaf det valet påverkats rejält av svenskt deltagande.;)

Raggis
2007-08-25, 19:49
Med tanke på att en stat fällde avgörandet år 2000 och Sverige troligtvis inte hade röstat för Bush hade nog iaf det valet påverkats rejält av svenskt deltagande.;)

Iofs. Men, om man tänker i det hela stora, så känns det inte som att det hade gjort någon skillnad ^^. En fis i rymden, typ. Men, tänk om alla tänkte som mig, då hade världen sett annorlunda ut (på ett dåligt sätt) :Virro

gibfel
2007-08-25, 19:55
Iofs. Men, om man tänker i det hela stora, så känns det inte som att det hade gjort någon skillnad ^^. En fis i rymden, typ. Men, tänk om alla tänkte som mig, då hade världen sett annorlunda ut (på ett dåligt sätt) :Virro


Röstar inte du i dom svenska valen eller anser du din röst vara en fis i rymden? ;)

Slartibartfast
2007-08-25, 20:00
Jag tycker hela världen borde få vara med och välja president i USA, eftersom det landet har en påverkan på övriga världen som inget annat land har. Och de tycks ju inte kunna tänka som vettigt folk där iaf.

petersson
2007-08-25, 20:01
Från wikipedia
"Paul kandiderar till att bli det republikanska partiets presidentkandidat i presidentvalet i USA 2008. Han betecknar sig själv som konstitutionalist och libertarian, och förespråkar kraftigt minskade statliga utgifter, minskade skatter och en balanserad federal budget."

Kanske inte riktigt vad jag skulle vilja rösta på men han verkar ju iaf ha en mer vettig utrikespolitik.

Raggis
2007-08-25, 20:03
Röstar inte du i dom svenska valen eller anser du din röst vara en fis i rymden? ;)

Jag rösta faktiskt inte förra året. Och ja, jag ansåg att det varken skulle göra till eller från. Men, kommer givetvis rösta det kommande valet. Kunde ha röstat blankt förra året iallafall. Men, oh well.

gibfel
2007-08-25, 20:04
Jag tycker hela världen borde få vara med och välja president i USA, eftersom det landet har en påverkan på övriga världen som inget annat land har. Och de tycks ju inte kunna tänka som vettigt folk där iaf.

Från wikipedia
"Paul kandiderar till att bli det republikanska partiets presidentkandidat i presidentvalet i USA 2008. Han betecknar sig själv som konstitutionalist och libertarian, och förespråkar kraftigt minskade statliga utgifter, minskade skatter och en balanserad federal budget."

Kanske inte riktigt vad jag skulle vilja rösta på men han verkar ju iaf ha en mer vettig utrikespolitik.


Dom verkar behöva några vettiga kandidater och bli lite vettigare där uppe också när dom röstar. Är så trött på deras politik ibland.

gibfel
2007-08-25, 20:04
Jag rösta faktiskt inte förra året. Och ja, jag ansåg att det varken skulle göra till eller från. Men, kommer givetvis rösta det kommande valet. Kunde ha röstat blankt förra året iallafall. Men, oh well.


Om alla tänkte som du *slap*

Eddie Vedder
2007-08-25, 20:08
Iofs. Men, om man tänker i det hela stora, så känns det inte som att det hade gjort någon skillnad ^^. En fis i rymden, typ. Men, tänk om alla tänkte som mig, då hade världen sett annorlunda ut (på ett dåligt sätt) :Virro

Nej inte om Sverige hade räknats som en stat och Bush hade förlorat här. Då hade det ändrat hela resultat från valet 2000.

Man räknar ju inte flest röster utan antal vunna stater. Så därför hade Sverige (eller vilket annat land som helst som teoretiskt fått ställa upp) kastat om valet rejält om inte Bush hade fått flest röster.

Raggis
2007-08-25, 20:08
Nej inte om Sverige hade räknats som en stat och Bush hade förlorat här. Då hade det ändrat hela resultat från valet 2000.

Man räknar ju inte flest röster utan antal vunna stater. Så därför hade Sverige (eller vilket annat land som helst som teoretiskt fått ställa upp) kastat om valet rejält om inte Bush hade fått flest röster.

Sant. Det tänkte jag faktiskt inte på.

Allan
2007-08-25, 20:12
USA behöver inte fler skattesänkare eller isolationister som presidenter

dykarn
2007-08-25, 20:50
Han skulle gärna få styra sverige om han förlorar i staterna

pabb
2007-08-25, 20:56
USA behöver inte fler skattesänkare eller isolationister som presidenter

IMO behöver dem det mer än världspoliser och koroporatister.