handdator

Visa fullständig version : "Ont" i benen.


olsson15
2007-08-24, 19:00
Tja! Det är så att jag tränar thaiboxning/gymmar och springer lite ibland.

Nu dom senaste muay thai träningarna har jag känt att det gör lite ont i vaderna och i främre delen av smalbenet. Oftast kommer det när vi värmer upp med hopprep. Sen så känner jag dendär kännslan i benen ett tag (Brukar gå över efter en stund.) Det ligger på gränsen mellan smärta och träningsvärk, I vaderna gör det inte så "ont" det känns mest som om man har kört ett riktigt hårt pass vader på gymmet och fått en jävla pump eller nåt liknande. Det lixsom spänner i dom.

Sen ibland känner jag i främre delen på benen, Då gör det mer ont än vad det gör i vaderna.

Har kommit på mig själv med att jag springer på tå när jag småspringer lite sakta, och samma sak när jag hoppar hopprep, då landar jag bara på tårna och sen hoppar upp igen och landar på tårna osv..

Sen sparkar man en massa på mitts,säck och på varandra. Så jag undrar om det kan ha med smärtan jag känner av i främre delen av benen.

Sen dedär med vaderna kanske bara har att göra med att jag inte har spenderat så mycket tid på att stretcha ordentligt.

Ha de bra!

zeusden1
2007-08-24, 19:02
Det låter som benhinne-inflammation

olsson15
2007-08-24, 19:45
Det låter som benhinne-inflammation

Vad ska jag göra för att lindra den då? Eller bli frisk från den? Eller vad man ska säga

olsson15
2007-08-24, 20:27
nej jag tror endå inte på benhinneinflammation. Har kollat runt här på kolo och andra sidor. Det står att man ska ha ont på vissa ställen om man trycker där. Själv känner jag inte att det gör ont när jag trycker där. Kan det inte bara vara att jag gjort fel några gånger och fått ont, och om jag börjar springa med hela foten (hälen först, sen tårna) och tar det lite lugnare så kanske det inte gör ont när jag tränar.

olsson15
2007-08-25, 09:16
??