handdator

Visa fullständig version : Netbil.se - köpa bil på nätauktion


Carolinew
2007-08-24, 10:31
www.netbil.se, Är det någon som har köpt därifrån eller liknande ställe? Verkar ju som om det blir fasen så mycket billigare än hos märkeshandlare och ändå får man garanti på köpet.

Vågar man köpa en bil som man inte provkört? Alltså de har ju lagt ut testerna på bilarna så man kan läsa på internet om alla fel som bilen har och de garanterar ju att det stämmer. Så om man då har kört en precis likadan bil men inte just den på auktionen, borde det väl inte vara några problem eller? Alltså man får ju provköra bilarna om man vill men nu råkar jag bo 30 mil därifrån...

daja
2007-08-24, 10:35
Hade aldrig köpt en begagnad bil som jag inte ens tittat på och provkört, även om de ligger rätt lågt i pris. "Garantin" de ger tror jag inte du kan hoppas för mycket på.

Carolinew
2007-08-24, 10:44
Hade aldrig köpt en begagnad bil som jag inte ens tittat på och provkört, även om de ligger rätt lågt i pris. "Garantin" de ger tror jag inte du kan hoppas för mycket på.

Men har du ens läst vad de skrivit? Testprotokollet som ligger ute på Internet är proffisionellt gjort och om det inte stämmer så är Netbil skyldiga att åtgärda det gratis. Garantin är inte sämre än hos en märkeshandlare. Dessutom är man inte tvungen att köpa bilen om man vinner auktionen. Visst får man betala en avgift på 2500 kr men det kan det ju vara värt om något nu av någon anledning skulle vara galet...

daja
2007-08-24, 10:52
Men har du ens läst vad de skrivit? Testprotokollet som ligger ute på Internet är proffisionellt gjort och om det inte stämmer så är Netbil skyldiga att åtgärda det gratis. Garantin är inte sämre än hos en märkeshandlare. Dessutom är man inte tvungen att köpa bilen om man vinner auktionen. Visst får man betala en avgift på 2500 kr men det kan det ju vara värt om något nu av någon anledning skulle vara galet...

Men oj va imponerande. Du har inte varit i kontakt med så många bilfirmor angående garantifrågor märker jag, det kan vara väldigt svårt även med nya bilar, att då få ut något på en begagnad är antagligen lite svårare, och eftersom du inte ens ser bilen innan du köper den är det att köpa grisen i säcken, alla bilar går igenom deras tester och får fullt i protokollen. ;)

Carolinew
2007-08-24, 11:06
Men oj va imponerande. Du har inte varit i kontakt med så många bilfirmor angående garantifrågor märker jag, det kan vara väldigt svårt även med nya bilar, att då få ut något på en begagnad är antagligen lite svårare, och eftersom du inte ens ser bilen innan du köper den är det att köpa grisen i säcken, alla bilar går igenom deras tester och får fullt i protokollen. ;)

Fullt i protokollen? Knappast. Ta och läs ett ska du få se, i vissa skriver de till och med att en del saker måste åtgärdas med en gång för att kunna köra bilen. Har inte sett en enda bil hittills som inte har anmärkningar i protokollet.

daja
2007-08-24, 11:12
Har inte sett en enda bil hittills som inte har anmärkningar i protokollet.

Ok, då låter det ju som kvalitetsbilar ;)
Man behöver ju inte vara extremt begåvad för att inse att de också med största sannolikhet döljer en del precis som alla andra som säljer något begagnat.

Carolinew
2007-08-24, 11:17
Ok, då låter det ju som kvalitetsbilar ;)


Kvalitetsbilar? Skulle snarare kalla det fullt normala begagnade bilar.

Man behöver ju inte vara extremt begåvad för att inse att de också med största sannolikhet döljer en del precis som alla andra som säljer något begagnat.

Med andra ord är det inte bättre med märkeshandlare som säljer begagnat.

daja
2007-08-24, 11:19
Kvalitetsbilar? Skulle snarare kalla det fullt normala begagnade bilar.



Med andra ord är det inte bättre med märkeshandlare som säljer begagnat.

Och begagnade bilar brukar man inte vilja provköra menar du? Eller se med egna ögon för att kunna kontrollera att det inte finns några större repor eller dylikt som kan sabba ens intresse?

Carolinew
2007-08-24, 11:24
Och begagnade bilar brukar man inte vilja provköra menar du? Eller se med egna ögon för att kunna kontrollera att det inte finns några större repor eller dylikt som kan sabba ens intresse?

Ingen som hindrar dig från att göra det här heller. Även stora som små repor anmärks det på i protokollen. Litar man inte på dem är det bara att åka dit och glo med egna ögon. ;)

Pajkastning is teh shit *gah!*

daja
2007-08-24, 11:27
Ingen som hindrar dig från att göra det här heller. Även stora som små repor anmärks det på i protokollen. Litar man inte på dem är det bara att åka dit och glo med egna ögon. ;)

Pajkastning is teh shit *gah!*

Nej men du frågade om man vågade köpa en bil man inte provkört eller hur?

Carolinew
2007-08-24, 11:40
Nej men du frågade om man vågade köpa en bil man inte provkört eller hur?

Ja, men sen sa du ju att man inte skulle lita på garantin. Vad jag menar är att om man inte kan lita på den kan man inte lita på någon + att om de döljer något är det bara att anmärka på det när man skall hämta bilen och då är de skyldiga att åtgärda det.

Well, nu vet jag iaf din åsikt.

Lucky Luke
2011-05-26, 14:10
Det är absolut inga problem att köpa bil av Netbil.se......Men däremot om det händer något då gömmer dem huvudet i sanden......

Morrris
2011-05-26, 14:16
Varför startar man en tråd om man redan bestämt sig för hur man ska agera?

MasterChief
2011-05-26, 14:25
Bra bump :-/

Morrris
2011-05-26, 14:33
Bra bump :-/

Gillar också att han reggat sig för att göra bumpen.