handdator

Visa fullständig version : Baksida knä smärtar


daja
2007-08-24, 08:24
Har sedan snart en vecka tillbaka haft problem med ena knät, ett knä som jag för några år sedan slet sönder stora delar av korsbandet i. Nu sitter dock smärtan på baksidan, nästan i knävecket och går in i knät. Smärtan uppkom när jag spelade tennis och på nåt sätt säkert vrickade till knät lite, kunde spela vidare men så fort jag kallnade fick jag mer känning, som man brukar. Ingen svullnad och det gör egentligen bara ont då jag böjer knät 90 grader eller mer, då känns det dessutom lite svårare att helt böja knät, som att något tar emot. Någon som har en fundering över vad det kan vara? En sträckning? Uttänjt bakre korsband?

daja
2007-08-26, 15:24
bump!

nu har det gått en vecka utan någon som helst förbättring, känner inte av det när jag bara går så har inte känt nåt omedelbart behov av att åka till vc och kolla upp det, men det hade varit intressant om någon visste vad det kunde röra sig om på min vaga beskrivning. Om jag snebelastar benet gör det som mest ont, likaså om jag böjer det rejält eller skulle få för mig att sitta på huk och resa mig därifrån. Då och då hugger det till och gör sjukt ont men då är det lite mer ovanliga rörelser som ovan.