handdator

Visa fullständig version : Fatalist träningsjournal.


Fatalist
2007-08-24, 19:09
Den gamla känns inaktuell. Min träning just nu är uppbyggd kring sådant jag tycker är kul, och jag tycker det är kul med just själva tränandet. Jag har inga mål uppsatta, men jag kör efter en progressivt ökande styrkelyft-periodisering. Sedan löper jag varannan dag, tillsammans med Mini_Me och Beckman88 som till slut har masat sig hem från USA...

:thumbup:

Stats

Ålder: 19år
Vikt: 80kg
Längd: 177cm

Styrke-PB'n just nu

Bänkpress: 105kg
Knäböj: 120kg
Marklyft: 160kg

I höst kommer jag ha mycket tid till träningen, jag ska läsa några kurser i Kalmar och i övrigt bara träna och ha kul. I januari rycker jag in i lumpen så fram till dess är det hårdkörning som gäller, och förhoppningarna är att kunna behålla något genom de 10 månader jag ska ligga inne.

Fatalist
2007-08-24, 19:16
Dagens styrkepass

Ca 0800 började jag gå hemifrån eftersom jag glömt cykeln inne i stan, sipprade på en gainer hela vägen till gymmet och tryckte i mig 400mg koffein. Jag har kört två likadana pass innan denna vecka, och detta är det sista passet innan jag höjer vikten 5kg på alla övningar.

OL-Bakböj
70*5
70*5
70*5
70*5
70*5
70*5
70*5

Tekniken sitter verkligen nu, jag har stretchat och haft mig ett tag nu så nu kan jag verkligen sätta mig ner på vaderna. Inte tungt på något sätt. Nästa vecka är det 75kg alla tre pass, nästa efter 80kg, upp till 90kg varefter jag kommer köra 4 veckors toppning med ett lite annorlunda upplägg. Detta gäller alla övningar, men jag skriver det här för att få det nämnt.

Bänkpress
60*5
60*5
60*5
60*5
60*5
60*5
60*5
60*5

Tanken är att börja lågt och stega mig upp mot ett max till slut, och jag märker redan efter dessa tre pass hur pass mycket bättre teknik jag har lärt mig. Ungefär 1/4 ifrån botten utvecklar jag en grym kraft som jag lätt kan få stången att flyga ur händerna med, så det kommer bli skönt att höja vikterna så att det blir lite mer ansträngande.

Marklyft
100*5
100*5
100*5
100*5
100*5

Marklyften är det enda som är tungt, eftersom jag har veka lår. Bottenläget i första två setten känns verkligen, men sen hajade jag hur jag skulle lyfta på bästa sättet och resterande tre set flög stången upp utan någon vidare ansträgning från min sida. Kul!

Ett bra pass, känns kul att dessa mesvikter faktiskt kändes tunga i början av veckan p g a mängden set och ovan teknik, men nu är det som fjädrar (vilket det är). Jag ser fram emot nästa vecka, jag hoppas det kommer kännas lika bra den fredagen. :)

Fatalist
2007-08-24, 19:19
Och senare idag, närmare bestämt för en timma sen, kom mini_me, mini me eller vad han nu heter på kolo förbi mig med ett par löpartights. *cupid*

Vi sprang 5km-rundan ute på en halvö som heter stensö och snittade 10.4km/h. Bästa hastigheten hittills! :D

Distans: 5.3km
Tid: 30:35 *PB*

osäker på sekunderna och om det var 5.3 eller 5.4, ska ha bättre koll till nästa gång,

Totalt denna vecka så har vi sprungit 1.5mil, vilket vi är mycket stolta över. På söndag ska vi göra den siffran till 2mil, det är nog det mesta jag sprungit på en vecka nånsin. :D

Fatalist
2007-08-27, 13:50
OL-bakböj
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5

ez

Bänkpress
65*6
65*6
65*6
65*6 <- fick sån fart på stången så de flög ur händerna, fick fånga den med underarmarna... AJ
65*6
65*6
65*6
65*6

Grym fart, verkligen.

Marklyft
105*5
105*5
105*5

haha fan vad slut jag var i låren nu!

Over-Head-shrugs
60*8

Ryckdrag
60*4


Bra pass! Yes.

Fatalist
2007-08-28, 20:23
Dagens löpning

Distans: 5.3km
Tid: 28:30 +/-15s *PB*

Fatalist
2007-08-29, 16:49
Morgonstyrkepass

OL-Bakböj
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5

Kändes stabilt idag, speciellt framåt slutet.

Bänkpress
65*6
65*6
65*6
65*6
65*6
65*6
65*6
65*6

Otrolig fart idag, hade fruktansvärd kramp i ena bröstmuskeln efter set 5, men den fungerade ändå. Lyckades stretcha ut skiten efteråt.

Marklyft
105*5
105*5
105*5

Mycket lätt idag.

OH-Shrugs
60*10

Ryckdrag
60*6

Bra pass! Skitbra.

Raggis
2007-08-29, 16:51
Bra pass, Fatty :thumbup:. Vad kommer du ha för befattning i lumpen?

Fatalist
2007-08-30, 16:43
Bra pass, Fatty :thumbup:. Vad kommer du ha för befattning i lumpen?

Tack! Jag väntar med spänning på den dagen då passet är ohyggligt tungt, kanske om 2-3 veckor när jag höjt avsevärt. Får se om jag ger upp eller ej! :D

I lumpen ska jag rycka in i nåt ingenjörsförband i eksjö, motorredskapsgruppbefäl. Styra över brobandvagnar och spränga broar och sånt. :)

Fatalist
2007-08-30, 16:45
Dagens löppass:

Eftersom tjockisprylbögen (mini me) jobbar och inte slutar förrän ikväll då jag har annat för mig, fick jag springa ensam. Laddade mp3n med lite bra industrial/hardcore och begav mig ut i spåret. Gjorde ohyggligt ont i smalbenen första kilometern men det släppte helt sen. Jag vetifan om det är så bra detta egentligen, blir det inte bättring snart tar jag tag i det.

Distans: 5.3km
Tid: 26:06 *PB*

SMAKA PÅ DEN ALLEBALLE!!!!!!!!! ;)

Petf
2007-08-30, 17:38
8 set bänk va ingen dålig volym :D . dags för höjning snart eller ??? stabila tider på halvmilen i alla fall !!!

Fatalist
2007-08-30, 18:53
8 set bänk va ingen dålig volym :D . dags för höjning snart eller ??? stabila tider på halvmilen i alla fall !!!

Höjer en gång i början av varje vecka! Så på måndag är det 70kg som gäller.

Nej, volym är kul :) Tack! Målet är att komma ner på 20 minuter, det lär dröja ett tag dock ;)

MilkmaN
2007-08-30, 19:06
Jaha, så här tränas det igen? På tiden :)

Löpning också märker jag. Mäkta imponerande, trodde jag aldrig !

mini me
2007-08-30, 19:38
jasså du jag vågar inte riktigt lita på dina tider då du ej har någon uberklocka att tillförlita dig på. Idag sprang jag iaf på 27.07.9 med en medelhastighet på 11.7 km/h och de då på 5.27km.

Fatalist
2007-08-30, 19:46
Jaha, så här tränas det igen? På tiden :)

Löpning också märker jag. Mäkta imponerande, trodde jag aldrig !

Tyckte också det. :)

jasså du jag vågar inte riktigt lita på dina tider då du ej har någon uberklocka att tillförlita dig på. Idag sprang jag iaf på 27.07.9 med en medelhastighet på 11.7 km/h och de då på 5.27km.

Käft och köp UO-tid till mig.*slap*

wally85
2007-08-30, 19:51
Kul med ny journal, du är typ lika lång/kort ;) som mig, snäppet tyngre :thumbup:
Kommer följa denna!

UEIS
2007-08-30, 20:31
Du tränar efter ungefär samma upplägg som jag gör. Roligt med en liknande journal! Fortsätt kötta :thumbup:

Fatalist
2007-08-30, 20:44
Kuuul! Jag ska givetvis försöka följa er också, även om jag inte är inne i denna forumdel så mycket längre. :)

Fatalist
2007-08-31, 14:41
Hade skitont i benhinnorna idag, jävla skitben.

Dagens styrkepass

OL-Bakböj
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5
75*5

Mycket bra idag, även om benen kändes lite. Blir inget springande imorgon, utan jag cyklar istället.

Bänkpress
65*6
65*6
65*6
65*6
65*6
65*6
65*6
65*6
65*6

Lätt här med. Ska bli skönt att höja.

Marklyft
105*5
105*5
105*5

Det är så skönt att markarna känns tunga så fort jag höjer, men sedan blir till fjäderbelastning på veckans sista pass. Nästa vecka, måndag, 110kg! :)

Bra pass! Körde även lite disco för att fira att det är fredag.

Fatalist
2007-08-31, 18:22
Ja just det, glömde berätta om en kul grej idag på gymmet. En sån där underbar svensk baktalning som gick helfel!

Jag står och marklyfter, blotta 105kg är på stången. In i vikt-rummet (det är uppdelat mellan maskiner och vikter) stiger två unga grabbar, förslagsvis 16 år, 185cm långa och 55kg tunga - riktiga spetor alltså! Eftersom jag gärna undviker att belasta kotpelaren onödigt mycket i den excentriska fasen släpper jag stången rakt ner i golvet mellan varje rep - jag vill ju ha riktiga dödlyft.

För er gnällspikar kan jag nämna att det är fullt tillåtet, och att jag har två halvdecimetertjocka gummimattor som är ämnade just för detta ändamål, på båda sidor av stången. Hursomhelst, de får syn på mig och mitt frustande med 105kg marklyft, och stannar upp. När jag är klar med settet står de fortfarande och glor och viskar till varandra, jag hör tyvärr ingenting eftersom jag lyssnade på någon Marilyn Manson-låt på väldigt hög volym.

När det var dags för nästa set, sista settet, hade jag en magnifik pump. Som synes posten ovan, så hade jag kört både knäböj och bänkpress, och hela kroppen var pumpad och jävligt ådrig på grund av mitt skyhöga blodtryck (600mg koffein does that to you). Ytterligare en gång blir jag utstirrad medan jag kör, och för skojs skull drar jag ner mitt linne en bra bit så att halva ryggen syns, och latsen sticker ut en bra bit även i vila. Jag kan även nämna att jag har en rätt bred rygg, även om jag saknar lite massa i mitten. Den har börjat komma nu, speciellt sen jag börjat marklyfta igen!

Färdig med marklyften, utförde jag 20st mycket djupa dips, och fick en djävla massa uppmärksamhet minst sagt. Sedan stretchade jag bröst & höftböjare lite, och utförde lite övningar för att stärka musklerna som stabiliserar axlarna, då främst i skulderregionen (face-pulls). Grabbarna verkar ha tränat färdigt redan, trots att de bara varit där i ca 20 minuter. Jag är också klar, och går mot omklädningsrummet.

När jag öppnar dörren in till omklädningsrummet, en stor tung metalldörr som troligen suttit på en atombombsbunker eller något tidigare, precis när jag stiger in, efter typ ett steg i rummet hör jag något som fångar min uppmärksamhet:

"Jamen, han måste ju vara dopad!!!".

Jag kommer runt hörnet där de två grabbarna sitter och tittar den ena i ögonen, och båda blir helt knäpptysta och alldeles röda i ansiktet. HHAHhHAHAHAhahahhahHAHAhahahhahAhhHHahahaaha jävla skitungar, jag väger 80kg, är 177cm lång och har 38cm i överarmsmått. :laugh: :laugh:

tp_88
2007-08-31, 18:41
Haha jävligt kul story! :laugh:

Inte för att på något sätt förringa din fysik; men det är lite som Allan skrev i någon AAS-diskussion för inte sålänge sen att många tror numera att man inte kan lägga på sig ett gram muskler utan steroider. Det är rätt tragiskt faktiskt.


Intressant upplägg du kör förresten. Men saknar du inte cablar och disco!? :D

krellik
2007-08-31, 19:25
Tränar du på gym i Kalmar?

Fatalist
2007-08-31, 19:30
Haha jävligt kul story! :laugh:

Inte för att på något sätt förringa din fysik; men det är lite som Allan skrev i någon AAS-diskussion för inte sålänge sen att många tror numera att man inte kan lägga på sig ett gram muskler utan steroider. Det är rätt tragiskt faktiskt.


Intressant upplägg du kör förresten. Men saknar du inte cablar och disco!? :D

Ja, det tyckte jag också var lite småkul. En underbar tystnad rådde i omklädningsrummet medan jag var där sedan. :) Ja, det är väldigt många som har den inställningen, det är väldigt tråkigt. Tyvärr hjälper inte massmedia till att ge ökat acceptans kring styrketräning direkt.

Det är ett roligt upplägg, om 2 veckor påbörjar jag en toppningsperiod, det ska bli spännande! Efter det ska jag köra 2-4 veckor liknande pass som jag kör nu, fast med komplementsövninga utöver mark, bänk och knäböjen. Ang. discon, faktiskt inte! Trodde aldrig jag skulle klara av att köra enbart basövningar och bli tillfredställd med det, men jag har faktiskt lika kul, om inte roligare, än innan. Desto färre övningar, desto mer kan man fokusera på dem tycker jag.

Tränar du på gym i Kalmar?

Javisst! Kom gärna fram och hälsa om du ser mig. :) Det är jag som ofta springer runt i ett par riktigt skitiga quiksilver-surfshorts på gymmet, fläckarna är intorkat eternit från ett tak jag rev i somras.

krellik
2007-08-31, 19:32
Vilket gym och kommer du från Kalmar eller var du bara där nu när du pluggade?

Jag är själv ifrån Kalmar å efter ett halvårs förvirat plugg/jobbande i Göteborg ska det tillbaka till småstaden igen i dagarna verkar det som. Och då kör man igång på AK igen tänkte jag... Samt ut och springa i skogarna;)

Fatalist
2007-08-31, 20:25
Vilket gym och kommer du från Kalmar eller var du bara där nu när du pluggade?

Jag är själv ifrån Kalmar å efter ett halvårs förvirat plugg/jobbande i Göteborg ska det tillbaka till småstaden igen i dagarna verkar det som. Och då kör man igång på AK igen tänkte jag... Samt ut och springa i skogarna;)

Jag är uppväxt här, men flyr staden 2009 då jag ska plugga i Eskilstuna. OK, fan vad synd, jag har fortfarande fri träning på kalmar fitness center så det är där jag håller till!

krellik
2007-08-31, 20:30
Har dom inte ändrat på rutinerna så brukar det aldrig vara några problem att smita med någon in på ak som tränar där eftersom man går in med magnet kort...;) Så är du sugen på ett köttigt markpass nån gång så är det bara att ropa till... Har haft sabbat knä nu i ett halvår och senaste seriösa träningsperioden innan det var nästan bara kampsport så mistänker starkt att jag kommer vara svag som en kattunge. Men mistänker att det är den där iriterande 160 kgs strecket jag ska spränga med i marklyft.... ;)

Fatalist
2007-08-31, 20:33
Klart jag antar utmaningen om ett köttigt markpass! Vad är det för kampsport du har sysslat med?

krellik
2007-08-31, 20:44
boxning och mma mest, tränat kampsport av och till först och sen en gnutta mma i göteborg. Var sen en av 2 grundare av mma kalmar och körde som tränare där innan jag drog till Götet... Får se vad man drar igång med till hösten, ramlat ur det mesta sen man fick knäskålen utblåst på mma träning i götet.

Å som sagt då får vi boka in ett sådant pass då. Ska bli frisk från nån skit jag ligger med nu, flytta tillbaka å fixa kort på ak först bara... Men säg något i still med 1.5 -2 veckor så kunde det varit grymt kul faktiskt.

....Hinner man tjuvträna och se hur svag man är först med;)

UEIS
2007-09-01, 17:18
Ja just det, glömde berätta om en kul grej idag på gymmet. En sån där underbar svensk baktalning som gick helfel!

Jag står och marklyfter, blotta 105kg är på stången. In i vikt-rummet (det är uppdelat mellan maskiner och vikter) stiger två unga grabbar, förslagsvis 16 år, 185cm långa och 55kg tunga - riktiga spetor alltså! Eftersom jag gärna undviker att belasta kotpelaren onödigt mycket i den excentriska fasen släpper jag stången rakt ner i golvet mellan varje rep - jag vill ju ha riktiga dödlyft.

För er gnällspikar kan jag nämna att det är fullt tillåtet, och att jag har två halvdecimetertjocka gummimattor som är ämnade just för detta ändamål, på båda sidor av stången. Hursomhelst, de får syn på mig och mitt frustande med 105kg marklyft, och stannar upp. När jag är klar med settet står de fortfarande och glor och viskar till varandra, jag hör tyvärr ingenting eftersom jag lyssnade på någon Marilyn Manson-låt på väldigt hög volym.

När det var dags för nästa set, sista settet, hade jag en magnifik pump. Som synes posten ovan, så hade jag kört både knäböj och bänkpress, och hela kroppen var pumpad och jävligt ådrig på grund av mitt skyhöga blodtryck (600mg koffein does that to you). Ytterligare en gång blir jag utstirrad medan jag kör, och för skojs skull drar jag ner mitt linne en bra bit så att halva ryggen syns, och latsen sticker ut en bra bit även i vila. Jag kan även nämna att jag har en rätt bred rygg, även om jag saknar lite massa i mitten. Den har börjat komma nu, speciellt sen jag börjat marklyfta igen!

Färdig med marklyften, utförde jag 20st mycket djupa dips, och fick en djävla massa uppmärksamhet minst sagt. Sedan stretchade jag bröst & höftböjare lite, och utförde lite övningar för att stärka musklerna som stabiliserar axlarna, då främst i skulderregionen (face-pulls). Grabbarna verkar ha tränat färdigt redan, trots att de bara varit där i ca 20 minuter. Jag är också klar, och går mot omklädningsrummet.

När jag öppnar dörren in till omklädningsrummet, en stor tung metalldörr som troligen suttit på en atombombsbunker eller något tidigare, precis när jag stiger in, efter typ ett steg i rummet hör jag något som fångar min uppmärksamhet:

"Jamen, han måste ju vara dopad!!!".

Jag kommer runt hörnet där de två grabbarna sitter och tittar den ena i ögonen, och båda blir helt knäpptysta och alldeles röda i ansiktet. HHAHhHAHAHAhahahhahHAHAhahahhahAhhHHahahaaha jävla skitungar, jag väger 80kg, är 177cm lång och har 38cm i överarmsmått. :laugh: :laugh:

Hahahaha :thumbup:

Fatalist
2007-09-02, 14:51
Blåbärsplockning igår, ätardag idag! ;)

Fatalist
2007-09-02, 18:59
Mmm vilka vaskulära underarmar på killen på bilden...;)

mini me
2007-09-03, 22:13
Hur gick det med träningen idag då? hoppas att du brände en hel del kalorier FETTO!!!!

UEIS
2007-09-03, 22:30
Hur gick det med träningen idag då? hoppas att du brände en hel del kalorier FETTO!!!!

Big what...?? *screwy*

Fatalist
2007-09-04, 12:58
Morgonpasset: 09:00 IGÅR

Knäböj
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5

Mycket pra

Bänkpress
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6

Mycket pra

Marklyft
110*5
110*5
110*5

Mycket pra

Bra pass!

Kvällspasset: 21:00 IGÅR

HIIT på Tectrix Motionscykel

Distans: 16km
Tid: 30min

Mycket pra, sjukt slut.

mini me
2007-09-04, 17:12
UNgefär hur lång vila har du mellan setten älskling?

wally85
2007-09-04, 18:48
Snajsig :thumbup:
Keep up the good wöörk

UEIS
2007-09-04, 19:37
Riktigt bra strarkt av dig :thumbup:

Fatalist
2007-09-05, 11:58
Morgonpass

Knäböj
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5

Kändes oerhört mycket lättare idag, nu har jag lärt mig att hålla ryggen i "neutralt läge" som man bör, känns definitivt lättare för både ben och mage, men en del pump i korsryggen fick jag, rätt konstigt.

Bänkpress
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6

Jaja, samma som förra passet, det kändes kasst i första setten rent teknikmässigt, fuskade lite med uppvärmningen, på senare setten flög stången ur händerna. En viss Beckman88 stressade mig över mobilen (omg mobil på gymmet) för att vi skulle luncha

Av diverse anledningar hann jag inte med marklyft, jag provade en drill istället på skojs skull;

Stötdrag - Frontböj - Pushpress - Frontböj
50*3
50*3
50*3

Vilan mellan setten var den tid det tog att sätta ner stången och ta nytt grepp :) Väldigt lätt, trots min troligen ganska underhållande brist på teknik.

Bra pass, från och med fredag blir det ordentlig laddning innan med EAA innan passet, det märktes verkligen när mitt vassle tog slut på prestationsförmågan. Placebo eller ej, så ska det bli skönt att kunna springa runt och vara anabol på gymmet igen. kjaaam

wally85
2007-09-05, 16:43
Alla kan behöva lite underhållnig på gymmet ibland. Tänk, idag va d du som stog för den ;)
Bänk varje pass eller? Good shit men akta axlarna bara.

Fatalist
2007-09-07, 12:04
Alla kan behöva lite underhållnig på gymmet ibland. Tänk, idag va d du som stog för den ;)
Bänk varje pass eller? Good shit men akta axlarna bara.

Japp, men det är så långt under mitt max så axlarna är det ingen fara med. Jag är noga med underhållande axelstärkande övningar. Jag skriver bara inte upp dem :)

Fatalist
2007-09-07, 12:10
Morgonpass

Första passet med min smarriga EAA. Frukost: 600mg koffein, 110g maltodextrin och 6g EAA direkt innan passet. TRYYYYYYYYYYYCK

Knäböj
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5
80*5

Helt brutalt lätt! Det är kul att reflektera lite över att 70kg gav mig träningsvärk första passen... Medan det inte ens känns längre på 80kg, som dessutom är djupare. :thumbup: 85kg på måndag.

Bänkpress
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6

Råkade bli ett extra set, eftersom jag tappade räkningen men sedan lyckades tänka mig igenom alla setten och inse att jag körde 9 istället för 8. I vilket fall som - höjningen på måndag kommer lägligt. Det är pisslätt. 75kg på måndag.

Marklyft
110*5
110*5
110*5

Klarar att hålla överhandgrepp rakt igenom nu, djävligt bra! :thumbup: 115kg på måndag.

Avslutade passet med några RP-set Arne-Curl och Frenchpress för att fira att det är fredag.

Mycket mycket bra pass, mycket mycket bra tryck.

Fatalist
2007-09-10, 12:49
Vetifasen om jag är frisk eller bara fortfarande bakis sen helgens bröllop. Jag åker och böjer lite och ser hur det går! Rapport kommer.

Fatalist
2007-09-10, 21:20
Kvällens styrkepass; ytterligare en destruktiv orgie av självplågeri

Ny vecka, nya vikter!

Knäböj
85*5
85*5
85*5
85*5
85*5
85*5
85*5
85*5

ähhhh... lätt fortfarande ju :em:

Bänkpress
75*6
75*6
75*6
75*6
75*6
75*6
75*6
75*6

Ingeeeet problem här heller, vikterna flyger upp när jag väl är uppvärmd, frammåt set 4-5 dvs.

Marklyft
115*5
115*5
115*5

ahh... KICKEN efter ett set marklyft är nästan oslagbar.

Sedan spårade det ur lite... Jag och beckman88 bestämde oss för att träna lite armar... Superset mellan Stångcurl och Enhands tricepsextension.

Stångcurl
30*5
30*5
30*5
30*5
30*5
30*5
30*5
30*5

supersettat med

Enhands tricepsextension
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5
10*5,5

Sista 5 setten supersettade med

Pull-Ups
20 reps totalt på många set

armpump? JA.

Sedan körde vi facepulls, och bög-spiken (magövning, självtitulerad)

Hmm... jävligt bra pass, bra tryck! Bra form som fan vill jag påstå att jag sitter inne med också. 78kg naken ca, 177cm, bra definition. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om hur jag ser ut längre, det känns skönt med distansen jag byggt upp, men det är ändå kul att se vilken smygdeff jag lyckats med tack vare all konditionsträning!

styrketräning... is the shit.

mini me
2007-09-11, 05:24
SMYGDEFF IST THE SHIT!!!!

Bra pass btw!

wally85
2007-09-11, 05:25
styrketräning... is the shit

De vet du! ;)
Gött pass, ibland är det riktigt gött att supersetta lite, gött att vara galen på gymmet springa o slita i olika vikter i ett jävla tempo! :D
Hur länge hade du tänkt köra på det upplägget du kör?

Fatalist
2007-09-12, 13:29
Jepp, gött! Tills jag tröttnar ;)

Morgonpass

Gick upp 08:05, tänkte vända tillbaka dygnet, trööööött.

Knäböj
85*5
85*5
85*5
85*5
85*5
85*5
85*5
85*5

Bra idag, hade röv-ont i anklarna dock :confused:

Bänkpress
75*6
75*6
75*6
75*6
75*6
75*6
75*6
75*6

lätt.......

Sedan kördes biceps, och en hel del axelövningar.

sliten i korsryggen idag, inga marklyft! Bra pass, trött som fan nu ;) ska försöka piggna till tills ikväll.

Fatalist
2007-09-12, 19:05
Brassejutsu-pass

bra pass, nu är jag slut. Maaaaaaaaat

Fatalist
2007-09-14, 22:22
Efterjobbetpass

Första dagen på jobbet idag, jobbar på lager. Ganska tungt, vilade en timma efter jag kommit hem sen begav sig kroppen till gymmet...

Knäböj
80*5
80*5
90*5
90*5
100*3

Kändes pra

OH-Squats
40*5
40*5
40*5

körde egentligen ett set innan dessa, dock hann jag bara med 2 reps innan jag brakade i golvet med först ryggen sen stången. :confused:

Bänkpress
70*6
70*6
80*6
80*6
90*4

Minst 2 reps till att ge på 90kg, jag är lite rädd för att axlarna ska börja gnälla. Jag tar det lugnt tills vidare :thumbup:

Smalbänkpress
70*6
70*6
75*6
75*6

kändes pra

Marklyft
115*5

Jag var faktiskt ordentligt slut efter allt bärande på jobbet, jag ger kroppen en vecka sen får den fan ha vant sig.

Sedan axel-stabilitetsövningar + bröststretch + bicepsträning

Bra pass, allt som allt!

mini me
2007-09-15, 06:18
Ser riktigt bra ut tunnis! Benen måste du jobba lite på men fan asså bröstet ligger du nog före mig nu, vilket känns rätt jobbigt. Men men e man skadad så e man. Om en vecka eller någe så hoppas jag kunna börja med styrkan!

UEIS
2007-09-15, 09:03
Brassejutsu-pass

bra pass, nu är jag slut. Maaaaaaaaat

Ha, ha, ha :thumbup:

Fatalist
2007-09-17, 17:24
Pass på dirren efter jobbet

Opti-uppladdning, 4 timmar utan mat på lager ;)

Knäböj
70*5
70*5
85*5
85*5
90*5
90*5

Bänkpress
70*6
75*6
80*6
85*6
90*4

Yates-rodd
70*6
70*6
70*6
70*6
70*6

Benpress
165*8
185*6
185*6

Stångcurl
30*8
30*4
30*4

supersettat med (givetvis enbart aktiv vila):

Hantel-Frenchpress
27.5*8
27.5*8
27.5*4 typ?

Liggande Lårcurl, dropset
35kg->20kg i 2.5kg-intervaller, reppade till aktiv fail i varje set.

Hängande Benlyft i chin-räcket
BW*10
BW*6 kramp i magen

Sen facepulls, och höftböjar+bröststretch.

Bra pass! Skönt som fan.

mini me
2007-09-17, 17:42
Najs! Måste faan komma igång med stryketräningen snart, känns som att du börjar bli lite farligt stark i bröstet ;)

Fatalist
2007-09-17, 18:11
Najs! Måste faan komma igång med stryketräningen snart, känns som att du börjar bli lite farligt stark i bröstet ;)

Ja, skärpning tjockis :D

Fatalist
2007-09-23, 13:35
Morgonpass

Knäböj, breed fotställning
75*5
75*5
80*5
80*5
100*4

Frontböj, aaaatg
70*3
70*3
70*3

Bänkpress
70*6
70*6
80*6
80*6

+ 10 reps flyes med 5-sek stopp i bottenläget för stretchens skull

Stångrodd, supinerat grepp, från golvet varje rep
70*5
70*5
70*5
70*5
70*5

Hängande Benlyft i chinsräcket
BW*6
BW*6
BW*6

slaktad mage av tidigare övningar!

Arnecurl
32.5*8
32.5*6
32.5*5

SUPERSET, aktiv vila

Hantelfrenchpress
30*8
30*6
30*6

Liggande Lårcurl, nordic
35kg->20kg dropset, varje vikt till positiv fail

sen lite höftböjarstretch!

bra pass, skönt som fan! :thumbup:

Fatalist
2007-09-24, 18:36
BJJ-pass

Tre armlås från sidemount, och från sidemount till mount, plus brygga från mountad guard. Sparring 30 minuter.

Fatalist
2007-09-27, 17:03
Igår: BJJ 2h

bra uppvärmning, mycket benträning. Berörde mig inte så mycket, men det är kul att se folk plågas :)

teknikträning, först ett armlås, sen vidare från det till en triangle-choke.

Sparring 3x5min, satte en triangel på en kille! :D

Ska träna ikväll om KFF vinner svenska cupen...:thumbup:

Fatalist
2007-10-01, 05:43
glömde skriva upp igår

knäböj
stång*8

gjorde så ont i knät så jag vågade inte köra mer, ingen aning vad jag gjort

lutande hantelpress
25*8
30*8
32.5*6
32.5*6
35*4
35*4

sittande kabelrodd
55*8
55*8
65*6
65*6
75*4
75*4

strikta och fina

militärpress
35*8
35*8

liggande tricepsextension
30*8
30*8
32.5*6
32.5*6
35*4
35*4

lätt som en plätt

liggande lårcurl
30*8
30*8
35*6
35*6
40*4
40*4

träningsvärk idag

arnecurl
30*8
30*8
32.5*6
32.5*6
35*4
35*4

hängande benlyft i chinsräcke
BW*8
BW*6
BW*6

skitbra pass, jag är helt sönderkörd i skallen, kunde inte alls somna inatt så jag har nog bara sovit nån timma. jaja, off to work *slap*

Fatalist
2007-10-22, 21:15
Dagsvikt: 75kg.
Form: Mkt god :)


Dagens pass direkt efter jobbet:

Värmde upp med lite ryckdrag, sytkestötar osv osv på 40kg

Stångrodd
80*6
80*6
80*6
80*6

VM i kort vila, 4 set på totalt 5 minuter :naughty:

Parallella! Inga matte_maiden-roddar ;)

Hantelpress
30*8
30*8
30*8

skittrött i triccorna idag, inte återhämtat mig sen förra passet eller nåt (mängder med dips)

Pull-Ups
KV+5kg*5
KV+5kg*4
Dropset:
Till Bröst*3
Till Haka*3
Till Panna*3

Sjuk pump i latsen, kör såklart alltid till bröstet om inte annat anges, hänger även och sträcker ut mellan varje rep så det sliter lite i ryggen

Benspark
Körde 3 set, på hyfs lätt vikt eftersom jag fortfarande har lite känningar i knät. Höll statiskt 10sek första reppen, körde sedan 7 långsamma rep till, 3 likadana set. Grym mjölksyra i v f

DTH+MP+PBN
30*5
30*5
30*5

Vad är nu detta för övning? Jo, en repetition är:
drag till hakan,
militärpress upp,
ner bakom nacken,
upp igen, och ner till bröstet,
slutligen ner till hängande raka armar framför kroppen.

Tips är att prova, den är skön!

Flyes
17.5*8
17.5*8

Och Bicepsstångcurl
30*8

sen Face-Pulls, för övrigt en fantastisk övning. Har noll känningar i axlarna sedan jag blrjade köra den och stretcha bröst/axlar!

Jävligt skönt pass, en sjuk måltid efter EAA-drinken. Mycket sjuk, helt enorm var den. Kycklingwok + ris + mängder soja + mjölk. Jag har råd att gå upp minst 5kg, men det är inget jag siktar på. Kommer äta mer, eftersom det är gutt, dock.

mini me
2007-10-23, 19:16
fin fint pass pojken! sugen på att ta ett pass snart puss puss*kissass*

Fatalist
2007-10-25, 18:33
kvällspass

Marklyft
110*3
110*5

fan vad min teknik suger :) ett tusen miljoner pensionärer och småkillar tittade på mig och såg ut att vara på väg fram till mig för att lära mig ett och annat om träning - jag körde en konstig, påhittad idiotövning enligt deras blickar.

Dips
KV*8 Smalast grepp, triccefokus
KV*8 Mittengrepp
KV*8 Bredast grepp, bröstfokus

KV+10kg*10 Smalast grepp, triccefokus
KV+10kg*6 Mittengrepp
KV+10kg*6 Bredast grepp, bröstfokus

hade en jävla publik när jag körde, det är som att folk aldrig sett varken dips eller marklyft innan.

Hantelrodd
30*8
30*8
30*8
40*4

ja fyfan osv vilken pump i mittryggen

Hantelpull-overs
22.5*8
22.5*8
22.5*8

svider skönt i brösten (bögigt?)

Pull-Ups
KV*4
KV*4
KV*3

alla till bröst med stopp i toppen/botten. Satans trött i latsen redan!

Dropset
KV*3 till bröst
KV*3 till precis under hakan
KV*4 till pannan

Liggande lårcurl
35*6
35*6

Dropset
35*4
30*4
27.5*4
25*3

:)

Ryckdrag
40*6
40*6

Sen lite facepulls för axelhälsans skull! Riktigt bra pass, riktigt riktigt skönt att träna efter en massa tråkgit jobbande. tur man kan unna sig en tupplur på jobbet dock :D

Fatalist
2007-10-25, 18:35
dagsvikt 76.0kg förresten

Lallle
2007-10-25, 19:32
"ett tusen miljoner pensionärer och småkillar tittade på mig och såg ut att vara på väg fram till mig för att lära mig ett och annat om träning - jag körde en konstig, påhittad idiotövning enligt deras blickar.

hade en jävla publik när jag körde, det är som att folk aldrig sett varken dips eller marklyft innan."

Hahaha. Påminner lite om Hackstait, saknas bara att du VISADE DOM DITT TRYCK!!! :D

Fatalist
2007-10-26, 15:19
glömde visa trycket :(

mini me
2007-10-29, 19:21
Jag hade ett skönt å bra pass idag trots att min träningspartner (nämner inget namn) va OERHÖRT mesig när vi körde hantelpress. *slap*

Fatalist
2007-10-29, 20:13
trots att en tjockis, inga namn nämda, tafsade på mig hela passet (utlösningar = sämre testo) gick det bra, bortsett från ovan nämnda övning då *cry*

kvällspass

Stångcurl
60*8
60*8
70*6
70*6
80*4
80*4

tror det stämmer så?

Benspark
65*8
65*20

saweet

Pull-Ups
KV*8
KV*5
KV*3
Dropset
KV*5 till bröst
KV*3 till haka, fick en bortdömd av mini me också det aset
KV*2½ till panna, dito

Hantelpress
30*8
30*8
25*8
25*10

haha hemskt, aldrig mer efter pull-upsen, orkade knappt hålla i hantlarna :D

DTH-MP-PBN
30*5
30*5
30*5

Liggande tricepsextension
30*8
30*8
35*6
35*6
37.5*5
37.5*4

good shit, trött i armarna efter detta

Rakmark
60*10
70*10
70*20

hehe :)

Lutande Flyes
17.5*8
17.5*10
17.5*8

bra pass som fan, även om ajg kände mig som ett sexobjekt rakt igenom :(

wally85
2007-10-30, 18:36
Hur i helvetet stångcurlar man 80kg!? jävligt snajsigt iallafall ;)

Petf
2007-10-30, 18:51
stångcurl på 4kg över kroppsvikt och 2st 4reppare , jadu , lite skeptisk måste jag säga . men överbevisa mig gärna

Fatalist
2007-10-31, 15:53
I min stad lärde vi oss kritiskt tänkande redan i typ 5an eller 6an på grundskolan. ;)

Petf
2007-11-01, 00:35
Que???

mini me
2007-11-01, 06:14
Stångrodd ska det ju vara!*slap*

Fatalist
2007-11-01, 22:31
kvällspass med lallle och mini me

Marklyft
80*20
100*10

Dips
KV*10 smalt grepp
KV*10 mellangrepp
KV*8 brett grepp
KV+10kg*10 smalt grepp
KV+10kg*10 mellangrepp
Dropset
KV*8 fulldjupa
KV*3 halva
KV*4 toppläget

Hantelrodd
30*8,8
30*8,8
30*8,8
40*3,3

Liggande Lårcurl
40*4
35*8
Dropset
30*10
27.5*2
25*2
22.5*6

Hantelpullovers
22.5*8
22.5*8
22.5*8

25kg nästa pass!

Sen lite discoövningar, typ stångcurl och tricepsextensions bakom huvudet osv

Skitskönt pass, en trevlig stund i bastun efteråt också

snartspensligvegan
2007-11-01, 23:06
Haru fel på benen helt o hållet eller varför sådana där böjar o mark?

Further är bra, och kingdom, o beloved, o standing, o .. ;D

Fatalist
2007-11-01, 23:36
Haru fel på benen helt o hållet eller varför sådana där böjar o mark?

Further är bra, och kingdom, o beloved, o standing, o .. ;D

Ja, jag har pajat ett knä på något sätt, så jag tar det lugnt med att belasta det tungt i elaka vinklar.

Fatalist
2007-11-04, 16:24
middagspass

Benpress, nordic 55-graders, med forced reps(+)
145*8
195*4+2
145*8
145*10

sån satans kramp i hela benen och röven

Bicepscurl, discodiscodansteknik a la mini me
40*3
35*5
35*5
30*5
30*6+3 - sista reppen lyfte jag kanske som mest 10kg :D

Dips
KV*8
KV*20
KV*8

Sittande rodd, nordicmaskin
40*8
60*8
60*8
60*8

underbar kontakt i mittrygg

Enarms-marklyft *spy*
22.5*8,8
22.5*8,8
22.5*8,8

kill me plz

Cablecross
3-4 set, no comment :D

Tricepspushdowns - även kallad M*ts *g*lst*g på vårat gym
Dropset
55*16
50*9

Skönt pass, kommer bli en tung dag på lagret imorgon!

mini me
2007-11-05, 06:54
Det var ett skönt pass igår. En nackdel med att ha en sådan träningsdag är ledvärken i benen som man måste stå ut med under kvällen. Men idag är den över och man är bara väldigt seeeeg!

Krampus
2007-11-05, 09:04
Jag visste inte att du hade träningsjournal. Cool. :)

Fatalist
2007-11-19, 18:26
Jag visste inte att du hade träningsjournal. Cool. :)

Nu vet du. Ty;)

Fatalist
2007-11-19, 18:37
morgonpass

Beckman88 och jag drog av ett morgonpass i morse, även om jag var den ende som tränade styrka. Beckman88 ställde sig på trappmaskinen och svettades.

Hantelpress
20*10
22.5*10
25*10
27.5*10
30*8

Höjer med 2.5kg när jag klarar tian på 30. Lär ju gå nästa pass, tänkte äta lite nu (jag väger väldigt lite).

Flyes
15*10
15*10

Sittande Kabelrodd
50*10
50*10
55*10
55*10
65*8
65*8

Första 4 setten använde jag uteslutande musklerna som drar ihop skulderbladen till att utföra rörelsen. De sista två var jag så slut i mittryggen att jag drog mer med latsen och armarna. Ryggvidd intresserar mig dock inte, därför kör jag mega-gay-kontakt-slow-motion-strikt på de fyra första setten för att riktigt prickskjuta mittryggen. ;)

Kronlyft
100*6
100*6

Greppet höll inte ens till hundringen. :)

Sittande PBN i smith
30*10
32.5*10
35*10

Mycket ömmande pump i frontdeltorna.

Liggande Tricepsextension
25*10
27.5*10
30*10
32.5*8

Bra skit.

Bra pass. Mitt malto är slut, dags att köpa nytt, jobbigt att träna på tom mage klockan 0600 märker jag. :)

Fatalist
2007-11-27, 23:21
trlaala

skriver det jag minns från dagens

Benpress, nordic 55-graders
100*10
155*10
165*10
175*10

Hantelpress
25*8
30*8
32.5*8

Hantelrodd
25*8
30*8
35*8

Vadpress, enbent lite speciell...
4 set

Liggande Lårcurl
30*10
30*10
30*8

Bicepscurl med thickbar
30*10
35*4
35*4

Liggande tricepsextensions
30*10
35*8
40*4

Bögboll-discocrunches
12
12
10

Shrugs med thickbar
60*8

haha faaan vad tung den stången är, fick lägga den på handlederna och fösa upp den på stället för att inte tappa den

bra pass :thumbup:

solade efteråt

Fatalist
2007-12-28, 17:24
Körde ben igår, bl a widowmaker i frontböj, sittande vadpressar och lite sånt. Idag kördes överkropp:

Överkroppspass

Hantelpull-overs
25*10
30*18 (10,4,4)

Enarms Marklyft
25*10,10
35*6,6
35*5,5

Dips (inga hockeydips direkt)
KV*10
KV+15kg*18 (10,4,4)

Drag till hakan
20*10
30*22 (12,6,4)

Hittade inte thickbaren, så jag fick köra med en vanlig SL-stång *grr*

+ bröststretch & facepulls